Şimdi Ara

Astra 1.3 cdti j Partikül Filtresi Uyarısı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
26.635
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar öncelikle iyi günler dilerim. Konuyu açarken çok inceledim forumu fakat tam bir cevap bulamadım kendime göre. Bu konuyu şehrimdeki servislede görüştüm opel Türkiye ile de görüştüm fakat ikna olmadım yada biraz soru işareti kaldı diyelim. İlk olarak aracım 2013 makyajlı kasa olan astra 1.3 cdti 22.600 km gittim araç ile hiç sıkıntısı olmadı fakat son bir hafta içinde birkaç kez partikül filtresi dolu uyarısını aldım araç kendisi de sürmeye devam ediniz diyor ve biraz sürüşten sonra sönüyor. Ben biraz dikkat ettiğimde bu uyarı gelmeden önce aracın rolantisindeki yakış 1.9 oluyo böylece anlıyorum ki biraz sonra bu uyarıyı yakacak. Şimdi siz değerli arkadaşlarıma sorum şu olacak Bu nedir ? Neden yanar ? Ne işe yarar ? Ve en önemlisi bunun uzun vadede aracıma zararı olur mu olursa ne olur ? Not olarakta belirteyim Sayın Mehmet Gazihan Abime sordum ve görüşlerini aldım burada da tekrardan teşekkür ediyorum kendisine..







  • dikkatimi çekti, sorununuz çözüldüğünde paylaşırsanız evinirim.
  • Yetkili servisle görüşmelerim süreceğe benziyo eğer bir sonuca ulaşır isem burada paylaşıcam onlar şimdilik herşeyin normal olduğunu aracın istediği zaman bu partikül temizleme işlemini yapacağını filtre tam dolu iken bu ışığı yakıp temizleme biitiğinde söneceğini söylediler yani servise göre herşey tıkırında.
  • psychoex P kullanıcısına yanıt
    araç bu işlemi kendi kendine yapmaz. bunu bir süre aracı yüksek devirde kullanarak siz yapacaksınız. hatta detaylı olarak kullanım kılavuzunda yazıyor bu işlem. benim aracım 15bin km.de böyle bir sorunla karşılaşmadım henüz. bu sorunu önlemek içinse kendi çapımda aldığım önlem şu: araçta yakıt azaldı göstergesi yandığı anda gidip hemen yakıt alıyorum. yani deponun dibinde kalan tortulu yakıtı aracın kullanmasına izin vermiyorum. bu partikül filtresini yıkayabilir diye düşünüyorum.
    geçmiş olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muten_roshi -- 2 Haziran 2014; 10:16:52 >
  • Hocam aynen dediğin gibi yazıyor evet kitapçıkta.Bunda sorun yok benim sorum neden iki günde bir dolu gösteriyo aldığımdan beri aynı yerden mazot alırım çokta boşken kullanmam bunun uzun vadede zararı olmaz inşallah...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • psychoex P kullanıcısına yanıt
    ben yinede sorunun yakıttan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. ben ilk günden beri hep shell kullandım şu ana kadar böyle bir sıkıntı yaşamadım.
  • Hocam dediğiniz gibi bende arabayı aldığımdan beri bp den alıyorum bugün gittim konuştum partikül filtresi temizleyici aldım koydum depoya bundan sonrada iptal ettirmeyi ve egsoz yaptırmayı düşünüyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • psychoex P kullanıcısına yanıt
    Öncelikle merhaba, aracım aynı seninki gibi 2013 makyajlı kasa astra 1.3 dizel. Şuanda 22.000 km ye geldim ve şimdiye kadar ne DPF ile ilgili nede başka bir nedenden dolayı sıkıntı yaşamadım. Aracı almadan önce çok okudum çok araştırdım ve öyle satın aldım. Araçdan son derece memnumum öncelikle bunu belirteyim.

    psychoex şimdi öncelikle bu araba bilinçli sürücünün kullanması gereken bir araba, (şayet motor 1.3 dizel ise.)Yani aracı teknik özelliklerini bilerek kullanmak gerekiyor, gerek vides geçişleri, gerek stabil hızda giderken olması gereken devir aralığı. Aksi takdirde performans düşüşü yaşamakla birlikte uzun vadede motordan DPF veya turbo arızası yaşarsın.

    Ben aracı stabil hızla otobanda giderken sürekli yüksek devirde kullanırım 2.200-3.000 devir arası. 2.200 devir/dk nın altına hiç düşmedim. 1.5 senedir kullanıyorum ve şu kilometreye kadar araç bi kere bile partükül filtresi uyarısı vermedi. Vermeyeceğinden de eminim zaten. Aracı aldığımızda ben yine bu şekilde devirli kullanırken aracı amcam babam, oğlum atsana 5. vitede niye 4 le gidiyosun deyip her seferinde, olmaz tork devri içerisinde kullanmazsak verim alamayız araçdan derdim (gerçi hala derdimi anlatamadım ama allahdan araacı sadece ben kullanıyorum). Örnek vereyim, yolda giderken birden gazlayan araçlar oluyo, tam gazladıkları sırada süyah duman atıyolar, işte o DPF nin sıcaklığın artmasıyla o andaki kurumları dışarı salmasıdır ve görüntü olarakda hiç hoş değil bence. Ama ben şayet arabam 200.000 km ye gelse böyle birşey olcağını hiç düşünmüyorum.

    Lafı uzatmak istemiyorum ama detaya inersek şayet,

    -Bu aracı düşük devirlerle, motoru bayarak kullanmamanız gerekiyor, aksi takdirde DPF dolar ve araba performansdan düşer, toparlamaları ve hızlanmaları düşer. Motor aptallaşır. Zaten 1.3 cc olduğu içinde bu aptallaşma hemen anlaşılıyor.

    - aracı torku 1.750 devri dakikada açar ve sonrasında güç alırsınız. Benim şahsi kanaatim siz dediğim gibi 2.200 ve,3.000 devirler arasında kullanında hem motor hemde turbo eşit çalışsın.

    -arac 100 kilometre ile giderken eğer bayır aşşa meil yada buna benzer bir yoldaysanız kesinlikle 5. videse atmayın, çünkü bu sefer yine turbo devreye giriyor araba hem toparlamayla uğraşıyor hemde sizi bulunduğunuz hızda tutmaya çalışıyor, ki zaten 5. vides aralığı çok uzun ben 5. videsi 110 km yi gectikten sonra kullanıyorum ki bazen otobanda yukarı doğru meil varsa 110 yada 120 km'yi 4. videsde çıkıyorum.

    -Siz üst maddede belirttiğim gibi 110 km ile otobanda 4. videsde giderseniz (araç o hızda 4'le giderken araç 3.000 devirlere geliyor) DPFiltresi kendiniz güzelce temizler ve bu işlemi bu arabaya sahip olduğunuz sürece yapmalısınız.

    -Kaç km ile gittiğiniz önemli değil, sadece devir aralğı önemli, devirli kullanmakdan çekinmeyin. Ben İstanbulda orta akıcı otobanda 100 km hızda stabil gittim 4. videsde ve 3.8 yakıt ortaması tutturdum . Yağtığım kilometre de 120 km falandı sonunda 22,5 TL yakıt yaktım. Buda işin ekonomik tarafı tabi.

    Sonuç olarak aracınızı bu şekilde kullanmaya dikkat edin ve devirsiz vides geçirmeyin. Araçda size bu bilinçli kullanımın karşılığını uzun vadede verecektir.

    Saygılar.




  • Sayın suleyayyıldız güzel bir biçimde açıklamış. Normalde filtrede biriken kurumları, partikülleri araç kendisi yakarak dışarı atabiliyor. Ama bunun gerçekleşmesi için aracın biraz ısınmış olması ve yüksek devirde kullanılıyor olması gerekiyor. Yaklaşık 10-15 dakika sürüyor bu işlem ve bu işlem sırasında anlık yakıt tüketimi artıyor, araç start-stop'a girmiyor ve hafif bir yanık kokusu geliyor.

    Sürekli şehir içinde ve kısa mesafelerde kullanıldığında bu işlemin gerçekleşmesi için gerekli şartlar oluşmuyor. O yüzden bu şartların yerine getirilmesini istemek için uyarı veriyor 'aracı sürmeye devam edin' diye.

    Siz de benim gibi sürekli şehir içi ve kısa mesafelerde kullanmak durumunda kalıyorsanız birkaç haftada bir kez aracı bağırttıra bağırttıra yüksek devirde kullanın ki partikül temizleme işlemi gerçekleşsin.
  • Cevaplar için çok teşekkür ederim aynen artık devirli kullanıyorum zaten az yakıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • psychoex P kullanıcısına yanıt
    Merhaba psychoex,
    aracın ile ilgili yaşamış olduğun sıkıntı yeni nesil euro5 motorlu dizel arçların bir çoğunda maalesef sıklık ile yaşanmaktadır. sebebi ise şehir içi kullanımda aracın gerekli rejenerasyonu yapamayışından kaynaklanır. bununla ilgili çok pratik ve etkili bir çözüm önere bilirim,memnun kalıcağını umuyorum. [/simage]http://www.otobun.com/shop/protec-dizel-partikul-super-temizleyici#[simage] www.otobun.com



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Otobun -- 30 Haziran 2014; 17:19:09 >
  • KONU BAYA ESKİ AMA BENDE YAZMAK İSTEDİM BENİM 2011 NAVARA ARACIM VAR ARACIMIN ALDIKTAN BİRKAÇ AY SONRA MOTOR LAMBASI YANDI VE P0546 KODLU ARIZAYI VERİYODU SÖNDÜRDÜM TEKRAR YANDI BAZEN KENDİLİĞİNDEN SÖNÜYODU ARIZA AÇIKLAMASI EKZOZ GAZI SICAKLIĞI DEVRESİ YÜKSEK PARTİKÜL FİLİTRESİ BELİRLİ BİR SEVİYEYE GELİNCE ARAÇ PARTİKÜL FİLİTRESİNE AŞIRI ISI GÖNDEREREK FİLİTREDEKİ ATIKLARI YAKMAYA ÇALIŞIR YAKAMAZSA SENSÖR SÜREKLİ SÖNDÜRÜLÜNCE TEKRAR YANAR SİSTEMİN ADI F.A.B ARACIMDA HALEN BU SORUN VARDIR ŞİMDİ FİLİTREYİ TEMİZLETECEĞİM MALIM SIFIRI PAHALI
  • tam bir rezalet ,rezalet, rezalet...aracım 2011 dizel astra j...son 3 yıldır bu partikül filtresi sorunuyla uğraşıyorum.Kullandığım telefonumdan tutun aracıma kadar orjinalliğe dikkat eden son derece titiz bir kullanıcıyım.sayısız kere servise gittim,istanbulda bu mevzuyla ilgili ÖZEL BİLGE kişiler aradım.nerdeyse hacıya hocaya gideceğim nafile...bu partikül sorunu bu aracın kanseri...bu aracı sırf bu yüzden 10 kere satardım inat ettim uğraştım ama galiba pes artık dedim...özellikle servisin bu konuda söylediği hep değişmez klişe laflar.
    1-düşük devirli kullanıyorsunuz?
    CEVAP:kardeşim bu araç 6 yıldır bende ilk 3 yıl nasıl kullanıyorsam son 3 yıldır da öyle kullanıyorum.bu benim ilk aracımda değil araç sürmesinide yeni öğrenmedim.Peki siz haklısınız dedim aracı bağırta bağırta hep yüksek devirde kullandım yakıt tüketimini 8-9 lt lere kadar çıkardım.Bu arada ekonomik araç diye aldığımız araç ne hale geldi siz düşünün.ha bir de yanımıza binen her eş dost abi arabayı niye zorluyorsun diyenede ayrıca açıklama yap...sonuç servise ara ara gidip uzun yazılım kısa yazılım vs.atıyoruz yazı gidiyor 3-5 gün sonra partikül filtresi dolu sürmeye devam ediniz...
    2-aldığınız yakıttandır? önce nerden alıyorsunuz diye soruyor opet desem bu maddeyi geçecektik...OPEL OPETİ tavsiye ediyor ordan alın diyor...
    CEVAP:kardeşim ticaretle uğraşıyoruz 12 aracımız var + kardeşimin ve babamında kullandığı audi ve volvoyu da ekle hepsini aynı yerden 25 yıldır anlaşmalı indirimli totaldan alıyoruz.sadece son 3 yılda mı ve sadece benim araca mı dokunmaya başladı bu yakıt...peki siz haklısınız diyorum benim için türlü dez avantajına rağmen opet arıyorum ordan alıyorum ve opet yakıt fişlerini biriktirip servisin yolunu tutuyorum.sonuç ilaçla vs.yıkama temizleme yapılıyor o meşhur yazı gidiyor bir süre sonra nafile partikül filtresi dolu sürmeye devam ediniz...
    3-ön bilgiyi benden aldıktan sonra Siz bu aracı şehir içinde kısa mesafede kullanıyorsunuz ondandır.
    CEVAP:Kardeşim ben ilk 3 yılda da aynı yerde oturuyordum iş yerimde aynı yerdeydi güzergahımda aynıydı şimdi de hepsi aynı son 3 yılda değişen ne diyorum?peki kardeşim siz haklısınız diyorum yazları neyse de kış günü ayda 2 kere silivrideki yazlığa 35 km gidip balkondan denize bakıp 35 km geri geliyorum.tabi gidip gelirken 4.vitesde 3000-4000 devirlerde partikül yakıyorum...sonuç partikül yazısı 8-10 gün gidiyor sonra bir sabah kontağı açıyorsunuz yine partikül filtresi dolu sürmeye devam ediniz...
    4-Kısa bir araştırmadan sonra Bakımı dışarda yaptırmışsınız kullandıkları orjinal değildir vs. işte bulduk ondan diyor?
    CEVAP:kardeşim iyi güzelde diyorum tüm yağdır filtredir vs. zaten burdan aldım.Sadece sanayide opelci olan hatta özellikle onun selamıyla yakın dostu arkadaşı sayın servis müdürüzle tanışıp konuştuğum yere yaptırdım diyorum.netice aracı 10 gün servise bırakıyorum tasilerle minübüslerle çocuğu karda kışda okula bırakıyorum alıyorum. 700-800 tl ödüyorum bu partikülü algılayan SENSÖRÜ DEĞİŞTİRDİLER.bu arada 10 gün araba çalışmadı deyip akü bitmiş yeni akü taktırdım.daha önce geldiğimde kızdırma bujisi arızalanmış yenisini aldık.ha bu bujide parası da diğerlerine benzemez almanyadan gelecek.her geldiğimde ekstra masrafları tek tek anlatmaya gerek yok.Neticede araba kul yapısı değil herşey kullanıcı hatası hepsi bizden kaynaklı...velhasıl sensör değişiminden sonra 2 ay civarıdır o meşhur yazı çıkmadı. Oh be keşke en baştan bu mini uyduların kumanda sesörüne benzeyen bela sensörü, bana keşke problem bundan da olabilir deseler de direkt değiştirseymişim dedim.Taki bu sabah partikül filtresi dolu sürmeye devam ediniz yazısı çıkıncaya kadar...rezalet,rezalet,rezalet...




  • 3 tane peugeot eskittim 300bin km lerde sattım şimdi astra j aldım ilk 2.ci gün pişman oldum çekişinden kronik sorunlarına kadar bıktım 1.6 hdi den şaşmamak lazım satana kadar dertten kurtulamıycaz anlaşılan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.