Şimdi Ara

ASR NE KADAR ÖNEMLİDİR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
864
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • ASR NE KADAR ÖNEMLİDİR arkadaşlar olmasa da olur mu yani ne gibi yararları vardır



  • kaygan zeminlerde aracın hareket etmesine yardımcı olur.... anti patinaj sistemi olarak geçer...

    eğer karda buzda pek araç kullanmıyorsanız çok ta elzem değildir... bir güvenlik sistemi olarak görmek yanlış olur.. daha çok size kaygan zeminde araç hareket haline geçerken yardımcı olur... Bir ESP kesinlikle değildir...

    Esp hareket halinde iken savrulmanızı önler , savrulan aracı tekrar yoluna sokmak için oldukça etkili yardımcı olur... bir nevi sizi sürekli teftiş eder ve saçmaladığınızda kulağınızdan çekercesine araca müdahale eder.. ( TABİKİ BU SİSTEMİNDE LİMİTİ VARDIR. ÇOK SAÇMALARSANIZ YAPACAK BİR ŞEY KALMAZ KAZA KAÇINILMAZDIR)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Whisper911 -- 8 Kasım 2011; 17:23:36 >
  • evet tek başına düşündüğümüzde çok da önemli olmayan bir sistem gaz ayarını yapabilienler için özellikle hiç de gerekli olmayan bişey.

    yokuş yukarı kaygan zeminlerde özellikle arabanın kalkmamasının ya da hızlanmamasının hatta istop etmesinin sebebidir.

    ancak esp ye entegre bir sistem sanırım yani esp nin olduğu araçlarda asr de hep oluyor. esp çok gerekli bir güvenlik sistemi olduğu için dolayısıyla asr nin de gerekli olduğu anlamı çıkıyor.
  • Arabayı kaldırırken rahatlık sağlıyor fakat buzda çokta iyi çalışmıyor araç yine patinaja düşüyor.
  • fiat stilo mun oldugu zamanlarda gece barbaros yokuşundan aşağı inip u dönüşü yapmam gerekti.
    yol yağış almıştı ve kaygandı.

    ben de biraz hızlı girince u dönüşüne arabanın kıçı direk savruldu, o sırada asr devreye girdi ve arabayı direk toparladı.

    sonuç olarak istanbulda da bir gün lazım olur ama ankara'da falan yaşıyorsanız elzem bence diyim.


    stilo da cok guzel arabaydı ama o donanıma 75 beygir motor koymuşlar, gitmiyordu sattım :(



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi efthio -- 8 Kasım 2011; 18:50:18 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efthio
    ...ben de biraz hızlı girince u dönüşüne arabanın kıçı direk savruldu, o sırada asr devreye girdi ve arabayı direk toparladı...

    ESP olmasın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efthio

    stilo da cok guzel arabaydı ama o donanıma 75 beygir motor koymuşlar, gitmiyordu sattım :(

    Stilo'nun hangi modelinde 75hp motor vardı? Benim hatırladığım 1.6 103hp benzinli ve 1.9 115hp dizel motorları vardı Stilo'nun..
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Aslında haklısın savrulmayı ESP önlemiştir ama ASR ışığı da yandı o sırada. O da patinaj çekmemi engelledi sanırım.
    Sonuçta o durumdan ikisinin ortak çalışması ile kurtardığımı düşünüyorum.
  • stiloda 75 beygir olayını ben de çözemedim , punto falan olmasın?
  • Bugün bana inatla yol vermeyen bir kamyonu solladım. Adam inat yaptı, ortaladı, bana yol vermedi. O kadar selektör,korna fayda etmedi. Fırsatını bulduğum anda sola geçtim ve gazladım. Tam o esnada adam sola kırdı, baktım üzerime geliyor bende sola kaçmak zorunda kaldım. Sol tarafda mıcır vardı. Sol lastik mıcırda kaldı sağ lastik asfaltta. İyice köşeye sıkıştım. Gaza sonuna kadar yüklendim, asr ışığım yandı, düz gidebildim. En sonunda motorda güçlü olunca kısa sürede solladım ama epeyce korktum. Kamyon resmen üstüme çıktı. Sollamakta biraz gecikse idim kamyon beni yoldan çıkaracaktı çünkü gelmeye devam ediyordu. Araçta eşim ve 4 yaşında oğlum vardı. Anlatırken bile kalbim küt küt atıyor. Allah korudu...

    ASR olmasa idi işim çok zordu, belki gaza yüklenince araç dönerdi...

    İlk kez işime yaradı asr...


    Olmassa olmazlardan..... Mutlaka her araçta olmalı...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Bugün bana inatla yol vermeyen bir kamyonu solladım. Adam inat yaptı, ortaladı, bana yol vermedi. O kadar selektör,korna fayda etmedi. Fırsatını bulduğum anda sola geçtim ve gazladım...Kamyon resmen üstüme çıktı. Sollamakta biraz gecikse idim kamyon beni yoldan çıkaracaktı...

    Maalesef dünyada böyle yaratıklar da var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Bugün bana inatla yol vermeyen bir kamyonu solladım. Adam inat yaptı, ortaladı, bana yol vermedi. O kadar selektör,korna fayda etmedi. Fırsatını bulduğum anda sola geçtim ve gazladım. Tam o esnada adam sola kırdı, baktım üzerime geliyor bende sola kaçmak zorunda kaldım. Sol tarafda mıcır vardı. Sol lastik mıcırda kaldı sağ lastik asfaltta. İyice köşeye sıkıştım. Gaza sonuna kadar yüklendim, asr ışığım yandı, düz gidebildim. En sonunda motorda güçlü olunca kısa sürede solladım ama epeyce korktum. Kamyon resmen üstüme çıktı. Sollamakta biraz gecikse idim kamyon beni yoldan çıkaracaktı çünkü gelmeye devam ediyordu. Araçta eşim ve 4 yaşında oğlum vardı. Anlatırken bile kalbim küt küt atıyor. Allah korudu...

    ASR olmasa idi işim çok zordu, belki gaza yüklenince araç dönerdi...

    İlk kez işime yaradı asr...


    Olmassa olmazlardan..... Mutlaka her araçta olmalı...

    geçmiş olsun,böyle danalar bolca mevcut.




  • bayramda köyde yokuşu geri geri çıkarken ön tekerlerin teki boşta olmasına rağmen o dik yerden çıkardı ya beni asr bence asr+esp standart olmalı artık araçlarda
  • ASR denilen sistem boşta kalan tekerden gücü kesip diğerine mi aktarıyor :S
    kilitlemekten ziyade torku sürekli çeken tekere aktarması demek yani

    ben sadece patinaja düşünce gaz kesip yani otomatik müdahale edip patinaj çekmemesini sağlıyor sanıyordum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mdnzkrks

    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Bugün bana inatla yol vermeyen bir kamyonu solladım. Adam inat yaptı, ortaladı, bana yol vermedi. O kadar selektör,korna fayda etmedi. Fırsatını bulduğum anda sola geçtim ve gazladım. Tam o esnada adam sola kırdı, baktım üzerime geliyor bende sola kaçmak zorunda kaldım. Sol tarafda mıcır vardı. Sol lastik mıcırda kaldı sağ lastik asfaltta. İyice köşeye sıkıştım. Gaza sonuna kadar yüklendim, asr ışığım yandı, düz gidebildim. En sonunda motorda güçlü olunca kısa sürede solladım ama epeyce korktum. Kamyon resmen üstüme çıktı. Sollamakta biraz gecikse idim kamyon beni yoldan çıkaracaktı çünkü gelmeye devam ediyordu. Araçta eşim ve 4 yaşında oğlum vardı. Anlatırken bile kalbim küt küt atıyor. Allah korudu...

    ASR olmasa idi işim çok zordu, belki gaza yüklenince araç dönerdi...

    İlk kez işime yaradı asr...


    Olmassa olmazlardan..... Mutlaka her araçta olmalı...

    geçmiş olsun,böyle danalar bolca mevcut.

    quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Bugün bana inatla yol vermeyen bir kamyonu solladım. Adam inat yaptı, ortaladı, bana yol vermedi. O kadar selektör,korna fayda etmedi. Fırsatını bulduğum anda sola geçtim ve gazladım...Kamyon resmen üstüme çıktı. Sollamakta biraz gecikse idim kamyon beni yoldan çıkaracaktı...

    Maalesef dünyada böyle yaratıklar da var.



    Teşekkür ediyorum...




  • Asr sadece kaygan yollarda aracın guvenli bir şekilde yokuş çıkmasına aracın patinaja düşmesine engel olan bir sistemdir. Diğer bir adı anti patinaj sistemidir. Sadece kalkışlarda değil ayrıca seyir halinde aracın belirli nedenlerle kayması halinde esp ile ortak çalışarak aracın savrulmaması için devreye girer.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi IV.MAN -- 10 Kasım 2011; 3:01:20 >
  • kalkışlarda ayarsız gaz verince kafa kaydırmasını engelliyor o yüzden olması gerekli bir donanım. yada porsche ferrari gibi araçlarda yüksek hızlarda araba patinaja düşmüyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K.Kahriman -- 10 Kasım 2011; 3:05:20 >
  • aslında asr ninde bir kaç çeşidi var...

    Asr tekerlekler boşa döndüğünde elektronik olarak motor torkuna etkide bulunarak aracın gazı yedire yedire gitmesini sağlıyor...

    hani acemiler karda buzda car car basar gaza araç 1 metre ilerlemez ya aynı o mantık.. araç komutayı devralıp saçma saçma gaza yüklenmeyi engelliyor...


    bir kısım asr var ki bunda EDL olarak eklenti oluyor.... EDL (elektroik diferansiyal kilidi ) Asr ile birlikte çalışınca çok daha etkili bir sistem....
    Normal araçlarda tahrik tekerleklerinden biri kaygan zeminde olsun gaza istediğiniz kadar basın kaygan zemindeki tekerlek dönecek diğer düzgün zemindeki tekerlek gram ilerlemeyecektir... hatta tek tekerleğe zincir takmak ta bu nedenle hiç bir işe yaramaz... çünkü zincir olmayan lastik sürekli patinaj yapacak diğeri kıpırdamayacaktır...

    Edl böyle durumda patinaj yapan tekerleğe fren yaparak sanki o tekerlekte düzgün zemindeymiş havası verir ve gücün diğer adam gibi zeminde olan lastiğe aktarılmasını sağlar.. çok daha işe yarayan sistemdir....




  • Elektronik tüm çekiş, duruş vs. fonksiyonlarının aracımda olmasını isterim. Bence hiç biri gereksiz değil
  • dik ve aralıklı kar kaplı bir rampadan sayesinde düz ve stabil çıkmamı sağlamıştı
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.