Şimdi Ara

araç bakımı için anahtar /lokma takımı tavsiye (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
48
Cevap
1
Favori
12.501
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • nacker bilir , birde goodorevil .izeltaş işin piridir desem yalan olmaz. kaça aldın ? ben daha alamadım.salgın falan derken kaldı öyle. bir ara alıp yağ,filtreler,külbütör contası falan filan gireceğim bakalım.
  • Araba tamirinde asıl sıkıntı dar yerde büyük işler yapmaya çalışmak galiba.Hocam karter tıpadında almak çok problem değil mi? Arabayı kaldırmak gerekiyor altında kalmakta büyük risk. Hava ve polen filtresi kendi başına değiştirilebilir bence. Yakıt filtresinde de korkuyorum açıkcası biraz daha hassas bir yer bozulursa daha büyük masraf çıkarır. Zaten setler aşırı pahalı 1500 lira civarında. Bir uzatma, cırcır ve gerekli lokmalar extra t kolu da olsa daha iyi gibi.
  • _M-U-E_ kullanıcısına yanıt
    İzeltaş ise istediğiniz kadar zorlayın kırılmaz. Zaten yağ tapası da çok sıkı olmaz. Vidaları geri takarken çok fazla sıkmamaya dikkat edin yalnız, artık motorların her tarafı alüminyum, fazla sıkıldığında diş atabilir.
  • @trak76 hepsiburada dan aldım. 130 küsür fiyat etiketi vardı. Kartın kuponu falan vardı onla birlikte 75 e geldi. Dönüştürücüleri de(n11) 25₺(3/8 izeltaş ) 27₺(1/4 retta) ara kol 36₺(hediye 19mm lokma, bu daha gelmedi kalitesinde gelip kullanınca anlarız ancak.) bunları da alırken Bi 25₺ daha kupon ile, bir dönüştürücü bedevaya geldi.

    @nacker Çok teşekkür ederim. Evet çok sıkılmaz ve sıkmam. Sadece güç konusunda güvenebilir miyim onu düşündüm. Kimisi 1/4 olan cırcırını kullanıyor muş, kıracak kadar zorladım hala kıramadım demişti. Sattığı yerde, kırarsan gel paranı al demiş. :) kimileri de cırcır ağır işe gelmez diyor. Güvenebilirim artık. :)

    Bu takımı toplamamda ki en büyük neden de en son gittim yağ bakımı. O dükkana 3 4 yıldır gidiyordum. Symbol varkende oraya gidiyordum. Şimdi c Max var. En son işte gittiğim de iyice sinirlendim. Mazot hariç yağ bakımını 3 saat gibi bir sürede yaptı eleman. Önemli olan süresi değil aslında, yapılan iş. Araca yağ konuldu, eleman gaz vererek çalıştırdı. Motordan değişik bir ses geldi. Buna sinirlendim. Parçaları söktü filtreleri öyle sipariş ettiler. Onlarda orjinal gelmedi. Geri gönderdim. Bu sefer normal geldi. Onları taktılar ettiler. Araba bitti çıktım yola. 3.vites de biraz yükledim 2 bin devirden itibaren 2500 falan bulunca poof diye bir ses geldi. Çekiş düştü vs. Sağa çektim tahmin ettiğimi gibi, turbo hortumunun vidasını sıkmamışlar. Yerine oturttum gittim onu sıktırdım. Sanayiye bir daha gitmeyi düşümüyorum ağır bakım gerekmedikçe. Yağ değişimi ile alışmaya başlayacağım işte. Fren değişimine kadar yaparım gibi. Yeterince bilgi var ama tecrübe yok. Onuda deneyerek edineceğiz. Belki 3 saat den fazla sürer ama temiz ve içime sinerek yaparım. :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _M-U-E_ -- 25 Ağustos 2020; 18:27:5 >




  • Karres K kullanıcısına yanıt
    Altında kalamayız inşallah 😁 kriko ya güvenmemek lazım her zaman. Kaldırdıktan sonra araç sehpası konulabilir. Bu da para tabi. Onun harici sert bir cisim ile kriko ile desteklenir. Ağaç olabilir vs illa bir şey bulunur. Sağlama almadan da altına girmemek gerek. Boşta saatlerce kriko da dursa bir şey olmaz, ama altına girersin kriko kendini bırakır.
    Hiç belli olmaz. O yüzden önce iş güvenliği.
  • _M-U-E_ kullanıcısına yanıt
    araç sehpası olur.tekerleklere düzenek yaparsın yada yaptırırsın,rampa gibi bir şey .hatta yağ için kaldırımın kenarına çıkarıp yapanlar bile var. o kadarlık boşluk bile yeter. zaten altta bir tapa açıp kapatılacak ufak bakım için altta pek işin olmaz.
  • _M-U-E_ kullanıcısına yanıt
    Ben de öyle ufak işlerle başladım. Zamanla bayağı elim alıştı artık frenler, çeşitli sensörler, Z rot vs. bayağı şeyi kendim hallediyorum. Bayağı zaman alıyor (sonuçta liftimiz yok) ve yorucu oluyor ama hem maddi hem manevi yönden daha kazançlı çıkıyorum.
    İzeltaş cırcırı kıramazsınız. Ben bendekinin üstüne çıkıp zıpladığım oldu bijon açmak için, hala tıkır tıkır çalışıyor. 1/4 olan belki zarar görür de, 1/2'ye hiç bir şey olmaz.
    Güvenlik şart. Krikonun haricinde sehpa mutlaka olmalı.(veya ahşap blok tarzı bir şey, delikli tuğla gibi bir şey değil ama kesinlikle) Hatta lastik sökecekseniz o lastiği de arabanın altına koymak lazım.
  • Öncelikle izeltaş a güvenim bayağı arttı. :) Gönül rahatlığıyla kullanabilirim.
    Tabi ki aracı lifte kaldırınca takoz falan koymak gerek. Belki ilerde sehpa alırım. Onu zaman gösterir artık. Sizinde bir çok işi kendiniz yapmanız süper. İçinize sine sine yapmak keyifli iş.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    getirilebilse alibabada güzel rampalar var. diy rampa tarifleri var tig kaynağı olan bir yere 2 boy boru ile yaptırılır aslında.
  • Valla bana da böyle bir tavsiye lazım artık arabanın bazı işlerini kendim halletmek istiyorum yağ değişimi fren balatası değişimi alt takım parçalarını değiştirmek süspansiyon gibi. Ne tavsiye edersiniz arkadaşlar? Takım olarak mi alayım tek tek mi? Tek tek alırsam da ne alacağımı bilmiyorum açıkçası
  • PetrovaFire kullanıcısına yanıt
    Çok iş yapacaksanız 1/2+1/4 set takımlar iş görür. Ama fiyat. :) Onu kendiniz belirlemeniz lazım. Mesela ben yağ değişimi ile başlayacağım için, 1/2 cırcır, 3/8 1/4 adaptör, 250mm ara kol falan aldım. Değişecek parçaların da numarasını ögrenip lokma alıyorum. Evde de torks uçları falan vardı. Böyle yani.
  • _M-U-E_ kullanıcısına yanıt
    Valla bu şeyler benim kafamı karıştırıyor.

    Aracım Cruze. Acaba nerelerde hangi boyutlarda lokma lazım öğrenebileceğim bir yer var mi hocam? Bir de takım olarak bana önerebileceğin marka-set var mi? Fiyatı çok olsa hem pahalı hem f/p tavsiyen varsa incelemek isterim

    Çok teşekkürler bu arada cevabın için
  • En kaliteli el takımı markası HAZET'ir
    Izeltaş yerli takımlar içinde iyidir fakat Hazet gerçekten dünya çapında markadır, ömürlük garantisi vardır .
    İzeltas anahtar grubunda iyidir iki ağız yıldız TEK yıldız gibi ancak özel el aletlerin de zayıftır torx allen gibi takımlarından sıkıntı var .
    Bireysel kullanıcıya yeterli bir marka
  • PetrovaFire kullanıcısına yanıt
    Marka önerecek kadar tecrübem yok maalesef. Araştırmalarım doğrultusunda 1/2 izeltaş cırcır aldım ben sadece. Cruze için, ancak facebook grupları gibi veya hala yaşıyorsa, forumlarda bilgi edinebilirsiniz. Olmadı, tanıdık bir usta vasıtasıyla bilgi alabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    İzeltaş ise istediğiniz kadar zorlayın kırılmaz. Zaten yağ tapası da çok sıkı olmaz. Vidaları geri takarken çok fazla sıkmamaya dikkat edin yalnız, artık motorların her tarafı alüminyum, fazla sıkıldığında diş atabilir.
    İzeltas Kırılmaz diye birşey yok. O da kırılır ama birçok markaya göre çok kalitelidir.
    16 mm , 21mm kırık derin lokma var. İzeltasi bile kırmayı başarmış adamlar. Artık siz tahmin edin, cıvatalara nasıl zorluyorlarsa... Arkadaşın yanına ugrarsam çeker atarım resmini.

    Küçük ufak tefek işler ve dar alanlar için 1/4
    Rico 40 parça
    Rico 60 parça
    Setleri tavsiye ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kostantin -- 6 Eylül 2020; 11:21:55 >
  • kostantin K kullanıcısına yanıt
    Hocam bu 1/4 setle arabanın yağını fren balatalarını disklerini alt takım elemanlarını kaputun altındaki basit işleri parçaları değiştirebilir miyim?
  • PetrovaFire kullanıcısına yanıt
    1/4 küçük olduğundan yapamayabilirsijiz?
    1/2 yi de araçta taşımak zor olabilir. 3/8 orta boy setlere bakın isterseniz.
    1/2 zaten vardı almıştım zamanında. Yakın zamanda da 1/4 rico 40 parça takımı 195 e aldım. Şu çok yükselmiş fiyatları. Viptec in 89 parça takımı vardı 550 civarına ( şu an fiyatları bilmiyorum) bulursanız güzel iş görür.

    Olmadı bir hurdavatciya gidip 1/4 3/8 1/2 lokma takımı ebatlarını inceleyin. Daha iyi anlarsınız boyutları

    İzeltas, rico, stilson, viptec,ceta, retta. Bütçeye göre seçim yapabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kostantin -- 7 Eylül 2020; 12:1:59 >
  • Ben de aynı sebeplerden baya bir alet aldım
    Kısaca yazacak olursam
    Rica 3/8 set uzatmalı olan 10-22 galiba kalanları izeltaş 23-32 1/2 aldım
    3/8-1/2 ve tersi adaptör de var t kol 1/2 (3/8 de olmasına rağmen lazım olmuştu)
    İzeltaş allen ve torx
    1/2 breaker bar dedikleri 60cm uzatma lastiği çok kolaylıyor
    Tas tipi ve üç kollu yağ filtre anahtarı
    Tas tipinde araba değişince yenisini almak lazım yalnız
    Stanley açık ağız anahtar 6 lı
    Dht sehpa
    Ceta form klips sökme aleti
    İzeltaş iç dış segman penseleri
    Ceta form dış torx takım
  • Stanley/izeltaş yakin kalite ve fiyat. Boruyla uzatma kullanmadikca elle kırılmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    En temizi cırcır kol ve lazım olan lokmaları izeltaştan toplamak. Ben öyle yaptım, kafam rahat. Piyasada 10 tl'ye satılan lokma uçlarından almıştım. Fren kaliperi sökerken(ki bayağı sıkışmış çıkıp zıplamak zorunda kaldım) çat diye kırıldı. Allahtan izeltaş da vardı da işe devam edebildim. İzeltaş lokmaya ise, o kadar tecavüze rağmen çizik bile olmadı. Evladiyelik yani.

    Bu arada mutlaka 1/2>3/8>1/4 çeviricilerden, ve 3/8>1/2 büyütücü tavsiye ederim. Çoğu iş için 3/8 rahat rahat yeter. Ama 1/2 de daha büyük işlerde olmazsa olmaz. Her bir ölçü için yeni lokma almamak adına dediğim çeviriciler çok iş görüyor.

    merhaba


    karter tapasını en son gittiğim yerde sanırım makina ile sıkmışlar, izeltaş 3/8 20 mm cırcır ile zorlamama rağmen açamadım. başka ne deneyebiliriz ? cırcırın ucuna boru taksak veya matkaplara lokma takıp açmayı denesek mesela ? aracın altına girdiğim için ayaktan güç alamıyorum ama o kadar da zorlamaması lazım diye düşünüyorum ama siz ne düşünürsünüz.





  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.