Şimdi Ara

Arkadan itişli araba ile karda gitmek (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
49
Cevap
1
Favori
16.643
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • F30 kış lastiği yok en küçük karlı zeminde %2 eğim bile olsa çıkmıyor. Kış lastiği yoksa taksiyle gidin dahanucuza malolur
  • Bende de serie 3 vardi,kullanmasi harikadir.

    Receteyi yazayim; arkalar icin iki adet kis lastigi,dort olursa yemede yaninda yat.
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    2016 yılına gelmeye bile gerek yok. e46 ve e39 bu işi fazlasıyla anlatır.

    https://www.youtube.com/watch?v=S8aU1_ZQsKM

    https://www.youtube.com/watch?v=ncE-Vk7egRo

    https://www.youtube.com/watch?v=f3zLpNxHris

    https://www.youtube.com/watch?v=vKzZkzGK548




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeopol

    tam da niye arkadan itisli araclarin karda kullanilmamasi gerektigini ozetleyen video olmus.

    arkadan itişle karı nasıl bağdaştırdığını anlamış değilim. her aracın kendine özgü bir karakteri vardır. 4x4 ayrıdır rwd ayrıdır fwd ayrıdır. ama şunu hiçbir zaman unutma rwd ile karda çıktığın her yeri fwd çıkmaz! en basitinden fwd ile kara saplananların yardımcı malzemeye sahip olmayanların ilk başvurduğu yol fwd yerine geri geri çıkmak yani aracı rwd haline getirmektir.

    ha bana şunu dersen anlarım işte x rwd ye sahip araba bmwden karda daha iyi performans sergiler yorumunu anlarım ama rwd ve kar dediğin zaman fazlaca işkembe işi olmuş derim.




  • mevsimsiz_kar45 kullanıcısına yanıt
    ister kabul et ister etme. ama karli ve buzlu yollarda arkadan itislilerin karda ilerlemesi onden cekislilere gore daha tehlikelidir. kontrolu kaybetme ihtimalin daha yuksek. hele de kis lastigi yoksa bir yere vurmaman buyuk bir sanstir. duz yolda bile dengesini kaybediyor o videoda.

    hatta buna ek olarak bir cok video ile haber goruntuleri ile kanitlayabilirsin.

    ha dersin ki daha eglencelidir, ben kar bulunca yanlarim o zaman birsey diyemem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeopol

    ister kabul et ister etme. ama karli ve buzlu yollarda arkadan itislilerin karda ilerlemesi onden cekislilere gore daha tehlikelidir. kontrolu kaybetme ihtimalin daha yuksek. hele de kis lastigi yoksa bir yere vurmaman buyuk bir sanstir. duz yolda bile dengesini kaybediyor o videoda.

    hatta buna ek olarak bir cok video ile haber goruntuleri ile kanitlayabilirsin.

    ha dersin ki daha eglencelidir, ben kar bulunca yanlarim o zaman birsey diyemem.

    az önceki yorumunla şuanki yazdığını bağdaştırabilir misin ? tehlikelidir ile kullanılmaması gerekli ne alakaya maydonoz iki farklı söylemle geldin bereket alıntı yaptıkta eskideki gibi hemen silmeyesin mesajı




  • mevsimsiz_kar45 kullanıcısına yanıt
    turkce bilen herkes o iki mesajin ayni anlamda oldugunu anlayacaktir diye dusunuyorum. benzer bir cumleyi bazi yollarda gorebilecegin ' yola zincirsiz cikmak(devam etmek) tehlikelidir' tabelalari ile bagdastirabilirsin. sana zincirsiz yola cikmaman gerektigini belirtir.


    mesaj silmeye gelince, bugune kadar mesajlarimi sildigimi hatirlamiyorum. yonetim silmediyse hepsi yerli yerinde duruyordur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45


    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeopol

    tam da niye arkadan itisli araclarin karda kullanilmamasi gerektigini ozetleyen video olmus.

    arkadan itişle karı nasıl bağdaştırdığını anlamış değilim. her aracın kendine özgü bir karakteri vardır. 4x4 ayrıdır rwd ayrıdır fwd ayrıdır. ama şunu hiçbir zaman unutma rwd ile karda çıktığın her yeri fwd çıkmaz! en basitinden fwd ile kara saplananların yardımcı malzemeye sahip olmayanların ilk başvurduğu yol fwd yerine geri geri çıkmak yani aracı rwd haline getirmektir.

    ha bana şunu dersen anlarım işte x rwd ye sahip araba bmwden karda daha iyi performans sergiler yorumunu anlarım ama rwd ve kar dediğin zaman fazlaca işkembe işi olmuş derim.

    Fwd bir araci geri geri cikarmak onu arkadan itisli bir arac haline getirmez. Tehlikeli ve yola cikilmamaliyi ayirt ettirmeye calisiyorsunuz fakat arkadan itisli gunumuz araclarinin, onden motorlu olmalarindan dolayi agirlik merkezlerinin one daha yakin oldugunu bilmiyorsunuz, ya da bunu biliyorsunuz fakat agirlik merkezinin gucle ters tarafta olmasinin lastigin ustundeki basinci dolayisiyla tekerin yere tutunmasinin az olacagini dusunmuyorsunuz.



    Arkadan itisli bir arac hic bir kosulda onden itisliden daha iyi karda kalkamaz. Sebebi de ustte pek ala belli. He Bmw, mercedes vesaire elektronik sistemler gelistirir, degisken agirliklar koyar vb bunu degistirebilir. Ama 3 serisi bir arac motorunu bagaja koymadikca surucuyu arka koltuga tasimadikca yada sokaktan gecen elemanlari bagaja oturtmadikca cok daha zor kalkar karda.



    Bunu ben degil fizik kurallari soyluyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Jeopol kullanıcısına yanıt
    Tam tersi, kar yağınca neden BMWyi garajdan çıkarmak gerektiğinin bir özeti video. Güzel kış lastiklerini tak, her türlü BMW ile karda harika eğleniyorsun, Merc'de yanlıyor ama Ars Esp ışıkları eşliğinde, seni BMW kadar rahat bırakmıyor.
  • Beyler bmw ile karda yola çıkmayın. dik bir yokuşta ışık vardı geri çıkamadım, trafiği felç ettim. Birde az daha kaza yapıyodum. Kendime değil de arabaya bir şey olacak diye korktum daha 3000 kmde. Pederin arabayla gidecez artık



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-A5D1A0F50 -- 29 Aralık 2016; 17:51:11 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Revion

    Beyler bmw ile karda yola çıkmayın. dik bir yokuşta ışık vardı geri çıkamadım, trafiği felç ettim. Birde az daha kaza yapıyodum. Kendime değil de arabaya bir şey olacak diye korktum daha 3000 kmde. Pederin arabayla gidecez artık

    Bende ilk kar yağdığı gün bir hata yapıp çıktım yola, öndeki araç tam setin üzerinde durdu, devam edince ben kaldım araba set e çıkmıyor, arka sağa sola atıyor çıkmıyor
    Manuele alıp 2 ye taktım çıkabildim. Şimdi 2 haftadır yatıyor, passatla gidip geliyorum işe.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _AsDeRf_


    quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45


    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeopol

    tam da niye arkadan itisli araclarin karda kullanilmamasi gerektigini ozetleyen video olmus.

    arkadan itişle karı nasıl bağdaştırdığını anlamış değilim. her aracın kendine özgü bir karakteri vardır. 4x4 ayrıdır rwd ayrıdır fwd ayrıdır. ama şunu hiçbir zaman unutma rwd ile karda çıktığın her yeri fwd çıkmaz! en basitinden fwd ile kara saplananların yardımcı malzemeye sahip olmayanların ilk başvurduğu yol fwd yerine geri geri çıkmak yani aracı rwd haline getirmektir.

    ha bana şunu dersen anlarım işte x rwd ye sahip araba bmwden karda daha iyi performans sergiler yorumunu anlarım ama rwd ve kar dediğin zaman fazlaca işkembe işi olmuş derim.

    Fwd bir araci geri geri cikarmak onu arkadan itisli bir arac haline getirmez. Tehlikeli ve yola cikilmamaliyi ayirt ettirmeye calisiyorsunuz fakat arkadan itisli gunumuz araclarinin, onden motorlu olmalarindan dolayi agirlik merkezlerinin one daha yakin oldugunu bilmiyorsunuz, ya da bunu biliyorsunuz fakat agirlik merkezinin gucle ters tarafta olmasinin lastigin ustundeki basinci dolayisiyla tekerin yere tutunmasinin az olacagini dusunmuyorsunuz.



    Arkadan itisli bir arac hic bir kosulda onden itisliden daha iyi karda kalkamaz. Sebebi de ustte pek ala belli. He Bmw, mercedes vesaire elektronik sistemler gelistirir, degisken agirliklar koyar vb bunu degistirebilir. Ama 3 serisi bir arac motorunu bagaja koymadikca surucuyu arka koltuga tasimadikca yada sokaktan gecen elemanlari bagaja oturtmadikca cok daha zor kalkar karda.



    Bunu ben degil fizik kurallari soyluyor.

    Bence şunu karıştırmışsın sen

    FWD bir aracı geri geri çıkarmak R ye alıp gaza basarsan eğer araç öne yığılacaktır . Yük transferinden dolayı aracın öndeki ağırlığı artacak böylece çekişin veya tahrik diyelim Tahriğin olduğu lastikler Çekiş Kuvvetini arttıracaktır .

    Pt = sürtünme katsayısı * Pz ( tekerlere düşen ağırlık ) Ağırlık arttığından daha iyi basma kuvveti ile çekiş kuvveti olacaktır .

    RWD de ise BMW de Ağırlık 50-50 dir . FWD gibi önde motor enine değil boyunadır . Ondan sonra vites kutusu gelir sonra şaft sonra diferansiyel . Bu yüzden ağırlığın çoğu aslında önde değildir . 50 / 50 olan oran Gaza bastığında arka tekerlerin lehine gelişeceğinden kalkışta aslında teoride daha iyi sonuç vermesi gerekiyor .

    Ancak ve Ancak ülkemizde SUV kullandığını sanan oysaki aracında kilitli diff bile bulunmayan insanımız Kış lastiği kullanmaz çünkü bu araç suv der oysaki yanlış lastik yüzünden en baba Suvlar bile yolda kalabilir .

    BMW ye de Kış lastiği takarsan adam gibi gayet rahat rahat çıkarsın .

    Mevsimsiz kar45 de bunu söylemek istiyordu bence





    Karda çıkması gereken BMWcilere önerim Bagaja ekstra bir ağırlık atmanızdır .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 29 Aralık 2016; 18:12:8 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: caner_24


    quote:

    Orijinalden alıntı: Revion

    Beyler bmw ile karda yola çıkmayın. dik bir yokuşta ışık vardı geri çıkamadım, trafiği felç ettim. Birde az daha kaza yapıyodum. Kendime değil de arabaya bir şey olacak diye korktum daha 3000 kmde. Pederin arabayla gidecez artık

    Bende ilk kar yağdığı gün bir hata yapıp çıktım yola, öndeki araç tam setin üzerinde durdu, devam edince ben kaldım araba set e çıkmıyor, arka sağa sola atıyor çıkmıyor
    Manuele alıp 2 ye taktım çıkabildim. Şimdi 2 haftadır yatıyor, passatla gidip geliyorum işe.

    Ben de çıkarmam karlar eriyene kadar. Babamın pasaat cc siyle giderin diyordum da o da sürekli kullanıyor olmazsa araba kiralicam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_


    quote:

    Orijinalden alıntı: _AsDeRf_


    quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45


    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeopol

    tam da niye arkadan itisli araclarin karda kullanilmamasi gerektigini ozetleyen video olmus.

    arkadan itişle karı nasıl bağdaştırdığını anlamış değilim. her aracın kendine özgü bir karakteri vardır. 4x4 ayrıdır rwd ayrıdır fwd ayrıdır. ama şunu hiçbir zaman unutma rwd ile karda çıktığın her yeri fwd çıkmaz! en basitinden fwd ile kara saplananların yardımcı malzemeye sahip olmayanların ilk başvurduğu yol fwd yerine geri geri çıkmak yani aracı rwd haline getirmektir.

    ha bana şunu dersen anlarım işte x rwd ye sahip araba bmwden karda daha iyi performans sergiler yorumunu anlarım ama rwd ve kar dediğin zaman fazlaca işkembe işi olmuş derim.

    Fwd bir araci geri geri cikarmak onu arkadan itisli bir arac haline getirmez. Tehlikeli ve yola cikilmamaliyi ayirt ettirmeye calisiyorsunuz fakat arkadan itisli gunumuz araclarinin, onden motorlu olmalarindan dolayi agirlik merkezlerinin one daha yakin oldugunu bilmiyorsunuz, ya da bunu biliyorsunuz fakat agirlik merkezinin gucle ters tarafta olmasinin lastigin ustundeki basinci dolayisiyla tekerin yere tutunmasinin az olacagini dusunmuyorsunuz.



    Arkadan itisli bir arac hic bir kosulda onden itisliden daha iyi karda kalkamaz. Sebebi de ustte pek ala belli. He Bmw, mercedes vesaire elektronik sistemler gelistirir, degisken agirliklar koyar vb bunu degistirebilir. Ama 3 serisi bir arac motorunu bagaja koymadikca surucuyu arka koltuga tasimadikca yada sokaktan gecen elemanlari bagaja oturtmadikca cok daha zor kalkar karda.



    Bunu ben degil fizik kurallari soyluyor.

    Bence şunu karıştırmışsın sen

    FWD bir aracı geri geri çıkarmak R ye alıp gaza basarsan eğer araç öne yığılacaktır . Yük transferinden dolayı aracın öndeki ağırlığı artacak böylece çekişin veya tahrik diyelim Tahriğin olduğu lastikler Çekiş Kuvvetini arttıracaktır .

    Pt = sürtünme katsayısı * Pz ( tekerlere düşen ağırlık ) Ağırlık arttığından daha iyi basma kuvveti ile çekiş kuvveti olacaktır .

    RWD de ise BMW de Ağırlık 50-50 dir . FWD gibi önde motor enine değil boyunadır . Ondan sonra vites kutusu gelir sonra şaft sonra diferansiyel . Bu yüzden ağırlığın çoğu aslında önde değildir . 50 / 50 olan oran Gaza bastığında arka tekerlerin lehine gelişeceğinden kalkışta aslında teoride daha iyi sonuç vermesi gerekiyor .

    Ancak ve Ancak ülkemizde SUV kullandığını sanan oysaki aracında kilitli diff bile bulunmayan insanımız Kış lastiği kullanmaz çünkü bu araç suv der oysaki yanlış lastik yüzünden en baba Suvlar bile yolda kalabilir .

    BMW ye de Kış lastiği takarsan adam gibi gayet rahat rahat çıkarsın .

    Mevsimsiz kar45 de bunu söylemek istiyordu bence





    Karda çıkması gereken BMWcilere önerim Bagaja ekstra bir ağırlık atmanızdır .

    Dediginizin de unutulmamasi gereken bir detay oldugunun farkindayim. Sirf bu eylemsizlikten dogan agirlik merkezinin arkaya kaymasi beni yillarca arkadan itisli araclarin daha iyi yol tuttuguna inandirdi, ki virajlarda da gaza basildiginda tepkileri onden cekerlerden bu sebeple daha iyi olur. Hatta yine bu sebeple 4 ceker araclarda da pek ala arkalara daha fazla cekis gucu ayrilir. Fakat karda aracin durur pozisyondan harekete gecmesi durumunda eylemsizligin etkisi cok cok ufak olacaktir nitekim karda lastikleri yerden koparmamak icin oldukca yavas kalkislar yapilir. Bu durum da bu konuda, onden ceker araclarin arkadan itislerin onunde yer almasina olanak saglar sanirim.



    Ki soguk ulkelerde bu olay zaten yasanmisliklarla onaylanmistir. En basitinden almancilar bunu daha iyi bilirler. Nitekim ben premium sinifta audi tercihlerini de bu sebebe rahatlikla baglayabiliyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • _AsDeRf_ _ kullanıcısına yanıt
    Okuduğunuz fizik kurallarında ilk hareket yönünün tam tersi yöndeki oluşan g kuvvetinden bahsediyor mu ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    Okuduğunuz fizik kurallarında ilk hareket yönünün tam tersi yöndeki oluşan g kuvvetinden bahsediyor mu ?

    Eylemsizlikten bahsettim son mesajimda evet. Fakat bu eylemsizlik teker uzerindeki agirlik miktarindan gelen basinctan daha buyuk bir agirlik degisimi yasatmayacaktir. Cunku karda araci kaldirmiktan bahsediyoruz.



    Karda mumkun oldukca yavas kalkmak icin hatta duz viteste 2. viteste kalkarken olusan g kuvvetine bagli agirlik merkezinin kaymasi saniyorum dediklerimi cok da degistirmeyecektir.



    Forumda teknik altyapisi olan insanlarla tartismak guzel. Tesekkur ederim cevabiniz icin

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • _AsDeRf_ _ kullanıcısına yanıt
    rica ederim. kalkıştaki hız miktarı önemli ama hız şunu değiştirir. g kuvvetininde hızını değiştirir. oluşacak g kuvveti hızla orantılıdır. ileri ne kadar 1nm 2nm 3nm kuvvet uygulanırsa g kuvvetide aynı hızda yer değiştirir. yani bir nevi ağırlık merkezini arkaya alma hızı diyebiliriz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    rica ederim. kalkıştaki hız miktarı önemli ama hız şunu değiştirir. g kuvvetininde hızını değiştirir. oluşacak g kuvveti hızla orantılıdır. ileri ne kadar 1nm 2nm 3nm kuvvet uygulanırsa g kuvvetide aynı hızda yer değiştirir. yani bir nevi ağırlık merkezini arkaya alma hızı diyebiliriz.

    Diger bir konuda paylastiginiz videolari da izledim. Virajlarda arkadan itis daha iyi olabilir videodaki arkadasin dediklerine gore. Ama zaten bu viraj kabiliyeti konusunda karda ekstra bir durum yok nitekim limitler dusuyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • _AsDeRf_ _ kullanıcısına yanıt
    sizin ayırdığınız bir şey var. araç neyse kardada, buzdada, yağıştada, kuru asfalttada odur. karakteri değişmez. bir video paylaşıldı bmwde karda böyle olur. aslında içeriğine inilmeden yüzelsel konuşuldu. lastikleri yazmı kışmı bilmiyorum büyük ihtimalde yaz lastikleri ileydi. bmw kendine pırellide belirli bir standarda göre lastik ürettiriyor. aynı ebat marka model lastik piyasada 400 lira nmw ye özgü üretilen 650 tl. bunları nerden nasıl anlarız derseniz. bmye kendi standardına özel üretmesini istedikleri lastiklerin üzerinde yıldız işareti vardır yaklaşık 0.5-1 santimetre kare büyüklüğündedir. yolda müthiç yol tutuş sergilerler oldukça düz yapıya sahiptirler. bmw nin eşsiz sürüş zevki diye neitelendirmesine katkı olarak lastik konusundada firmalarla çalışmalar yürütmeye başladı. bu lastikleri karda hangi arabaya takarsanız takın aynı sonucu verecektir. müthiş yuvarlanma direncine sahipler ama karlı havada en berbat lastik diyebiliriz. bir diğer konuda dsc nin tam kapatılmamış olmasıdır. bmw ile karda saplanır kalır yürüyemezsiniz. mümkün mertepe en azından yarı kapalı konumuna getirmeniz gereklidir. çünkü herşeyi sürüş üzerine inşa edilmil tüm argeleri bunun üzerine geliştirilmiş bir arabaya millet kalkıp bmw karda gidemedi demesine ben sadece gülüp geçtim. kimse detaya inmiyor inemiyor. çünkü bilgi sahibi değiller. sade boş laf kalabalığı.




  • Arkadan itişle karda yol alamayanların çoğu yaz lastiği ile yola çıkan çomarlardır.

    Kış lastikli arkadan itişli bir araba yaz lastikli 4x4 arabadan daha güvenlidir, karda kışta daha iyi yol tutar.

    Doğru düzgün bir kış lastiğiniz varsa ve karda sürüş tekniklerini biliyorsanız arkadan itişli arabalar için kar ve buz tehlike değil zevktir. Bir BMW kullanıcısı olaran TS860 taktım ve yolların kar tutmasını keyifle bekliyorum.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.