Şimdi Ara

astra 1.3 cdti ile uzun yol izlenimleri (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
95
Cevap
0
Favori
13.843
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 90 km sabit hızda son viteste takometre eğer 2500 devir gösteriyorsa, 180 ile giderken de 5000 devri göstermelidir. 4 Silindirli bir motorun dakikada 2500 devir yapması demek dakikada silindir başına 1250 yanma zamanı ve 2 silindirde toplam 2500 yanma zamanına denk gelir. Dakikada 5000 devir yapan motorda bu 5000 yanma zamanı demektir. Yani tam 2 katı. Teorik hesap böyle. Pratikte 5000 devirde volümetrik verim azalacağı için tüketim bir miktar düşer ama sonuçta 1,7 - 1,8 katsayısı ile 90 kms hızda giderken tükettiğiniz benzin, 180 ile giderseniz nereye çıkar görürsünüz. Uzun lafın kısası hangi motor olursa olsun, motor devrini iki katına çıkardınız mı, benzin tüketimi de %70-%80 artar.
    Koşan insan yürüyen insanın iki katı su tüketir. Bu kadar basit.

    Şu son hız meselesi için de şunu söyleyebilirim. Opel Astranın sitesinde aracın son hızı: 172 kms. Bundan daha hızlı gidemezsiniz. Ama hız göstergesi çokluk %10-15 mertebesinde daha yüksek gösterir. Hız göstergesi hiç bir zaman gerçek hızınızı göstermez çünkü bu tür göstergeler belli bir hata toleransı ile üretilirler. Düşük hızlarda bu tolerans da düşüktür. Mesela 50 ile giderken hata toleransı %2 civarında olabilir ama 150 ile giderken bunun küpü kadar artar (2*2*2= %8)
    Tabi bunlar kaba hesap ama şu gerçeği değiştirmiyor. Fabrika son viteste 172'ye ulaştığında motor takamotresi de kırmızı çizgiye ulaşmış olacak diyor. Bilmem anlatabildim mi?

    Kaldı ki çoğu durumda fabrikanın gösterdiği hızlara ulaşmak bile mümkün olmayabilir.



    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    İster inan ister inanma, 15 bin kmye kadar 4-5 defa denememe rağmen 180 ni geçemedim amma..

    23 bin km deyken çok uzun bir düzlükte 200 km/h yaptım, 1 dk süre ile de o hızla gittim....

    YER: Bursa çevre yolu, yeni yapılan bir yol...
    _____________________________




  • Şu hız meselesine itiazlar gelebileceğini düşünerek biraz daha açayım meseleyi. Veriler Opel'in sitesinden alınmıştır:

    Redline : ? (yazmıyor)
    Primer dişli: ?
    6. Vites dişlisi 0,61 (düz/tiptronik)
    Nihai dişli: 3,72
    Lastik: 195/65R15 = (199,23 cm) çevresi. (yere otorduğunda biraz elips)
    205/55R16 = (198,42 cm) çevresi

    Fabrika son sürat 172 diyorsa bu şu anlama gelir: 195/65 lastik dakikada 1441 devir yapıyor demektir. 1441 devri geriyo doğru tüm dişli oranlarıyla çarparsan (nihai/6. vites/primer) motorun kırmızı çizgi devrini bulursun ki kırmızı devirde devir sınırlayıcı devreye girdiği için istesen de motor daha fazla devir yapamaz.

    Sanırım şu hız meselesi şimdi daha anlaşılır hale geldi.

    Saygılar.
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cbkbjk

    yanlış düşünüosun biz astra ile 1000 i geçtik kaç kere uzun yolda şuanda ortalama 5.6 gösterio bilgisayar. ayrıca albea da kullandım motorlar aynı aslında astra da biraz değişmiş hali ancak albea daha hafif oldugundan sana daha performanslı gelmiş olabilir. astra nın tek dezavantajı kalkışlarda ağır o kadar.


    selam arkadasim yaw aracta 7.0 gosteriyor...yaw bazi gunler 80 90 gecmiyorum..7.0 diyor.

    120 160 yapiyorum yine ayni 7.0 ben bu isten hic bi is anlamadim..5.6 yi nasil dusuruyorsun...vites degistirirken birde hep 38 ile 39 noktalara cikiyor..sizde de oylemi ??
    _____________________________
    bu Benim HAYATIM ! bana soru sormayin ! ! ! ! ! ! !
  • Arabam astra cdti: bu araba 6 vites, 90 km/h hızla giderken 6. vitesde devir sadece 1600 /dk...

    180 ile giderken devir 6.vitesde 3500/dk..

    Kadranda 200 gördüğümde gerçek hızım uydu üzerinden 192 km/h idi. GPS im var ve kullanıyorum.

    saygılarımla...

    NOT::: aşağıda autoshow dergiden alınmış bir not var... 1600 devir ve 6vites

    :::110 km/h hızla giderken devir 2000/dk:::yine 6. vites



    Otomobil uzun yolculuklardaki sakin kullanımlarda bu değen 5 litre civarına, menzili de 1000 km'nin üzerine çıkartmaya hazır görüntü çiziyor. Neden mi? Altı viteste 90 km/s sabit hızda ilerlerken motor devri sadece 1600 d/d... Yoruma gerek var mı?
    http://arabam.milliyet.com.tr/testArsiv.aspx?rowid=573


    quote:

    Orjinalden alıntı: tralles

    90 km sabit hızda son viteste takometre eğer 2500 devir gösteriyorsa, 180 ile giderken de 5000 devri göstermelidir. 4 Silindirli bir motorun dakikada 2500 devir yapması demek dakikada silindir başına 1250 yanma zamanı ve 2 silindirde toplam 2500 yanma zamanına denk gelir. Dakikada 5000 devir yapan motorda bu 5000 yanma zamanı demektir. Yani tam 2 katı. Teorik hesap böyle. Pratikte 5000 devirde volümetrik verim azalacağı için tüketim bir miktar düşer ama sonuçta 1,7 - 1,8 katsayısı ile 90 kms hızda giderken tükettiğiniz benzin, 180 ile giderseniz nereye çıkar görürsünüz. Uzun lafın kısası hangi motor olursa olsun, motor devrini iki katına çıkardınız mı, benzin tüketimi de %70-%80 artar.
    Koşan insan yürüyen insanın iki katı su tüketir. Bu kadar basit.

    Şu son hız meselesi için de şunu söyleyebilirim. Opel Astranın sitesinde aracın son hızı: 172 kms. Bundan daha hızlı gidemezsiniz. Ama hız göstergesi çokluk %10-15 mertebesinde daha yüksek gösterir. Hız göstergesi hiç bir zaman gerçek hızınızı göstermez çünkü bu tür göstergeler belli bir hata toleransı ile üretilirler. Düşük hızlarda bu tolerans da düşüktür. Mesela 50 ile giderken hata toleransı %2 civarında olabilir ama 150 ile giderken bunun küpü kadar artar (2*2*2= %8)
    Tabi bunlar kaba hesap ama şu gerçeği değiştirmiyor. Fabrika son viteste 172'ye ulaştığında motor takamotresi de kırmızı çizgiye ulaşmış olacak diyor. Bilmem anlatabildim mi?

    Kaldı ki çoğu durumda fabrikanın gösterdiği hızlara ulaşmak bile mümkün olmayabilir.



    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    İster inan ister inanma, 15 bin kmye kadar 4-5 defa denememe rağmen 180 ni geçemedim amma..

    23 bin km deyken çok uzun bir düzlükte 200 km/h yaptım, 1 dk süre ile de o hızla gittim....

    YER: Bursa çevre yolu, yeni yapılan bir yol...






  • 6. Viteste 1600 yapması normal çünk aracın max. Torku zaten 1750 devirde geliyor. Ama verdiğin rakamlarda bir hata var. 90 km ile giderken takometre 1600 gösteriyorsa, 180 ile giderken de 3200 göstermesi gerekir, 3500 degil. 3500 devir 197 kms hıza denk gelir. Aradaki 300 devir nereden geliyor veya nereye gidiyor?

    İkincisi, linki verilen arabam.com sitesinde dahi arabanın son hızı 172 kms olarak verilmiş. Bu nasıl oluyor?

    Bir firma daha hızlı giden aracını neden daha yavaş göstersin?

    Uzun yıllardır otomobil ve motosikletlerin test ve performans verilerini incelerim, 90 beygirlik bir motorla 200 yapabilen bir binek araba görmedim. Sizin arabanın 1,7 lt, 100 beygirlik versiyonunun son hızı 115 mph (yani 185 kmh). Aşağıdaki test verilerine bir bakın:

    http://uk.cars.yahoo.com/car-reviews/car-and-driving/vauxhall-astra-cdti-range-1004021.htm

    Bitmedi, devam ediyorum:

    Aracın kırmızı çizgisi (redline) kaç devir bilmiyorum ama max. Beygir 4000 devirde geldiğine göre 3500 devirde 180 yapıyorsan, 4000 devirde 205 yapman gerekir. Eğer kırmızı çizgi 5000 veya 5500 devir ise durum daha da vahim: 5000 devirde 257 kms, 5500 devirde 282 kms hız yapman gerekiyor. Olacak iş mi?

    Matematik pozitif bir bilimdir. Motorun 5000 devir yapıyorsa transmisyondaki indirgeme oranlarına bağlı olarak gücün bağlı olduğu tekerler de aynı oranda döneceklerdir. Verdiğin örneklerden yola çıkalım: 90 kms hızda takometre 1600 gösteriyorsa 195/65R15 tekerleğin çevresi 199 cm olduğuna göre 90000/60/1,99= 753 devir yapması gerekir. Motor devrini 3500’e çıkarırsan (3500/1600= 2,19) tekerleğin dönüş hızı da bu oranda artar (753*2,19=1649 devir) Bu durumda aracın 3500 devirde 1649*1,99*60= 197 kms hız yapması gerekir senin dediğin gibi 180 kms değil.

    Son hız meselesine tekrar dönelim:
    http://www.turkforumuz.biz/2005_opel_astra_opc-81545t.html

    linkte görüleceği üzere 240 beygir gücündeki Opel astranın son hızı 244 kms. Bu durumda 240 beygirle ancak 244 kms hız yapılabiliyorsa, 90 beygirle nasıl 200+ yapılır? Bu mümkün mü? O zaman bu yüksek beygir güçlerine ne gerek var? Sadece 40 kms fark için beygir gücünü 2,67 kat artırmak mı gerekiyor? Ben burada bir hesabı daha devreye sokayım: hava direnci hızın küpü oranında artar. Hızı 2 katına çıkardığınızda direnç 8 kat artar. Bu bir fizik kuralı, benim uydurmam değil. Durum böyleyse. 200 kms gitmek için 90 beygir gerekiyorsa 240 gitmek için ne gerekiyor ona bakalım: 240/200= 1.2 1,2³= 1,728. Yani beygir gücünü 1,728 kat artırmamız gerekir: 90*1,728= 155 beygir. Bu durumda aynı araba 90 beygirle 200 kms giderken 155 beygirle 240 gitmelidir ama linkte görüldüğü üzere Opel Astra GTC 240 kms gitmek için 240 beygir gücüne ihtiyaç duyuyor. Her iki aracın kasası aynı yani Dc değerleri aynı ise geriye daha kalın tabalı lastiklerden kaynaklanan önemsiz rolling drag kalır ki onun da toplam sürtünmeye etkisi standarttır: %2,5.

    Gelelim GPS ile hız ölçümüne;
    http://gpsactionreplay.free.fr/index.php?menu=1&choice=5

    yukarıdaki linke gps hız ölçümünün nasıl çalıştığını, linkin altındaki tabloda da gps ölçüünün hata toleranslarını göreceksin. Mesela gerçek hız 28 knot iken GPS 27 ile 36 knot arasında bir değer gösteriyor. Bu da GPS ile hız ölçümünün ne kadar güvenilir olduğunun bir göstergesi.

    http://faq.casio.com/faq/wat/faq_type_b.php?PRODUCT=GPR-100&CATEGORY=GPS
    Bir de casio’nun sitesine bak. Üreticisi dahi GPS sisteminin %100 güvenilir olmadığını söylüyor. Ama GPS’e hız ölçümlerinde neden güvenilmeyeceğini en iyi bu örenkte görebilirsin:
    http://www.oxts.com/default.asp?pageRef=36

    İşte bu yüzden tüm profesyonel hız ölçümlerinde GPS asla kullanılmaz. Onun yerine dar hüzme aktif lazer radar kullanılır. Ya da 5. tekerlek dediğimiz, aracaacın yanına monte edilen hız ölçüm sistemi kullanılır. Bu otomobil yarışlarında da böyledir, fabrikaların kendi testlerinde de böyledir, oto dergilerinin yaptıkları hız testlerinde de böyledir.

    Kaldı ki fabrikaların verdiği değerlere, çoğu kez dergilerin testlerinde ulaşılamadığını gördüm. Gerçek dünyada işler teorik hesaplardan farklıdır. Orda göz önüne alınmayan faktörler yüzünden gerçek hızlar hesaplanan hızlardan daha düşüktür.

    Son Söz: 90 beygir gücündeki tüm binek araçların fabrika verilerine bir bak. Bakalım 200 yazanı görebilecek misin?

    Fiat Grande Punto MultiJet 1,3 90 HP = 175 kms (fabrika verisi)
    Fiat Linea MultiJet 90 HP = 170 kms (fabrika verisi)
    YENİ COROLLA Sedan 1.4 D-4D Dizel Class = 175 kms (fabrika verisi)
    Citroen C4 1.4 HDI = 180 kms (fabrika verisi)

    Ben bu kadarını yazdım. Sanırım fabrikaların hepsi kendi aralarında sözleşip son hızları bizden saklıyorlar. Bu olabilir mi?

    Sonuç:
    90 beygirlik bir binek araçla 200 yapmak mümkün değildir. Ben bazen forumlarda görüyorum 200-210-220 gibi rakamlar. Hız göstergelerine inanmayın. Bunlar gerçek rakamlar değil. Hız yapmak o kadar kolay değil. 200 ile giderken kolunuzu camdan dışarı çıkarın. Ne demek istediğimi iyi anlayacaksınız.

    l
    Saygı ve sevgilerimle.
    _____________________________




  • Ben sizin tanımadığınz bir kişiyim...
    Bunu söyleyebilirim sadece. kadranda 200 gördüm, bu kadar ....

    O km araba verilerini benim 25 bin km lik arabamın verisiyle karşılaştırmak yersiz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 30 Mayıs 2007; 11:21:16 >
  • bana yalancı diyebilirsiniz, siz bilirsiniz, Bursa çevre yolunda ben bu arabayla çok uzun düzlükte 200 km/h hız gördüm...
    190 nı rahat yapıyorum...
    İsterseniz kadran fotosunu çeker koyarım ama tarzım değil...
    kanıtlamak zorunda değilim.
    180 ile giderken size hatırladığım devri yazdım. Ben 3400 gibi bir şey hatırlıyordum, bu hızlara hayatımda toplasan 7-8 kez çıkmış birisi olarak budur diyeceğim.
    Autoshow dergi fabrika versinin son hızını yazıyor, bilemem, ben ama size ne dedim, kadranda 200 gördüm ama gerçek hızım 192 civarı bir şeydi.

    Arabada 120 ye kadar farkettiğim kadran ile gerçek hız birbirini tutuyor, fakat daha sonra yanılmalar başlıyor...

    Hayatınızda yaptığınız en fazla hız sizin kaç ve aranabının modeli nedir?

    Unutmayın fabrika verileri fabrikadan çıkan 0 km arabalara yapılır, 0 km arabanın verisidir.



    Ben ise başta dedim. 20 bin kmye yaklaşana kadar kadranda 180 ni geçemedim diye, burda gerçek hız 173 civarı olur, sonra ne dedim bahsettiğim hızı 20 bin kmyi geçtikten sonra yaptım diye...

    fabrika benim 25 bin kmlik arabamla bu değerler için testi yapsa yeni son hız değeri 190 km/h olur...




    Unutmayın hep insandan bahsettiniz , bende size o şekilde bahsedeyim, işleyen demir ışıldar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 30 Mayıs 2007; 11:22:03 >




  • Çok çalışırsanız, kas hücreleriniz büyür, kas hücre sayınızda asla artış olmaz ama büyüyen kas hücreleri artık daha güçlüdür, aynı motor gibi arabanızın beygir gücünde zamanla belki artış olmaz ama araba artık daha güçlüdür, en azından daha çok devir çevirir...

    Lütfen yazıp gitmeyin, sorularımın cevabını istiyorum...

    kadranda gördüğünüz max hız nedir? ve arabanın modeli nedir...?

    Fabrika verileri sıfır km arabalar için yalnızca geçerli değil midir?

    1.5 yıllık ve 25 bin kmdeki bir arabayla , sıfır km araba arasında fabrika verisi arasında fark yok mudur?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 30 Mayıs 2007; 11:26:19 >
  • Bir noktayı herkes pas geçmiş. Bu araçların vites oranları farklı. Fiat Albea 1.3 Multijet:1)3.91, 2)2.24, 3)1.44, 4)1.03, 5)0.77, geri)3.91 ama Opel Astra 1.3 CDTİ:1)4.27, 2)2.16, 3)1.30, 4)0.96, 5)0.74, 6)0.61, geri)3.82. Doğal olarak 1.3 silindir hacminin normal devirindeki değeriyle kalkışında dişlisi büyük olan yani 4,27 değerindeki ASTRA hızlı olacaktır. Detaya indiğimizde yani ağırlıktı,lastik boyutlarıydı,yerden yüksekliğiydi bunlar hep aracın hızını etkiler. Albeanın lastikleri Astranınkinden küçük ve ince,hem daha yüksek olduğu için hızlanmakta birazcık geri kalabilir.Ama Astra daha alçak ve lastikleri büyük olduğu için daha iyi kalkış yapar ve yüksek hızlardaki kontrolü bunlar etkiler. Kısacası Albea ile Astra farklı dünyaların insanları:) Kıyaslama yapmak bence yersiz.
    _____________________________
    ASLAN KUŞ KOVALAMAZ...
  • Yalancı demek ne haddime! Elbette ki kimseye yalancı demiyorum. Aksi halde ben dahi yalancı konumuna düşerim. 200-2003 arası şirket aracı (Reno 19 1.4 75 HP) ile Ankara'ya sık sık gider gelirdim. Hafif yokuş aşağı bir düzlükte kendi kadranımda 200'ü geçtiğimi görürdüm. Ama Reno 19 sadece 75 beygirdi ve fabrika son hız verisi beygir gücüyle orantılı olarak 165 kms idi. Bu durumda ben bile yalancı olarum.

    Ben size yalan söylüyorsunuz demiyorum, kadranlarınız yalan söylüyor diyorum. Bunun da teknik gerekçelerinin yerin elvirdiği kadar anlatmaya çalıştım. Amacım kimseyi yermek değil, bilgilendirmek, bu konudaki brikimlerimi paylaşmak. Bir önceki aracım Citroen Xsara HDI idi. 70 beygir gücünde olan aracın fabrika son hız verisi 164 kms. Ben o arabada en çok 150'yi görebildim kadranda. Araç daha yukarı çıkamadı. Ama 1993 ylında neredeyse aynı beygir gücündeki Şahin'in kadranında 180 gördüm. Söylemek istediğim şu: Kadranlarımız bizlere doğruyu söylemiyor. Bu böyle olduğu içindir ki, saygın dergilerin yaptığı testlerde bir de "sppedometer error (hız göstergesi hatası)" kısmı vardır. Genellikle 50 120 ve 200 kms'de gerçek ve indike (kadranın gösterdiği hızlar verilir.
    Gerçek hızlar mesela 50 kms ile giderken indike hızlarla genellikle aynı ya da çok yakındır ama hızlar arttıkça kadran hatası da büyür bazen aradaki fark 30 kms'ye kadar çıkar. Anlatmak istediğim bu. Otomobil kadranları hızları hassas ölçemez.

    Yoksa kimseyi yalancılıkla suçlamıyorum, hiç olur mu öyle şey! Forumda bildiklerimizi paylaşıyoruz sadece. Bu konulara hayli kafa yoran ve bu konuda çok okuyup inceleyen biri olduğum için bilgilerimi paylaşma ihtiyacı duydum. Çünkü araba konusunda pek çok şeyin yanlış bilindiğini, kendimden biliyorum. Zamanla doğrularını öğrendim.

    Yazılarımdan öyle bir ima çıkıyorsa da özür dilerim çünkü aceleyle yazıyorum.
    _____________________________




  • forumdan ceyhunberber arkadaşımız, yaris d4d 90 ps ile son hız videosu çekmişti, astraya göre yüksek hızlarda stabilitesi daha az olan bir araçla hem de...

    yarisin fabrika verisi 175 km/h, fakat ceyhun kadranda 200 km/h ı görmüş...


    ::::::::::::İZLEYİN:::::::::

    http://www.youtube.com/watch?v=iEvw1W8k6kk



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 30 Mayıs 2007; 12:06:20 >
  • Sizi anlıyorum, kadran hatası diyorsunuz ama şunu sorayım o zaman?
    İlk 20 bin km kesinlikle 180 ni geçemedim, 20 bin kmden sonra 190 nı geçebilmem nasıl açıklanır?

    Kadran hatam 20 bin km den sonra arttı mı yoksa kmler artıkça motor verimim mi arttı?


    saygılarımla...
  • Fabrika verileri hesaplanmış verilerdir, ölçülmüş hızlar değildir. Fabrika bu verileri şöyle hesaplar: Maksimum motor devri x primer dişli oranı x son vites dişli oranı x ayna/mahruti oranı x tekerleğin çevresi x 60

    Bu formül size hesaplanan maksimum hızı verir. Yeni araçların tümünde elektronik devir sınırlayıcılar var. Yani kırmızı çizgi 7000 devirde başlıyorsa takometre hata toleransını da göz önüne alarak elektronik devir sınırlayıcı 6700-7300 devir arasında bir yerde devreye girerek benzinli motorda ateşlemeyi, dizelde yakıtı keser. Dolayısıyla bu elektronik devir sınırlayıcıyı devre dışı bırakmadığınız sürece beygir gücü ne olursa olsun, motor belli bir devri aşamaz. Dolayısıyla da hızınız artamaz. Aksine lastik eskidikçe çapı ve dolayısıyla çevresi küçüldüğü için hız küçük bir miktar azalır ve dolayısyla hız göstergesi aşınmış lastikle aynı hızda gidildiği halde daha yüksek hızla gidiliyormuş gibi gösterir. Bu basit bir fizik kuralı. Şöyle diyelim: lastik diş derinliği başlangıçta 20 mm olsun. 40 bin km'de bu kabaca 15 mm'nin altına düşer. Bu da mesela 195/65R15 lastiğin çapını 63,45 cm'den 62,45 cm'ye çevresini de 199,23 cm'den lastiğin çapını 196 cm'ye düşürür. Bu da hızın %1,5 kadar düşmesi demektir. Hız göstergesi lastiğin dönüş sayısını ölçtüğü için aynı mesafeyi aynı zamanda aldığınız halde lastik %1,5 daha fazla devir yapacağından kadran da kafadan %1,5 daha fazla hız gösterecektir.

    BU sadece lastik aşınmasının kadranda yarattığı etki, diğer etkileri saymıyorum bile çok uzadı. inşallah bir sonraki mesaja...
    _____________________________




  • Onu da şöyle açıklamak mümkün:
    1. lastiğiniz eskidikçe çevresi küçüldü ve esnekliği de bir miktar kaybolduğu için "contact patch" dediğimiz temas yüzeyi cüzi bir miktar arttı. Bunun kadran okumasına toplam etkisi %2'yi geçmez ama 180'de 3,6 km eder.

    2. İkinci neden motorun dahili sürtünmesinin giderek azalması ve mekanik sürtünmeden kaynaklanan başlangıç beygir gücü kayıplarının daha az olması dolayısyla küçük bir miktar daha hızlı gidebilme imkanı

    3. neden ise hangi atmosfer şartlarında o gün 190 yaptığınız. Aracın beygir gücü havanın sıcaklığı, bağıl nem oranı ve barometre basıncıyla doğrudan ilgilidir. İdeal şartlara en yakın atmosfer koşullarında motor daha çok güç üretir. Mesela barometre basıncı o gün yüksekse ve nem düşükse hava da çok sıcak değilse o gün motorunuz biraz dah fazla beygir gücü üretir. Beygir gücü sabit değildir, şartlara göre değişir.

    4. neden o gün rüzgar varsa ve rüzgarı arkadan alıyorsanız, bu da son hızı etkiler. Rüzgar sizi ittirdiği için değil, mtorun hava direncini yenerken karşılaştığı yük azaldığı için.

    5. neden araçlar statik değil dinamiktir bizim gibi yaşar ve eskirler. Sizin gösle görmediğiniz değişiklikler arabanızda her daim olur ve bunların toplam etkisi kadran üzerinde 0 olabileceği gibi + ya da - de çıkabilir.

    6. neden yol daha eğimli olabilir. 180 yaptığınız yol ile 190 yaptığınız yol kesimi aynı mıdır? Yani tam aynı yerde mi bu hızları ölçtünüz? %1-2'lik eğim farkı bile son hızı etkiler.

    sanırım bu kadar gerekçe yeterli olacaktır.
    _____________________________




  • 1.Lastiğim çok eski değil yepyeniydi, daha 3 bin km de olan conti wintercontact kış lastiği...

    2. Bursa ya yeni yapılan çevre yolu, arazi düz, rüzgar vardı tabii, aylardan şubat sonuydu.
    Yol çok uzun ve düzlük, bilirsiniz yol uzadıkça var olan eğimin anlaşılması çok daha zor olur, eğimli olabilir bir miktar ama bana düz gibi gelmişti. 180km/h 4-5 kez yaptım ama 200 ü kadranda gördüğüm yoldan ilk defa geçtim, yani anlayacağınız ilk 20 bin kmde o bursa yolundan hiç geçmemiştim.
    teşekkürler, bilgilerinizi paylaştığınız için...
  • Son hız meselesi konusunda bir kaç kelime daha söyleyip konuyu benim açımdan kapatmak istiyorum.

    1. Otomobil hız göstergeleri kabaca %5 hata payı ile üretilirler. Bu bazen daha yüksek bazen de daha düşük olabilir. Bu yüzden otomobilin gerçek hızı ile kadranın gösterdiği hız arasında fark vardır. Otomotiv üreticileri bunu hızı daha yüksek gösterecek şekilde ayarlamaya çalışırlar çünkü kadrandaki hız gerçek hızdan daha düşükse otomotiv üreticilerinin başı derde girebilir. 130 hız limiti olan yolda siz göstergeye bakarak 130 ile gittiğinizi düşünürken daha hızlı gidiyor ve bu yüzden ceza yiyor ya da kaza yapıyorsanız Batı ülkelerinde çok ciddi tazminat davaları açabilirsiniz. O yüzden otomotivciler kadran hızının gerçek hızdan yüksek olmasına özen gösterirler.

    2. lastik ve jantları değiştiriseniz kadrandaki hızınız da değişir. Bunla ilgili link aşağıda:
    http://www.paspeedo.com/calculator.htm

    3. Otomobilinizin gerçek son hızını biliyorsanız gösterdiği hızdan yola çıkarak speedometre hata payını aşağıdaki linkten öğrenebilirsiniz:
    http://www.webcalc.net/calc/0787.php


    Aşağıdaki linkte de hangi hızda gitmek için ne kadar beygir gücüne ihtiyaç var bilgisi 2 araç baz alınarak hazırlanmıştır. Tablodaki değerler MPH cinsindendir. 1,609 ile çarpın kms'ye çevirmek için. Bir de beygir güçleri arka teker beygir güçleridir krank beygir güçleri değil. üreticiler krank beygir gücünü veriri çünkü arka tekere gelene kadar %10-15 civarında beygir gücü kaybı olur. O yüzden beygir güçlerini de 1.15 ile çarpın.
    http://www.se-r.net/electrical/top_speed_speedo.html
    Top Speed Wheel HP Required
    Classic SE-R (Cd .35) NX2000 (Cd .31)
    125 119 105
    130 131 119
    135 143 132
    140 157 145
    145 171 160
    150 188 175


    4. otomotiv üreticileri maliyeti düşürmek için bir modelin tüm serilerinde aynı kadranı kullanırlar. kadranda 220 göstermesi aracınızın 220 yapabileceği anlamına gelmez. Örneğin Opel Astra'nın bir sürü motor seçeneği var ve kadran en güçlü motor seçeneğine göre hazırlanır ama en düşük motor seçeneğinde dahi aynı kadran kullanılır. Mesela Opel Vectranın 1.6 2 ve 2 lt seçenekleri var. 1,6 ların kadranı 240 yazar ama o kadran 2 lt ve üzeri hacimlere göre hazırlanmıştır. 1.6 Vectra'nın yapacığı hız bellidir.

    Teşekkürler
    _____________________________




  • Golf 1.6 FSI ile benzer tüketim değerlerine ulaşıyorum.



    quote:

    Orjinalden alıntı: happycar

    Dün ankara-izmir ,ertesi gün, izmir-anakra yaptım.....

    yol bilgisayarımı sıfırladığımda ankaradan cıkmak uzereydım..toplam 600 km ,ortalama hız olarak 97 km göstermekteydi, izmire vardıgımda..toplam 35 litre mazot dolayısıyla 5.9 litre /100 km yakış miktarına ulaştım.Aracı zaman zaman sıkıştırdım ,zaman zaman ise cruise control le sabit 90 km de gittim.Ancak totale vurursak aracı sıkıştırdığım yol yaklaşık bu yolun 300-400 km si idi.

    Hoşuma giden nokta yan rüzgarlardan kesinlikle etkilenmemesi idi.Araç oldukça stabil bir şekilde yüksek hızlara çıkabiliyor.Bir polemik yaratmamak için hızı söylemiyorum yasal sınırın 2 katı oldugunu söyleyeyim..

    Viraj kabiliyeti olarak aracın arkasının biraz da olsun kasadan ayrılmak istediğini söyleyebilirim.özellikle bagaj boşken.çunku giderken dolu bagajla yaşamadığım bu sorunu dönerken boş bagajla yaşadım..Yanlız bu söyledıklerım hep yuksek hızlarda...

    Sollamalarda akselerasyon süresi tatmin edici..yani 80-90 km den daha yukarılara 5 inci viteste oldukça rahat ..sürücüyü üzmüyor.

    Birkaç şeyde 6 ıncı vites hakkında söyleyeyim..Araç 100 km ile 5. viteste giderken devir yaklaşık 3000 /.6. vitese takınca 2700 e düşüyor.Hızlanma az da olsa yavaşlıyor doğal olarak vites dişli oranları nedeniyle..Ancak 6. vitese çok ta ihtiyaç olduğu kanısında değilim.Ancak 150 -160 km ile giderseniz motoru az da olsa rahatlatmak için ideal ..Ama olmasa da olur cinsten.

    Sonuç olarak tam bir uzun yol aracı..Daha önce kullandığım araçlardan sonra bukadar yol yapıp eve gidince kafam davul gibi olurdu..Yorgunluk ses v.s.
    Bunların hiçibirini yaşatmadı bu araç..


    _____________________________




  • dizel bir araca göre çok yakmışsın 4.5tan aşağı olması lazımdı sürekli yavaşlayıp hızlanmadıysan tabi.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ceta

    Golf 1.6 FSI ile benzer tüketim değerlerine ulaşıyorum.



    quote:

    Orjinalden alıntı: happycar

    Dün ankara-izmir ,ertesi gün, izmir-anakra yaptım.....

    yol bilgisayarımı sıfırladığımda ankaradan cıkmak uzereydım..toplam 600 km ,ortalama hız olarak 97 km göstermekteydi, izmire vardıgımda..toplam 35 litre mazot dolayısıyla 5.9 litre /100 km yakış miktarına ulaştım.Aracı zaman zaman sıkıştırdım ,zaman zaman ise cruise control le sabit 90 km de gittim.Ancak totale vurursak aracı sıkıştırdığım yol yaklaşık bu yolun 300-400 km si idi.

    Hoşuma giden nokta yan rüzgarlardan kesinlikle etkilenmemesi idi.Araç oldukça stabil bir şekilde yüksek hızlara çıkabiliyor.Bir polemik yaratmamak için hızı söylemiyorum yasal sınırın 2 katı oldugunu söyleyeyim..

    Viraj kabiliyeti olarak aracın arkasının biraz da olsun kasadan ayrılmak istediğini söyleyebilirim.özellikle bagaj boşken.çunku giderken dolu bagajla yaşamadığım bu sorunu dönerken boş bagajla yaşadım..Yanlız bu söyledıklerım hep yuksek hızlarda...

    Sollamalarda akselerasyon süresi tatmin edici..yani 80-90 km den daha yukarılara 5 inci viteste oldukça rahat ..sürücüyü üzmüyor.

    Birkaç şeyde 6 ıncı vites hakkında söyleyeyim..Araç 100 km ile 5. viteste giderken devir yaklaşık 3000 /.6. vitese takınca 2700 e düşüyor.Hızlanma az da olsa yavaşlıyor doğal olarak vites dişli oranları nedeniyle..Ancak 6. vitese çok ta ihtiyaç olduğu kanısında değilim.Ancak 150 -160 km ile giderseniz motoru az da olsa rahatlatmak için ideal ..Ama olmasa da olur cinsten.

    Sonuç olarak tam bir uzun yol aracı..Daha önce kullandığım araçlardan sonra bukadar yol yapıp eve gidince kafam davul gibi olurdu..Yorgunluk ses v.s.
    Bunların hiçibirini yaşatmadı bu araç..




    _____________________________




  • Topiği açan arkadaşa selam.
    Uzun yolda ekonomi yapmak için C.C ü mutlaka kullanmanı öneririm.
    Zira bende c max tdci ghia var. en düşük tüketimi hep cc ile elde ettim.
    bir de ekonomi için hep 90 ile git.teorik olarak hep 180 ile gidersen 90 a göre tüketimin 2 kat artar.
    Dizeller max 4500 devir çevirebiliyorlar o da anlık olarak.
    modern turbo ve common rail araçlar asla 5000-6000 devirleri çeviremiyorlar.
    Uzun yolda c max tdci ile 4250 devre kadar çıktım. anlık olarak 4500-4750 d/dk çevirirken motor 5. viteste max 4250 devir çevirebiliyor. Yani gücü yetmiyor.Zaten o devirde kadran 210 km yi gösteriyor.
    _____________________________
  • doğru 5000 devir çeviremiyorsun bu araçta..Lakin 5000 de gaz kesiyor...
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.