Şimdi Ara

ASTRA 1,4 TURBO ACTİVE SELECT (OTOMATİK) YARDIM

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
2
Favori
50.891
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar hepinize selamlar,
    Opel Astra 1,4 Turbo 6 ileri Otomatik vites araç düşünmeye başladım, active select otomatik vites nasıldır? Tam otomatikler arasında honda, toyota vs. gibi aynı sınıftaki araçların otomatik vitesleri ile kıyaslayabilir misiniz? Yakıt tüketimi nasıldır? Performans olarak nasıl? gaz tepkileri vs. Kullanan arkadaşlar bu otomatik vites ile ilgili şuana kadar herhangi bir sorunla karşılaştılar mı? Tavsiye eder misiniz? Satarken ikinci elde manuel vitese göre değer kaybı olur mu? Aslında opelin otomatik vitesine ön yargılıyım ama bu yarı otomatik easytronikler gibi değil tam otomatik, gerçekten acil yardıma ihtiyacım var lütfen esirgemeyin... Saygılar sunarım...



  • oguzhand09 kullanıcısına yanıt
    oguzhand09 demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhand09

    active select 6 geçişli tam otomatik vitesdir. esaytronic gibi yarı otm değildir. aynısı insigniada da kullanılıyor. yaklaşık 8 aydır active select li insignia kullanıyorum. hiç bi sorunla karşılaşmadım. vites geçişleri gayet konforludur. en iyisi otm. viteste honda derlerdi ama, 3 senelik honda civic elegance otomatik vites aracımdan sonra insignia daha iyi geldi . özellikle vites geçişleri kesinlikle honda dan daha iyi



    Bilgi:
    otomaitik vitesler tam otm ve yarı otm olarak 2 ye ayrılır.
    1- yarı otomatikler mmt (toyota) easytronic (opel) : konforu zayıftır. sarsıntılıdır. yakıt sarfiyatı düze göre daha azdır. tamir masrafları daha ucuzdur.
    2- tam otomatikler dsg (vw) active select (opel) : daha konforludur. düze göre daha fazla yakar.
    honda otomatikleri 4 geçişli, opel de 6, vw dsg 7 geçişli , bmw de ise 8 geçişli otomatik vites vardır.

    malsef çok yanlış bilgiler bunlar. öncelikle tam-yarı otomatik mevzusunun galericiler tarafından anlamayan müşteriye konuyu daha kolayca anlatmak için uydurulmuş bir konu olduğunu hatırlatarak başlamak isterim.

    şanzımanlar 2'ye değil 4'e ayrılırlar:

    1) robotize: bu grup en basitidir, debriyajın yapacağı işi bir hidrolik kol yapar o kadar. yine baskı balata gibi dertleri vardır. ne ekonomik çalışır ne performanslıdır, sadece ucuz yollu otomatik araç arıyorum diyenlerin tercihidir. örnek: opel Easytronic yahut peugeot Auto6R şanzımanlar

    2) tork konvertörlü: bu grup en sağlam ve en konvansiyonel şanzıman türüdür, karşılıklı duran iki yarım salyangoz içinde hareket eden şanzıman yağının hareketiyle güç aktarımı yapılır yahut kesilir. çok seri yahut ekonomik değildir ancak her araca uygunu üretilmiştir, öyle ki 2000bg ve üzerinde güç üreten motorlar için bile uygunu bulunmaktadır. bu tip şanzımanlar hiç bozulmamalarıyla meşhurdur, pek çoğu ömrünü araçla beraber tamamlar. yakıt olarak da manual versiyondan 1-1.5 L/100km daha fazla yaktırırlar. Örnek: Honda Civic'lerde kullanılan şanzımanlar, Renault Laguna'da kullanılan şanzıman, Opel Active Select vs

    3) çift kavramalı: tek ve çift vitesleri bekleyen iki ayrı kavrama seti bulunur, belirli bir viteste giderken sistem sürekli olarak ivmenizi okur ve duruma göre bir üst yahut bir alttaki vitesi hazırda bekletir ve vites geçişinde hiç zaman ve devir kaybı yaşanmaz. bu grup şanzımanlar en performanslı olanlardır ancak belirli tork değerlerine karşı dayanıklıdırlar. söz gelimi dsg şanzımanların 250Nm den fazla tork üreten araçlarda kullanılması uygun değilken 177bg dizel motorlarla beraber sunulmaları kullanıcıları mağdur etmiştir. ek olarak kavrama seti içerdiklerinden satın alırken ifade edilmeyen bir baskı balata değişimi gerekmektedir. vw'de bu 4000 TL'yi bulmaktadır. değişim yapılmadığı taktirde de tüm şanzıman dağılmaktadır, o halde de 19bin TL gibi masraflar çıkmaktadır. Özetle bu şanzıman tipi en seri en ekonomik çalışan versiyon olmasına rağmen en çok sorun çıkaran tür olarak kayıtlara geçmiştir. çok övülmesine karşın çıkardığı sorunlar nedeniyle şuan vw grup dsgye alternatif olması açısından multitronic isimli yeni cvt şanzımanı denemektedir. Bu tip şanzımana diğer örneklerse: Ford Powershift, Mercedes 7GTronic, BMW Steptronic, Renault EDC vs

    4) cvt: en innovatif şanzıman çözümüdür. karşılıklı iki koni üzerinde dönen bir kayış yahut çelik zincirden oluşur ve konilerin konumuna göre döndüğü çap sürekli ve kademesiz olarak değişir. yani bu tip şanzımanlarda gerçek bir vites geçişi yoktur, dişli oranları sürekli olarak değişir. araç max torku verdiği devire gelince sabitler ve hep o devirde gider, çap da sürekli olarak değiştiğinden daimi ve en ekonomik şekilde bir hızlanma sağlanmış olur. diğer türler içinde en konforlu şanzıman tipidir zira hiç vites geçişi hissedilmez, araç sürekli olarak hızlanır. bu tip şanzımanın sorunu ise kayış sistemindeki güç aktarma kaybıdır, yani hiçbir zaman bir performans aracında kullanılamazlar. buna ek olarak kayışın belli km sonra değişmesi gerekir, ancak zincirlilerde değişim gerekmez. Örnekleri: toyota cvt, audi multitronic
  • active select 6 geçişli tam otomatik vitesdir. esaytronic gibi yarı otm değildir. aynısı insigniada da kullanılıyor. yaklaşık 8 aydır active select li insignia kullanıyorum. hiç bi sorunla karşılaşmadım. vites geçişleri gayet konforludur. en iyisi otm. viteste honda derlerdi ama, 3 senelik honda civic elegance otomatik vites aracımdan sonra insignia daha iyi geldi . özellikle vites geçişleri kesinlikle honda dan daha iyi



    Bilgi:
    otomaitik vitesler tam otm ve yarı otm olarak 2 ye ayrılır.
    1- yarı otomatikler mmt (toyota) easytronic (opel) : konforu zayıftır. sarsıntılıdır. yakıt sarfiyatı düze göre daha azdır. tamir masrafları daha ucuzdur.
    2- tam otomatikler dsg (vw) active select (opel) : daha konforludur. düze göre daha fazla yakar.
    honda otomatikleri 4 geçişli, opel de 6, vw dsg 7 geçişli , bmw de ise 8 geçişli otomatik vites vardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oguzhand09 -- 12 Mart 2012; 23:28:02 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhand09

    active select 6 geçişli tam otomatik vitesdir. esaytronic gibi yarı otm değildir. aynısı insigniada da kullanılıyor. yaklaşık 8 aydır active select li insignia kullanıyorum. hiç bi sorunla karşılaşmadım. vites geçişleri gayet konforludur. en iyisi otm. viteste honda derlerdi ama, 3 senelik honda civic elegance otomatik vites aracımdan sonra insignia daha iyi geldi . özellikle vites geçişleri kesinlikle honda dan daha iyi



    Bilgi:
    otomaitik vitesler tam otm ve yarı otm olarak 2 ye ayrılır.
    1- yarı otomatikler mmt (toyota) easytronic (opel) : konforu zayıftır. sarsıntılıdır. yakıt sarfiyatı düze göre daha azdır. tamir masrafları daha ucuzdur.
    2- tam otomatikler dsg (vw) active select (opel) : daha konforludur. düze göre daha fazla yakar.
    honda otomatikleri 4 geçişli, opel de 6, vw dsg 7 geçişli , bmw de ise 8 geçişli otomatik vites vardır.

    dsg bildiğim kadarıyla tam otomatik değil ama çift kavrama teknolojisi olduğu için sarsıntısız bir şanzuman.. easytronic çok konforsuz özellikle 2 den 1 e geçişler içler acısı.

    hafta sonu 1.4t opel astra ya test sürüşü yaptım manuel vitesti bundan önce 115 hp twinport astra h ondan öncede 100 hp astra g kullanıcısıydım ama gördüğüm şuki opel beygirleri sadece kağıt üstünde artırıyor bence..

    atmosferik motorlu 100 hp astra g düşük devirlerden itibaren gayet iyi gidiyor test sürüşü yapın mutlaka hem şanzımanı hem motoru görün beklentiler görüşleri etkiliyor..

    başkalarının fikirleri görüş veriyor mutlaka ama karar verdirmesin..

    hayırlı günler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yağız Tuğracı

    quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhand09

    active select 6 geçişli tam otomatik vitesdir. esaytronic gibi yarı otm değildir. aynısı insigniada da kullanılıyor. yaklaşık 8 aydır active select li insignia kullanıyorum. hiç bi sorunla karşılaşmadım. vites geçişleri gayet konforludur. en iyisi otm. viteste honda derlerdi ama, 3 senelik honda civic elegance otomatik vites aracımdan sonra insignia daha iyi geldi . özellikle vites geçişleri kesinlikle honda dan daha iyi



    Bilgi:
    otomaitik vitesler tam otm ve yarı otm olarak 2 ye ayrılır.
    1- yarı otomatikler mmt (toyota) easytronic (opel) : konforu zayıftır. sarsıntılıdır. yakıt sarfiyatı düze göre daha azdır. tamir masrafları daha ucuzdur.
    2- tam otomatikler dsg (vw) active select (opel) : daha konforludur. düze göre daha fazla yakar.
    honda otomatikleri 4 geçişli, opel de 6, vw dsg 7 geçişli , bmw de ise 8 geçişli otomatik vites vardır.

    dsg bildiğim kadarıyla tam otomatik değil ama çift kavrama teknolojisi olduğu için sarsıntısız bir şanzuman.. easytronic çok konforsuz özellikle 2 den 1 e geçişler içler acısı.

    hafta sonu 1.4t opel astra ya test sürüşü yaptım manuel vitesti bundan önce 115 hp twinport astra h ondan öncede 100 hp astra g kullanıcısıydım ama gördüğüm şuki opel beygirleri sadece kağıt üstünde artırıyor bence..

    atmosferik motorlu 100 hp astra g düşük devirlerden itibaren gayet iyi gidiyor test sürüşü yapın mutlaka hem şanzımanı hem motoru görün beklentiler görüşleri etkiliyor..

    başkalarının fikirleri görüş veriyor mutlaka ama karar verdirmesin..

    hayırlı günler

    Alıntıları Göster
    Bahsettiğiniz aracı 2 aydır kullanıyorum, 2012 Ocak 9'da teslim aldım. Vites geçişleri gerçekten sessiz ve sarsıntısız, 140 hp'de yeterli bir performansı var. Ortalama Otomatik vites biraz performansı törpülüyor. Kick down yaparsanız gerçekten çok hızlı kalkıyor araç. Yakıt tüketimine gelince 13-14 litreden aşağı yakmıyor tabi ben aşırı agresif kullanıyorum. Aylık benzin masrafım 500-700 lirayı buluyor. toplamda 1000 km yapıyorum ayda. Şu an 2200 km'de aracım.Ben bu aracı al derim. Satışı hiç düşünmedim çünkü bu araca 5 sene yada daha uzun süre binmek istiyorum Allah nasip ederse.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhand09

    active select 6 geçişli tam otomatik vitesdir. esaytronic gibi yarı otm değildir. aynısı insigniada da kullanılıyor. yaklaşık 8 aydır active select li insignia kullanıyorum. hiç bi sorunla karşılaşmadım. vites geçişleri gayet konforludur. en iyisi otm. viteste honda derlerdi ama, 3 senelik honda civic elegance otomatik vites aracımdan sonra insignia daha iyi geldi . özellikle vites geçişleri kesinlikle honda dan daha iyi



    Bilgi:
    otomaitik vitesler tam otm ve yarı otm olarak 2 ye ayrılır.
    1- yarı otomatikler mmt (toyota) easytronic (opel) : konforu zayıftır. sarsıntılıdır. yakıt sarfiyatı düze göre daha azdır. tamir masrafları daha ucuzdur.
    2- tam otomatikler dsg (vw) active select (opel) : daha konforludur. düze göre daha fazla yakar.
    honda otomatikleri 4 geçişli, opel de 6, vw dsg 7 geçişli , bmw de ise 8 geçişli otomatik vites vardır.

    Dsg tam otomatik değil çift kavramalı yarı otomatik (otomatikleştirilmiş manuel) şanzımandır.




  • yakın bir arkadasım gtc 1,4 turbo active select aldı.
    ben gitmiyor diyince laf ediyorlardı ama 2 gun once 1,6 borayı zor gectigimizi gorunce artık konusmamaya karar verdim.
    Bence gidin test edin size yeterliyse alın.
    Ama bana gore motor aktarma tam sacmalık hem gitmicek hem 12 13 litrelerden asagı yakmayacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tween25

    Bahsettiğiniz aracı 2 aydır kullanıyorum, 2012 Ocak 9'da teslim aldım. Vites geçişleri gerçekten sessiz ve sarsıntısız, 140 hp'de yeterli bir performansı var. Ortalama Otomatik vites biraz performansı törpülüyor. Kick down yaparsanız gerçekten çok hızlı kalkıyor araç. Yakıt tüketimine gelince 13-14 litreden aşağı yakmıyor tabi ben aşırı agresif kullanıyorum. Aylık benzin masrafım 500-700 lirayı buluyor. toplamda 1000 km yapıyorum ayda. Şu an 2200 km'de aracım.Ben bu aracı al derim. Satışı hiç düşünmedim çünkü bu araca 5 sene yada daha uzun süre binmek istiyorum Allah nasip ederse.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar yorumlarınız için çok teşekkür ederim, elbette en iyisi deneyip karar vermek ama test sürüşlerinde kimi zaman birşey anlamıyorsunuz ancak aracın içinin dışının görselliğinden başka, ne yol tutuş hakkında ne yakıt hakkında yeter derecede bilgiye sahip olamıyorsunuz ama kullanıcı deneyimleride çok önemli fakat yinede bu durumda beklentilere göre şekil alıyor elbette...

    Ben 2010 model honda civic otomatik aracımı sattım ilkönce düz vites baktım olmadı yeniden otomatik bakmaya başladım malum DSG sorunları ile ilgili yazılıp çizilenler varken risk almak istemiyorum, yeniden civic bakayım diyorum yeni kasası hoşuma gitmedi özellikle iç tasarım hiç hoş değil, sattığım aracında bazı yalıtım sorumları vardı ama okuduklarımdan yeni astrada da gerek içindeki tıkırdamalar gerek rüzgar sesi, fren kaliper sesi, yok aracın içine su alma problemi, fren müşürü problemi, termostat problemi gibi abuk subuk bir sürü problem okudum **** isimli formda, bunlarda beni rahatsız ediyor yoksa tam iyice kararımı vermiştim gidip alacaktım aracı... Ama özellikle şu içinden gelen takırtılar tukurtular daha 10 binleri bulmamış araçlar için çok yadırgadım beni hondadan soğutan şey buydu ama astrada ondan aşağı kalır yanı olmadığı gibi birde başka problemler var gibi duruyor... Ama tüm bunlara rağmen aracıda çok beğeniyorum gerek iç tasarım gerek dış tasarım yani tam bir ikilemdeyim...

    Bu hususlarda kullanıcı arkadaşlar ne der acaba, bu tıkırtılar can sıkıcı mı? Bahsedilen problemleri yaşadınız mı? Şimdiden teşekkür ederim...




  • şahsen, bahs ettiğin sorunların çoğunu astraH kasada yaşamış biri olarak. Opel almanı tavsiye etmem.

    DSg konusunda iyi araştırma yapmanı tavsiye ederim. karar senin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    şahsen, bahs ettiğin sorunların çoğunu astraH kasada yaşamış biri olarak. Opel almanı tavsiye etmem.

    DSg konusunda iyi araştırma yapmanı tavsiye ederim. karar senin.
    Bu dsg mevzusu çok abartılıyor , patlar mı çatlar mı diye 80 tane konu açıldı, bende dsg var 3 senedir bir sıkıntı yok arkadaşım 0 km ıbıza dsg altı bir şikayeti yok elbette aldıktan sonra problem yaşayan çok oldu dsg ile alakalı ama sportifliği ve yakıt tüketimindeki + larından dolayı riske girmeye değer, zaten 0 km laırken 4 sene garanti yaptırabiliyorsunuz İmzamdaki golf ne kadar bassamda 10 litreyi geçmiyor şehir içi,, ayrıca astra 140 hp active select ile kalkmam bile benim dsg 3 cü vitesi çakarken active select 2 ye atsammı diye daha düşünür




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serty23

    Bu dsg mevzusu çok abartılıyor , patlar mı çatlar mı diye 80 tane konu açıldı, bende dsg var 3 senedir bir sıkıntı yok arkadaşım 0 km ıbıza dsg altı bir şikayeti yok elbette aldıktan sonra problem yaşayan çok oldu dsg ile alakalı ama sportifliği ve yakıt tüketimindeki + larından dolayı riske girmeye değer, zaten 0 km laırken 4 sene garanti yaptırabiliyorsunuz İmzamdaki golf ne kadar bassamda 10 litreyi geçmiyor şehir içi,, ayrıca astra 140 hp active select ile kalkmam bile benim dsg 3 cü vitesi çakarken active select 2 ye atsammı diye daha düşünür

    14lt görür astra aynı şartlarda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    quote:

    Orijinalden alıntı: serty23

    Bu dsg mevzusu çok abartılıyor , patlar mı çatlar mı diye 80 tane konu açıldı, bende dsg var 3 senedir bir sıkıntı yok arkadaşım 0 km ıbıza dsg altı bir şikayeti yok elbette aldıktan sonra problem yaşayan çok oldu dsg ile alakalı ama sportifliği ve yakıt tüketimindeki + larından dolayı riske girmeye değer, zaten 0 km laırken 4 sene garanti yaptırabiliyorsunuz İmzamdaki golf ne kadar bassamda 10 litreyi geçmiyor şehir içi,, ayrıca astra 140 hp active select ile kalkmam bile benim dsg 3 cü vitesi çakarken active select 2 ye atsammı diye daha düşünür

    14lt görür astra aynı şartlarda.

    Alıntıları Göster
    Valla astra yakıyor, ben dahada aşağıya ineceğiniz zannetmiyorum, doğruya doğru şu an tıkırtı falan problemi yok. İçersinde biraz kalite problemi var gibi, mesela koltuk kafalığının altındaki plastik bilezik çıktı, umrumda değil ben böyle incik, mincik şeylere takmıyorum, Mesele motorla şanzımanı düşünüyorum, ama ilerde başka sorun çıkartırmı bilemem. Golf'lerede bakabilirsiniz. Birde bora gtc'yi geçse ne olur geçmese ne olur. Süper bir performans beklemeyin orta halli gayet yeterli bir performansı var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tween25

    Valla astra yakıyor, ben dahada aşağıya ineceğiniz zannetmiyorum, doğruya doğru şu an tıkırtı falan problemi yok. İçersinde biraz kalite problemi var gibi, mesela koltuk kafalığının altındaki plastik bilezik çıktı, umrumda değil ben böyle incik, mincik şeylere takmıyorum, Mesele motorla şanzımanı düşünüyorum, ama ilerde başka sorun çıkartırmı bilemem. Golf'lerede bakabilirsiniz. Birde bora gtc'yi geçse ne olur geçmese ne olur. Süper bir performans beklemeyin orta halli gayet yeterli bir performansı var.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar merhaba,

    Konuyu 1,4 T. Active Select diye açtım onu almayı düşünüyordum ama 1,4 T düz vites beyaz sport sunrooflu aldım, daha evvel bahsettiğim gibi honda civic elegance otom 2010 kullanıyordum, çok üzülmüştüm sattıktan sonra alacak araç bulamıyordum yerine koyacak ama Astrayı aldıktan sonra satmakta ne kadar iyi yaptığımı anladım. Sürüş karakteri açısından arada bariz fark var, honda ile kasislerden geçerken çat çut sesler geliyordu , bu yeni astra iyi filtrelenmiş hondadan sonra bana çok sessiz geldi, yol tutuşu daha iyi gibi, koltuk destekleri çok iyi, iç tasarım müzik sistemi falan daha güzel, görsel açıdan da çok hoş, süspansiyon sertliği daha iyi ayarlanmış şehir içinde de fena değil, honda da bir nohut tanesi kadar taşın üzerinden geçsem hissediyordum ve hondayı satma nedenim olan yalıtım; astrada yol sesi yok çok şükür :) hondayı satmamdaki en büyük nedendi 100 km. hız civarında tekerlek sanki aracın içinde dönüyordu uzun yolda belki arkadaşlar abarttığımı düşünecekler ama başağrısı yapıyordu... Performans olarak 1,4 T yeterli geldi bana çok abartı olmasa da honda ile yakın ama daha iyi hızlanıyor gibi geldi bana, honda tabi otomatik vitesti onunda dezavantajı vardı. Ama performans olarak yeterli özellikle bana çok çok yeterli sadece aracı denemek için basarım sürekli yüksek süratlerde seyahat etmem 110 km. hızı pek geçtiğim söylenemez... Yakıtta fena değil şehir içini tam bilemiyorum ama ş.arası makul bir depo ile 900 km. gidebiliyor...

    Düşünenlere, honda civicten sonra araç değiştirmek isteyenlere tavsiye ederim hiç pişman olmazlar...Saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alp___

    Arkadaşlar merhaba,

    Konuyu 1,4 T. Active Select diye açtım onu almayı düşünüyordum ama 1,4 T düz vites beyaz sport sunrooflu aldım, daha evvel bahsettiğim gibi honda civic elegance otom 2010 kullanıyordum, çok üzülmüştüm sattıktan sonra alacak araç bulamıyordum yerine koyacak ama Astrayı aldıktan sonra satmakta ne kadar iyi yaptığımı anladım. Sürüş karakteri açısından arada bariz fark var, honda ile kasislerden geçerken çat çut sesler geliyordu , bu yeni astra iyi filtrelenmiş hondadan sonra bana çok sessiz geldi, yol tutuşu daha iyi gibi, koltuk destekleri çok iyi, iç tasarım müzik sistemi falan daha güzel, görsel açıdan da çok hoş, süspansiyon sertliği daha iyi ayarlanmış şehir içinde de fena değil, honda da bir nohut tanesi kadar taşın üzerinden geçsem hissediyordum ve hondayı satma nedenim olan yalıtım; astrada yol sesi yok çok şükür :) hondayı satmamdaki en büyük nedendi 100 km. hız civarında tekerlek sanki aracın içinde dönüyordu uzun yolda belki arkadaşlar abarttığımı düşünecekler ama başağrısı yapıyordu... Performans olarak 1,4 T yeterli geldi bana çok abartı olmasa da honda ile yakın ama daha iyi hızlanıyor gibi geldi bana, honda tabi otomatik vitesti onunda dezavantajı vardı. Ama performans olarak yeterli özellikle bana çok çok yeterli sadece aracı denemek için basarım sürekli yüksek süratlerde seyahat etmem 110 km. hızı pek geçtiğim söylenemez... Yakıtta fena değil şehir içini tam bilemiyorum ama ş.arası makul bir depo ile 900 km. gidebiliyor...

    Düşünenlere, honda civicten sonra araç değiştirmek isteyenlere tavsiye ederim hiç pişman olmazlar...Saygılar

    Alıntıları Göster
    900 km gidiyorsa iyi valla, benim araç active select 1.4 turbo astra 570-600 km yamaya başladım ilk aldığımda 350-400 km yapıyordu şehir içi ortalama baya düştü dahada düşmesini bekliyorum. Umarım bu değerleri 800 km'ye taşırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tween25

    900 km gidiyorsa iyi valla, benim araç active select 1.4 turbo astra 570-600 km yamaya başladım ilk aldığımda 350-400 km yapıyordu şehir içi ortalama baya düştü dahada düşmesini bekliyorum. Umarım bu değerleri 800 km'ye taşırım.

    Dostum senin bahsettiğin sanırımşehir içi, ben ise 900 km. yolu şehir dışında yaptım, şayet biraz daha yavaş kullansaydım bu km. dahada çıkabilirdi diye düşünüyorum, birde senin aracın otomatikmiş ki çok iyi bir rakam bence, ben honda civic otomatik ile şehir içi 350-400 km.de bitiyordu benzin 2010 model 25 bin km.de araçtı, senin araç otomatik olmasına rağmen bene iyi bir sonuç vermiş...Saygılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alp___

    quote:

    Orijinalden alıntı: tween25

    900 km gidiyorsa iyi valla, benim araç active select 1.4 turbo astra 570-600 km yamaya başladım ilk aldığımda 350-400 km yapıyordu şehir içi ortalama baya düştü dahada düşmesini bekliyorum. Umarım bu değerleri 800 km'ye taşırım.

    Dostum senin bahsettiğin sanırımşehir içi, ben ise 900 km. yolu şehir dışında yaptım, şayet biraz daha yavaş kullansaydım bu km. dahada çıkabilirdi diye düşünüyorum, birde senin aracın otomatikmiş ki çok iyi bir rakam bence, ben honda civic otomatik ile şehir içi 350-400 km.de bitiyordu benzin 2010 model 25 bin km.de araçtı, senin araç otomatik olmasına rağmen bene iyi bir sonuç vermiş...Saygılar

    Alıntıları Göster
    Ya arkadaş yazmayın şunları. Dizelden vazgeçesim gelmiyo. Ben bi depoyla 750 gidiorm şehir içi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhand09

    active select 6 geçişli tam otomatik vitesdir. esaytronic gibi yarı otm değildir. aynısı insigniada da kullanılıyor. yaklaşık 8 aydır active select li insignia kullanıyorum. hiç bi sorunla karşılaşmadım. vites geçişleri gayet konforludur. en iyisi otm. viteste honda derlerdi ama, 3 senelik honda civic elegance otomatik vites aracımdan sonra insignia daha iyi geldi . özellikle vites geçişleri kesinlikle honda dan daha iyi



    Bilgi:
    otomaitik vitesler tam otm ve yarı otm olarak 2 ye ayrılır.
    1- yarı otomatikler mmt (toyota) easytronic (opel) : konforu zayıftır. sarsıntılıdır. yakıt sarfiyatı düze göre daha azdır. tamir masrafları daha ucuzdur.
    2- tam otomatikler dsg (vw) active select (opel) : daha konforludur. düze göre daha fazla yakar.
    honda otomatikleri 4 geçişli, opel de 6, vw dsg 7 geçişli , bmw de ise 8 geçişli otomatik vites vardır.

    DSG,EDC,Powershift Çift kavramalı otomatik vitestir.
    Civic te 4 değil 5 ileri dir.4 ileri tam otm.vitesi hala kullanan : Kia,Hyundai ve Renault sanırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhand09

    active select 6 geçişli tam otomatik vitesdir. esaytronic gibi yarı otm değildir. aynısı insigniada da kullanılıyor. yaklaşık 8 aydır active select li insignia kullanıyorum. hiç bi sorunla karşılaşmadım. vites geçişleri gayet konforludur. en iyisi otm. viteste honda derlerdi ama, 3 senelik honda civic elegance otomatik vites aracımdan sonra insignia daha iyi geldi . özellikle vites geçişleri kesinlikle honda dan daha iyi



    Bilgi:
    otomaitik vitesler tam otm ve yarı otm olarak 2 ye ayrılır.
    1- yarı otomatikler mmt (toyota) easytronic (opel) : konforu zayıftır. sarsıntılıdır. yakıt sarfiyatı düze göre daha azdır. tamir masrafları daha ucuzdur.
    2- tam otomatikler dsg (vw) active select (opel) : daha konforludur. düze göre daha fazla yakar.
    honda otomatikleri 4 geçişli, opel de 6, vw dsg 7 geçişli , bmw de ise 8 geçişli otomatik vites vardır.

    malsef çok yanlış bilgiler bunlar. öncelikle tam-yarı otomatik mevzusunun galericiler tarafından anlamayan müşteriye konuyu daha kolayca anlatmak için uydurulmuş bir konu olduğunu hatırlatarak başlamak isterim.

    şanzımanlar 2'ye değil 4'e ayrılırlar:

    1) robotize: bu grup en basitidir, debriyajın yapacağı işi bir hidrolik kol yapar o kadar. yine baskı balata gibi dertleri vardır. ne ekonomik çalışır ne performanslıdır, sadece ucuz yollu otomatik araç arıyorum diyenlerin tercihidir. örnek: opel Easytronic yahut peugeot Auto6R şanzımanlar

    2) tork konvertörlü: bu grup en sağlam ve en konvansiyonel şanzıman türüdür, karşılıklı duran iki yarım salyangoz içinde hareket eden şanzıman yağının hareketiyle güç aktarımı yapılır yahut kesilir. çok seri yahut ekonomik değildir ancak her araca uygunu üretilmiştir, öyle ki 2000bg ve üzerinde güç üreten motorlar için bile uygunu bulunmaktadır. bu tip şanzımanlar hiç bozulmamalarıyla meşhurdur, pek çoğu ömrünü araçla beraber tamamlar. yakıt olarak da manual versiyondan 1-1.5 L/100km daha fazla yaktırırlar. Örnek: Honda Civic'lerde kullanılan şanzımanlar, Renault Laguna'da kullanılan şanzıman, Opel Active Select vs

    3) çift kavramalı: tek ve çift vitesleri bekleyen iki ayrı kavrama seti bulunur, belirli bir viteste giderken sistem sürekli olarak ivmenizi okur ve duruma göre bir üst yahut bir alttaki vitesi hazırda bekletir ve vites geçişinde hiç zaman ve devir kaybı yaşanmaz. bu grup şanzımanlar en performanslı olanlardır ancak belirli tork değerlerine karşı dayanıklıdırlar. söz gelimi dsg şanzımanların 250Nm den fazla tork üreten araçlarda kullanılması uygun değilken 177bg dizel motorlarla beraber sunulmaları kullanıcıları mağdur etmiştir. ek olarak kavrama seti içerdiklerinden satın alırken ifade edilmeyen bir baskı balata değişimi gerekmektedir. vw'de bu 4000 TL'yi bulmaktadır. değişim yapılmadığı taktirde de tüm şanzıman dağılmaktadır, o halde de 19bin TL gibi masraflar çıkmaktadır. Özetle bu şanzıman tipi en seri en ekonomik çalışan versiyon olmasına rağmen en çok sorun çıkaran tür olarak kayıtlara geçmiştir. çok övülmesine karşın çıkardığı sorunlar nedeniyle şuan vw grup dsgye alternatif olması açısından multitronic isimli yeni cvt şanzımanı denemektedir. Bu tip şanzımana diğer örneklerse: Ford Powershift, Mercedes 7GTronic, BMW Steptronic, Renault EDC vs

    4) cvt: en innovatif şanzıman çözümüdür. karşılıklı iki koni üzerinde dönen bir kayış yahut çelik zincirden oluşur ve konilerin konumuna göre döndüğü çap sürekli ve kademesiz olarak değişir. yani bu tip şanzımanlarda gerçek bir vites geçişi yoktur, dişli oranları sürekli olarak değişir. araç max torku verdiği devire gelince sabitler ve hep o devirde gider, çap da sürekli olarak değiştiğinden daimi ve en ekonomik şekilde bir hızlanma sağlanmış olur. diğer türler içinde en konforlu şanzıman tipidir zira hiç vites geçişi hissedilmez, araç sürekli olarak hızlanır. bu tip şanzımanın sorunu ise kayış sistemindeki güç aktarma kaybıdır, yani hiçbir zaman bir performans aracında kullanılamazlar. buna ek olarak kayışın belli km sonra değişmesi gerekir, ancak zincirlilerde değişim gerekmez. Örnekleri: toyota cvt, audi multitronic



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onurthemonur -- 5 Kasım 2013; 7:54:12 >




  • onurthemonur O kullanıcısına yanıt
    Bilgilendirme için teşekkürler.
    Bu arada ben hala astra 1.4 T aracimi kullanıyorum 44.000 km oldu ve inanın çok memnunum. Yazıyı okuyupta almak isteyenlere siddetle tavsiye ederim. Performans olsun yakıt olsun gayet yeterli. Hala bindikce beni sevindiriryor. Üst devirler çok başarılı otoyolda harika gidiyor yol tutuş ve kararlı gidişi harika. İyiki hondadan opele gecmisim. Saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alp___

    Bilgilendirme için teşekkürler.
    Bu arada ben hala astra 1.4 T aracimi kullanıyorum 44.000 km oldu ve inanın çok memnunum. Yazıyı okuyupta almak isteyenlere siddetle tavsiye ederim. Performans olsun yakıt olsun gayet yeterli. Hala bindikce beni sevindiriryor. Üst devirler çok başarılı otoyolda harika gidiyor yol tutuş ve kararlı gidişi harika. İyiki hondadan opele gecmisim. Saygılar.

    ben çok uzun zamandır almayı istıyorum ama bır turlu ıkıncı elde uygununa denk gelmedım,sel hasarlıdan tutunda,sadece 2 kapısı ve on kaputu değişmısıne kadar envayı çesıtı var ıkıncı elde ama kazasız belasız olanını kımse satmıyor
  • b_sevki B kullanıcısına yanıt
    Umarım istediğiniz gibi bulursunuz. Gerçekten samimiyetle tavsiye ederim.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.