Şimdi Ara

ARACIM ÇUKURDAN GEÇERKEN SAVRULUYOR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
1
Favori
22.045
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkes merhaba Yaklaşık 2 hafta önce ilk arabamı (2. el 308 bluehdi otomatik) aldım. Daha önce peugeot aracı ne kullanmış ne de binmiştim.

    Aracımla hafif direksiyon çevirdiğimde herhangi bir çukur tümsek vs üzerinden geçerken aracın arka tarafı savrulur gibi oluyor. Özellikle sol tarafta hissediyorum bunu. Bu savrulma ESP nin devreye gireceği kadar şiddetli bir savrulma/kayma gibi değil fakat oldukça rahatsız edici, anlık kontrol kaybı hissettiriyor ve araca olan güvenimi kırıyor. Sürüş konforunu düşürüyor.

    Daha önce hiç peugeot citroen aracı kullanmadım. Opel astra hb kullanıyordum. Süspansiyon farkı elbet olacaktır fakat bu bir araca has özellik olamaz oldukça rahatsız edici bir şey. Ki bu aracı bayağı araştırıp da aldım. Yapılan testlerde yol tutuş, viraj kabiliyeti herkes tarafından beğenilmiş bir araç bu. Sizce bu problem neyden kaynaklanıyordur? Aranızda bu problemi yaşayan başka biri var mı?







  • quote:

    Orijinalden alıntı: ibrahimeltem

    Hocam size bir sorum olacak. Bahsettiğiniz gibi virajda köprü bağlantı noktalarında savrulma oluyorsa sebebi nedir acaba? Fikriniz var mıdır bu konuda? Çünkü benim araçta da bu tarz engebelerde araç kayma eğilimi gösteriyor. Hızım birazcık fazlaysa çok tehlikeli durumla karşılaşıyorum

    Bu gibi kaymaların sebebi yarı bağımsız sistem olan torsiyon'dur. Her torsiyonlu araç bunu yapmaz onu da belirteyim. İyi ayarlanmış, iyi tasarlanmış ve iyi bağlanmış bir torsiyon bunları yapmaz. Bakınız: Opel Astra.



    Sabit akslı araçlarda da aynı durum gözlenir. Ha kimi araçta daha fazla olur, kiminde daha az. Orda işin içine başka birçok etken girer. Ağırlık merkezi, ağırlık dağılımı, aracın şasisi vs. gibi daha birçok neden girer.



    Sert yay takmak çözüm değil çünkü burdaki kusur tekerlerin yer ile kontağı kaybetmesi. Yani tekerin yoldan kopması. Siz eğer sert yay takarsanız araç daha kötü bir hal alır. Sert yaylar pist gibi çok düzgün asfaltların olduğu zeminlerde işe yarrar. Bizim yollarımızda işe yaramaz. Argesi yapılmış yay ve amortisör grubu belki bu kopmaları azaltabilir. Deneyimlemiş kişilerden bilgi edinilmeli, Amerika yeniden keşfedilmeye çalışılmamalı.



    Torsiyon'un neden böyle kopma yaptığına gelirsek. Az önce de dediğim gibi torsiyon, yarı bağımsız bir süspansiyon sistemidir. Burdaki bağımsız - bağımlı ve yarı bağımlı tabiri aynı akstaki tekerin birinin çukura girdiğinde diğerini etkileyip etkilenmemesinden kaynaklıdır. Bağımsızda çukura girildiğinde diğer teker tamamen etkilenir, yarı bağımsızda yarı şekilde etkilenir, tam bağımsızda ise hiç etkilenmez. Bunu hayal etmeye çalışın, herşey gün yüzüne çıkacaktır.



    Daha detaylı bilgi edinmek için forumun süspansiyon konularına göz atabilirsiniz...
  • Lastik, Hava basıncı, patlak amortisör.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oguzhanc64 -- 17 Aralık 2017; 19:8:44 >
  • Lastik hava basıncı normal, amortisörlerde problem olduğunu düşünmyorum düz yolda kasiste problem yaşamıyorum. Ses vs de yok.
  • Araç bir tarafa çekiyorsa yürüyene ve süspansiyona bakmak lazım, arkadaşımın aracında buna benzer bir durum olmuştu. Düz yolda sorun yoktu ancak kasislerden veya yoldaki eğim değişikliğinden geçtiğimde hissediyordum ki bariz sağa çekiyordu araç, sonradan lifte kaldırınca farkettik ki hidrolik silindiri tutan parça ters takılmış, bariz açılı şekilde duruyordu silindir bu yüzden, onu normal haline getirdik sorun ortadan kalktı.

    Siz de önce bi rot ve ön takım kontrolü yaptırın derim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Diablo -- 17 Aralık 2017; 19:15:43 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Diablo

    Araç bir tarafa çekiyorsa yürüyene ve süspansiyona bakmak lazım, arkadaşımın aracında buna benzer bir durum olmuştu, kasislerden hızlı geçtiğimde bariz sağa çekiyordu araç, sonradan lifte kaldırınca farkettik ki hidrolik silindiri tutan parça ters takılmış, bariz açılı şekilde duruyordu silindir bu yüzden, onu normal haline getirdik sorun ortadan kalktı.

    Siz de önce bi rot ve ön takım kontrolü yaptırın derim.

    Teşekkürler. Yarın aracı servise götüreceğim. Umarım kaba bir arıza çıkmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhanc64

    Lastik, Hava basıncı, patlak amortisör.

    aynı durumu yaşıyorum arka lastiklerden biri sıfır olduğu için olabilirmi

    rot balans ile düzelirmi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Torsiyonlu mu araç?



    Öyle ise savrulma olabilir. Torsiyonlu araçların çoğu böyle durumla karşı karşıya kalabiliyor. Tek teker etkileniyor ise diğerleri de o şekilde etkileniyor. O yüzden bağımsız candır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Araba Sürekli Yaylanıyor !
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Sorun virajda kopru baglanti noktalarindan gecerken yoldan kopmasindan dolayi olan savrulma degil herhalde .



    Bana anlattiginiz bir sorun gibi gelmedi sanki zeminden dolayi kaydigini ve lastikten olabilecegini dusundum.



    Virajda surekli yapiyorsa Kamber acisina bakmak lazim.suandaki halinden Negatif yone Kamber yapmak sorunu bir nevze azaltabilir



    Aracin kendisi ekonomi amacli bundan muhtemel 205 55 r16 tabanli bir lastik vardir. Anlattiginiz sorun cok ince yanakta ve dar tabanli yukseklastiklerde olan soruna benzettim.





    Araci kullanilmis mi 0KM mi aldiniz ?



    Acaba direksiyon kutusunda bir boaluk olabilir mi ?





    Biraz daha detay verirseniz yardimci olabilirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Sorun virajda kopru baglanti noktalarindan gecerken yoldan kopmasindan dolayi olan savrulma degil herhalde .



    Bana anlattiginiz bir sorun gibi gelmedi sanki zeminden dolayi kaydigini ve lastikten olabilecegini dusundum.



    Virajda surekli yapiyorsa Kamber acisina bakmak lazim.suandaki halinden Negatif yone Kamber yapmak sorunu bir nevze azaltabilir



    Aracin kendisi ekonomi amacli bundan muhtemel 205 55 r16 tabanli bir lastik vardir. Anlattiginiz sorun cok ince yanakta ve dar tabanli yukseklastiklerde olan soruna benzettim.





    Araci kullanilmis mi 0KM mi aldiniz ?



    Acaba direksiyon kutusunda bir boaluk olabilir mi ?





    Biraz daha detay verirseniz yardimci olabilirim.



    Lastikten dolayı bi kayma değil lastik-araç arası bağlantıdan kaynaklı bir problem gibi hissettiriyor. Araç 2.el yeni aldım. direksiyon kutusunda boşluk hissi yok. Virajdaysam direksiyonu çeviriyorsam Köprü bağlantı noktası,çukur herhangi yol bozuk bölgeden geçtiğimde bunu hissediyorum




  • cerdemguzel C kullanıcısına yanıt
    Peki ayni yerden ayni hizda baska arabalar ile gectiginde hissetmiyorsun oyle mi ?

    Bu normal birsey aslinda lastiklerin yol ile baglantisi kesiliyor ve tekrar kavriyor.


    Ilk is lastige sonra da kamber acisina bir baktir derim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 17 Aralık 2017; 19:39:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Peki ayni yerden ayni hizda baska arabalar ile gectiginde hissetmiyorsun oyle mi ?

    Bu normal birsey aslinda lastiklerin yol ile baglantisi kesiliyor ve tekrar kavriyor.


    Ilk is lastige sonra da kamber acisina bir baktir derim.

    7 yıl opel astra hb kullandım. Bu tarz bir şey hiç hissetmedim. Bu aracı yeni aldım ve ilk kez böyle bir şeyle karşılaştığım için yadırgadım. Çok rahatsız edici bir durum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cerdemguzel


    quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Peki ayni yerden ayni hizda baska arabalar ile gectiginde hissetmiyorsun oyle mi ?

    Bu normal birsey aslinda lastiklerin yol ile baglantisi kesiliyor ve tekrar kavriyor.


    Ilk is lastige sonra da kamber acisina bir baktir derim.

    7 yıl opel astra hb kullandım. Bu tarz bir şey hiç hissetmedim. Bu aracı yeni aldım ve ilk kez böyle bir şeyle karşılaştığım için yadırgadım. Çok rahatsız edici bir durum.

    Sizin gibi aynı sorunu yaşayan biri daha vardı Hocam. Dediğim gibi değilse rot ya da lastik kaynaklı olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: teneke1236737


    quote:

    Orijinalden alıntı: cerdemguzel


    quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Peki ayni yerden ayni hizda baska arabalar ile gectiginde hissetmiyorsun oyle mi ?

    Bu normal birsey aslinda lastiklerin yol ile baglantisi kesiliyor ve tekrar kavriyor.


    Ilk is lastige sonra da kamber acisina bir baktir derim.

    7 yıl opel astra hb kullandım. Bu tarz bir şey hiç hissetmedim. Bu aracı yeni aldım ve ilk kez böyle bir şeyle karşılaştığım için yadırgadım. Çok rahatsız edici bir durum.

    Sizin gibi aynı sorunu yaşayan biri daha vardı Hocam. Dediğim gibi değilse rot ya da lastik kaynaklı olabilir.

    Yarın bi servise götürüp baktırıcam. Umarım kaba bir arıza yoktur. Ve umarım aracın karakteristik özelliği bu diye bir yanıt almam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cerdemguzel


    quote:

    Orijinalden alıntı: teneke1236737


    quote:

    Orijinalden alıntı: cerdemguzel


    quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Peki ayni yerden ayni hizda baska arabalar ile gectiginde hissetmiyorsun oyle mi ?

    Bu normal birsey aslinda lastiklerin yol ile baglantisi kesiliyor ve tekrar kavriyor.


    Ilk is lastige sonra da kamber acisina bir baktir derim.

    7 yıl opel astra hb kullandım. Bu tarz bir şey hiç hissetmedim. Bu aracı yeni aldım ve ilk kez böyle bir şeyle karşılaştığım için yadırgadım. Çok rahatsız edici bir durum.

    Sizin gibi aynı sorunu yaşayan biri daha vardı Hocam. Dediğim gibi değilse rot ya da lastik kaynaklı olabilir.

    Yarın bi servise götürüp baktırıcam. Umarım kaba bir arıza yoktur. Ve umarım aracın karakteristik özelliği bu diye bir yanıt almam.

    İnşallah ciddi değildir Hocam. Takipteyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Başlığı görür görmez daha içerigi okumadan aklıma eski aracım 308 geldi. Bi girdimki konu 308 le alakalı.. Hangi 308 e biniyorsunuz bilmiyorum ama benim 2010 modeldi arkada torsiyon vardı diye hatırlıyorum bozuk satıhda virajlarda arkayı çok bırakıyodu..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende başlığı görünce 308 mi acaba dedim ve doğru çıktı.Evet 20 bin km kullandım ve dediğiniz sorun var.Ben torsiyons bağlıyorum.Mesela plastik tümseklerden geçerken direksiyon kıvırınca,90 derece viraja kontrollü hızlı girincede oluyor ama anlık birşey ve alışınca sorun kalmıyor.Yol tutuş açısından sorun yaşamadım ama bu arka tarafın atması durumu golf 1,4 bağımsız süspansiyondaki aracımda yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratec

    Başlığı görür görmez daha içerigi okumadan aklıma eski aracım 308 geldi. Bi girdimki konu 308 le alakalı.. Hangi 308 e biniyorsunuz bilmiyorum ama benim 2010 modeldi arkada torsiyon vardı diye hatırlıyorum bozuk satıhda virajlarda arkayı çok bırakıyodu..

    2015 model benimki. O kadar test sürüşü izledim herkes viraj kabiliyeti yol ttutuşunu övüp durdu. Aracın karakteristik özelliği olduğunu sanmıyorum. Çok rahatsız edici bir durum bu, böyle yol tutuş olamaz araç resmen 1-2 sn savruluyor şeritten çıkacakmış gibi hissediyorum sonra kendini topluyor. Kesinlikle güven vermiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cerdemguzel


    quote:

    Orijinalden alıntı: Duratec

    Başlığı görür görmez daha içerigi okumadan aklıma eski aracım 308 geldi. Bi girdimki konu 308 le alakalı.. Hangi 308 e biniyorsunuz bilmiyorum ama benim 2010 modeldi arkada torsiyon vardı diye hatırlıyorum bozuk satıhda virajlarda arkayı çok bırakıyodu..

    2015 model benimki. O kadar test sürüşü izledim herkes viraj kabiliyeti yol ttutuşunu övüp durdu. Aracın karakteristik özelliği olduğunu sanmıyorum. Çok rahatsız edici bir durum bu, böyle yol tutuş olamaz araç resmen 1-2 sn savruluyor şeritten çıkacakmış gibi hissediyorum sonra kendini topluyor. Kesinlikle güven vermiyor

    Arka torsiyonmu tam bagimsiz amortisormu yeni 308 lerde peki baktinizmi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • cerdemguzel C kullanıcısına yanıt
    Yumusak suspansiyon karakterinden kaynakli ama yine de kamber acisini serviste degil de iyi bir rot balanscida ayarlatmanizi tavsiye ederim.



    Dedigim gibi, alisirsin, cok takilma :) Ama iyi bir rot ustasi ister :) Bir de peugeottan anlar olsun. Hissiyat gitmez ama azalir ayar iyi olursa kopma yasanmaz sadece salinim haline gelir



    407 kullandim onda da vardi. 4 bagimsiz mcpherson double wishbone arac yattikca kendiliginden kamber veren bir arac, ama suspansiyon yumusak oldugu icin bu hissiyat var

    E300 Exclusive var 2017 onda da var,

    CR-V var Onda da var

    535 var arkadasimda Onda yok mesela spor paket

    320 de yok,

    Jetta da daha az var onda suspansiyon var mi bilmiyorum :) yolu hissediyoruz. Ince yanaklar sayesinde.



    Sorun edilecek bir problem degil, ama iyi bir rot ustasinin bakmasi sart.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Torsiyon

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.