Şimdi Ara

Araç boşta giderken turbo veya motor zarar görüyormu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
4.689
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • slm arkadaşlar Ford connect 2008 model dizel araç var bende

    günlerdir araştırıyorum bu konuyu .emin olduğum tek şey dik yokuşsa bayır aşağı yüksek viteste gitmek en mantıklısı çünkkü gaz kesme devreye giriyor ve boştaykenden daha az yakıyor + fren tutarken balata vs yiyor ve stop edip kitlenme sorunu yani GÜVENLİK RİSKİ vs...bunda mutabıkız

    ama eğim azsa ve trafik de varsa mesela boşa atıp akışına bırakmak çok iyi oluyor (20km-40km hızla gitmekten bahsediyorum) yoksa vitese atınca hem deviri tutturma derdi hem araç gereksiz yavaşlıyor vs.

    can alıcı soru şunlar

    1: 4. vitesden direk boşa alıp 50-60km hızla gitmenin motora ,şanzumana veya turboya bir zararı varmıdır?
    2: 20-30 km hızla giderken zararı varmıdır ?
    3: boşta giderken (malum rolantide çalışıyor) kaç km hızla gidersek gidelim yaptığı yağlama motor veya turbo için yeterlimidir?

    buişlerden anlayan arkadaşlardan cevap bekliyorum hatta karşıt iki görüş beyin fırtınası yapsa da şu işi çözzek hiç fena olmaz







  • Yeter yağlama falan hiç sıkıntı olmaz ancak ticari araç hocam bu, zaten hiçbir şey olmaz merak etme. Kimler nasil kullanıyor bu araçları, birçoğu 3500 devir aşağısını görmüyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tmm herkes kullanıyor ama uzun vadede ne gibi sorunlar çıkarır veya çıkarırmı bunu merak ediyorum..

    boşta giderken aracın gitme hızıyla uyum şekilde yağlama yapmaz diyenlerin sayısı az değil .yoksa ayıptır söylemesi bunları duymadan önce benim kadar boşta giden yoktur diye düşünüyorum ama şimdi kafam karışık biraz
  • Yokuş aşağı giderken düşük viteste gitmeniz motor kompresyonundan faydalanmanızı ve daha rahat frenlemenizi sağlayacaktır. Ayrıca araç viteste ve gaz pedalına basmıyorken yakıt tüketimi olmayacaktır (cut off), yol bilgisayarı varsa bu durumu ordan da teğit edebilirsiniz.

    Aracı seyir halindeyken boşa almamanızı tavsiye ederim, özellikle yokuş aşağı hiç güvenli değil.

    Turbo ömrü için ise aracı çalıştırdığınızda ve stop ederken 30 saniye kadar rölantide beklemeniz iyi olacaktır.

    Edit: İmla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BloodyShift -- 4 Aralık 2018; 0:54:4 >
  • Rolantide yağ pompası daha az yağ göndereceği için bir zararı olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • OrQuN kullanıcısına yanıt
    çalışma sıcaklığına ulaşmış, rölanti devrindeki aracın yağlama ihtiyacı da azdır.

    3 durumda da zararı yoktur, şahsen hep bu tarz kullanırım.
    ses - yakıt - konfor v.s. çok faydalı, zararı varsa da 200k km boyunca görmedim.
  • OrQuN kullanıcısına yanıt
    işte asıl meselenin özü bu..acaba bu doğru bir tezmi yoksa rolantide çalışırkenki yağlama yeterlimi? bütün mesele bu sorunun altında gizli ..çünkü karşı tezi savunanlarda az değil.kaldıki iki tarafda bu işlerde prof
  • Anlık yükselen yağ sıcaklığı ve şiddetli yanma sonunda yağlama ve devirdaim ihtiyacı doğacak fakat siz boşa atarak motoru 800 bilemedin 1000 devirdeki yağlama ve devirdaime maruz bırakacaksınız. Boşa atma sevdasından yavaş yavaş uzaklaşmak gerekiyor.
  • Keşke araç kaç Ps onu da yazsaydınız 75-90-110 ?

    Aracınız turbo değil atmosferik olsaydı hiçbir sorun olmazdı ancak turbo araçlarda yeterli yağ basıncı sağlanamadığı taktirde felaket ile sonuçlanabilir bu durum , turbo kitleme ihtimali oluşur bu durum seyir halinde olursa ALLAH göstermesin kaza bile yapabilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • atıyorum boşa aldınız hızınız 50 tekrar vitese alıp debrajı pat diye çektiniz ozaman trigier zarar görür yağlamanında çok kısa anlık olarak yetersiz olabileceğini düşünüyorum ama boşa alıp sonra vitese geçerken aracı kaldırır gibi geleceği devire kadar gaz vererek pürüssüz ve yavaş yaparsanız hiçbir zararı olmaz olsa zaten aracı ışıklarda kaldırırken zarar görmesi lazım işin önemli kısmı aracı sarsmadan nazik hareketlerle yapmak.
    benim düşüncelerim bunlar doktorin değildir.
  • isterse araç 200 km süratle gidiyor olsun vites boştaysa ha durduğu yerde çalışıyor ha araç hareket ederken, motor devri aynı, üstelik rüzgar kaynaklı soğutma ve daha kaliteli hava sayesinde daha iyi yanma

    şu saçma sapan hesapları bırakın artık, yol fazla eğimliyse yüksek viteste in, eğim azsa ve yol müsaitse at boşa sal arabayı
  • ereli63 E kullanıcısına yanıt
    Boşta yağlamanın yetmemesi gibi bi saçmalık olabilirmi hiç ya man4ıklı bi açıklaması varsa bekliyorum.

    Boşta araç 1000 devirde kendi halinde çalışıyor. Kırmızı ıiıkta durduğumuzdaki gibi o zamanda yağlama yetmiyor mu ?
    Ama boşta gidilmesini desteklemiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iCrush -- 6 Aralık 2018; 10:55:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Boşta gitmek yerine yüksek viteste gitsen konuda ki hiçbir sıkıntı dert olmayacak. Boşta gitmek tehlikeli bence ani bir hamle yapmak gerekirse vitese atman gerekecek.

    Sonuçta oyuncak araba değil hemen bozulacak hali yok. Eski arabalar gibi eşek muamelesi de yapmıyorsan gayet rahat kullan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zQrba -- 6 Aralık 2018; 11:17:58 >
  • Boşta gitmenin hiçbir faydası yok aksine hem yakıt tüketimini artıyor hem de güvenlik açısından risk oluşturuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Boşa atmak riskli değilse bile yüksek hızlarda oradan tekrar vitese dönmek çok ciddi triger kopması, sente atlaması riski içerir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lagun@ -- 6 Aralık 2018; 14:14:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • boşta gidiyorsun diye arabanın motoruda stop etmiyor turbo boştayken bile rölanti devirde yağlamaya devam eder sıkıntı yok

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lagun@

    Boşa atmak riskli değilse bile yüksek hızlarda oradan tekrar vitese dönmek çok ciddi triger kopması, sente atlaması riski içerir.
    bu dediğinizin olması için boşta gidiyor olmanın ya da hızın bir önemi yok. bulunduğunuz hızda geçtiğiniz viteste debryajı bıraktığınızda araç redline civarında bir devire denk gelecekse ve debryajı hayvan gibi bırakırsanız 1. viteste 40 ile giderken de triger kopartma sente atlatma ihtimaliniz var.

    3. vites 80 ile giderken 2 ye çekip zart diye debryajı bırakın yine olacak şey olur. debryajı yavaş bıraktığınız sürece hiç bişey olmaz.

    Boşta gidince şanzıman yağlanmazmış turbo yağlanmazmış, yok motorun yağ basıncı düşük olurmuş... İyi o zaman istanbul trafiğinde 10dk hareket etmeden boşta duruyor araçlar hepsi yatak sarsın turbo yesin.... Zaten uzun yolda bayır aşşağı kaç dakika boşa atabileceksiniz?




  • ilteris_ kullanıcısına yanıt
    En son haramidere rampasında arkadaşımın corollası 80 civarı hızdayken 4. Vitese taktığında sente atladı, kayışta oluşan stresin miktarı elbette debriyaj pedalına bağlı ama bu riski almaya değer mi? Gaza basıp volan ve şanzımana yüklenmediğiniz sürece bir üst viteste bedavaya inmek varken ne diye bunu savunuyorsunuz anlamıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Viteste inmek aracı yavaşlatacak kadar az bir eğim ise boşta inmeyi tercih ederim. Boşta inmek arabayı haddinden fazla hızlandırıyorsa en yüksek viteste, hatta rampa çok dik ise 6 yerine 5 hatta 4. viteste inerim. Bu zaten aracını tanıyan tecrübeli sürücünün kolayca karar verebileceği bir şey, ben illaki boşta inin diye bir şeyi savunmuyorum.

    80le giderken 4e takınca sente atlatan arabanın triger kayışı ve gergileri epey yıpranmıştır zaten. Bunu sert bir kalkışta da yaşayabilirmiş pek ala, olay rampaya denk gelmiş :)
  • 90 lık araç..çok farkediyormuki?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.