Şimdi Ara

Aracı çalıştırınca yükselen motor suyu seviyesi.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (3 Mobil) - 2 Masaüstü3 Mobil
5 sn
12
Cevap
1
Favori
32.453
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar iyi forumlar herkese. Sorum şudur.

    Aracımın bugün kaputunu açtım ve su seviyesinin düşük olduğunu gördüm, normalde su eksiltmez ama min seviyesinin de altındaydı antifiriz alırım diye benzinliğe gideyim dedim.

    Araca bindim çalıştırdım ve benzinliğe gittim. OPET e girdim ordan OPET marka antifiriz aldım 1 litre ve kaputu açtım.

    Aracın su seviyesi yarılanmıştı.

    Resmen su seviyesi 2 3 parmak yukarı çıkmıştı.

    Bunun sebebi nedir? Ne olabilir?

    Bugün dikkat ettim araç birkaç saat bekleyince su seviyesi azalıyor fakat çalıştırınca bir yerden bir yere gidince su seviyesi yükseliyor.

    Sizce bu neden olabilir? Daha önce başnıa gelen var mı?

    Araç 1986 Opel Ascona C c20NE motor koduna sahip.



  • LENCER L kullanıcısına yanıt
    Hemen conta yanmış diyorsunuz da ben bu aracı bu şekilde 2 senedir sürüyorum herhangi bir yağa su karışma durumu falan söz konusu değil neye dayanarak söylediniz bunu?

    Hararet konusuna gelince dur kalk trafikte hareret yükseliyor biraz fakat fan devreye giriyor ve aracı soğutuyor. Sıcaklık yükseliyor fakat su hiç kaynamadı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor sıcaklığı nedeniyle genleşen su ?

    Bu sebeple motor soğutma suyunu araç soğukken kontrol edin diye öneriyorlar. Birebir aynısını yaşadım. Min seviyesinin bir parmak üstündeyken motoru ısıtıp kontrol ettiğimde max çizgisini bile hafif geçmişti. Dar bir kapta kolay yükseliyor.

    Yanık conta yüzünden kompresyon nedeniyle sisteme hava bassa, radyatör kapağını veya yedek depoyu açtığınızda o buhar, baloncuklar halinde çıkar sistemden. Su sürekli köpürüyor gibi kaynar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 20 Şubat 2016; 15:16:04 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hmyildiran

    Hemen conta yanmış diyorsunuz da ben bu aracı bu şekilde 2 senedir sürüyorum herhangi bir yağa su karışma durumu falan söz konusu değil neye dayanarak söylediniz bunu?

    Hararet konusuna gelince dur kalk trafikte hareret yükseliyor biraz fakat fan devreye giriyor ve aracı soğutuyor. Sıcaklık yükseliyor fakat su hiç kaynamadı.

    2 yıldır bu şekilde diye not düşebilirdiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LENCER -- 20 Şubat 2016; 15:29:53 >
  • LENCER L kullanıcısına yanıt
    Kusura bakmayın benim hatam.

    Düşünüyorum da sistem kirli tıkanmış olabilir mi?

    3 4 parmak yükseliyor fokurdama vs yok. Sebebini bir türlü çözemedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim araba da 84 model. Işıklarda beklerken, boşta haifif gaz versem, 2000 devir/d fazla değil, akabinde 5 sn kadar sonra gösterge ibresi de selam verir.

    Yeni elektronik hararet göstergeleri böyle değil. Küçük farkları göstermiyorlar, bir sorun çıkarsa dikkat çekmek için en az 1/8 mesafe oynuyorlar.

    Motordaki yarı kapalı sistem. Su ekleme kabının diğer adı da genleşme kabı. Isınınca seviyenin yükselmesi normal. Soğuk seviye, motor soğukken düşüyorsa o zaman problem var.
  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    Seviyenin yükselmesi normal diyorsunuz yani.
    Anladım hocam.
    Motor suyu soğukken ortalarda duruyor az antifiriz ekledim aracıma.
    Peki radyatör temizliği yaptırsam acaba bi zarar verir miyim bilmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • normal sıkıntı yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Daha dün araç soğuk iken su seviyesi min deydi bende maxa kadar ekledim tabiki soğuk motora. genleşme kabının amacına o zaten yükselen suyu tolere etsin diyedir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hmyildiran kullanıcısına yanıt
    Yarı açık sistemlerde biraz kayıp bile olur. Sıcak motorda kontak her kapandığında küçük, lokal kaynamalar olur. Çünkü devri-daim durur, piston çevresi en az 200°C. Oradaki antifriz biraz kaynar. Radyatör kapağıyla, sistemin 15~16 psi basınçlandırılması bu kaynamayı azaltmak içindir. Ama tamamen durdurmaya o basınç yetmez. Kısmi kaynamalar olur. Bu sırada seviye yükselir, küçük kabarcıklar bile bidona kadar gelebilir. Bunlar normal.

    Eski arabalarda kapasite de yüksek, benimki 12 litre antifiriz alıyordu. Bir tırmanıştan sonra kontağı kapatsam bütün bidon hacmini kullanır, hatta dışarı bile atabilir. Aslında bu yüzdendir ki, sıcak motor aniden kapatiılmamalı. Biraz rolantide bekletilmeli, veya yolda yavaşlayarak yavaşça soğutmalı.

    Radyatör çıkarılıp temizlencekse olabilir. Ama kimyasalla radyatör yerinde temizlik yapılırsa çıkan kireçler devridaim pompasına zarar verebilir. Kaloriferin küçük kanallarını tıkayabilir. Motor üzerinde asitli temizlik yapılacaksa mutlaka asit reaksiyonu durdurulmalı. Yani sisitem temiz suyla bir defa devridaim yapmalı. Kimyasaldan sonra direkt antifirizli su koyup kapağı kapamak doğru değil. Her şekilde, ben eski arabada motor üzerinde temizliği tavsiye etmem.

    Radyatör çıkarılırsa temizlik iyi. Kaçak olacaksa da olacağı görülür, yolda olmasından kurtarır. Antifirizi %50 oranında kullanın, BS 6580 standardında olsun. Türkiye'de yaygın bu standart, GM standardına çok yakındır. Hiç değilse TSE standardında (TS 3582) olsun.




  • Karbon 12 hocam özellikle açıklayıcı ve özenle yazdığınız yazılarınız için teşekkürler baya aydınlatıcı oldu benim açımdan. Dediğiniz gibi temizlenecekse söküp temizlemek daha doğru.

    Diğer arkadaşlarım sizlere de cevaplarınız için çok teşekkür ederim bu seviye meselesini kafamdan atmamı sağladınız teşekkürler. :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamlar aracım palio 1.3 multijet 288 binde aracta su seviyesi genelde normaldi geçenlerde stop ettikten 2 saat sonra actıgımda su kapaktan taştı. Daha önce böyle yapmıyordu sebebi ne olabilir acaba....
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.