Şimdi Ara

arkadaşlar araba nasıl kullanılır anlatın ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
225
Cevap
1
Favori
298.806
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bi arkadas wardı yanımda araba kulanmayı gösteriyodum! adam debriyaj yerine bagaj acma koluna bastı! isin ilginci onu debriyaj sanıyodu! bagaj kapagı garajın icinde bi fırladı tavana carptı, koptuk falan
    simdi shumi gibi kullanıyo
    önemli olan cesarettir!
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mussa

    yaw vites debriyaja basmadan değişmiyor ki! sadece eğer araba herhangi bir vitesteyse debriyaja basmadan boşa atabiliyorsun,ama boştan vitese atamıyorsun.hem üstelik böyle bi şey asla yapmayın,dişliler kırılır vallahi! belki arkadaş araba çalışmazken vitesi debriyajsız atabilirsin demek istemiştir!



    Bileğin biraz hassassa gazı tokatlayıp değiştirirsin.Özellikle dizellerde çok daha basit.Ama hiç gereği yok.
  • Arabaları kullanıp duygularıyla oynamayın
  • quote:

    Orjinalden alıntı: maynak

    ytinede bilgim oldu

    1-aynaları kontrol
    2 emniyet kemeri
    3-vitesi boşa al
    4arabayı çalıştır
    5debriyaja bas ve 1 e al vitesi
    6 gaz ver kalkış bu kadar

    giderken ayağı gazdan çekip debriyaja basarak vites değiştiriyoz

    bide ben bakıyomda yokuş yukarı hep el fireni çekmiyolar bunu acemilermi yapıyo yoksa başka bir yönteimi var

    vites boştayken yokuş inilmez

    önemlş bilgiler edindim sizden saolun


    yokuş yukarı durulduğunda yani trafik ışığı gibi şeyler beklendiğinde istersen el frenini çekmeyebilirsin
    frenede basmayarak motor freniyle arabayı durduabilirsin çok kullanışlıdır araba hiç geri kaçmaz
    tek problem ışık uzunsa ayağın biraz yorulabilir
    motor freni nedir dersen, arabanın kavrama noktasıdır
    yani ayağını debriajdan çekerken aynı zamanda da gaza basarsın ve o sırada motor sesi değişir
    araba harekete başlar arabanın hareket ettği andaki gaz ve debriyajın birbirlerine göre konumu
    arabanın kavrama noktasındayken hareket etmediği durum ise motor frenidir
    debriyaj ve gaz dengede kalır araba sanki al freni çekilmiş gibi sabit durur

    bunu yapmak için usta şöför olmaya lüzum yok,zor diyenlere inanmayın yapması kolay
    sadece arabayı ii tanımak lazım (motor sesini ve debriyaj gaz pedallarını )
    o da bi günlük iş




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Janjan

    Benzinli ise 3000-4500 devir civarı vites değiştir(ayağını gazdan çekip debriyaja bas o arada vitesi 2'ye geçir, sonra tekrar gaza), dizelse tam bilmiyorum onlarda 2000 civarı falan değiştiriliyo olabilir.


    zamanla öğrenirsin
  • quote:

    Orjinalden alıntı: volt


    quote:

    Orjinalden alıntı: maynak

    ytinede bilgim oldu

    1-aynaları kontrol
    2 emniyet kemeri
    3-vitesi boşa al
    4arabayı çalıştır
    5debriyaja bas ve 1 e al vitesi
    6 gaz ver kalkış bu kadar

    giderken ayağı gazdan çekip debriyaja basarak vites değiştiriyoz

    bide ben bakıyomda yokuş yukarı hep el fireni çekmiyolar bunu acemilermi yapıyo yoksa başka bir yönteimi var

    vites boştayken yokuş inilmez

    önemlş bilgiler edindim sizden saolun


    yokuş yukarı durulduğunda yani trafik ışığı gibi şeyler beklendiğinde istersen el frenini çekmeyebilirsin
    frenede basmayarak motor freniyle arabayı durduabilirsin çok kullanışlıdır araba hiç geri kaçmaz
    tek problem ışık uzunsa ayağın biraz yorulabilir
    motor freni nedir dersen, arabanın kavrama noktasıdır
    yani ayağını debriajdan çekerken aynı zamanda da gaza basarsın ve o sırada motor sesi değişir
    araba harekete başlar arabanın hareket ettği andaki gaz ve debriyajın birbirlerine göre konumu
    arabanın kavrama noktasındayken hareket etmediği durum ise motor frenidir
    debriyaj ve gaz dengede kalır araba sanki al freni çekilmiş gibi sabit durur

    bunu yapmak için usta şöför olmaya lüzum yok,zor diyenlere inanmayın yapması kolay
    sadece arabayı ii tanımak lazım (motor sesini ve debriyaj gaz pedallarını )
    o da bi günlük iş

    yarım debriyaj bence yapmayın,debriyajı bitiriyor.ben şahsen normal düz yolda kalkarmış gibi kalkıyorum,tabii biraz daha hızlı yapıyorum ki araba çok fazla kaymasın! zaten bu yöntemi iyi öğrenirsen araba çok az kayıyor!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mussa -- 14 Eylül 2005, 1:45:43 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Hamza Ertüm

    yokuşu hangi vitesle çıkıyorsan aynı vitesle in. direksiyon kaçacak sanıp sıkı sıkı tutma(kadınların yaptığı tarzda).


    uuups direksiyon? kaçmak? tutmak sıkı sıkı? kadınlar tarz vs? tabi guzel seyler bunlar

    bu arada arabada teori cok seydir ama pratik herşey...
  • Kardeşim Cok guzel bir soru sormuşsun bende sana guzel bir yanıt vereyim.

    Kolutuğa geç ve arabayı çalıştırmadan etrafını seyret. Şoyle dusun , butun dunya benim gordugum herşey benim. Bu giden arabalar benim suruculer uşaklarım. Yollar benim , herşey ama herşey benim. Soyle derin bir oh cek , soguk kanlı ol , hic birşeyden korkma.. Ama dikkatide elden bırakma.

    Zaten arabanın her yeri otomatik nerdeyse gaza basmadan gideceği yeri biliyor. Eskiden oylemiydi.. Vay anamvay ne gunlerdi.
    Arabayı .alıştırmak , vites değiştirmek , hangi devirde sureceğini bilmek bunlar basit şeyler biliden cok pratik gerekir. En onemlisi trafikte soguk kanlı olmaktır. Kesin karalı olmaktır. Unutma bir kez ve cabucak karar vermelisin. Yoksa 2 kez karar verme şansın olmayabilir. Ve Asla riske girme.
  • ya kardeş bu olay böyle yazarak öğrenilmez al yanına araba kullanmayı bilen biri o sana öğretsin
  • ilk 9 yaşımda babamın renault 9 u kaçırmaya kalktım motoru yakıodum azkalsın, tırstım ve 4 sene kullanmaya çalışmadım, sonra 13 ümde tekrar kullanmaya başladım, o yaşımdan beri trafiğe çıkıorm şehirlerarası yol da yaptım ama bir tek kazam yok, polis bile durdurmadı beni daha(19 yaşındayım), şimdiye kdr yapmış olduum aksiyonun hattı hesabı yok, ama yerinde, bu açıdan araba kullanmak pratik cesaret refleks ten önce kafa işidir, kafayı kullancan
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bal974

    Şöförlüğün 3 aşaması var denir.

    1. aşama: şöför arabadan korkar. Bu ilk acemililk dönemi, Şöför çekingendir, arabanın tepkilerinden çekinir. Küçük hasarlı kazalar bu dönemde olur.

    2. aşama: araba şöförden korkar. Bu en tehlikeli dönemdir. Şöför usta olduğunu düşünür ve yanlışlıklar yapar. Ölümcül hatalar daha çok bu dönemde yapılır.

    3. aşama: araba ve şöför birbirlerine alışmışlardır. Mutlu mesut yaşarlar...



    quote:

    Orjinalden alıntı: fb_serhat

    ben 3. aşamadan başladım



    bu sölediğin 2. maddeye çok benzio




  • quote:

    Orjinalden alıntı: bal974

    Şöförlüğün 3 aşaması var denir.

    1. aşama: şöför arabadan korkar. Bu ilk acemililk dönemi, Şöför çekingendir, arabanın tepkilerinden çekinir. Küçük hasarlı kazalar bu dönemde olur.

    2. aşama: araba şöförden korkar. Bu en tehlikeli dönemdir. Şöför usta olduğunu düşünür ve yanlışlıklar yapar. Ölümcül hatalar daha çok bu dönemde yapılır.

    3. aşama: araba ve şöför birbirlerine alışmışlardır. Mutlu mesut yaşarlar...



    quote:

    Orjinalden alıntı: fb_serhat

    ben 3. aşamadan başladım


    hayat1nda daha trafige çikmamissin nasil 3. asamadan baslion be




  • abi araba kullanmada ne var ilk işin arabaya binince arabayı boşa alıp çalıştırmak daha sonra debraja bassıp vitesi bire atıp ayağını yavaş yavaş debrajdan çekerken azıcıkta kaza basınca araba kalkar vites değiştirmek içinde giderkenken gaza basıp araba bağırınca debraja basıp ( araba birdeyse ) ikiye çektikten sonra ayağını yarıya kadar kaldırıp gaza basınca vites değişiyor durmak içinde araba vitesdeyse debraja basıp frene basarsın ama boştaysa debraja basmaya gerek yok ben arabayı kendim sürdüm bide bişi sölim bazı arabalarda araba boştanken frene 3. basışında fren tutmuyo buda benden hatırlatma olsun bu arada yaş 11
  • quote:

    Orjinalden alıntı: messi__

    abi araba kullanmada ne var ilk işin arabaya binince arabayı boşa alıp çalıştırmak daha sonra debraja bassıp vitesi bire atıp ayağını yavaş yavaş debrajdan çekerken azıcıkta kaza basınca araba kalkar vites değiştirmek içinde giderkenken gaza basıp araba bağırınca debraja basıp ( araba birdeyse ) ikiye çektikten sonra ayağını yarıya kadar kaldırıp gaza basınca vites değişiyor durmak içinde araba vitesdeyse debraja basıp frene basarsın ama boştaysa debraja basmaya gerek yok ben arabayı kendim sürdüm bide bişi sölim bazı arabalarda araba boştanken frene 3. basışında fren tutmuyo buda benden hatırlatma olsun bu arada yaş 11

    aynı şeyler yukarıda bahsedilmiş niye konuyu hortlattın ki




  • 2 yıl geçmiş adam öğrenmiştir herharlde kullanmayı
  • Allah akıl fikir versin. biri forumdan araba kullanmayı öğrenmeye çalışmış. bir sürü kişide tarif etmiş.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bal974

    Şöförlüğün 3 aşaması var denir.

    1. aşama: şöför arabadan korkar. Bu ilk acemililk dönemi, Şöför çekingendir, arabanın tepkilerinden çekinir. Küçük hasarlı kazalar bu dönemde olur.

    2. aşama: araba şöförden korkar. Bu en tehlikeli dönemdir. Şöför usta olduğunu düşünür ve yanlışlıklar yapar. Ölümcül hatalar daha çok bu dönemde yapılır.

    3. aşama: araba ve şöför birbirlerine alışmışlardır. Mutlu mesut yaşarlar...



    Çok güzel açıklamışsın

    Bunlar tamamen gerçek...Özellikle ikinci aşamada olan arkadaşlar (her ne kadar kendilerini 3. aşamada sansalar da); bol bol pratik ve kurallara uygun ve dikkatli sürüş




  • konu sahibi en son 11 ekim 2006 yılında giriş yapmıs foruma arabayı aldı ortalık tan kayboldu galiba
  • quote:

    konu sahibi en son 11 ekim 2006 yılında giriş yapmıs foruma arabayı aldı ortalık tan kayboldu galiba


    veya burada okuduklarından edindiği bilgileri ugulamaya kalktı nalları dikti.
  • birde hort ben yapayım bari :D

    bende çok hevesliyim ama bugune kadar 1 kere geçtim direksiyon başına. oda 8veya9 yaşındaydım pek hatırlamıyorum :D gizlice minibüse binmiştim eski ivecoydu çocukluk işte frene baıyordu birimiz diğerimizde arkaya gidip stop lambası yanıyormu diye ona bakıyorduk neyse ben geçtim bi baktım anahtar üstünde arabada dispanserin arkasında ben anahtarı direkt çevirdim daha çevirmemle araba öne doğru bir irkilme yaptı. ben bi kokrtum hala unatmıyorum ogunu sonra kaçmıştık ordan direkt. eğer araba ileri doğru gitse idi girmiştim dispanserin içine

    ondan sonra bir daha oturmadım hiç. ama şimdi çok istiyorum araba kullanmak fakat tek sorunum vitesler onlar korkutuyor beni :D birde ilk kalkış arabanın bunlar hakkında küçük bilgiler verirseniz kendime daha çok inanacağım:D




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.