Şimdi Ara

Araç satışında bayiler ne kadar kazanıyor?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
6.316
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Devletin ne kadar aldığını biliyoruz peki bayi yani distributor ne kadar kazanıyor bu araçlardan? Keyfi indirim veya zam yapabiliyorlar mı?

    Fiyatı araba başı kazanç olarak söylerseniz daha iyi bilgileniriz.

    Örn/ Koç holding Ford'un herhangi bir aracından ne kadar kaldırıyor?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BlackGhost12 -- 29 Haziran 2016; 17:35:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Ötv ilk olarak fabrika çıkış fiyatı içindedir. Yani üretilirken ötv eklenir.

    Ödediğiniz ötvnin neyin kaçta kaçı olduğunu bulabilirsiniz. İşte o rakam üreticinin karının içinde bulunduğu çıplak fiyattır. Geriye kalan rakamdan kdvyi ıvırı zıvırı lojistik masraflarını çıkarırsanız bayi karını bulursunuz.
  • Mesela Mondeo da bayiye ne kadar kalıyor bilmek lazım değil mi kardeşim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • internette bi hoca vardı. Güneş dünyamızı aydınlatırken uzay neden karanlık sorusunu yanıtlayan sebepsizce o geldi aklıma.
  • Az önce hesapladım a180d de en fazla 9000 tl brüt kar var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bayi satıştan değil satış sonrası servisten garanti kapsamı masalıyla çok fuhuş fiyatlarla yaptığı bakım paralarından kazanır.. yoksa araç satımına kalsa çok ayakta kalamaz...
  • Bence az yada bana az geldi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ogortoal

    Bence az yada bana az geldi

    bişey yokki hocam bu işte fabrika üretsin getir sat hop 9000 cepte.bu sadece 1 otomobil için hemde a180d gibi bir otomobil. Dile kolay

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hsn_33

    Mesela Mondeo da bayiye ne kadar kalıyor bilmek lazım değil mi kardeşim

    kaliteli düzgün bir araç olsun mesela mondeo.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xchg

    Sadece gelir ise, ticaret için çok düşük kar oranı. Bunun mağaza, personel, vb. maliyetleri de var. Bir de bunun fırsat maliyeti var. Örneğin sadece mevduata yatırdığında riske girmeden bir kazancı olacaktı.

    Araç başına düşen mağaza personel felan giderlerini hesaplasan bence çok bir gider tutmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.6 dizel otomatik de varsa iyi kar vardir. 2.0larda falan kar baya dusuktur. Zaten bakarsaniz bazi 2.0larin vergisiz fiyati 1.6lardan bile dusuktur. Istisnalar vardir tabi mutlaka.
    Tam hesaplamak zor ama iste devletin aldigini dus kalan para aracin maliyeti+ uretici kari+ ulasim +distributor kari+ bayi kari seklinde.
    Zaten vergiyi dusunce cok bir para kalmadigini goreceksin geriye.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FreudeAmFahren


    quote:

    Orijinalden alıntı: xchg

    Sadece gelir ise, ticaret için çok düşük kar oranı. Bunun mağaza, personel, vb. maliyetleri de var. Bir de bunun fırsat maliyeti var. Örneğin sadece mevduata yatırdığında riske girmeden bir kazancı olacaktı.

    Araç başına düşen mağaza personel felan giderlerini hesaplasan bence çok bir gider tutmaz.

    Kac arac satildigina gore degisir bence.
    Mesela Mercedes denmis ona bakaarsak. Sitesinde 88 bayi gorunuyor, 2015 de 39 bin satmislar. Bayi basina aylik 35 arac dusuyor. Kac calisan vardir bilmiyorum ama satis elamani finansci, mudur vs. derken en az 6-7 vardir bence. Kisi basi maliyet 5000 TL olsa. Arac basina 1000 TL dustu. Ki satilan aractan bonus aldikalrini da varsayarsak bu miktar artar.
    Ortalama tabi belki Istanbuldaki bayi daha cok satiyordur ve daha cok elmani vardir, Malatyadaki daha az satar daha az elemani vardir vs.




  • Çok değişken var. Minumum araç başı %10 kazanılması gerekiyor. Fiyatlar birazda bundan artıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bizde ticaret yapıyoruz aldığımız ürünü en az yüzde 20den sattığımız için az geldi onların masrafı da çoktur kira desen en az 75000 tl den başlar öyle yerlerin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar bu işle ilgili çok fazla bilgi kirliliği var ben gerçekleri anlatayım bizzat bayi müdürüyle sohbet ettik.

    - Araç satışından yapılan kar 0-10000 tl arası değişiyor. Evet yanlış duymadınız sıfır bile olabiliyor.
    - Adamlar yıl sonunda toplam sattığı araç sayısına göre tekrar bir ödeme alıyorlar. Bu durumda araç başı miktarı hesaplamak zor.
    - İstanbul'da taşıma masrafı az olduğu için araçlar 500-1000 tl daha ucuza satılabiliyor.
    - Şehir küçükse satış adet hedefi o şehire göre ayarlanıyor. Yani Tokat VW 1000 araç satıp atıyorum Adana 3000 satsa bile onlardan daha fazla prim alabilir.
    - Yıl içinde gelen indirim bayiyi etkilemiyor. Onu sağlayıcı firma düşüyor fiyattan. Ya da bonus araç gönderiyor. Bonus araçlar genelde opsiyonsuz, siyah ya da beyaz oluyor.
  • 1.6 dizel manuel/otomatik araçları şirketler %20-25 filo indirimiyle alıyor. Dizellerde temiz para kalıyodur muhtemelen.
  • bence ayni markanin iki modelinde bile farklı kar marjı vardır. mesela toyota corolladan ettiği karı diğer modellerinden etmiyordur.
  • Hunharca konu açan liseli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bayiiler satış adedine göre prim alır, asıl kazançları odur.
  • Giren bir büyüğümüz vardı bu işe. Sadece lüks araçlar için epeyi araştırma yapmıştı ortalama yıl sonu falan hepsi içinde %10-12 arası kar kaldığını söylemişti lüks araçlarda ( +200 300 bin civarındakiler ). Orta ve düşük kesim araçlar hakkında pek bilgim yok maalesef.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bigbangem -- 9 Temmuz 2016; 9:31:43 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.