Şimdi Ara

Arkadaşlar sizce yanlış mı düşünüyorum?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
0
Favori
2.674
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar yaşım 24
    a2 ehliyetim var.
    250 km kadar scooter kullandım 100 bin km yakın da araç tecrübem var ama her şey tecrübe değil biliyorum.
    Neyse uzatmadan Suzuki gsx r125 diye bir model gördüm. Son hızı 140 km ki bu benim için yeterli çünkü araba kullanırken bile 100-120 km arası kullanıyorum.

    Bu motoru alsam bir 10 sene Allah'dan kaza bela olmaz ise sorunsuz olarak geçirebilir mi? Atıyorum 80 bin km gider mi yada en basiti? Yada neden sürekli 125cc yetersiz deniyor 140km düşük bir hız değil ki.



  • Hocam, insanoğlu doyumsuz bir varlık. Ne olursa olsun hep bi üst seviyesini istiyor. Siz alırsınız 125cc motoru daha sonra sürersinzi bi 10.000 km. Daha sonra o sizi yavaş yavaş sıkacak. Daha hızlı hızlanmak isteyeceksiniz. Daha fazla tork isteyeceksiniz vs. Bunlar sizin motorunuzu değiştirmenize sebep olacak. Motosiklette son hız çok bişi ifade etmez aynı arabadaki gibi biliyorsunuz. Çünkü her zaman son hızla gidemeyiz.

    Motoru aldığınızda 10 sene çok rahat götürür. Suzuki kendini motor bloğu konusunda kanıtlamış bir şirket. O motor sizi, siz sıkılmadığınız taktirde 80.000 kmde götürür. Sıkıntı çıkarmayacakıtr. Yalnız Suzuki'nin parçaları çok pahalı. Dediğinize göre çok fazla tecrübeniz yok. Allah korusun acemiliğinize falan gelip motoru yan yatırma mevzusu falan olursa sonuçları biraz pahalı olacaktır.
  • Bunun sebebi düşük hacimdeki motorın çok erken güç ve tork kaybetmesi.

    Arkadaşlar sizce yanlış mı düşünüyorum?

    Örneğin; Honda msx 125cc için; 5500 devirde bize 7 beygirin üzerinde güç veriyor. Son viteste olduğumuzu düşünelim. Motor max. 120 basıyor. 5500 devirdede tahminen 70 - 75 civarında gidiyor olacağız. Devir yükseldikçe inanılmaz seviyede güç düşüyor. 9000 devire geldiğimizde artık güç 3 beygirin bile altında. Tork kazanıyoruz fakat kazandığımızdan fazlası rüzgar direncine gidiyor. Kısacası dişlileride değiştirseniz 3 beygirle artık hızlanmanız mümkün değil.

    Bu bize şunu getiriyor. Motorun 0-70 süresi çok iyi. Fakat sonrası için uzuunca bir süre beklemeniz gerekecek.

    Eğer onun yerine 250cc 2 pistonlu ve 4 subaplı, elektronik enjeksiyonla desteklenmiş bir motor alırsanız güç eğrisinin bu kadar rasyonel çakılmadığını görürsünüz. En azından sona geldiğinizde hala elinizde bir kaç beygir kalacağı için bayırlardada bayılma yapmadan çıkmanızı sağlar.O kadar para verdikten sonra bayırda vites düşürmek insanın canını epey sıkabilir.

    Biraz teknik oldu k.bakmayın ama sorunun asıl cevabının bu olduğunu düşünüyorum. Şimdiden hayırlı olsun




  • Doyumsuzluk konusunda haklısınız da ben pek araç olsun telefon olsun bozulmadığı sürece gittiği yere kadar kullanan biriyim.
    Hız konusu da şöyle anlatayım. 1.2 atmosferik lpg li araç sahibiyim. Rampalarda tır ile beraber çıkıyorum genelde.

    Fazla uzatmadan şunu sorayım bu motor 100 km hızla sabit olarak Bolu tüneli yokuşlarını yada Samsun'daki çakallı geçidi çıkabilir mi? Aslında benim amacım alıp ekipmanları tamamlayıp çevre illere yolculuk yapmak.
  • Suzuki sağlam markadır bişey olmazda 125cc'lik motor alıp 10 sene binen görmedim 6 ay sonra başka motor bakmaya başlarsınız.

    Şehirdışı yolculuk yapacaksanız, rampa çıkacaksanız, çevreyolu otoyol gibi yolları kullanacaksanız ya da artçınız olacaksa 125cc motor sizi kesmez. Herşey son sürat değil bunun ara hızlanmasıda var. Sollamaya çıkmasıda var, ya da 100-110km hızda bağırta bağırta dip gaz gitmek var bir de düşük devirlerde sakin sakin gitmek var. Bir de artçı varsa ya da arkaya çanta vs dolduracaksınız motorun canı çıkar.

    Söylediğiniz kullanım tarzında bence 250cc almanız çok daha mantıklı olur.

    Bir de GSX-R 125 modeline hiç binmedim ama spor ya da spor görünüşlü motorların oturuş pozisyonları pek rahat değildir yani uzun yol yapmak için çok mantıklı bir tercih olmayabilir. Ben racing motora 1 saat binince yoruluyorum

    Tipini beğenirmisiniz bilmem ama sizin kullanım tarzınıza suzuki inazuma daha uygun olur. Oturuş pozisyonu rahattır, Öne cam takarsanız rüzgarıda kesersiniz. Artçı alacaksanız 125-250cc motorların arasındaki en konforlu motor dahi olabilir. Eksi yönü biraz fazla yakar ve az kaçar. İlla spor tipli olsun diyorsanız GSX-R 250, ya da ikinci el CBR250 olabilir. Yamaha R25 önermem o tamamen performans odaklı ve sizin isteklerinizi karşılamaz.




  • BenGiDeR B kullanıcısına yanıt
    Suzuki birazda çocukluktan beri hayran olduğum bir marka. Artçı gibi bir derdim yok tek sayılırım.

    Açıkcası spor görünümlü motorum olmayacaksa almam zaten tek sevdiğim tür spor olanları. Yoksa hızla vs. işim yok.
    Bu motor 100 km hızla 6 vitesle ortalama kaç devir ile gider bunu nasıl öğrenebilirim. Videolarda gördüğüm kadarıyla 120 km'de çok bağırmıyor.

    250'lik modeller genelde 20 bin üzeri. Bajaj rs200 var ama forumlarda pek memnun olan yok gibi. 20 bin son bütçem. Araştırdığım kadarıyla spor görünümlü başka bu fiyatlarda yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1gigabyte

    Suzuki birazda çocukluktan beri hayran olduğum bir marka. Artçı gibi bir derdim yok tek sayılırım.

    Açıkcası spor görünümlü motorum olmayacaksa almam zaten tek sevdiğim tür spor olanları. Yoksa hızla vs. işim yok.
    Bu motor 100 km hızla 6 vitesle ortalama kaç devir ile gider bunu nasıl öğrenebilirim. Videolarda gördüğüm kadarıyla 120 km'de çok bağırmıyor.

    250'lik modeller genelde 20 bin üzeri. Bajaj rs200 var ama forumlarda pek memnun olan yok gibi. 20 bin son bütçem. Araştırdığım kadarıyla spor görünümlü başka bu fiyatlarda yok.
    20 bin lira civarına ikinci el çoğu motor bulunur aslında ama sıfır istiyorsunuz sanırım.

    120km le giderken kaç devirde oluyor bilmiyorum videolardan bakmak lazım ama sonuçta o motorun son süratide o civarlarda birşeydir. Yani uzun süre o süratlerde gitmek için çok uygun bir model değil hem bağıracaktır hem de zorlandığı için muhtemelen fazla yakacaktır. Hani sizin 1.2 atmosferik aracınızla sürekli 160 la gitmeniz gibi bişey kabaca :)

    Spor motor seviyorsanız bişey diyemem zevk meselesi ama üzerine oturup bakın bayide yani GSX-R 125 oturuş pozisyonu nasıl bilmiyorum CBR250 ya da R25 çok agresif değil mesela ama KTM RC serisi ya da Yamaha R125 baya agresif yani uzun süre o oturuş pozisyonunda gitmek cidden zor. Suzuki'de muhtemelen çok agresif değildir ama yine de iyice ölçüp biçmek lazım.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Boyum 1.83.o motora 1.65 cm den daha uzun insan binemez.
    gxsr 125 ile uzun yol yapamazsınız.
    videoda bagirmiyo gibi görünse de motor çok zorlanır sizede hissetirir.
    İlla racing ve 0 diyorsanız CBR 250 den başka motor almayın
    Tipi gerçekten çok güzel ama alınacak motor degil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • https://www.motorsikletgaraji.com/suzuki-gsx-r-125-yakit-tuketimi-ve-teknik-ozellikleri/

    istediğin motorun teknik özelliklerini incelemeni öneririm.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.