Şimdi Ara

Araç Motor Yağı Varken Yatak Sarar Mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
2.028
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Problemsiz bir serçemiz vardı. Uzun süredir kullanılmadığından dolayı bazı pencereleri açılmıyordu sanayiye götürdüm. Usta açtı halletti derken radyatör kapağını vesaire de değiştirdikten sonra yağ çubuğunu kontrol ettik. Ucunda yağ vardı, yağı azalmış bi yarım litre ekleyelim dedi. Malzemeciden yağ aldırdı 10 40. Araçta hangi yağ vardı açıkçası bilmiyordum. Ekledik, sanayiden eve dönerken 1,5 km sonra ses hissettim, durdum motordan ses geldiğini fark ettim stop ettirdim.

    Ön tarafı açtığımda ısınmıştı fakat hararet vs o kadar yüksek değildi. Yağ ikaz lambası da yanmıyordu. Yağın inmesini bekledim çubuğu kontrol ettim azıcık fazla gelmiş yağ. İşaretin hizasındaydı seviye. Boşta marşa basmayı denedim kitlenmiş gibi ses geldi, motor dönmedi.

    Araç kaldı çalışmıyor, sanayiye çektiricem fakat bu nasıl mümkün olabilir? Araç yağsız kalmadı hiç. Sizin durum hakkında yorumlarınız nelerdir?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >







  • yanık yağ kokusu var mı

  • Yatan arabanın motorunu yağ ile dolduracaksınız aksi halde yağ özelliğini zaten yitirir 10 40 motor yağı neden aldınız acaba ince değil mi o gerçi okadar mesafede motor ısınmamıştır bile su da olsa fark yaratmaz.


    Satma araban güzel imkanın varsa modern motor ile değiştir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wehrmacht -- 3 Mart 2021; 15:21:45 >
  • Sahte yağ konusu çok konuşuluyor
  • Motor arizasi olmayabilir.
    Pervane ya da sarj dinamo rulmani kilitlemis olabilir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • CeyKalDa kullanıcısına yanıt
    Evet hocam kaputu açtığımda koku vardı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • fazla yağdan yatak sarmaz ambeleye kalkar

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • wehrmacht kullanıcısına yanıt
    Valla yağ su kontrol edip azaldığını gördüğümde ya da özelliği yitirildiğini fark ettiğimde genelde babamın yanına giderdim onda hep iyi bir yağ olur işlerden de anlardı hallederdi. Birde içinde hangi yağ olduğunu bilmiyordum serçenin, usta da direkt 10-40 diyince onu aldım.

    Radyatör kapağı çok kötü olmuştu malzemeciden yenisini aldım orjinal kapakla birebir aynı değildi. Ustaya da malzemeciye de kapak aynı değil dedim o ona uyar yeni tüpi böyle bunların, piyasada zaten olan kapak da bu dediler.

    Benim anladığım kadarıyla araba hararet yaptı fakat gösterge de hararet yoktu. Yani hararet yaptı diyebileceğimiz şekilde yükselme gerçekleşmedi kesinlikle. Yani trafikte anlayabileceğim tek şey motor sesinin gelmesiyle oldu. O zamanda stop ettim. Radyatör kapağını açınca basınçla hava ve buhar attı araç. Su eksilmişti fakat 5 dk önce su eklemiştim ben yeni. Benim anladığım şuanda kadarıyla satılan kapak serçe için geçse de yapısı farklı. Yağdan olmayacağı aşikar diye düşünüyorum. Aracın değişen diğer tek şeyi kapaktı. Önceki kapak bence hava alışverişini sağlıyordu. Bu kapak resmen vakumlu gibi hava transferini kesmiş. Basınç artışıyla motora su gitmesinden şüpheleniyorum.

    Arabayı da cidden tam satma arefesindeydik ufak tefek pencere gibi sorunları vardı. Sinek küçüktür mide bulandırır diyip yaptırayım dedik de motoru elimize aldık gibi..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • wehrmacht kullanıcısına yanıt
    Valla yağ su kontrol edip azaldığını gördüğümde ya da özelliği yitirildiğini fark ettiğimde genelde babamın yanına giderdim onda hep iyi bir yağ olur işlerden de anlardı hallederdi. Birde içinde hangi yağ olduğunu bilmiyordum serçenin, usta da direkt 10-40 diyince onu aldım.

    Radyatör kapağı çok kötü olmuştu malzemeciden yenisini aldım orjinal kapakla birebir aynı değildi. Ustaya da malzemeciye de kapak aynı değil dedim o ona uyar yeni tüpi böyle bunların, piyasada zaten olan kapak da bu dediler.

    Benim anladığım kadarıyla araba hararet yaptı fakat gösterge de hararet yoktu. Yani hararet yaptı diyebileceğimiz şekilde yükselme gerçekleşmedi kesinlikle. Yani trafikte anlayabileceğim tek şey motor sesinin gelmesiyle oldu. O zamanda stop ettim. Radyatör kapağını açınca basınçla hava ve buhar attı araç. Su eksilmişti fakat 5 dk önce su eklemiştim ben yeni. Benim anladığım şuanda kadarıyla satılan kapak serçe için geçse de yapısı farklı. Yağdan olmayacağı aşikar diye düşünüyorum. Aracın değişen diğer tek şeyi kapaktı. Önceki kapak bence hava alışverişini sağlıyordu. Bu kapak resmen vakumlu gibi hava transferini kesmiş. Basınç artışıyla motora su gitmesinden şüpheleniyorum.

    Arabayı da cidden tam satma arefesindeydik ufak tefek pencere gibi sorunları vardı. Sinek küçüktür mide bulandırır diyip yaptırayım dedik de motoru elimize aldık gibi..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • lionel1 kullanıcısına yanıt
    Aslında öyle fazla değil de tam tamına dolu diyebileceğimiz seviyede, araç egzozdan duman vs atmadı çubuğun son işaretli yerine birebir geldi diyim

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt
    Pervane ve dinamodan değil hocam sanırım 2 mesaj kadar üstte bi yorum yazdım bi okursanız çok memnun olurum haklı mıyım acaba fikrinizi alırım

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Morgoth Draqe

    Evet hocam kaputu açtığımda koku vardı

    geçmiş olsun

    aynısını yaşadım

    yağ karterden çıkmamış ve yatak sarmıştı

  • CeyKalDa kullanıcısına yanıt
    İlk başta farklı yağdan mı diye şüphelendim sonra sizin söylediğinizi düşündüm ama şöyle söyleyeyim arabayı stop ettirir ettirmez yağını kontrol ettim çubukta yerinin yarısındaydı fakat daha fazlası vardı 10-15 dk sonra kontrol ettiğimde doldurduğumuz konuma dönüştü yani motora yağ gitmiş zaman geçince de motordaki yağ geri inmişti.

    Radyatör kapağından olduğunu düşünüyorum ben 2 yorum üstte bir yorum yaptım hocam okuyup düşüncenizi söylerseniz mutlu olurum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Morgoth Draqe

    Valla yağ su kontrol edip azaldığını gördüğümde ya da özelliği yitirildiğini fark ettiğimde genelde babamın yanına giderdim onda hep iyi bir yağ olur işlerden de anlardı hallederdi. Birde içinde hangi yağ olduğunu bilmiyordum serçenin, usta da direkt 10-40 diyince onu aldım.

    Radyatör kapağı çok kötü olmuştu malzemeciden yenisini aldım orjinal kapakla birebir aynı değildi. Ustaya da malzemeciye de kapak aynı değil dedim o ona uyar yeni tüpi böyle bunların, piyasada zaten olan kapak da bu dediler.

    Benim anladığım kadarıyla araba hararet yaptı fakat gösterge de hararet yoktu. Yani hararet yaptı diyebileceğimiz şekilde yükselme gerçekleşmedi kesinlikle. Yani trafikte anlayabileceğim tek şey motor sesinin gelmesiyle oldu. O zamanda stop ettim. Radyatör kapağını açınca basınçla hava ve buhar attı araç. Su eksilmişti fakat 5 dk önce su eklemiştim ben yeni. Benim anladığım şuanda kadarıyla satılan kapak serçe için geçse de yapısı farklı. Yağdan olmayacağı aşikar diye düşünüyorum. Aracın değişen diğer tek şeyi kapaktı. Önceki kapak bence hava alışverişini sağlıyordu. Bu kapak resmen vakumlu gibi hava transferini kesmiş. Basınç artışıyla motora su gitmesinden şüpheleniyorum.

    Arabayı da cidden tam satma arefesindeydik ufak tefek pencere gibi sorunları vardı. Sinek küçüktür mide bulandırır diyip yaptırayım dedik de motoru elimize aldık gibi..

    Aksine bu tasarımda sanıyorum devri daim için kapağın hava almaması gerek hatta hortumlarda minik tıpalar var hattın havasını almak için sizin termostat ve devir dailm veya yağ pompası sorun çıkartmış olabilir yatan arabada emin olmazsın. hararet kaynaklı işe eğer soğutma ama yağdan ise çok muhtemel yağ pompası.


    Üzülmeyin hocam hayırlısı olsun.





  • Yağ olsa da yağ pompası düzgün yağlama yapmıyorsa,

    Yağ süzgeci tıkalı ise

    Yağ kanallarında tıkanma var ise yatakta sarar yorgan da kol da çıkartır pencere de açar


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Karterde zamanla çamurlaşma olmuş ve elek tıkanmış olaiblir. Fazla veya az yağ da köpürme yapar, bu köpürmeyi de nedense küçümsüyorlar. Eskiden, park edilmeden önce az yağla kulanıldıysa yatakları bozmuş olabilir.


    Önceden olan bir sorun değişimle artmış diye düşünürüm. 1.5 km'de yağın derecesi kötü diye yatak sarmaz.






  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.