Şimdi Ara

asm ve M/M şanzuman (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
0
Favori
9.664
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • manuelde
    _____________________________
    CİVİC Elegance Smart Eco Otomatik Vites 1.6 Benzinli / LPG
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bayram1599

    manuelde


    Vitesin manuelde farklı hızlarda değişmesi normal değil. Vitesin 15 kmde 1'e düşmesi daha normal gariplik benim viteste demekki.

    Servise sorduğumda bana cevap verememişlerdi. Hatta manuelde vitesi belli hızlarda kendisinin düşürdüğünü bile bilmiyorlardı. Bende ısrar edememiştim diğer araçları bilmediğim için. Şimdi bi daha servise gitmek gerekecek.
    _____________________________
  • bayram 1559 arkdaşm araba tam durduğu anda vitesi 2ye takıp öyle kalkarsan bidaha yavaşladında veya durduğunda araba 1e düşmez.yani böyle bi yöntem var.gerçi kaygan zeminde patinaj yapmamak için uygulayın diyo kullanma kılavuzunda
    _____________________________
  • multi mode kullanıcıları olarak sorunumuz burda işte. bu tür şanzımanlar yeni olduğu için servistekiler bir şey bilmiyor. bakın en basit şeyi bile bilmiyorlarmış. manuelde vitesin kendiliğinden düştüğünü. bu kadarda bilgisiz olduklarını tahmin etmiyordum.

    1000 bakımım yaklaştı. kullanım sırasında kafama takılan şeyleri not alıyorum sormak için. ama cevap alacağımı zannetmiyorum.
    yada eminim her soruya cevap verirler ama bildiklerinden değil. klasik olarak hep şunu söylüyorlar: yokuşta el freni ile kalk ve sıkışık trafikte manuel kullan.

    kullanım kılavuzundada 2 ye takıp kalkılabileceğini ve dursanda 1 e düşmeyeceğini yazıyordu. ama sıkışık trafikte bunu yapmak iyimi kötümü bilemiyorsunki. 2 de ilk kalkışta balatalara zararlı diye biliyorum. insan en ideal şekilde kullanmak istiyor.

    benim şu ana kadar tek beğenmediğim bu. dönemeçlerde sıkışık trafikte hız 15 e düştüğünde 1 e düşüyor vites. ve öyle anlar oluyorki, tam düştüğü anda gaza basıyorsunuz ve motor bağırıyor kavrama geç oluyor. tam durma anında 1 e düşecek şekilde olsa harika olurdu bence.

    çok iyi özellikleri var bunun dışında. mesela dün tem de otomatik mod da 5. vitesde hız 90 larda iken bir yokuşa girdiğim ve tabi doğal olarak hız azalmaya başladı. gaza biraz yüklendim ve direk 3 e düşürdü ve iyide hızlandı sonra.
    _____________________________
    CİVİC Elegance Smart Eco Otomatik Vites 1.6 Benzinli / LPG




  • quote:

    Orjinalden alıntı: bayram1599

    benim şu ana kadar tek beğenmediğim bu. dönemeçlerde sıkışık trafikte hız 15 e düştüğünde 1 e düşüyor vites. ve öyle anlar oluyorki, tam düştüğü anda gaza basıyorsunuz ve motor bağırıyor kavrama geç oluyor. tam durma anında 1 e düşecek şekilde olsa harika olurdu bence.



    Bu durum kesinlikle sıkıcı.

    Ancak şehirler arası kullanımda manuel mod çok iy çalışıyor. 4 kez izmire gidip geldim gayet keyifli bir kullanımı var. Özellikle motor frenini kullanabilmek güzel.
    _____________________________
  • eski bir toyota teknisyeni olarak mmt önermiyorum kullanış zevki sıfır
    _____________________________
    mekanik le ilgili tüm sorularınınıza yardımcı olurum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ri-car

    eski bir toyota teknisyeni olarak mmt önermiyorum kullanış zevki sıfır


    Zaten istanbulda pek zevk için araba kullandığımız söylenemez. Burada önemli olan sürüş konforu. Yani sol dizimizi sakatlamamak falan gibi şeyler.
    _____________________________
  • ri-car ne demek istedi anlamadım. mmt kullanım zevki sıfır ne demek. ayrıca mekanik sorunlarınıza cevap veririm demişsiniz. yukarıda bir sürü soru var. onları cevaplayın teknisyen olduğunuzu öyle anlarız ancak.
    _____________________________
    CİVİC Elegance Smart Eco Otomatik Vites 1.6 Benzinli / LPG
  • corolla mm ile hiç geri kaydırma problemi yaşamadım(biraz kayıyor tabii ama manuel vitesli arabayı kaydırdığımdan fazla değil). ne el freni çekiyorum ne manuele alıyorum.
    yaris mm otomatikte kayabiliyor, manuel daha iyi ama çok dik yokuşlarda el freni gerekebilir.
    hızlanırken ayağınızı gazdan çekmezseniz vitesi daha yüksek devirde değiştiriyor.daha erken değiştirmesini isterseniz 1 saniyeliğine ayağınızı gazdan çekin, motor bağırmadan vitesi değiştirecektir.
    _____________________________
    corolla hb d-4d sol mm
    yaris d-4d sol mm
  • Olayın zevk kısmı çok ayrı bir konu. sizin gibi düşünen çok kişide olduğu bir gerçek (herne kadar ben buna hiç katılmasamda) ancak ben bu topic başlığını atarken bana çok azap çektiren asm şanzuman ile dayanıklılığına ve kalitesine inandığım toyotanın M/M şanzumanını yazdım. Bu konununda ilgi görmesine sevindim. Şu ana kadar çıkardığım sonuçlar;
    1- Genel görüş gelecekte otomatik vites kavramının git gide bu otomatikleştirimiş manuel şanzumanlara doğru kaydığı
    2- Bu şanzuman tipinin git gide geliştiği
    3- Toyotadaki M/M şanzumanda Ford taki ASM şanzumandaki gibi ısınma problemi olmadığı
    4-Ford un asm şanzumanının bu sınıfın en kötüsü olduğu
    5-Diğer bazı markalarında bu konuda kullanıcı mennuniyeti açısında fena olmadıkları
    BUYRUN TARTIŞALIM

    quote:

    Orjinalden alıntı: ri-car

    eski bir toyota teknisyeni olarak mmt önermiyorum kullanış zevki sıfır
    _____________________________




  • ben mmt alırken sırf bu ford lardaki ASM nin kötülüğünden dolayı çekinerek aldım. zaten kısa bir süre öncede ford ASM şanzımanlı araçları satmamaya başladı. hatta bir ara focus un dizel ve cvt otomatik şanzımanıyla ilgilendim. bu süreçte onlarında artık getirilmediğini söylediler. yani fordun yarı otomatik ve klasik ototmatik şanzımanlarında bir sorun var.

    yine bu süreçte mmt corolla ve yarislerin satıldığını ve de bayağı tutulduğunu gördüm. artı forumlarda toyota sorunsuzluğu gibi bir düşünce var. bunlarada güvenerek aldım. ama tabi daha 1000 km ye yeni yaklaştım.

    merak ettiğim bir şey var. mmt kullanıp baskı balata bitiren biri varmı. burda bizimle paylaşırsa sevinirim. kaç km de bitmiş. yada bu baskı balataların ömrü kaç km dir. tabi temiz kullanım için.
    _____________________________
    CİVİC Elegance Smart Eco Otomatik Vites 1.6 Benzinli / LPG
  • birde mmt corollayı almaya karar aşamasındayken şöyle yaptım. internette 2. el araç ilanı olan bir siteye girdim ve 40.000 de mmt corolla ilanı olan birini aradım. adamla açık açık konuşurum diye düşündüm. zaten ilanı sorunca ilk cümlesinde arabanın satıldığını söyledi. bende bu arabanın sıfırından almayı düşünüyorum fakat mmt şanzımanı sorun çıkarırmı diye çekincelerim var dediğimde, adam hiç düşünmeden almamı tavsiye etti. arabasını ev almak için satmış ve çok memnunmuş. direk kullanıcıdan bilgi aldım yani. neden yalan söylesin. satmış zaten arabasını.

    artı birde ben fiziksel engelli birisiyim. adamada zaten sakat arabası olarak almayı düşünüyorum doğru bilgi verirseniz diyede biraz duygu sömürüsüde yapmıştım. buda itirafım :)
    _____________________________
    CİVİC Elegance Smart Eco Otomatik Vites 1.6 Benzinli / LPG
  • arkadaşlar, biz de anneme corolla d4d mmt almayı düşünüyoruz.fakat annem birçok kadın gibi acemi.
    mmt vitesi böyle birine tavsiye eder misiniz.anladığım kadarıyla bu şanzımanı çok dikkatli kullanmak gerekiyor.onun için sordum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: orkuty

    arkadaşlar, biz de anneme corolla d4d mmt almayı düşünüyoruz.fakat annem birçok kadın gibi acemi.
    mmt vitesi böyle birine tavsiye eder misiniz.anladığım kadarıyla bu şanzımanı çok dikkatli kullanmak gerekiyor.onun için sordum.


    Birincisi MM vitesi çok dikkatli kullanmak gerekmiyor, sadece biz fazla irdeledik olayı. Mesela peugeot 206 otomatik ile karşılaştırırsam Yaris MM daha iyi. Hemde diğeri klasik bir otomatik olmasına rağmen. Peugeot daha sert vites değiştiriyor.

    İkincisi bu memnun olma işi çok göreceli bi kavram. Örnek olarak şunu vereyim. Benim bir bayan arkadaşımın Fiesta asm'si var. Araçtan ve vitesten çok memnun. Halbuki asm vitesin iyi olmadığı açık ve net.

    O nedenle kullanım amacı ve sürücünün kullanım karakterine göre bu iş bayaa bi değişiyor.

    Selamlar
    _____________________________




  • quote:

    Orjinalden alıntı: bayram1599

    ben mmt alırken sırf bu ford lardaki ASM nin kötülüğünden dolayı çekinerek aldım. zaten kısa bir süre öncede ford ASM şanzımanlı araçları satmamaya başladı. hatta bir ara focus un dizel ve cvt otomatik şanzımanıyla ilgilendim. bu süreçte onlarında artık getirilmediğini söylediler. yani fordun yarı otomatik ve klasik ototmatik şanzımanlarında bir sorun var.

    yine bu süreçte mmt corolla ve yarislerin satıldığını ve de bayağı tutulduğunu gördüm. artı forumlarda toyota sorunsuzluğu gibi bir düşünce var. bunlarada güvenerek aldım. ama tabi daha 1000 km ye yeni yaklaştım.

    merak ettiğim bir şey var. mmt kullanıp baskı balata bitiren biri varmı. burda bizimle paylaşırsa sevinirim. kaç km de bitmiş. yada bu baskı balataların ömrü kaç km dir. tabi temiz kullanım için.


    toyota değil ama; mitsubishi colt AMT sahibi bir arkadaş 40000 km de AMT ile daha değiştirmedi baskı balatasını.

    tahminimce 60000 e kadar dayanması lazım. arkadaşlarla kendi aramızda yaptığımız tartışmalara göre bu da benim için 3,5 yıl demek. 3,5 yılda da bir baskı balata değişsin değilmi?

    bir fikir verebilir belki.

    hayırlı günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 15 Ocak 2007; 19:31:14 >
    _____________________________




  • arkadaşlar benim sorum şu:
    d4d mm aracımın 1000 km bakımını yeni yaptım. rodaj dönemi bitti diyede biraz yüksek devir ve hız denemek istedim.
    otomatik modda 5. viteste giderken gaza yüklenince 4 e düşüyor. doğal olarak hızlanmak için. devir yükseliyor 4000 5000 ve hızda 130 140 lara çıkıyor ama vites 5 e atmiyor kendini. gazı bırakıyorum yine atmıyor. normalde belli bir devirden sonra 5e geçmesi gerek. sizdede böylemi yada bir şeyi eksikmi yapıyorum.

    teşekkürler şimdiden.
    _____________________________
    CİVİC Elegance Smart Eco Otomatik Vites 1.6 Benzinli / LPG
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bayram1599

    arkadaşlar benim sorum şu:
    d4d mm aracımın 1000 km bakımını yeni yaptım. rodaj dönemi bitti diyede biraz yüksek devir ve hız denemek istedim.
    otomatik modda 5. viteste giderken gaza yüklenince 4 e düşüyor. doğal olarak hızlanmak için. devir yükseliyor 4000 5000 ve hızda 130 140 lara çıkıyor ama vites 5 e atmiyor kendini. gazı bırakıyorum yine atmıyor. normalde belli bir devirden sonra 5e geçmesi gerek. sizdede böylemi yada bir şeyi eksikmi yapıyorum.

    teşekkürler şimdiden.


    Vites Es modunda olabilir. Bunu gösterge panelindeki ışıklı uyarıdan kontrol edebilirsiniz. ( Zaman zaman insanın eli falan çarpabiliyor yeri nedeniyle )
    _____________________________
  • yok es modunda falan değil. sizde nasıl oluyor bu durum. yani hızlanmak için gaza yüklendiğinizde vites düştükten sonra neler oluyor. bu durum canımı sıktı. acaba bütün mm ler böylemi. böyle ise başlı başına bir sorun bu.

    bu güne kadar kullandığım tam otomatiklerde buna kick dawn (umarım doğru yazdım) deniyordu. gaza yükleniyorsunuz vites küçülüyor ve araç belli bir hıza ve devire çıkınca vites atıyor. yada gazı kestiğiniz anda vites atıyor.
    _____________________________
    CİVİC Elegance Smart Eco Otomatik Vites 1.6 Benzinli / LPG
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bayram1599

    yok es modunda falan değil. sizde nasıl oluyor bu durum. yani hızlanmak için gaza yüklendiğinizde vites düştükten sonra neler oluyor. bu durum canımı sıktı. acaba bütün mm ler böylemi. böyle ise başlı başına bir sorun bu.

    bu güne kadar kullandığım tam otomatiklerde buna kick dawn (umarım doğru yazdım) deniyordu. gaza yükleniyorsunuz vites küçülüyor ve araç belli bir hıza ve devire çıkınca vites atıyor. yada gazı kestiğiniz anda vites atıyor.


    Bende bahsettiğiniz durum olmuyor. Yalnız gaza bastığınız sürece vitesi büyütmüyor. Eğer vitesin büyümesine yetecek kadar hızlanmazsanız yada ayağınızı birden gazdan çekerseniz bu sefer vitesi büyütmeyip düşük viteste kalarak motor freni yapıyor.
    _____________________________




  • aynen öyle oldu. hızlandı ve önümdeki arabaya yaklaşınca birden gazdan çektim ve motor freni oldu tabiki. anladığım kadarıyla ya vites büyüyene kadar gaza basılacak yada birden ve tam gaz kesilmeyecek. biraz gaz kesilecek.

    deneyeceğim. umarım öyledir. yoksa bu haliyle uzun yolda sollamalarda sorun olur.

    teşekkürler lost
    _____________________________
    CİVİC Elegance Smart Eco Otomatik Vites 1.6 Benzinli / LPG
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.