Şimdi Ara

ARAÇ MOTOR YAĞI DEĞİŞİMİ HAKKINDA. değişim yapıldı fiyat içerde

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
4.492
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İyi forumlar arkadaşlar aracım 10 bin km yi geçtiğimiz haftalarda devirmiş bulunmakta. Kendim konyadaki öğrenciyim aslen Ankaralıyım bu yüzden sanayiye Ankara'da girme taraftarıyım normalde daha erken girerdim ama işte dediğim gibi.



    Bu arada şuanki motor yağım castrol gtx magnatec 10w40 açıkçası yağdan memnunum eski aracımda da imzamdaki Passatda da bu yağ kullanılıyor. 10bin km ye dayandığında araç karter contasindan ve üst kapak contasindan yağ sizdirmaya da başladı. Yağın özelliğinin kaybolduğunu buradan da anlayabiliyorum. Bundan 1 ay 1bucuk ay öncesine kadar bu denli kaçak yoktu çünkü. Hazir yağ değişirken bu contaları da degiştircem zaten, biraz erken sızdırdı gerçi en son yağ değişiminde bu contalari da değiştirmiştim oysaki.

    Şimdi soruma gelelim, sorum şu arkadaşlar.
    Yağ değişiminde illaki motorun içinde kenar çevrelerde ne biliyim millerde falan filan yağ kalıntıları kalacak önceki yağa ait, ben bu yağları tamamen nasıl temizleyebilirim? Tabiri caiz ise motorun içini temizlemek istiyorum eski yağdan.
    Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar varsa ve yardımcı olurlarsa sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hmyildiran -- 22 Nisan 2015; 16:29:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Oncelikle aracinizin motor performansi yerinde ise castrol veya mobil gibi markalarin kendi sitelerinde tavsiye ettigi ve aracinizin onay kodunu karsilayan tam sentetik bir yag tavsiye ederim. Contadan yag sizdirma olayini gisterin cok birsey degil ise degiatirmeye degmez bosa masraf yapmayin. Araci sıkıstırdiginiz icin yag atmis olabilir. Son olarak motor ici temizlemek 10 numara yag ile yapilabilir boyle balata spreyi ile temizlenmis fren diski gibi olacagini sanmayin. icindeki pisligi kurumu ne derece atabilirsiniz orasi muamma. Bence ona da gerek yok. Not: yari sentetikten tam sentetik yaga geciste motor eskiye gore bir miktar yag eksiltebilir bilginiz olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kalıntıları temizlemeyezsiniz, bu olumsuz bir durumm değil, yağ motorun içinde döndüğü sırada kendine bazı yerlerde küçük boşlukları doldurarak olumlu anlamda kurumlar oluştururlar. Zaten siz yeni yağ koyduğunuzda eski yağ onun içinde temizlenecektir. Size tavsiyem 10 bin km'yi kolay kolay geçirmemenizdir. GTX fena bir yağ değil, ancak onun yerine Magnatec'i tercih edebilirsiniz. daha iyi ve kaliteli bir yağ GTX'e bakarak.
  • Aynı yağ ile karter doldurulup 3~5 dakika rolantiden sonra boşaltılarak sisitem eski yağdan arındırılabilir. Ancak buna gerçekten hiç gerek yok. Bu işlemi ucuz bir yağ ile yapmaktansa yüzeylerde kalan eski ama kaliteli bir yağa ait film daha iyidir. Yağ değişim aralıkları bunlar gözönüne alınarak yayınlanıyor. Benim yazdığım 1950~60'larda kalmış bir pratik. O zamanlarda filtreli sistemler nadirdi, sadece karter eleği vardı, parafinik yağlar da yanınca içinde karbon granülleri yüzdürmeye başlardı.

    Yağlar yanar, deterjan katkıları yanmış yağları yüzeyden ayırır, sonra da bu partiküller birleşip topaklar haline gelip millerdeki kanalları tıkarlardı. Yüzeye gelirse de çizerlerdi. Eskiden karter %30~50 kerosen katılmış yağ ile temizlenir, değişim aralıkları da yazın 3000 km, kışın en çok 1000km tutulurdu. Karter eskiden böyle temiz kalırdı. Bugün işler böyle değil. Karter gazları, yakıt, yağ, yağ çevrimi, ısılar... her şey farklı.

    Yeni değişmiş contanın 10bin km sonra kaçırmaya başlaması normal değil. Montaj hatası olabilir.

    kolay gelsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prokizya

    Oncelikle aracinizin motor performansi yerinde ise castrol veya mobil gibi markalarin kendi sitelerinde tavsiye ettigi ve aracinizin onay kodunu karsilayan tam sentetik bir yag tavsiye ederim. Contadan yag sizdirma olayini gisterin cok birsey degil ise degiatirmeye degmez bosa masraf yapmayin. Araci sıkıstırdiginiz icin yag atmis olabilir. Son olarak motor ici temizlemek 10 numara yag ile yapilabilir boyle balata spreyi ile temizlenmis fren diski gibi olacagini sanmayin. icindeki pisligi kurumu ne derece atabilirsiniz orasi muamma. Bence ona da gerek yok. Not: yari sentetikten tam sentetik yaga geciste motor eskiye gore bir miktar yag eksiltebilir bilginiz olsun.

    Aracın motor performansı yerinde ve 10 40lık yağda herhangi bi yakma ya da eksiltme söz konusu değil. Ben de bu yüzden yağı değiştirmeyi düşünmüyorum dediginiz gibi yari sentetik yağdan tam sentetige geçsem simdi yağ eksiltecegi tutar birşey olur canım sıkılır durduk yere, sanayide tanıdık ustam var zaten aracın contaları da 10 ar TL (karter + üst kapak 20tl) işçilik olarak da benden maksimum 10 20 birşey alacağını düşünüyorum o yüzden aracımı bıraktığım yerde 1 2 damla olmasındansa 40 lira verip motorun altının temiz olmasından yanayım. Ha bir de yanık yağ kokusu var tabi :). Vakit ayırıp cevap yazdığınız için tesekkur ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!

    kalıntıları temizlemeyezsiniz, bu olumsuz bir durumm değil, yağ motorun içinde döndüğü sırada kendine bazı yerlerde küçük boşlukları doldurarak olumlu anlamda kurumlar oluştururlar. Zaten siz yeni yağ koyduğunuzda eski yağ onun içinde temizlenecektir. Size tavsiyem 10 bin km'yi kolay kolay geçirmemenizdir. GTX fena bir yağ değil, ancak onun yerine Magnatec'i tercih edebilirsiniz. daha iyi ve kaliteli bir yağ GTX'e bakarak.





    Öncelikle yanıtınız için tesekkur ederim.

    Yazılanlardan sonra yağ kalıntılarını temizlemekten vaz geçtim, motor sicakken karterden tüm yağı boşalttırıp yeniden aynü yari sentetik 10 40 castrol koydurtacağım tekrar.

    Bu arada bi yanlış anlasilma olmuş sanırım benim aracındaki mevcut eski yağ da magnatec hocam önceden kutu üzerlerinde gtx magnatec yazıyordu ben oyuzden gtx magnatec dedim. Ama yağ yarı sentetik magnatec yani :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Aynı yağ ile karter doldurulup 3~5 dakika rolantiden sonra boşaltılarak sisitem eski yağdan arındırılabilir. Ancak buna gerçekten hiç gerek yok. Bu işlemi ucuz bir yağ ile yapmaktansa yüzeylerde kalan eski ama kaliteli bir yağa ait film daha iyidir. Yağ değişim aralıkları bunlar gözönüne alınarak yayınlanıyor. Benim yazdığım 1950~60'larda kalmış bir pratik. O zamanlarda filtreli sistemler nadirdi, sadece karter eleği vardı, parafinik yağlar da yanınca içinde karbon granülleri yüzdürmeye başlardı.

    Yağlar yanar, deterjan katkıları yanmış yağları yüzeyden ayırır, sonra da bu partiküller birleşip topaklar haline gelip millerdeki kanalları tıkarlardı. Yüzeye gelirse de çizerlerdi. Eskiden karter %30~50 kerosen katılmış yağ ile temizlenir, değişim aralıkları da yazın 3000 km, kışın en çok 1000km tutulurdu. Karter eskiden böyle temiz kalırdı. Bugün işler böyle değil. Karter gazları, yakıt, yağ, yağ çevrimi, ısılar... her şey farklı.

    Yeni değişmiş contanın 10bin km sonra kaçırmaya başlaması normal değil. Montaj hatası olabilir.

    kolay gelsin

    Verdiğiniz faydalı bilgiler için tesekkur ederim. Ben de gereksiz olduğu kanaatine varıp motorun içini temizlemekle uğraşmayacağım sadece yağ değişimini ve conta değişimlerini yaptırıp binmeye devam edeceğim. Saygılar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Sıfır araba yağ değişimi
    6 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • İlk olarak en düşük kalitedeki castrol gtx'i kullanmayı bırakmalısınız.

    Devamında montaj hatası veya çok yüksek devir çevirtmiş olma ihtimalini düşünün

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar geçenler aracımın yağ değişimini yaptık. içinde castrol edge 0w-40 vardı. peder gidip total quartz 9000 5w40 koydurmuş. tekrar değiştiriyim mi sıkıntı çıkarmı yoksa kullanmaya devammı edelim. castrol litresi 35tl total 4litresi 60tl.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman

    İlk olarak en düşük kalitedeki castrol gtx'i kullanmayı bırakmalısınız.

    Devamında montaj hatası veya çok yüksek devir çevirtmiş olma ihtimalini düşünün

    Magnatec en düşük seviyedeki motor yağı mı hocam?
    Bi yanlışınız olmasın? Çünkü araçta kullanılan yağ magnatec.
  • hmyildiran kullanıcısına yanıt
    Castrol magnatec için dememiş Castrol GTX için demiş ikisi ayrı yağ gurubu. Magnatec iyi bir yağdır. Yağınızı tam sentetik yağ ile değiştirmek isterseniz 5w-40 yağ ile değiştirebilirsiniz. AYrıca aracınızın km bu konuda çok önemlidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Castrol magnatec için dememiş Castrol GTX için demiş ikisi ayrı yağ gurubu. Magnatec iyi bir yağdır. Yağınızı tam sentetik yağ ile değiştirmek isterseniz 5w-40 yağ ile değiştirebilirsiniz. AYrıca aracınızın km bu konuda çok önemlidir.

    Aracımın km sini bilmiyorum, yani bilmiyorum derken şöyle bilmiyorum km sayacım 5 haneli şu andaaraç 18 bin km de ama 218 mi 318 mi 418 mi bilmiyorum :) 3 4 sene evvel motor yenilenmiş bi önceki sahibi tarafından.

    Magnatec den memnunum tam sentetiğe geçmeyi düşünümüyorum 10 40 magnatec devam etmeyi düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hmyildiran

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Castrol magnatec için dememiş Castrol GTX için demiş ikisi ayrı yağ gurubu. Magnatec iyi bir yağdır. Yağınızı tam sentetik yağ ile değiştirmek isterseniz 5w-40 yağ ile değiştirebilirsiniz. AYrıca aracınızın km bu konuda çok önemlidir.

    Aracımın km sini bilmiyorum, yani bilmiyorum derken şöyle bilmiyorum km sayacım 5 haneli şu andaaraç 18 bin km de ama 218 mi 318 mi 418 mi bilmiyorum :) 3 4 sene evvel motor yenilenmiş bi önceki sahibi tarafından.

    Magnatec den memnunum tam sentetiğe geçmeyi düşünümüyorum 10 40 magnatec devam etmeyi düşünüyorum.

    castrol
    MAGNATEC 5W-30 C3
    MAGNATEC 5W-40 C3

    OPET FUCHS
    TITAN Supersyn LONGLIFE 5W-40
    TITAN Supersyn 0W-30
    TITAN Supersyn 5W-30

    mobil 1
    Motor (P) Mobil 1 New Life 0W-40 (a) 3.0 - 4.0
    Mekanik şanzıman Mobilube GX-A 80W 1.8 - 2.1
    Diferansiyel Vites Kutusundan
    Soğutucu (30%) 7.5 / 8.0
    Fren ve debriyaj yağı
    Servo direksiyon MOBIL 1 SYNTHETIC ATF
    Tekerlek Rulmanları Mobilgrease XHP 222

    yağ arama programına baktım bunları önerdi. sizin aracınız o zamanlar avrupa motor denilen son teknoloji, bugünün mpi teknolojisinin ilk hali, yüksek sıkıştırma oranlı bir motor. yani bu araç kötü motor yağını kesinlikle kaldırmaz. tabi aradan geçen 30 yılda kötü yağ kullanımı parçalara zarar vermiş olabilir. o nedenle contaları elden geçirebilirsiniz. araçta yağ yakma problemi yoksa 5w30/5w40 kullanabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K.Kahriman -- 18 Nisan 2015; 11:18:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman

    quote:

    Orijinalden alıntı: hmyildiran

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Castrol magnatec için dememiş Castrol GTX için demiş ikisi ayrı yağ gurubu. Magnatec iyi bir yağdır. Yağınızı tam sentetik yağ ile değiştirmek isterseniz 5w-40 yağ ile değiştirebilirsiniz. AYrıca aracınızın km bu konuda çok önemlidir.

    Aracımın km sini bilmiyorum, yani bilmiyorum derken şöyle bilmiyorum km sayacım 5 haneli şu andaaraç 18 bin km de ama 218 mi 318 mi 418 mi bilmiyorum :) 3 4 sene evvel motor yenilenmiş bi önceki sahibi tarafından.

    Magnatec den memnunum tam sentetiğe geçmeyi düşünümüyorum 10 40 magnatec devam etmeyi düşünüyorum.

    castrol
    MAGNATEC 5W-30 C3
    MAGNATEC 5W-40 C3

    OPET FUCHS
    TITAN Supersyn LONGLIFE 5W-40
    TITAN Supersyn 0W-30
    TITAN Supersyn 5W-30

    yağ arama programına baktım bunları önerdi. sizin aracınız o zamanlar avrupa motor denilen son teknoloji, bugünün mpi teknolojisinin ilk hali, yüksek sıkıştırma oranlı bir motor. yani bu araç kötü motor yağını kesinlikle kaldırmaz. tabi aradan geçen 30 yılda kötü yağ kullanımı parçalara zarar vermiş olabilir. o nedenle contaları elden geçirebilirsiniz. araçta yağ yakma problemi yoksa 5w30/5w40 kullanabilirsiniz.

    Hocam araçta herhangi bir yağ yakma problemi yok. 1 sene evvel ben toplamda 4 conta değiştirmiştiim yağ kaçaklarından ötürü, şuanda karter contası haricinde kaçak yine yok :)

    Arabamda yağ ve su eksiltme sorunu olmadığı için aynı motor yağına devam etmek istiyorum.

    Gören şaşırıyor zaten 7 /24 lpg ile çalışan 86 model araba nasıl yağ su eksiltmez diyor ama dediğim gibi 1 senedir aracıma hiç su eklemesi yağ eklemesi yapmadım. (devirdaim değişmişti o zaman ekledim sadece)

    En güzeli ben yarı sentetik magnatec 10 40 koymaya devam edeyim .




  • Biraz daha pahali ama 5-40mobil öneririm kisin daha rahat calisma saglar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hmyildiran

    quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman

    quote:

    Orijinalden alıntı: hmyildiran

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Castrol magnatec için dememiş Castrol GTX için demiş ikisi ayrı yağ gurubu. Magnatec iyi bir yağdır. Yağınızı tam sentetik yağ ile değiştirmek isterseniz 5w-40 yağ ile değiştirebilirsiniz. AYrıca aracınızın km bu konuda çok önemlidir.

    Aracımın km sini bilmiyorum, yani bilmiyorum derken şöyle bilmiyorum km sayacım 5 haneli şu andaaraç 18 bin km de ama 218 mi 318 mi 418 mi bilmiyorum :) 3 4 sene evvel motor yenilenmiş bi önceki sahibi tarafından.

    Magnatec den memnunum tam sentetiğe geçmeyi düşünümüyorum 10 40 magnatec devam etmeyi düşünüyorum.

    castrol
    MAGNATEC 5W-30 C3
    MAGNATEC 5W-40 C3

    OPET FUCHS
    TITAN Supersyn LONGLIFE 5W-40
    TITAN Supersyn 0W-30
    TITAN Supersyn 5W-30

    yağ arama programına baktım bunları önerdi. sizin aracınız o zamanlar avrupa motor denilen son teknoloji, bugünün mpi teknolojisinin ilk hali, yüksek sıkıştırma oranlı bir motor. yani bu araç kötü motor yağını kesinlikle kaldırmaz. tabi aradan geçen 30 yılda kötü yağ kullanımı parçalara zarar vermiş olabilir. o nedenle contaları elden geçirebilirsiniz. araçta yağ yakma problemi yoksa 5w30/5w40 kullanabilirsiniz.

    Hocam araçta herhangi bir yağ yakma problemi yok. 1 sene evvel ben toplamda 4 conta değiştirmiştiim yağ kaçaklarından ötürü, şuanda karter contası haricinde kaçak yine yok :)

    Arabamda yağ ve su eksiltme sorunu olmadığı için aynı motor yağına devam etmek istiyorum.

    Gören şaşırıyor zaten 7 /24 lpg ile çalışan 86 model araba nasıl yağ su eksiltmez diyor ama dediğim gibi 1 senedir aracıma hiç su eklemesi yağ eklemesi yapmadım. (devirdaim değişmişti o zaman ekledim sadece)

    En güzeli ben yarı sentetik magnatec 10 40 koymaya devam edeyim .

     ARAÇ MOTOR YAĞI DEĞİŞİMİ HAKKINDA. değişim yapıldı fiyat içerde

    konu başında gtx yazdığınız için için söylemiştim. magnatec sizin aracınız için ideal yağ. kullanmaya devam edebilirsiniz.




  • dizel araçlar ilk çalışırken o yağı öyle bi basınçla çevirirmis ki metal koy parçalarmis!! öle dedi doktor :)))) sanırım bu basınca falan mı dayanamıyo ya da benim bildiğim bilgi çok mu saçma :))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Passat 1.4 tsi için kullandığınız yağın vw504 onaylı olması lazım. Gereksiz yere kalın yağ kullanıp hem motoru hem turboyu yoruyorsunuz. Son teknoloji 4 litresi 79 tl olan ve 30.000 km değişim aralığına sahip (hatta devamlı uzun yol yapıyorsanız 2 sene ve 50.000 km) tam sentetik 5w30 yağlar varken 7500 km değişim aralığına sahip yağı sırf yağ yakmasın diye kullanmak gereksiz

    Arada bir kaputu açar yağ seviyesi bakıp eksiği tamamlarsınız.Forumda bu konuyu çok konuşmuştuk zamanında, çok fazla araştırma yapıp farklı yağları denemiştik. TSI için en uygun yağ başlığıyla aratırsanız bulabilirsiniz.

    Şimdiki yağınızı kulanmaya devam etmek sizin kararınız ama uygun yağların listesini ve denediğimiz yağları bilmek isterseniz seve seve yardımcı olurum. Sanayideki ve servisteki ustaların laflarına bakmayın ,çoğu teknolojiyi 20 sene geriden takip ediyor,hiç araştırmıyor. Yetkili serviste bile, o zaman Türkiye'de vw504 onaylı yağ olmadığı için 0w30 yağ konuluyordu bu da araçların turbolarında probleme yol açıyordu.




  • passat tsi aracınızdsa magnatec 10w40 kullanıyorsanız büyük hata yapıyorsunuz demektir. şu an piyasada bulunan yağlar içinde en iyilerinden biri olan mobil 1 esp 5w30 almanız gerekir. marketlerde satılan castrol yağlara güvenmeyin. kalitesi düşüktür.
  • Motorun alt tıpası söküldüğünde tamamen boşalır motordaki eski yağ. 10K kilometreyi geçmeden değişim yapın herhangi bir sorun olmaz.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.