Şimdi Ara

Atmosferik Motor Otm. Araçlar (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
1.576
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Sürücü aracı tanıyorsa vites ve devir aralıklarını biliyorsa, önündeki yokuşa göre vites düşüp sabit vites devirle o yokuşu çıkartabilir.


    Hatta uygun devir aralığı ayarlanırsa tam güçte en doğru yakıt tüketimiyle çıkılabilir.


    Diğer türlü tam otomatik/atmosferik ikilisinde gücün bir kısmının şanzıman tarafından törpülendiğini düşünüyorum. Bu ufak güç kaybı da aracın ivmelenmesi için gaza daha çok yüklenmek demek oluyor yani yakıt tüketimine negatif etki ediyor.
  • Aynı yolu hem atmosferik hem turbo benzin ile yaptım. Bol bol virajların ve rampaların olduğu bu yolda atmosferik ile yeri geldiğinde 2ye kadar düşmek zorunda kaldığım olurdu, fakat turbo benzin ile 3den aşağıya hiç düşürmedim. Çünkü rampada 1 saniye civarı gaza yarı kadar basınca bile torkunu veriyor ve sonrasında çok da yormanıza gerek kalmıyor. Rahat rahat, çay-kahve içe içe çıkıyorsunuz o rampaları.
  • MÜŞAVİR kullanıcısına yanıt
    Benim cvt de vites olmadığı için sorun olacağını sanmıyorum. Ama müdahale edin ya 2 de manuel e alın her türlü çıkar gider
  • atmosferik araç kullanımı ekonomik ve sorunsuz oluyor, bu sebeple alınabilir. yeni teknolojik araçlar sürüş konforu sunsa da, ülkemiz gerçekleri ile kesinlikle örtüşmüyor. atmosferik tavsiye ederim ama para çoksa keyif sizindir...
  • Eski nesillerde O/D ye basıyosun devam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyaz-siyah

    atmosferik araç kullanımı ekonomik ve sorunsuz oluyor, bu sebeple alınabilir. yeni teknolojik araçlar sürüş konforu sunsa da, ülkemiz gerçekleri ile kesinlikle örtüşmüyor. atmosferik tavsiye ederim ama para çoksa keyif sizindir...
    Atmosferik her açıdan çok işime geliyor doğrusu.. bir tek rampalarda keyif vermiyor..

    Birde bu 1 den fazla turboya sahip araçlar boşlukları biraz doldurup atmosferik hissiyatı verebiliyor..Fakat 2.0 altındaki motorlarda çoklu turbo hiç yok sanırsam varsada halk tipi araçlarda yok..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FreudeAmFahren -- 28 Temmuz 2020; 15:17:59 >
  • En ufak egimde vites dusurur bagirir kafa sisirir.
  • En nihayetinde aşırı besleme olmadığı için yokuşlarda tabii ki devir çevirmek gerek,bunu otomatik vites araçlar siz gaza daha fazla basınca yokuşta yapıyor zaten.CVT şanzıman kullanıcısı olarak atmosferik motorlarda bu şanzımanın iyi bir seçim olduğunu düşünüyorum,özellikle tork konventörlülere göre.Örneğin benim aracım max torku yani 133nm yi 4000 devirde tam veriyor.140 ile gittiğimizi düşünelim,devir 2000 civarı,yokuş başlangıcından hemen önce ben gaza 4000 devire getirtecek kadar basıyorum ve hızım düşmeden yokuşu rahatça çıkabiliyorum,cvtnin bu özelliği harikulade.Öte yandan bir gecikme ya da vites düşürüp bağırma durumuda yok,devir sabit ve yokuşu araç çıkıyor,bu iyi bir şey.
  • 1.6 civic ot., rampada gaza yüklenince hıza göre bir veya iki vites yükseltir. Gaza ne kadar basarsanız o kadar devir yükseltir. 4500-5000 devire getirirseniz dik rampada dahi hızlanması tatmin edicidir.
  • Atmosferik otomatik araç alınacaksa yeni kasa cvt vites civic yada cvt vites corolla öneririm. Atmosferik araçlar içinde yokuş performansı en iyi olanlar bunlar bana göre. Daha da iyi olsun istiyorsanız turbolu araçlara yönelmek gerek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GökhanYılmaztürk -- 5 Aralık 2020; 0:10:41 >
  • 1.2 tsi fındık kadar motorumla bunları hiç düşünmüyorum 6 da girdigim her rampadan 6 da cıktık şimdiye kadar
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.