Şimdi Ara

Arkadan itişli araba ile karda gitmek (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
49
Cevap
1
Favori
16.657
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ali®

    Arkadan itişle karda yol alamayanların çoğu yaz lastiği ile yola çıkan çomarlardır.

    Kış lastikli arkadan itişli bir araba yaz lastikli 4x4 arabadan daha güvenlidir, karda kışta daha iyi yol tutar.

    Doğru düzgün bir kış lastiğiniz varsa ve karda sürüş tekniklerini biliyorsanız arkadan itişli arabalar için kar ve buz tehlike değil zevktir. Bir BMW kullanıcısı olaran TS860 taktım ve yolların kar tutmasını keyifle bekliyorum.

    Hocam kış lastiği var yokuşta durdum, ışıkta. Biraz dik olduğu için çıkamadım bugün.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Revion


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ali®

    Arkadan itişle karda yol alamayanların çoğu yaz lastiği ile yola çıkan çomarlardır.

    Kış lastikli arkadan itişli bir araba yaz lastikli 4x4 arabadan daha güvenlidir, karda kışta daha iyi yol tutar.

    Doğru düzgün bir kış lastiğiniz varsa ve karda sürüş tekniklerini biliyorsanız arkadan itişli arabalar için kar ve buz tehlike değil zevktir. Bir BMW kullanıcısı olaran TS860 taktım ve yolların kar tutmasını keyifle bekliyorum.

    Hocam kış lastiği var yokuşta durdum, ışıkta. Biraz dik olduğu için çıkamadım bugün.

    DSC kapattınız mı? Lastikler ne model ve durumu nasıl? Ekonomi modunda çok rahat yol alıyor araç.

    Forumda bir arkadaşımız da ts860 lastik taktı ve zincirsiz Uludağ'a çıkıp iniyor, hiç de problem yaşamamış.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LampdaLamp



    Bir miktar işinize yarayabilir

    bu adam tam bir embesil, arabanın kıçı başı ayrı oynuyo ama bmw kış için ideal bir araba diyo




  • Sevgili F30 sahipleri; yukarıda yazılanları okuyunca gerçekten BMW den (kar koşullarında) korktum. A4 ile F30 arasında kararsızım, geçen bir galerici "BMW yi bu havada yerinden kaldıramazsın" dediğinde içimden abartıyor dedim ama doğrumu gerçekten? Bu soruyu sadece F30 kullanıcılarına soruyorum. Ben Ankara Dikmen de oturuyorum. Kar-kış meşhurdur burada. Yani kış lastiği dahi olsa imkansızmı durum? 2 aylık kar-kış için XDrive mı bakacaz şimdi yani ???
  • tolgauslu06 kullanıcısına yanıt
    Hocam geçen perşembe ile cuma yoğun kar yağışı ve buzlanma vardı ankara'da, sabah saatlerinde. sadece o 2 gün sıkıntı yaşadım. Şuan makina canavar. Çok dik bir yokuşta durmadığınız sürece sıkıntı yaşamazsınız. Gerisi şöförlüğe bakar. Kış lastiği de şart.

    Forumdaki bazı üyeler kadar çok derin bir teknik bilgim yok ama yine bir seçim şansım olsa, bmw alırdım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-A5D1A0F50 -- 3 Ocak 2017; 10:14:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolgauslu06



    Sevgili F30 sahipleri; yukarıda yazılanları okuyunca gerçekten BMW den (kar koşullarında) korktum. A4 ile F30 arasında kararsızım, geçen bir galerici "BMW yi bu havada yerinden kaldıramazsın" dediğinde içimden abartıyor dedim ama doğrumu gerçekten? Bu soruyu sadece F30 kullanıcılarına soruyorum. Ben Ankara Dikmen de oturuyorum. Kar-kış meşhurdur burada. Yani kış lastiği dahi olsa imkansızmı durum? 2 aylık kar-kış için XDrive mı bakacaz şimdi yani ???

    Istanbul'a dehşet bir kar yağdı, Conti TS860 kış lastiğim ile deneme fırsatım oldu.

    Araç 3.20d E90 LCI kasa.

    Size sadece şunu söyleyeceğim, aslanlar gibi gidiyor, araçta 1 gram yolda kalma şüphesi olmadı.

    Bebek-Etiler yokuşunda önümde Passat kaldı, çıkamadı, kış lastiği vardı ( yardıma giderken gördük ) ve sollayıp devam ettim yokuşun ortasında.

    Kağıthanenin iğrenç yokuşlarından birinde A4 gazı kesti, kaldı önümde, sağa sola yalpaladı önü, solladım geçtim.

    4 levent sanayi orada Caddy kaldı önümde, geri geri geldi başka yoldan devam etti, çıkamadığı yokuştan çıktım.

    Araba için dünyanın parasını ödeyen arkadaşlar 100-200 liranın hesabını yapıp uzakdoğu dandik kış lastikler alıp yol alamıyor. Sonra yolda kaldım perişanım diye yazıyorlar.

    Kış şartlarında 2 husus önemli, lastiğin kalitesi ve sürüş becerisi, sonra düşünün önden çekişi arkadan itişi.

    Xdrive ihtiyacı hiç hissetmedim, gram ihtiyacım olmadı.

    Karlı havada aracını Traction moduna almayan, dik yokuştan inerken manuele almayan, araba saplanıp gazı kestiğinde DTC'yi tamamen kapayamayan ben BMW ile yola çıkamıyorum demesin, kullanmayı bilmiyorum desin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ali®


    quote:

    Orijinalden alıntı: tolgauslu06



    Sevgili F30 sahipleri; yukarıda yazılanları okuyunca gerçekten BMW den (kar koşullarında) korktum. A4 ile F30 arasında kararsızım, geçen bir galerici "BMW yi bu havada yerinden kaldıramazsın" dediğinde içimden abartıyor dedim ama doğrumu gerçekten? Bu soruyu sadece F30 kullanıcılarına soruyorum. Ben Ankara Dikmen de oturuyorum. Kar-kış meşhurdur burada. Yani kış lastiği dahi olsa imkansızmı durum? 2 aylık kar-kış için XDrive mı bakacaz şimdi yani ???

    Istanbul'a dehşet bir kar yağdı, Conti TS860 kış lastiğim ile deneme fırsatım oldu.

    Araç 3.20d E90 LCI kasa.

    Size sadece şunu söyleyeceğim, aslanlar gibi gidiyor, araçta 1 gram yolda kalma şüphesi olmadı.

    Bebek-Etiler yokuşunda önümde Passat kaldı, çıkamadı, kış lastiği vardı ( yardıma giderken gördük ) ve sollayıp devam ettim yokuşun ortasında.

    Kağıthanenin iğrenç yokuşlarından birinde A4 gazı kesti, kaldı önümde, sağa sola yalpaladı önü, solladım geçtim.

    4 levent sanayi orada Caddy kaldı önümde, geri geri geldi başka yoldan devam etti, çıkamadığı yokuştan çıktım.

    Araba için dünyanın parasını ödeyen arkadaşlar 100-200 liranın hesabını yapıp uzakdoğu dandik kış lastikler alıp yol alamıyor. Sonra yolda kaldım perişanım diye yazıyorlar.

    Kış şartlarında 2 husus önemli, lastiğin kalitesi ve sürüş becerisi, sonra düşünün önden çekişi arkadan itişi.

    Xdrive ihtiyacı hiç hissetmedim, gram ihtiyacım olmadı.

    Karlı havada aracını Traction moduna almayan, dik yokuştan inerken manuele almayan, araba saplanıp gazı kestiğinde DTC'yi tamamen kapayamayan ben BMW ile yola çıkamıyorum demesin, kullanmayı bilmiyorum desin.



    Teşekkürler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    sizin ayırdığınız bir şey var. araç neyse kardada, buzdada, yağıştada, kuru asfalttada odur. karakteri değişmez. bir video paylaşıldı bmwde karda böyle olur. aslında içeriğine inilmeden yüzelsel konuşuldu. lastikleri yazmı kışmı bilmiyorum büyük ihtimalde yaz lastikleri ileydi. bmw kendine pırellide belirli bir standarda göre lastik ürettiriyor. aynı ebat marka model lastik piyasada 400 lira nmw ye özgü üretilen 650 tl. bunları nerden nasıl anlarız derseniz. bmye kendi standardına özel üretmesini istedikleri lastiklerin üzerinde yıldız işareti vardır yaklaşık 0.5-1 santimetre kare büyüklüğündedir. yolda müthiç yol tutuş sergilerler oldukça düz yapıya sahiptirler. bmw nin eşsiz sürüş zevki diye neitelendirmesine katkı olarak lastik konusundada firmalarla çalışmalar yürütmeye başladı. bu lastikleri karda hangi arabaya takarsanız takın aynı sonucu verecektir. müthiş yuvarlanma direncine sahipler ama karlı havada en berbat lastik diyebiliriz. bir diğer konuda dsc nin tam kapatılmamış olmasıdır. bmw ile karda saplanır kalır yürüyemezsiniz. mümkün mertepe en azından yarı kapalı konumuna getirmeniz gereklidir. çünkü herşeyi sürüş üzerine inşa edilmil tüm argeleri bunun üzerine geliştirilmiş bir arabaya millet kalkıp bmw karda gidemedi demesine ben sadece gülüp geçtim. kimse detaya inmiyor inemiyor. çünkü bilgi sahibi değiller. sade boş laf kalabalığı.
    hort
    Karakter değişmez ama temas ettiği yüzey değiştiği için "sonuç" değişir. zaten değişen bu yüzey ve sonuçu minimize etmek için kış lastiği uygulanıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carisma70 -- 26 Temmuz 2019; 17:6:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeopol

    tam da niye arkadan itisli araclarin karda kullanilmamasi gerektigini ozetleyen video olmus.

    arkadan itişle karı nasıl bağdaştırdığını anlamış değilim. her aracın kendine özgü bir karakteri vardır. 4x4 ayrıdır rwd ayrıdır fwd ayrıdır. ama şunu hiçbir zaman unutma rwd ile karda çıktığın her yeri fwd çıkmaz! en basitinden fwd ile kara saplananların yardımcı malzemeye sahip olmayanların ilk başvurduğu yol fwd yerine geri geri çıkmak yani aracı rwd haline getirmektir.

    ha bana şunu dersen anlarım işte x rwd ye sahip araba bmwden karda daha iyi performans sergiler yorumunu anlarım ama rwd ve kar dediğin zaman fazlaca işkembe işi olmuş derim.

    Alıntıları Göster
    Araç ileri yada geri gitmeyip tam yanlama ile gitti zaman ne çeker oluyor?

    a) dört Çeker
    b) Hiç Çeker
    c) sağ Çeker
    d) sol Çeker
    e) SÇMG : Saldım Çayıra Mevlam Gayıra ÇEker




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.