Şimdi Ara

Aracımın arızalı parçası hangisi.Herkes başka diyor!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
918
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba.ix35 sıvı sistem lpg kullanan biriyim.bilmeyen için araç sadece lpg kullanıyor hiç benzin kullanmaz.lpg ile çalışır lpg ile kapanır .lpg sıvı halde benzin enjektöründen silindire girer.yani tek enjektör var.

    Şimdi benim sorun araç 75000km de ve bir ara klima açıkken lpg de Araç araç özellikle ışikta beklerken otomatik vites D de iken ara sıra vuruntu yapması.öksürür gibi ara sıra vuruyor aracı sarsıyor hatta gece ışıklar bile oynuyor. İlk gaza basarken kalkarken kesin kesik çekiyor sonra sorun yok.yolda giderken 1500 devir cıvarinda arasıra kesik çekiyor.ust devirlerde sorun yok.benzine alinca bu durunlar hiç hissedilmiyor. Birde sabah yada aracın yatma saati arttikça lpg de geç çalışıyor yani 6-7 kere çevirip çalışıyor.benzinde hemen alıyor.onceden kışın yapardı geç almayı şimdi yazında yapıyor.
    Neyse lpg ustasına gittik enjektör temizleyici at benzinle git bana bildir dedi.yaptik değisen olmadı. Enjektör arızalı dedi. Servise gittim uzaktan baktı , ışikta sallaniyormu dedi evet dedim sabah geçmi aliyor dedi evet dedim subal yakmış dedi. Ordan çiktim, serviste çalışip kendi yerini açan ustaya gittim durumu anlattım ,subap dedi servis dedim, alakası yok onlar oyle derler dedi. Kaçirma testi yaptı komprasör gibi birşeyle kaçjrma yok dedi.enjektör arızalı dedi. Başka ustaya gittim bir arkadaş subap.dedi diger arkadaş enjektör dedi.enjektör söküldü ilaca yatırılıp temizlendi ama aynı yine. En son bujiler söküldü üstten gaz ölçümü yapıldı bu hep gaz kaçırıyor ,gaz salıyor enjektör.değisecek dendi. Subap diyen arkadaşa enjektör.demeye başladı. Enjektör siparisi verdik . Şimdi bu lpg çok katkili olduğu icin Türkiye de benzin enjektörü tikiyormuş. Ama ben yinede emin olamadım. O kadar masraf edip yok abi subapmış derlerse sıkintı siz ne dersiniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi L.o.T.u.S -- 3 Ağustos 2018; 8:32:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Gdi motor yine iyi sabretmiş bence uyumlu değil hiçbir kite 75k ye iyi gitmişsin subap yakmış geçmiş olsun 2500 tlcik çelik subap taktır emme sorun bi şekilde çıkar assan diyor lpg bozar bu aracı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gdi motor ve tüp

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: defiant82

    Gdi motor yine iyi sabretmiş bence uyumlu değil hiçbir kite 75k ye iyi gitmişsin subap yakmış geçmiş olsun 2500 tlcik çelik subap taktır emme sorun bi şekilde çıkar assan diyor lpg bozar bu aracı
    bu kadar kesin nasıl subap diyorsunuz. 4 e 1 enjektör sorunu kazandı ustalar arası. bu arada kompresör testi de yapıldı 2 kere kaçırma yok. üst viteslerde çekişte sorun yok.

    Enjektör olmadığını nerden anladınız. bu arada subap değişimi için çelik 1700 e fiyat almıştım ama enjektöre döndüm.oda 1600 tuttu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi L.o.T.u.S -- 3 Ağustos 2018; 11:48:28 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.o.T.u.S

    bu kadar kesin nasıl subap diyorsunuz. 4 e 1 enjektör sorunu kazandı ustalar arası. bu arada kompresör testi de yapıldı 2 kere kaçırma yok. üst viteslerde çekişte sorun yok.

    Enjektör olmadığını nerden anladınız. bu arada subap değişimi için çelik 1700 e fiyat almıştım ama enjektöre döndüm.oda 1600 tuttu

    Alıntıları Göster
    Zaten kompresyon testi yapmışlar, subaplar sağlamdır yoksa testte çıkardı. Enjektör kaçırıyorsa geç çalışmaya sebep olur. Aracı boğar, düşük devirlerde de silkeleme ya da düşük güç yaratır. Aslında biraz zahmete katlanıp bu da test edilebilirdi. Direkt enjeksiyonu sökmek biraz zor olsa da 30 dakika 1 saat arası bir vakitte emme manifoldu ve rail rayı sökülüp enjektörler test edilebilir.

    Enjektör tahmini tutarlı fakat benim sadece anlamadığım test yapmamaları. Ayrıca GDI motorlar silindir başına kaç sensörlü bilmiyorum ama eğer 2 lambda sensörlü ise değerler okunup en azından kaç numaralı enjektörlerin arızalı olabileceği de tahmin edilebilirdi.

    Bu arada sabah aracı çalıştırırken, kontağı çevirdiğinizde hiç gösterge panelindeki ikaz ışıklarını beklemeden hemen çalıştırmayı deneseydiniz. Eğer daha çabuk çalışıyorsa enjektör kaçağına kuvvetli delil olurdu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi diatta1903 -- 3 Ağustos 2018; 12:19:18 >




  • Benim naçizane yorumum şu. Aracın benzinde sorunsuz çalışıyor. Bu demektir ki aracın subap enjektör buji gibi parçalarında hiç bir sorun yok. Lpg de düşük devirde yapıyor yüksek devirde yine yapmıyor. Bu da aynı şekilde aynı parçaların sorunsuz çalıştığını gösterir. Aracın direk enjeksiyonlu mu bilmiyorum. Sorun olabilecek şeyler direk enjeksiyonlu ise düşük devirde lpg nin yanma sürecinde yaşanan problem olabilir , bunu kimse çözemez. Belki lpg katkıları ile düzelebilir onu da lpg üreticisi yakıtını geliştirerek elde edebilir. Diğeri benzin pompası tarzı lpg yi enjektöre gönderen bi şey varsa veya normal lpg nin benzinsiz çalışması için bi katkılama işi yapan parça varsa, bu parça düşük basınç durumunda işini iyi yapamıyor demektir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kusura bakmayın ama lpg hiç şaşırtmadı. Bu yüzden kafam rahat benzinli biniyorum. Geçmiş olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • diatta1903 D kullanıcısına yanıt
    Araç dügme ile çalıştığı icin sanirim ayni hesaba geliyor.ama şöyle bir şey dikkatimi cekti.aracı sabah calistirir cakistirmaz hemen gazlarsan yani bir 5 Saniye beklemezsen hemen stop ediyor

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • etusch kullanıcısına yanıt
    Sıvı gazı depodan basan pompa var test edildi sıkıntı yok. Ama şu mantik var.simdi benzinde yapmiyor lpg de var oarçalar sorunsuz olayı dogru degil. Çünkü lpgnin silindire girme basıncı ile benzinin arasinda dağlar kadar fark varmış.dolayisiyla enjektör basincdan dolayi lpg de sikinti yapar digerinde yapmayabilirmis

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yorumları okudum, benim senaryo ise şu şekilde.

    Lpgyi de sıvı sistem enjektörlere aktardığı için arada basınçla ilgili bi parça olması lazım. Bence lpg yeterli basınçta lpgyi silindirlere veremiyor, bu da aklınızda bulunsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fikrimi söylüyorum benzin 400 C yanar lpg 700C de yani yanma adasındaki sıcaklık bu yüksek sıcaklık yanma odasının içinde olan enjektörün üç kısımını bozar homejen püskürtme olmaz silmelere vs örneğin 3000d/dak 4 silindiri her biri 750 ateşleme YAPAR 500 lpg 250 benzin ile yapanlar karma sistem denir amaç yanma odasının sıcaklığını düşürüp enjektörü korumaktır zamanım kısıtlı bide şimdi herpes benim yorumumu kötüleyecek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu arada benim gözlerim bozuk imla hataları için özür dilerim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Işıkta sallıyorsa devir saatinde oynama olmadan büyük olasılıkla egzos subabı kaçırıyor.Egzosta patırtı varsa o da egzos subabını işaret eder.Tabi benzinde de yapıyorsa.Yapmıyorsa lpg sistemine bakılmalı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turkce06 -- 3 Ağustos 2018; 14:17:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LPG'nin filtrelerine bakıldı mı?

    Benzinde düzgün çalışıp, lpg'de sorun varsa bence lpg ile alakalı bir parça arızalı. Ne bileyim filtrelerde bi yerde basınç sıkıntısı olabilir.


    Direkt enjeksiyonlu aracın ne olduğunu bilmeyip lpg pişmanlıktır demişler. Adam napsın ocağına incir ağacı mı diksin hyundai'nin kendini v6 sanan motoru ile

    MPI motorlara doğru montaj ve kaliteli kit/ayar ile hiçbir şey olmaz. GDI konusu biraz risk. Randıman almak zor...
  • L.o.T.u.S kullanıcısına yanıt
    Peki devir yükselince nasıl sorun olmuyor o zaman

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cesmuru kullanıcısına yanıt
    Sadece Sürücü kullanıcısına yanıt
    Kusura bakarım ☺ Son hesabıma göre 2014 model araçla alır almaz lpg takıldığı icin ettim kâr şu anki benzin fiyatlarına göre 20000 tl civarında.araç 75000 de. Yani enjektör 1600 tl masraf eğer sorun ondaysa. Sorun subap desen 1700 değisıyorlar. Kısacası bu kâr oranlarında LPG den vazgeçmem yeni aracımda büyük ihtimal LpG olur.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • etusch kullanıcısına yanıt
    Devir yukselince sıkıntı yok yolda giderken 1600 gibi titriyor

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • L.o.T.u.S kullanıcısına yanıt
    Şimdi şöyle diyeyim elbette ben usta değilim ama bilinen veriler şunlar. Lpg ile 10 lt benzin yakacağın yerde takriben 12 lt civarı lpg yakarsın. Burdaki dağlar kadar fark nerede diye sorduktan sonra şu soruyla devam etmek istiyorum, 1600 dd ve altında dağlar kadar fark olan enjeksiyon basıncı daha yüksek devşrlerdeki daha yüksek basınç gereksinimlerinde nasıl oluyor da bu farkı tolere etmeye başlıyor edemiyorsa nasıl oluyor da arabam hiç gitmiyor lpg de demiyorsun?
    Neyse inşaallah ucuza ve doğru bir şekilde sorunu çözer kazasız belasız binersin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi etusch -- 3 Ağustos 2018; 21:4:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • etusch kullanıcısına yanıt
    Tabi onu biliyorum. 10 yakan benzin lpg de 11.5 en az yakar. İşte o bir bilmece 1600 devir cıvarı tekliyor alti ustü sıkıntı yok.5000 e çık ses yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi L.o.T.u.S -- 3 Ağustos 2018; 21:53:50 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • diatta1903 D kullanıcısına yanıt
    Şimdi merak edenler için bugün yapılanları anlatayım. Enjektör söküldü 1600 tl yeni orjinal enjektör takıldı. Sonuç araçtaki marş gecikmesi tarih oldu.en azindan tamircide hic gorulmedi. Yarın sabah motor soğukken son denemeui yapıcam. Ama sonra bira bekledik aracı vitese D ye alınca klimada açinca ayak frende beklerken yine vurmaya başladı ara sıra. Tabi moral bozukluğu full. Usta bir çikalim dedi yola yolda 1500 devir gibi aracı denedi ,salladı, sonra otomatikten manuel vitese aldı deviri sabitledi araba vura vura gidiyor. Usta bu araç bobin kesiyor dedi. Bujileri yine söktü buji değişecek dedi .250 tl iridium buji aldık. Çıktık yola 1500 devir de ses yok. Araç akıyor. Işıkta durduk sallamıyor. 2 gün deneyeceğim.eger ses yoksa aracın sallaması bujiden.geç marş enjektorden diyeceğim.usta buji yeni olduğu için subao sorunu olsada şimdilik tolere edebilir dedi.ama baya gezdim sallanma gitti.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.