Şimdi Ara

Aveo T300 Çözülemeyen Problem

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
174
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • İyi akşamlar,

    2011 model 1.4 OV T300 kasa Aveo aracımda uzun zamandır çözüme kavuşmayan bir sorun var.

    Aracım 75 binde BRC LPG’li.

    Sabah ilk çalıştırmada rölanti dalgalanıyor, stop edecek gibi oluyor zar zor toparlıyor. Bunu birkaç kere tekrarlıyor. Gün içinde de aracın rölantisi sürekli dalgalanıyor ve bazen ışıklarda stop ediyor.

    Aynı sorunu yaşayan başka bir arkadaşın videosunu ekliyorum;

    http://https://www.youtube.com/watch?time_continue=30&v=7lS2emq9uMI&feature=emb_title

    Sorunu çözmek için yaptığım işlemler;

    -Araç LPG’den tamamen ayrılarak 1000 km benzinde binildi, sorun benzinde de devam etti.

    - Bobin, buji,
    yağ, filtre vs. gibi rutin bakımı yapıldı sorun devam etti.

    - Supaplar, çelik supaplarla yenilendi, 1000 km benzinde binildi, sorun devam etti.

    - Isı sensörü yenilendi, devam etti.

    -Daha sonra sente ayarı kontrol edildi, boğaz kelebeği temizlendi, devam etti.

    -Enjektörler kontrol edildi, devam etti.

    Bu sorunun çözümü hakkında bilginizi ya da fikrinizi paylaşırsanız sevinirim.

    Teşekkürler.

    Edit: Ekleme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARCHITECT -- 1 Ocak 2021; 0:46:11 >







  • obd e bağlayın hata kodlarını yazın, çözelim.

  • Aveo T300 Çözülemeyen Problem

    Aracımı OBD’ye bağladıklarında bazen bu hataları veriyor ama bu sizi yanıltmasın, son 2 aydır bu hatayı vermeye başladı. Öncesinde bu hataları vermeden de bu rölanti problemi vardı. Bana göre bu kodlar sebep değil sonuç diye düşünüyorum.

    Son olarak ustam aracın külbütör kapağından şüphelendiğini söyledi ama güvenim kalmadığı için değiştirmedim.

    Ayrıca Ecotec kapağını söküp PCV valfinin oraya parmağımı tuttuğumda herhangi bir hava çıkışı da gelmiyor.

    Aveo T300 Çözülemeyen Problem

    Bahsettigim valf burda 1.6 ecotec’lerde genelde bu valf bozulduğu için yapıyormuş bu tarz problemleri.

    Ayrıca şunu da eklemek isterim; araç çalışırken yağ çubuğunu çektiğimde de rölanti daha fazla bozuluyor ve uğultu gibi bir ses geliyor.

    Umarım fotoğrafları düzgün şekilde ekleyebilmişimdir, teşekkürler.




  • aracınızda sanırım değişken zamanlamalı subap sistemi var ve sistem hata veriyor.


    -sistemi kontrol eden selenoid bozuk

    -yanlış veya kirli yağ kullanımı sonucu sistem tıkanmış

    -selenoide ait kablolarda sorun var

    -triger diş atlamış


    -yeni selenoid ile deneyin

    -daha ince yağ koyun (deneme amaçlı uzun süre kullanmayın)

    -multimetre v.s. ile işini bilen elektrikçide kontrol ettirin.

    -trigeri hizalatıp kontrol ettirin


    ayrıca çoğu usta senteyi kafasına göre ayarlıyor, üreticinin önerdiği aralığı öğrenip tam olarak ona göre ayarlatın.

    geçmiş olsun.

  • Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim

    Sorunun nedeninin triger, kirli yağ ya da yağ viskozitesi ile alakalı olduğunu sanmıyorum ben. Sentesi için 2 kere sökülüp kontrol edildiği ve kuralına uygun bir şekilde ayarının yapıldığı söylendi. Artık 3. kez “sentesini kontrol edin” demek istemiyorum açıkçası.

    Selenoid dediğiniz parçalar sanırım fotoğraftaki parçalar.


    Aveo T300 Çözülemeyen Problem




  • ARCHITECT kullanıcısına yanıt

    detaylıca bilmiyorum ancak valf zamanlamalarını ve açılıp kapanma aralıklarını kontrol eden parçalar.

    aklıma gelen başka birşey yok, geçmiş olsun.

  • Anladım, yardımlarınız için teşekkür ederim. Başka fikri ve bilgisi olan arkadaşların da yardımını bekliyorum.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.