Şimdi Ara

ATI Kartı Olanlar Çok Ucuza PhysX ile CUDA ya sahip olun (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
75
Cevap
1
Favori
6.497
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aksoysoft testleri birde 8500 ün shader hızını 1600 mhz e çekip deneyebilirmisiniz ne kadar fark oluşacağını merak ediyorum
  • Ya illa XP kullanmak zorundamıyız? DX10'u istiyorum ben. Onu napıcaz?
  • Bana göre physX görüntü kalitesine etki etmez.Tabi ki bu görüntü kalitesinden ne anladığımıza bağlı.PhysX 720P bir oyunu 1080p kalitesine yükseltemez,atıyorum 36 bit kalitesindeki bir görüntüyü 48 bit kalitesinde gösteremez veya bir oyunun renk paleti üzerinde değişiklik yapamaz.Vay be physX i devreye koydum görüntü cam gibi oldu falan diyemeyiz.Grafik kalitesi kötü olan bir oyunu physX kalkıpta süper kaliteli yapamaz,yani kalkıpta physX den fifa 2005 i fifa 2009 gibi göstermesini bekleyemeyiz.Peki physX ne yaopar?yapsa yapsa detayları arttırır,görebileceğimiz detayları zenginleştirir.O numarasınıda bir türlü göremedik ya neyse.Kısaca göremediğimiz detayları görmek ayrıdır,ne kadar keskin veya ne kadar net gördüğümüz ayrıdır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ugurmurat360x

    Bana göre physX görüntü kalitesine etki etmez.Tabi ki bu görüntü kalitesinden ne anladığımıza bağlı.PhysX 720P bir oyunu 1080p kalitesine yükseltemez,atıyorum 36 bit kalitesindeki bir görüntüyü 48 bit kalitesinde gösteremez veya bir oyunun renk paleti üzerinde değişiklik yapamaz.Vay be physX i devreye koydum görüntü cam gibi oldu falan diyemeyiz.Grafik kalitesi kötü olan bir oyunu physX kalkıpta süper kaliteli yapamaz,yani kalkıpta physX den fifa 2005 i fifa 2009 gibi göstermesini bekleyemeyiz.Peki physX ne yaopar?yapsa yapsa detayları arttırır,görebileceğimiz detayları zenginleştirir.O numarasınıda bir türlü göremedik ya neyse.Kısaca göremediğimiz detayları görmek ayrıdır,ne kadar keskin veya ne kadar net gördüğümüz ayrıdır.

    tabi direk olarak görüntü kalitesini yükseltmez ama 1280*800 çözünürlükte fiziksel hesaplamaları da yapabilen bir işlemci üzerinden fiziksel hesaplamalar alınınca 1680*720 çözünürlükte de darboğaz yapmamaya başlar. bu fpsyi de artırır. dolayısıyla sen daha önceki fpsyle bir üst çözünürlükte oyun oynamaya başlarsan. ayrıca detayları daha iyi görebilmek demek bir anlamda daha keskin ve net görebilmek demek değil midir?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: valenciaendoor


    quote:

    Orjinalden alıntı: Crauser


    quote:

    Orjinalden alıntı: BARKU

    physx yada cuda nın farkını gören var mı? 1 ay öncesine kadar 8800gts kullanıyordum ve hiçbir oyunda, filmde grafik açısından farklılık olmadı. Bu bir mucize ,yazılımla görüntüler coştu diyen varsa koysun ss herkes nvidiaya geçsin. 180 bilmemne numaralı sürücüsüyle bigbang yapacaktı pc si efektlerden performanstan patlayan var mı forumda Ati bunun üzerine zıpladı 8.12 de steam teknolojisi bilemem ne yapıyoruz coşacaksınız dedi millet hala daha sürücü kurma sorunlarıyla uğraşıyor.

    Sözün özü: Her seferinde önümüze sunulan "mucizevi yazılımlara" o kadarda itibar etmeyin.Her iki firmada teknolojiye yada insanlığa katkı için değil para kazanmak için çalışıyorlar

    Physx artısı fizik işlemlerindedir görüntü kalitesine etki etmez.
    Cuda programlama dilidir görüntünüze faydası olmaz.
    Filmlerin görüntü kalitesinde farklılık olmayacaktı sadece çevirme işlemlerini gpu yapacaktı ve çok daha hızlı olacaktı...
    İsterseniz önce konu hakkında bilgi sahibi olun sonra yorum yapın.



    bu çok yanlış bir yargı. physx tabi ki görüntü kalitesine etki eder. physx parçacıkların fiziksel hareketlerini cpunun değil gpunun yapmasını sağlar. tabiki cpunun yapabileceğinden daha fazla fiziksel hareket işleyebildiği için oyunlarda daha fazla etki-tepkiyi görebilmenizi sağlar ve bu da görüntü kalitesini arttırır.
    cuda ise tam olarak bir programlama dili değildir. aslında c/c++ tabanlı bir apidir. gpu bazlı programları kodlamaya yarar.

    Cuda konusunda haklısın barku anlasın diye o şekilde yazdım ama onu bile anlmadı ya neyse...
    Physx konusunda yanlış bir yargım yok hiçbir şekilde physx görüntü kalitesine direkt olarak etki etmez...
    Mesela mirror's edge oyununda ati kartlarda physx kullanıcaklar ama cpu üzerinden bu onların görüntü kalitesini güzelleştirmeyecek.
    Fizik kalitesini gerçekçi kılan gpudur nedeni güçlü olmasıdır hovokta gpu üzerinden çalışssa aynılarını yapardı physx sadece fizik işlemlerini gpu yada cpu üzerinden yapan programdır.
    Yani uzun işin kısası physx fizik işlemlerini ekran kartına yaptırıyor diye görüntü kalitesini güzelleştirmiyor o sadece fizik hesaplamalarını yapıyor o güzel efektlerin nedeni ekran kartının gücü




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Crauser

    Cuda konusunda haklısın barku anlasın diye o şekilde yazdım ama onu bile anlmadı ya neyse...
    Physx konusunda yanlış bir yargım yok hiçbir şekilde physx görüntü kalitesine direkt olarak etki etmez...
    Mesela mirror's edge oyununda ati kartlarda physx kullanıcaklar ama cpu üzerinden bu onların görüntü kalitesini güzelleştirmeyecek.
    Fizik kalitesini gerçekçi kılan gpudur nedeni güçlü olmasıdır hovokta gpu üzerinden çalışssa aynılarını yapardı physx sadece fizik işlemlerini gpu yada cpu üzerinden yapan programdır.
    Yani uzun işin kısası physx fizik işlemlerini ekran kartına yaptırıyor diye görüntü kalitesini güzelleştirmiyor o sadece fizik hesaplamalarını yapıyor o güzel efektlerin nedeni ekran kartının gücü


    nvidia ekran kartlarının gpuları ortalama bir çift çekirdekli işlemciden kat kat daha fazla parçacık hareketi hesaplama yapabilirler. phsyx teknolojisi de işlemcinin üzerinden bu hesaplamaları alıp ekran kartının bir birimi tarafından yapılmasını sağlar. ama esas nokta şudur cpu 100 parçacığın hareketini akıcı bir şekilde hesaplayabiliyorken 8400gs bile 3000-5000 parçacığın hareketlerini akıcı bir şekilde hesaplayabiliyor. ayrıca bu işlemi cpu yerine gpuya aktarırsak cpunun bu birimi de oyuna verilebileceğinden oyundaki darboğaz azalır. kaldı ki ekranda parçalanan camdan 100 parça dökülmesi yerine 1000parça dökülmesi görüntüyü de güzelleştirecektir. yani uzun lafın kısası donanımsal physx olan ekran kartlarında fps yükselmesi ve oyunda daha fazla sayıda oynar parça görülebilecek. bu görüntü kalitesinin yükselmesi değil midir? oyunda kaskatı kalan bir vitrin camı yerine ateş edilince paramparça olan, parçaları üzerine gelen bir vitrin camı daha güzel görüntü değil midir? veya akan suya atladığınızda üstünüze su sıçraması görüntünün güzelleşmesi değil midir?

    physx salt işlemcinin yapacağı işin ekran kartı tarafından yapılması değildir. daha iyi daha akıcı daha kaliteli yapılmasıdır.




  • Desenize anakart değişecek
  • Arkadaşlar benim anakart bu , ekran kartımda 3870x2 yanına 8800gt takabilirmiyim.

     ATI Kartı Olanlar Çok Ucuza PhysX ile CUDA ya sahip olun
  • quote:

    Orjinalden alıntı: valenciaendoor


    quote:

    Orjinalden alıntı: Crauser

    Cuda konusunda haklısın barku anlasın diye o şekilde yazdım ama onu bile anlmadı ya neyse...
    Physx konusunda yanlış bir yargım yok hiçbir şekilde physx görüntü kalitesine direkt olarak etki etmez...
    Mesela mirror's edge oyununda ati kartlarda physx kullanıcaklar ama cpu üzerinden bu onların görüntü kalitesini güzelleştirmeyecek.
    Fizik kalitesini gerçekçi kılan gpudur nedeni güçlü olmasıdır hovokta gpu üzerinden çalışssa aynılarını yapardı physx sadece fizik işlemlerini gpu yada cpu üzerinden yapan programdır.
    Yani uzun işin kısası physx fizik işlemlerini ekran kartına yaptırıyor diye görüntü kalitesini güzelleştirmiyor o sadece fizik hesaplamalarını yapıyor o güzel efektlerin nedeni ekran kartının gücü


    nvidia ekran kartlarının gpuları ortalama bir çift çekirdekli işlemciden kat kat daha fazla parçacık hareketi hesaplama yapabilirler. phsyx teknolojisi de işlemcinin üzerinden bu hesaplamaları alıp ekran kartının bir birimi tarafından yapılmasını sağlar. ama esas nokta şudur cpu 100 parçacığın hareketini akıcı bir şekilde hesaplayabiliyorken 8400gs bile 3000-5000 parçacığın hareketlerini akıcı bir şekilde hesaplayabiliyor. ayrıca bu işlemi cpu yerine gpuya aktarırsak cpunun bu birimi de oyuna verilebileceğinden oyundaki darboğaz azalır. kaldı ki ekranda parçalanan camdan 100 parça dökülmesi yerine 1000parça dökülmesi görüntüyü de güzelleştirecektir. yani uzun lafın kısası donanımsal physx olan ekran kartlarında fps yükselmesi ve oyunda daha fazla sayıda oynar parça görülebilecek. bu görüntü kalitesinin yükselmesi değil midir? oyunda kaskatı kalan bir vitrin camı yerine ateş edilince paramparça olan, parçaları üzerine gelen bir vitrin camı daha güzel görüntü değil midir? veya akan suya atladığınızda üstünüze su sıçraması görüntünün güzelleşmesi değil midir?

    physx salt işlemcinin yapacağı işin ekran kartı tarafından yapılması değildir. daha iyi daha akıcı daha kaliteli yapılmasıdır.

    Daha iyi daha akıcı daha kaliteli olmasının nedeni zaten ekran kartıdır.Physx sadece parçalanma dalgalanma gibi hesaplamalar yapar yani doğrudan görüntü kalitesini asla etki etmez.




  • ya ben bunu denedim bir türlü olmamıştı.181 nolu driver ile alakalı birşey mi acaba?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: UFUK_ŞEN

    Arkadaşlar benim anakart bu , ekran kartımda 3870x2 yanına 8800gt takabilirmiyim.

     ATI Kartı Olanlar Çok Ucuza PhysX ile CUDA ya sahip olun



    malesef. gördüğüm kadarıyla tek pci-ex slotu var. ama model numarasını verirsen yeniden bakabiliriz (hiç zum giremedim..)
  • boş boş konuşmayında oyunlardan test sonuçları koyun
  • quote:

    Orjinalden alıntı: whiteorbital


    quote:

    Orjinalden alıntı: UFUK_ŞEN

    Arkadaşlar benim anakart bu , ekran kartımda 3870x2 yanına 8800gt takabilirmiyim.

     ATI Kartı Olanlar Çok Ucuza PhysX ile CUDA ya sahip olun



    malesef. gördüğüm kadarıyla tek pci-ex slotu var. ama model numarasını verirsen yeniden bakabiliriz (hiç zum giremedim..)


    gigabyte ds3r rev2.1




  • quote:

    Orjinalden alıntı: gezgin

    Aksoysoft testleri birde 8500 ün shader hızını 1600 mhz e çekip deneyebilirmisiniz ne kadar fark oluşacağını merak ediyorum


    FluidMark ve NurienDemo nun testleri overclocklu testler shader hızı 1618 de daha fazla arttıtırınca makine kitleniyor res atmak zorunda kalıyorum, vmod yapmayı düşünüyorum nasıl olsa physx hesaplayacak.

     ATI Kartı Olanlar Çok Ucuza PhysX ile CUDA ya sahip olun


     ATI Kartı Olanlar Çok Ucuza PhysX ile CUDA ya sahip olun
    eğer vmod yapabilirsem CoreClock 800 - MemoryClock 900'a çıkarmışlar ozaman physx çok ciddi çoşar




  • quote:

    Orjinalden alıntı: aksoysoft


    quote:

    Orjinalden alıntı: gezgin

    Aksoysoft testleri birde 8500 ün shader hızını 1600 mhz e çekip deneyebilirmisiniz ne kadar fark oluşacağını merak ediyorum


    FluidMark ve NurienDemo nun testleri overclocklu testler shader hızı 1618 de daha fazla arttıtırınca makine kitleniyor res atmak zorunda kalıyorum, vmod yapmayı düşünüyorum nasıl olsa physx hesaplayacak.

    eğer vmod yapabilirsem CoreClock 800 - MemoryClock 900'a çıkarmışlar ozaman physx çok ciddi çoşar

    Vmod yapmadan önce gpu hızını 300mhz e düşürüp shadera yüklen, biraz daha çıkması lazım. Cuda ve physx için önemli olan shader hızı çekirdeğin geri kalanı o kadar önemli değil hatta shaderı artırırken köstek bile olur o yüzden çekirdeği normal hızının altına çekersen shaderin önünü açarsın




  • gezgin shadere dokunamıyom core clock artınca shaderde artıyor azalınca oda azalıyor.
  • arkadaşlar aksoysoft arkadaşın verdiği linklerdeki sürücüleri yükledim gerçekten de oldu."ati kartım var ama illa physx olsun"diyenler için güzel birşey bu sanırım artık nvidia da sadece physx kartı olarak kullanmaya izin veriyor...illa dx10 diyenler için ise tek seçenek windows7 beta gibi görünüyor.vistanın sürücü modeli "iki ayrı marka" grafik kartının sürücülerini yüklemeye müsait değil.aynı markanın 2-2 kartını yükleyebiliyorsunuz ama ati-nvidia olmuyor.yabancı forumlarda oluyor falan diyorlar ama bir ara denemiştim olmamıştı,zorlamadım açıkçası..birkaç ss vereyim...


     ATI Kartı Olanlar Çok Ucuza PhysX ile CUDA ya sahip olun  ATI Kartı Olanlar Çok Ucuza PhysX ile CUDA ya sahip olun  ATI Kartı Olanlar Çok Ucuza PhysX ile CUDA ya sahip olun ATI Kartı Olanlar Çok Ucuza PhysX ile CUDA ya sahip olun ATI Kartı Olanlar Çok Ucuza PhysX ile CUDA ya sahip olun ATI Kartı Olanlar Çok Ucuza PhysX ile CUDA ya sahip olun




  • Çekirdek ile shader hızları ayrı olarak ayarlanabiliyor yanlış hatırlamıyorsam.
    Rivatunerda olmuyorsa bide atitoolda dene
  • anlamadım. ati tray tool'la nvidia kartı overclock etmeyemi çalışsın?

    @ufuk_şen:

    malesef tek pci-ex slotu var. uğraşırım diyosan e-bay'den physx kartı alıp pci slotuna takabilirsin ama.

    ebay fiyatlarına burdan bakabilirsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi i-liek-turtals -- 25 Aralık 2008; 21:34:31 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: valenciaendoor


    quote:

    Orjinalden alıntı: ugurmurat360x

    Bana göre physX görüntü kalitesine etki etmez.Tabi ki bu görüntü kalitesinden ne anladığımıza bağlı.PhysX 720P bir oyunu 1080p kalitesine yükseltemez,atıyorum 36 bit kalitesindeki bir görüntüyü 48 bit kalitesinde gösteremez veya bir oyunun renk paleti üzerinde değişiklik yapamaz.Vay be physX i devreye koydum görüntü cam gibi oldu falan diyemeyiz.Grafik kalitesi kötü olan bir oyunu physX kalkıpta süper kaliteli yapamaz,yani kalkıpta physX den fifa 2005 i fifa 2009 gibi göstermesini bekleyemeyiz.Peki physX ne yaopar?yapsa yapsa detayları arttırır,görebileceğimiz detayları zenginleştirir.O numarasınıda bir türlü göremedik ya neyse.Kısaca göremediğimiz detayları görmek ayrıdır,ne kadar keskin veya ne kadar net gördüğümüz ayrıdır.

    tabi direk olarak görüntü kalitesini yükseltmez ama 1280*800 çözünürlükte fiziksel hesaplamaları da yapabilen bir işlemci üzerinden fiziksel hesaplamalar alınınca 1680*720 çözünürlükte de darboğaz yapmamaya başlar. bu fpsyi de artırır. dolayısıyla sen daha önceki fpsyle bir üst çözünürlükte oyun oynamaya başlarsan. ayrıca detayları daha iyi görebilmek demek bir anlamda daha keskin ve net görebilmek demek değil midir?
    PhysX ile uzaktaki objeleri daha net görebilmek mümkün olsaydı dediklerine tamamen katılabilirdim.Uzaktaki bulanık görünen bir ağacı physX 2 veya 3 ağaç olarak gösterebiliyor olabilir ama bu ağaçları daha net görmemizi sağlayamaz.Uzakta bulanık olarak görünen physX desteği ile 3 e katlanmış bir ağaç düşünelim ve aynı sistemi kullanarak physX desteği vermeden aynı sahneyi açalım.Her iki pc de aynı çözünürlükte olduğunu varsayalım.PhysX destekli olan sistemde 3 bulanık ağaç,olmayanda tek bulanık ağaç görmekten başka şansımız yoktur.Adını koymak gerekirse physX obje sayısını ve bu objelerin hareket kabiliyetini arttırabilir ama obje kalitesini arttıramaz.Obje oyunun yapım aşamasında kaç poligon olarak yapılmışsa physX o poligon sayısına etki edemez.Tabiki kendi görüşüm bu yazdıklarım katılanda olabilir katılmayanda saygı duyarım.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.