Öncelikle uzun süredir internette arıyorum ama bulamadım, buraya konu açmaya karar verdim. Araçta 2-3 aydır devirli çalışma problemi var ve motor sesi normalden değişik sanki vuruntu var gibi. Normalde rölantide 1000 devirde çalışırdı ve motorun normal çalıştığını hissederdim şuanda 1100 bazen 1200 devirde çalışıyor ve bir vurma sesi hissediyorum. Bu her zaman olmuyor, araç çalıştıktan 10 dk sonra başlıyor. Ayrıca vites değiştirirken sanki ayağımı gazdan çektiğim halde 1 sn civarı gazı geç bırakıyor. Ustaya götürdüm bir şey yok dedi ama olduğunu da biliyorum sizce ne olabilir? < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Aracın devirli çalışması



-
-
Öncelikle araç neydi? Gaz pedalı telli mi? Telli ise gaz teli rahat hareket edemiyor olabilir, yağlanması gerekebilir.
-
dizelse dpf tıkandıysa yapıyor olabilir.
-
Araç 2000model reno laguna 1.9tdi. Telli mi değil mi bilmiyorum. Ama gazdan değil muhtemelen motorla alakalı bir sıkıntı var.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bugün kullanırken şöyle bir şeyle karşılaştım: çalıştıktan 2 dakika sonra ışıkta bekliyorum mesela. Motorun sesi fasılalı değişiyor. Mesela 1 sn gaz verir gibi garip bir sesle çalışıyor 1 sn normale dönüyor. Işık boyunca bu oluyor. Dpf ile alakası var mıdır? Ayrıca uzun yola gidip geldim aracı zorladım fakat ilk çalıştırmada aynı sorun oluyor. Dpf olsa açılırdı diye düşünüyorum, bilenler yazar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu arada aracı 2016da gümrükten aldım. Şuanda 411.000kmde. Sadece yağ suyunu değiştirdim. Turbosu zaten ölmüş üflüyor. Motoru da bitme yolunda anlaşılan
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
O araçta dpf yok. Boşu boşuna aracı zorlamayın. Dpf 2010'dan sonra E4-5 araçlarla geldi ülkemize. Ki E4 dpf'li araç model olarak bir elin parmaklarını ya geçer ya geçmez.
Sorun elektronik olabilir diye düşünüyorum.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Elektronik ne ola ki? Araç eski diye bakmaya yanaşmıyor sanayideki çakallar
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Az önce bir yanıt yazdım ama gördüyseniz ciddiye almayın lütfen. Başka bir konuya yazdığım yanıt buraya gelmiş nasıl oldu anlamadım.
Gaz pedalı potansometre ise araçta bir süre sonra böyle şeyler olabiliyor. Bizim aracımız bir süre akü kutup başı sök tak yapmayınca vites geçişlerinde bazen gaza basmaya devam ediyor. Ve geçişler sersıntılı oluyor. Kutup başını söküp takınca düzeliyor. 1 sene kadar düzgün gidiyor sonra...
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
sorun şu ki bobinlerden biri normal çalışmıyor değiştirin düzelir .hangisi oldugunu anlamanız için bilgisayara baglanmalı .kaçıncı silindir gösterir
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Dizel araçta bobin oluyor mu
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
yani bobinden kastım benzinli araçlarda dizelli araçlarda injeksiyon sistemi mum denilen bujinin hemen ustunde ateşleme doğru yanmadığı için araç tekler ve devire yukselib iner . arabayı 4cü viteste kullanın ışıklarda durdugunuzda bariz sorun artacaktır .devir kendiliginden 3000 e kalkacak gibi oluyor
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X