Şimdi Ara

Aracın Üzerindeki Motor Numarası İle Ruhsat ve Faturasındaki Tutmuyor..!!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2
Cevap
0
Favori
6.712
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Babamın 1999 model Renault Master 2.5 D aracı var. Arabanın ilk sahibi ve şu ana kadarda hiçbir sorun çıkmadan kullanmış biri taa ki aracı satmaya kalkınca bir çok sorun başımıza geldi. Şimdi size onları sırayla anlatacağım. Eğer benzer bir sorun başına gelip uğraşarak çözen varsa banada bir yardımcı olmasını rica ediyorum.

    Arabanın müşterisi çıktı ve satmaya karar verdik. Arabanın muayenesi bitmişti. Antalya TÜV Türk yeşilbayır istasyonundan randevu aldım ve arabayı muayeneye götürdüm. Arabanın muayenesi sonucu arabanın üzerindeki Şasi Numarasını okumayadıkları için arabayı emniyetsiz sayarak muayenesini yapmadılar. Ayrıca arabanın ruhsatını hazırlayan trafik memmurada şasi numarasını bir rakam eksik girmiş. Şasi numarasının okunur hale getirip ruhsatıda yenileyip tekrar gelmemi söylediler. Ben arabayı satacağımı söyledim. Tüv deki teknisyen arkadaş "o zaman sadece şasi numarasını okunur hale getir gel sana şasi ve motor no tespiti yapalım satışını yap devri alan arkadaş gelip tekrar muayeneyi yaptırabilir..." dedi.

    Eve geldik babam şasinin üzerindeki küfü ve boyayı kazıyarak okunur hale getirdi. Evelsi gün tekrar TüvTürk'e gittim. Bu sefer şasi no okunmasına rağmen motor numarasını okuyamıyoruz diye geri çevirdiler. Ben ruhsatta motor numarasının yazdığını söyledim " Bize yazılı belge getir servisten.." dediler. Babam arabanın ilk sahibi. Babam " Madem belge istiyorlar al faturayı götür..." dedi. Ankara KAR-DEN yetkili bayisinin faturasını verdi.

    Evelsi gün tekrardan fatura ile gittim bana " 13 yıllık faturanın hükmü yoktur zaman aşımına uğramıştır nereden bileyim senin motoru değiştirmediğini..." dedi TÜVTürk yeşilbayır atölye şefi... Ayrıca " Git servisten imzalı motor numarası budur diye belge al... Ayrıca ruhsatta yazan motor numarasıda kısa çünkü masterların motor numarası bu kadar kısa olmaz.." dedi. Ben 2 yıl önce Sandıklı TüvTürk deki yetkililerin bu kadar deşmediğini belirttim. Atölye şefi " Onlar mesuliyet almışlar ben alamam.." diyerek işin içinden çıktı.

    Ben Renault müşteri hizmetlerini aradım ve başıma gelenleri anlattım. Arabanın motor numarasının okumayacak kadar içeride olduğunu bu yüzden arabamın muayenesini onaylanmadığını söyledim. Bu arabanın motor numarasının neden okunamayacak kadar içeri saklandığını bunun bir üretim hatası olduğunu söyledim. Önce telefonda ki bayan "bizi ilgilendimeyen bir sorun.." bu dedi. Bende " Motor numarası olmadığını muayenesiz aracı kullanamayacağım içinde Ayıplı veya kusurlu mal üretmekten Tüketici Hakem Heyetine başvuracağımı araç parasını iade isteyeceğimi..." belirttim. Hemen telefonda ki müşteri hizmetleri yetkilisi bayan çark etti "servisle iletişiminizi kuralım gidin okusunlar ama önce servisi arayıp bir gün alın..." dedi. Servisi aradım atölye şefi ibrahim beye aktardılar. Bende durumu anlattım "Abi masterların liftleri dolu cuma günü boşalır getir okuyalım.. " dedi.

    Bugün Antalya Limanda ki Sarılar Reanult servise götürdüm. Aracı kaldırdılar tam 1 saat arama sonucunda ( düşünün yetkili servisi bile motor numarasının nerede olduğunu bilemiyor...) arabanın motor numarasını buldular. Ancak arabanın faturasında ve ruhsatında belirtilen motor numarasından farklı bir numara çıktı. Motor numarasına bakan ertan usta "Faturanın yalnış kesildiğini ruhsatında faturayı baz alınarak düzenlendiği için ruhsatında yalnış olduğunu söyledi. Bu durumda şu anda motorun üzerinde yazan numarayı yazıp verise ve o belgeyi TÜVTürk'e verirsem TÜV'ün arabamın üzerideki motor numarası ile ruhsattaki motor numarası farklı olduğu için aracı trafikten men edip el koyacağını.." söyledi. " Müşteri hizmetlerini ara bu sorunu ancak onlar çözer.." dedi.

    Önce babamın arabayı aldığı KAR-DEN Renault yetkili bayiisini aradım. Ancak fatura üzerinde yazılan telefon numaraları kapatılmıştı. Ardından Renault Müşteri hizmetlerini aradım ve " Faturanın yalnış kesildiğini Şasi numarasının tutmasına rağmen motor numarasını tutmadığını bu hatanında KAR-DEN yetkili bayiisinden kaynaklandığını..." belirttim. Telefondaki müşteri hizmetleri yetkilisi motor numarasına bakan ertan ustayı telefona istedi ve birde ondan bilgi aldı. Ardından telefonu tekrar aldım ve "mağduriyetimi nasıl giderileceğini giderilmezse tüketici hakem heyetine başvuracağımı.." söyledim. Benden iletişim bilgilerimi detaylı bir şekilde aldıktan sonra bana teknik düzeltme raporu düzenleyeceklerini sorunun kendilerinden kaynakladığını faturanın bayiileri tarafından yalnış düzenlendiğini belirten bir rapor yollayacaklarını bununla Tüv'e gidersem muayenemin tamalanacağını söyledi. Şimdi onların göndereceğin bahsettikleri raporu bekliyorum...

    ANCAK BENİM BİR KAÇ SORUM OLACAK :
    1- Belli ki bu Renault oyalama politikası yapıyor bu raporu göndermezse benim mahkemede arabanın parasını iade alma ihtimalim var mıdır?

    2- Veya arabanın üzerindeki yazan numarayı Antalya makine mühendisleri odası onaylasa ve faturandan farklı olduğunu belirtse olur mu? Bana böyle bir belge verebilir mi?

    Benzer bir sorun yaşamış arkadaşlara yardım etmeleri için sesleniyorum.. Teşekkürler...







  • arkadaşımda arac alırken aynı sorunu yasadı 15 gün içinde cozüldü sizinkinide cozerler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.