Şimdi Ara

Ateistlere cevap

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
72
Cevap
0
Favori
1.604
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tatmin olmadığınızı biliyorum o nedenden ötürü müslüman savunucuların yardımına yetişiyorum.Kabul etmesinizde diğer tarafın zannettiğiniz kadar aciz olmadığını belirtmek gayesiyle maddeler halinde karşı tezlerimi sunacağım

    -Kötülük argümanı

    Binbir tane cevabı var açıp okuyup öğrenin

    -Etik problemler

    Madde olumsaldır ve bizim ahlak anlayışımızda maddeden çıktığına göre olumsalın yetkine dair söz söyleme hakkı yoktur

    -Bilişsel çelişkiler

    Kutsal metinlerin hem özgür iradeye atıf yapması hemde buna imkan tanımaması iki farklı önermede uzlaşılmaz bir durum yaratıyor.Ancak wittgenstein her dilin kendine has bir düzlemi olmasını savunuyor.Çünkü dil incelendiğinde çerçevedeki resimlerin arka planıyla figürleriyle bunlara ilaveten bu öğelerin gerek yerleriyle gerekse kendi arasındaki sıralamasının kendisi olduğunu sizlere açıkça anlatmaktadır

    -Sayısal yanlışlar

    Kutsal metinler günümüzdeki hakim zihniyetlerden biri olan sonuçların öncelenmesiyle yazılmaz.Kıssalar misaldir yani belirmek gerekirse bunlara tarihselci zihniyetle değerlendirmek kutsal metinlerin ruhuyla çelişmeyecektir

    -Perspektif irdelemeler

    Değenekle suyu yardı bizene diyenlere arketip ve göstergebilim nedir incelemelerini tavsiye ediyorum

    Aklıma daha fazla gelmiyor siz söyleyin cevaplayabilirsem cevaplarım







  • yahu insan geldi rahatsız etti de ne? tanrı rahatsız olacak kadar aciz mi? diyelim öyle, rahatsız olacağını bilerek, kendisini rahatsız etsin diye bir canlı yarattığı için öfkelenecek kadar şizofren mi?

    bu arada insanlaştırmak hususuna takılmanın hiçbir anlamı olamaz. insan her şeyi zaten insani olarak, kedi de her şeyi kedisel olarak anlar. eğer tanrı insana bir bilgi gönderdiyse, bunun insanlaştırılarak okunacağını hesaba katmıştır; haliyle insanlaştırılarak okunması için yazmıştır zaten. anlayamayız edemeyiz falan bunlar hep kaçış retorikleri.

    Ateist olmayanlara cevap:

    Rasyonalizasyon nedir binbir tane cevabı var açıp okuyup öğrenin.
    ""Semavi dinler adına konuşmuyorum orada insanbicimci tanrı yazıyor değil mi"" ifadesinin neresi, yazdıklarımın nesine cevap anlayamadım. Sert çıkışmak için ya da kötü niyetle demiyorum bunu cidden anlamadım ve anlatabilirsen sevinecegim.

    ""Zaten yanıt verdim merak etme"" neye, ne ile, ne yanıtı verdin gerçekten göremiyorum. Belki de benim anlama eksiğimdendir.

    olay bence Aristo Platon meselesi değil belli bir konu üzerinde kendi düşüncelerimizden bahsediyoruz birbirimizi ve olayları kalıplara sokmazsak daha yararlı tartışabileceğimize inanıyorum.
  • Etik problemler kısmı tatmin etmedi. Ortada kutsal kitaplar olmasaydı gayet de ederdi ama kitaplar ve içlerindeki onlarca dönemsel ahlak varken katiyen kabul edilemez bir hal.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-586DEFFE5

    Etik problemler kısmı tatmin etmedi. Ortada kutsal kitaplar olmasaydı gayet de ederdi ama kitaplar ve içlerindeki onlarca dönemsel ahlak varken katiyen kabul edilemez bir hal.
    İyiyi bilmezken kötüye dair bir fikrinde olamaz
  • Zodion Z kullanıcısına yanıt
    Evet, çok doğru fakat zaten ahlakın manası kişileri olayları sadece iyi-kötü diye tanımlamak ki bu tanımlama tamamıyla ihtiyaç üzerine var olmuş. Ahlaktan söz ediliyorsa iyi ve kötü olmak zorunda. Ahlaka dair cümleler sarf ediliyorsa iyi kötü belirlenmiş demektir ve bunu belirten insanlar değil. Yaratıcının etikle işi olamaz ne dönemsel ne baki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-586DEFFE5

    Evet, çok doğru fakat zaten ahlakın manası kişileri olayları sadece iyi-kötü diye tanımlamak ki bu tanımlama tamamıyla ihtiyaç üzerine var olmuş. Ahlaktan söz ediliyorsa iyi ve kötü olmak zorunda. Ahlaka dair cümleler sarf ediliyorsa iyi kötü belirlenmiş demektir ve bunu belirten insanlar değil. Yaratıcının etikle işi olamaz ne dönemsel ne baki.
    Yorumun tanrının aslında yaratıcı olmadığı çünkü yaratımın eylemsizliği bozacağı ve kusura neden olacağı fikrine kadar gidiyor.Yetkin varlık öyle olduğundandır daha alt düzeylerin kanunlarını ikame edebilir sonuçta kudret tanrının sıfatlarının biri yani kişinin ihtiyacı olan adaleti kurabilir
  • Neymiş kötülük argümanının cevabı merak ettim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bigelow

    Neymiş kötülük argümanının cevabı merak ettim
    İnsanbiçimci cevap

    Tanrı belki işlerini hallederken insanoğlu geldi onu rahatsız etti.Buraların sahibinin ne suçu varsa bizler habersiz gelmişsek

    Kötümser cevap

    Bizim hemen cezalandırılmamamız dahi tanrının merhametini kanıtlıyor

    Din felsefeninin akımlarından olan reformist epistemelojinin cevabını hatırlamama rağmen kötülük argümanına cevap geliştirdiğini hatırlıyorum bunun yanı sıra aşağı yukarı bütün ortaçağ filozofları bunun cevabını vermeye çalışmıştır.Birini beğenmezsen öbürü cevap mutlaka ilgini çekecektir
  • Metnin cevabı metni yazanın bilgisi kadar olabilir. Ancak metnin varlığını kendine bağlayan dogması kendisi olan zihniyetin toplamsal çozutu kitabın meali olmaz.



    Kitap ilahi olabilir ancak anlamının toplamı insandır. O halde dışavurumsal hakikat insan olmayan her hangi bir ansal durumu nasıl yansıtacak?



    Cevap basit ve bir o kadar karmaşık. Kitaptan insanı çıkarın ve geride kalanın bakışı ile bakın.



    Bu bakış yine insan olabilir mi?



    Hayır bu bakış insanın eksilmesi halidir. Bu nazariyeye göre insan kendisini eksiltir ve bunu kendisi varken dahi yapar.



    Ne yapar kor sağır akledemeyen olarak duşunselleşir. Bunu yapması imkansız mı? Bilakis en çok yapılan eksiltme bu minval olandır.



    İspatı da çoktur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zodion Z kullanıcısına yanıt
    Fikirlerine katılıyorum ama ayrışma noktamız kutsal kitap. Hiç kendini bize anlatmamış ya da anlattıysa da yaklaşımı insancıl olmamış olması lazım. Ahlak yaklaşımı insancıl-dönemsel-bölgesel ve toplumsal iken sonucunun yetkin olması ütopik geliyor bana. Lakin eğer bir tanrı(bizim bilmediğimiz) varsa ve ahlakın önemi varsa onun için, adaleti kurabilir dediğin gibi. Tabi tanrıyı eğer yüce olarak düşünürsek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-586DEFFE5

    Fikirlerine katılıyorum ama ayrışma noktamız kutsal kitap. Hiç kendini bize anlatmamış ya da anlattıysa da yaklaşımı insancıl olmamış olması lazım. Ahlak yaklaşımı insancıl-dönemsel-bölgesel ve toplumsal iken sonucunun yetkin olması ütopik geliyor bana. Lakin eğer bir tanrı(bizim bilmediğimiz) varsa ve ahlakın önemi varsa onun için, adaleti kurabilir dediğin gibi. Tabi tanrıyı eğer yüce olarak düşünürsek.
    Kutsal kitap yaratılmış mı yok yaratılmamış diye bir tartışma var.Ve yaratılmış diyenlerin sebebi özü itibariyle olmasa da mushaf ve gramer olarak hareket ve zaman düzleminde yer almasıdır.Eğer bize yabancı formda gelseydi gene insani bir biçimde anlaşılacaktı.Mesela robotun bizle fazla alakalı olmamasına rağmen filmlerdeki robot insanın varoluş kaygılarını izah etmek gayesiyle ademi profil çizer.Yani meselenin bu olmadığını dinin doğal mı yoksa vahiy mi olduğunu konuşmamız gerektiği sonucuna varıyoruz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zodion -- 17 Nisan 2018; 15:40:10 >




  • yahu insan geldi rahatsız etti de ne? tanrı rahatsız olacak kadar aciz mi? diyelim öyle, rahatsız olacağını bilerek, kendisini rahatsız etsin diye bir canlı yarattığı için öfkelenecek kadar şizofren mi?

    bu arada insanlaştırmak hususuna takılmanın hiçbir anlamı olamaz. insan her şeyi zaten insani olarak, kedi de her şeyi kedisel olarak anlar. eğer tanrı insana bir bilgi gönderdiyse, bunun insanlaştırılarak okunacağını hesaba katmıştır; haliyle insanlaştırılarak okunması için yazmıştır zaten. anlayamayız edemeyiz falan bunlar hep kaçış retorikleri.

    Ateist olmayanlara cevap:

    Rasyonalizasyon nedir binbir tane cevabı var açıp okuyup öğrenin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-73A8A7D1E

    yahu insan geldi rahatsız etti de ne? tanrı rahatsız olacak kadar aciz mi? diyelim öyle, rahatsız olacağını bilerek, kendisini rahatsız etsin diye bir canlı yarattığı için öfkelenecek kadar şizofren mi?

    bu arada insanlaştırmak hususuna takılmanın hiçbir anlamı olamaz. insan her şeyi zaten insani olarak, kedi de her şeyi kedisel olarak anlar. eğer tanrı insana bir bilgi gönderdiyse, bunun insanlaştırılarak okunacağını hesaba katmıştır; haliyle insanlaştırılarak okunması için yazmıştır zaten. anlayamayız edemeyiz falan bunlar hep kaçış retorikleri.

    Ateist olmayanlara cevap:

    Rasyonalizasyon nedir binbir tane cevabı var açıp okuyup öğrenin.
    Tetiklenme




  • Zodion Z kullanıcısına yanıt
    tetiklediğimi düşünüyor olabilirsin. fakat yazdıklarıma bir cevabın varsa dinlemek isterim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • simdi tanri yanlis yapamaz. kitabinda 1 milyon dogru olmasina ragmen bir yanlis olursa tanrilik gider

    ayrica tanri ihtiyac duymaz. oysa tanri insanlari yaratip, kensine dua ettirmeye ihtiyac duymus. boyle tanri olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-73A8A7D1E

    tetiklediğimi düşünüyor olabilirsin. fakat yazdıklarıma bir cevabın varsa dinlemek isterim
    Sert çıkışların nahoş bundan kaçın neyse konuya gelecek olursak sadece semavi dinler adına konuşmuyorum orada insanbiçimci tanrı yazıyor değil mi ? İkinciye zaten yanıt verdim yukarıda ve merak etme okuyorum aristo platon descartes john locke bunlar hep apolloncular bana çok gelmiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeopol

    simdi tanri yanlis yapamaz. kitabinda 1 milyon dogru olmasina ragmen bir yanlis olursa tanrilik gider

    ayrica tanri ihtiyac duymaz. oysa tanri insanlari yaratip, kensine dua ettirmeye ihtiyac duymus. boyle tanri olmaz.
    Duaya ihtiyaç nerede geçiyor yazarsan
  • Zodion Z kullanıcısına yanıt
    niye zirt pirt dua etmeyeni, beni kabul etmeyeni cehenneme atacagim diyor? belli ki ihtiyaci var

    mesela sen circirboceklerini toplayip bana dua etmezsiniz hepinizi yakarim diyor musun? hayir. cunku boyle birseye ihtiyacin yok, circirboceginin duasina ihtiyacin yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeopol

    niye zirt pirt dua etmeyeni, beni kabul etmeyeni cehenneme atacagim diyor? belli ki ihtiyaci var

    mesela sen circirboceklerini toplayip bana dua etmezsiniz hepinizi yakarim diyor musun? hayir. cunku boyle birseye ihtiyacin yok, circirboceginin duasina ihtiyacin yok.
    Canı istiyordur
  • Zodion Z kullanıcısına yanıt
    ""Semavi dinler adına konuşmuyorum orada insanbicimci tanrı yazıyor değil mi"" ifadesinin neresi, yazdıklarımın nesine cevap anlayamadım. Sert çıkışmak için ya da kötü niyetle demiyorum bunu cidden anlamadım ve anlatabilirsen sevinecegim.

    ""Zaten yanıt verdim merak etme"" neye, ne ile, ne yanıtı verdin gerçekten göremiyorum. Belki de benim anlama eksiğimdendir.

    olay bence Aristo Platon meselesi değil belli bir konu üzerinde kendi düşüncelerimizden bahsediyoruz birbirimizi ve olayları kalıplara sokmazsak daha yararlı tartışabileceğimize inanıyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zodion Z kullanıcısına yanıt
    İstek bir ihtiyaçtır. Keyfi bir istek bile olsa, keyfe yönelik bir ihtiyaçtır bu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.