Şimdi Ara

araç bakımı için anahtar seti tavsiyesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
3.931
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • yapılacak bakımlar;
    *bobin-buji değişimleri
    *yağ filtresi /yağ
    *hava filtresi
    *disk/balata

    yani klasik bakım.ilk önce 40 parça çin malı set aldım,kullanınca çok uyduruk geldi evde bir iki izeltaş ürünü var kaliteleri iyi.o yüzden izeltaş karbüratör seti baktım ama uygun mudur ? eksik olan lokma numaraları var mıdır ? 6 köşe 8 köşe olarak ayrılmış aradaki fark nedir ? nasıl bir set almak lazım,bunu nasıl tamamlamak lazım ?
    http://www.izeltas.com.tr/urunler/lokma-ve-bijon-anahtarlari/1/4-karburator-lokma-takimi-18-parca-mm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi crow in cornfield -- 22 Şubat 2019; 19:49:13 >







  • Takip, ben de merak ediyorum. Karter tapa, buji anahtarlarını.
  • aracınız hangi model ya da marka bilmiyorum ama internette vw araçları için tamir el kitapçıkları (repair manual) var. bunlarda kullanılması gereken aletlerin ne tür olaması gerektiği belirtiliyor ve aynı zamanda ne kadar tork ile vidayı sıkmanız gerektiğide söyleniyor.
  • mitsubishi'lerde genelde somun üzerinde numaralar yazıyor. o yazan numaralar kaç numara anahtarın veya lokmanın kullanılacağını belirten numaralar. belki sizin araçta da yazıyor olabilir veya kullanım kılavuzunda da mevcut olabilir...
  • Öncelikle araçtan araca değişir vidaların, somunların boyutu. Mesela benim araçta kaliper braket vidaları 15 mm iken başka araçta 14 olabilir. O yüzden internette biraz araştırma yapmanız daha iyi olur(özellikle yabancı DIY rehberleri-videoları ve repair manual'ları), vidaların boyutları hakkında bilgi almak için.
    Bujileri de normal lokma ile sökemezsiniz. Uzun buji lokmaları oluyor. Yine bunun için sizin bujiler kaç mm onu öğrenmeniz gerek. NGK gibi üreticilerin parça bulucularında araç modelini girerseniz gösterir kaç mm soket lazım olduğu.

    8 köşe genelde kullanılmaz araçlarda. Yapısı itibariyle çok sıkmaya gelmeyen vidalar çünkü, kolayca sıyrılabilirler. Ben hiç kullanmadım bugüne kadar.

    Ayrıca fren için, özellikle kaliper braketini sökerken 1/4 kol hem kaldıraç mantığından kısa gelecektir hem de 1/4 küçük lokmalar o torka dayanamayıp kırılabilir. Ben 1/2 kol ile zorlayarak açmıştım. Geri sıkarken ise, kaliper braketi genelde bijon kadar(100-110 nm) sıkılır. Yani bayağı bir asılmanız gerekecektir üstüne. Kaliper pin vidaları ise daha düşük torkla(30-40 nm civarı) sıkılıyor. Yine fren tertibatındaki her vidaya bir kaç damla orta sertlikte thread lock (vida sabitleyici diye de geçer) sürmeniz iyi olur. Kendi kendine gevşeme ihtimali kalmaz.

    Yağ filtresi için universal aparatlar var, ama ben sevmiyorum onları. Eğer sık sık araç değiştiriyorsanız mantıklı olabilir. Ama ben değiştirmiyorum. O yüzden gidip direkt benim araca uygun ölçülerde tas şeklinde olanlardan aldım. Onu kullanıyorum. Sıyırdı mı, oturdu mu, kayıyor mu derdim olmuyor.

    Peki lokma seti için ben ne mi yaptım? 2 senedir arabayla hep kendim uğraşıyorum. En başta komple set almak pahalı geldi. O yüzden tamir gerektikçe ilgili lokma ölçülerini aldım. Aldıklarımı da hep izeltaş gibi kaliteli aldım bu arada. Şu an ufak bir set birikti. Fakat en başta topluca set alsaydım daha ucuza gelirdi.

    Edit: Motor bloğunuz alüminyumsa dikkatli olmakta fayda var. Alüminyum motorlarda vida dişleri çok kolay sıyrılabiliyor. O yüzden motora bir vida takıldığı zaman genelde şöyle biraz sıkılamak yetiyor, fazlasına gerek yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 23 Şubat 2019; 12:10:49 >




  • bende bir kaç yerde kaç tork ile sıkılacağı yazıyor. mesela yağ filtresi 25nm ile sıkılacak gibi. onun haricinde lokma numarası yok. servis kılavuzuna bakmak lazım orada ayrıntılı yazar da bulmak lazım.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    1/2 kol ve lokma almak daha mı iyi olur ? 1/4 ve 1/2 nedir ? bunlar neyi ifade ediyor ?
    bobini aldığım dandirik 1/4 ile kolay sökmüştüm mesela. o tür işi 1/2 ile de yapabilir miyim ?

    chris fix kanalında kendi kullandığı bir tork anahtarı var. ondan da sipariş vereceğim. fazla sıktın az sıktın derdi olmasın.
  • crow in cornfield C kullanıcısına yanıt
    1/2 3/8 ve 1/4 kol soket uçlarının ebatını belirtiyor. Aslında kol uzunluğuyla doğrudan alakası yok. Ama soket başı büyüyorsa, mantıken daha fazla tork uygulamak istiyorsunuzdur. O yüzden kol uzunluğu da artıyor.
    Aynı zamanda 1/2>3/8>1/4 çevirici adaptörler de mevcut. Yani atıyorum tek 14 mm lokmanız 3/8 sokete sahip ama 1/2 kolunuz ile kullanmak istiyorsunuz. Adaptör yardımiyle sorunsuz kullanabilirsiniz.

    Yukarıdan aşağı 1/2, 3/8, 1/4.
    araç bakımı için anahtar seti tavsiyesi

    araç bakımı için anahtar seti tavsiyesi

    O işi 1/2 ile daha rahat yaparsınız. Ama farkında olmadan gereğinden fazla tork uygulamanız da kolaylaşır. Ben 1/2 kullandığım zaman özelikle bujilerde, normal tutma yerinden değil de, cırcır kafasına yakın bir yerden tutup çeviriyorum. Fazla tork uygulama ihtimalime karşı.

    Arabalar için fren ve alt takım işlerine girişmediğiniz sürece 3/8 uzunluk olarak ideal. Alt takım ve frenlerde(özellikle kaliper braketinde) 3/8 kısa gelmeye başlayacaktır.




  • nacker kullanıcısına yanıt
    alt takımı bilmiyorum becerebilir miyim ama özellikle fren disk ve balataları değişimi ve yağ,filtre değişimi için kullanacağım. 1/2 kolun 10 mm lokması ile 1/4 kolun 10 mm lokması arasında genişlik farkı yok değil mi? 10mm olan her şeyi açabilirim. fark,güce dayanımda ortaya çıkıyor sanırım.
    6 köşe 8 köşe lokmanın olayı nedir ? 8 köşe nadir mi kullanılır ? nerelerde karşımıza çıkar ?
    anlattığım kullanım alanı için direk 1/2 alıp geçsem olur gibi anladım ben. doğru mu anladım ?
    tork anahtarı kullanıyor musunuz ? onun için bir tavsiyeniz var mı ?
  • crow in cornfield C kullanıcısına yanıt
    Evet 10 mm olduktan sonra hepsi aynıdır. İşte tek fark birisinin bir ucu 1/4 iken diğerinin 1/2. Bu soket ebatları hem güce dayanım hem de dar yerlere girebilme açısından değişiyor. Ama dediğim gibi, mesela bir fren diski değiştirirken 1/4 kol çok kısa gelir. Çünkü kaliper braketini(pinleri değil) neredeyse bijon kadar sıkıyorsunuz (100-120 nm civarı).

    8 değil de 12 köşe var. Hangisinin kullanılacağı tamamen üreticinin insiyatifine kalmış. Ama 12 köşe nadir kullanılır. 6 köşe vidaya 12 köşe lokma kullanabilirsiniz ama önerilmez(sıyırma ihtimali artar). 12 köşe vidaya 6 köşe soket ise yapısı gereği mümkün değil.

    Sizin bahsettiğiniz işler için 1/2 olur. 3/8 de olur. Keyfinize kalmış.
    Tork anahtarını ben de yeni aldım. Henüz sadece bijonları sıkmak için denedim. Kalitesi fena değil. Profesyonel ürünler çok daha pahalı, 400-500 tl'nin üstüne çıkıyor, ama bizim gibi basit işlerde kullanacaklar için bunlar da iş görür. Ürün linkini vereyim:https://www.amazon.com/gp/product/B075ZVQVSY/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&psc=1




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.