Şimdi Ara

Araç ağırlığı - Beygir gücü - yakıt tüketimi ilişikisi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13
Cevap
1
Favori
34.221
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Forumda bir yerde gözüme çarpmıştı. Araç ağırlığını beygir gücüne böldüğümüzde 11 üzeri çıkıyorsa,kasa ağır geliyor ve araç çok yakıyordu. Örnek 1100 kg ağırlık 85 bg 1100/85=12.94 çok yakar.

    Bu bilgiyi genellemek doğru mudur?
    Buna göre 1200 kg araçta 1.8 cc/ 100 bg motor, 1.6 cc/ 85 bg den daha mı az yakar?
    Yakıt tüketimi açısından makul oran ne olmalıdır? (10-11 ?)



  • bence aslı olmayan bir formül
  • Soru: tofaş kartal araba neden cok yakar?
    quote:

    Orjinalden alıntı: Sympatique

    ..Bir diğer husus aracın motoru söylendiği gibi 96 Bg değil aslında 85 BG'dir.O tarzda bir araç için 1,6 hacimde 85 Bg güç veren motor elbetteki çok yakacaktır... Aracın boş ağırlığınında 1100 Kg civarında olduğu düşünülürse beygir başına nerede ise 13 Kg ağırlık düşmektedir...Bu rakamın normalde bu ağırlıkta bir araç için Bg başına 9,5 ile 11 Kg arasında bir değer olması gerekmektedir...



    Burdanhttp://forum.donanimhaber.com/m_8432136/mpage_1/key_kartal/tm.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Akinci -- 28 Ağustos 2008; 15:51:11 >




  • Bence doğrudur. Aynı marka, aynı model araçtan iki adet alın, ikisininde ağırlıkları eşit olsun, biri 1100kg 110HP diğeri ise, 1100kg 90HP, ikisinlede örneğin 150km/saat sürate ulaşın, vites olarakta örneğin 5. vitesi seçelim, gerçi biri daha önce çıkar, bu önemli değil, araçları yan yana ve aynı sürate getirelim, bu durumda vitesleri 5. viteste olsunlar, her ikisi de 5. viteste ve süratleri 150km/saat aynı hızda yanyana giden bu araçların;
    1- Motor gücü yüksek olan aracın gaz pedalına, motor gücü daha az olan araçtan daha az basıldığına tanık oluruz. Nedeni daha az devirle gereken tork verimine sahip olur.
    2- Debriyaj balatası sadece kalkışlarda zorlanmaz veya kaçırmaz, yüksek devirlerdede sürekli zorlanan motorda kaçırma yapar, bunu çoğumuz belki hissetmeyiz ama, sürekli zorlarsanız, başınıza geldiğinde bana hak verirsiniz. Yüksek sürat için daha az devirde zorlanan motor daha iyidir bu anlamda.
    3- Daha az devirde daha az zorlanma, ısınma, ısıyla alakalı güç kayıpları az olur, piston segmanları daha iyi yağı sıyırır olası yağ yanması sorunları daha az olur. Motorunuz daha az ısınır haliyle fanınıza daha az iş düşer.
    3- Bence en önemlisi motoru daha fazla güç üreten aracın esnekliği fazla olur, ayağınızın altındaki pedal daha yukarıda olduğundan siz bir anda 180km hıza ulaşabilirken, motor gücü düşük araç daha da fazla yakıt harcayarak ve zorlanarak daha uzun sürede 180km hıza ulaşacaktır.
    4- Motor frenine ihtiyac hissettiğinizde yine motor hacmi büyük araç daha fazla kompresör sağlayacaktır.
    5- Mazallah araç solladınız, sıkıştınız makasta kalmak üzeresiniz, bu durumda büyük motorlu araçta bir vites indiğinizde altınızdan şimşek gibi fırlar diyorum.
    Bencede binek aile sedanlarda enaz 10/1 olmalı diyorum bu oran için. 1100kg civarında bir araç için 110HP iyi bir serilik sunar




  • ilginç sayılar aslında ancak temel formülümüz

    WEIGHT=(ET/5.825)^3 x HP ise

    Weight/HP =(ET/5.825) ^3 olur.
    burada sabit bir sayı olarak eğer vermiş olduğunuz 10 sayısını alırsak BURADA weight pound cinsinden olmalıdır ki sabit sayılar geçerli olsun. dolayısı ile işlk önce pound kg çevirisini yapmak lazım.

    1 kg=2,205 pound(lb) ise ideal olarak düşündüğümüz 10 sayısını pound cinsinden çevirirsek

    WEIGHT kg/ HP =10/2,205 =4.535 yapar .

    bu sayının küp kökünü alırsak 1,65525 sayısı çıkar

    Et/5.825 =1,65525 ise >>>>> 9,64 saniye buluruz.

    cevap için klavuza bakmak lazım. Hızlanma değeri için iterasyon yapıp kaç değeri için kaç ağırlık /Hp değeri tam karşılıyor ve o araç için kaç kilo fazlası var buradan bulunur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 4 Eylül 2008; 11:59:02 >
  • aynı hesaplamaları 10 değerinden başlayarak 11 ve 12 için de yapmak lazım sonra çıkan ET değerlerini aracın ET değerleri ile kıyaslayacaksınız bunun pratik anlamı şudur . Eğer yukarıda verdiğim teorik hesaplamaların aracınızın pratik hızlanma değerinden ne kadar uzak veya yakın olduğunun önemi vardır. yani teorik hesaplamalarda bu araç bu kilo ile bu gücü en ideal şartlarda kullansa bile bu ET değerinin altına düşemez demektir.İster şanzıman oranını oyna ister tekerini oyna sonuç değişmez, değişemez.

    İşte ağırlığın hızlanmaya etkisinin tersine iterasyon ile bulunması ile hangi ağırlığın en uygun olacağını da gösterecektir. Ama temel bir kural vardır ne kadar hafif o kadar iyi hızlanmadır formülü verim.Tork tur yok dizeldir falan hepsi tek formülde işi bitirir gerisini anlamaya çaışmak sadece bize sayfalarca yazmak anlamına gelirki, zaten kendi adıma bunu yapıyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    Et/5.825 =1,65525 ise >>>>> 9,64 saniye buluruz.




    Sayın vezir hocam saygılar; bu 9,64saniye nedir aracın 0-100kmh/sec akleresimi hocam. Eğer buysa iyi ya işte 10saniyenin altında çıkabiliyor 100km/h sürate aile arabası için iyi bir performans değilmi. Kendi aracımda 1115kg ve 110HP, 0-100kmh/9.9sec çıkıyorum. Ben 10/1 oranını kendi aracımdan yola çıkarak verdim. Vites oranlarını veriyorum.
    1. 3,363
    2. 1,863
    3. 1,321
    4. 1,029
    5. 0,820

    Difrensiyel oranı 4,066

    Lastiklerimin çevresi 1,90mt

    Aracım 5. viteste redline6250 çeviriyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Ne yaktığını yazmayı unuttum. Sakin kullanımda şehirdışı 90km/h sabit süratte 5,7lt yakıyor. Yine sakin kullanım ( ani ara hızlanma yok ) şehirdışı 130km/h sabit hızda 5,9lt yakıyor. Buyrun size ekonomi hemde 5 vitesli benzinli bir araç ile, 1600cc motor, 110HP atmosferik, 1115kg araç. Aynı aracın 90HP modelleri bildiğim kadarı ile daha fazla yakıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Laguna3 -- 4 Eylül 2008; 18:43:15 >
  • sevgili laguna,

    ET zamanı aslında 0-100 hızlanmasından farklı bir olaydır.nedenlerini açıklayacağım.

    ET zamanı bir aracın sabit 1/4 yani çeyrek mili kaç saniyede aldığının sapğtanmasıdır. Burada sabir bir mesafe geçerli olduğundan hesap hatası olma olasılığı ortadan kalkmaktadır. Bileceğiniz üzere siz aracınızın 0-100 hızlanmasını merak etseniz ve hesaplamaya kalksanız bir sürü hata parametresini de içerisinde barındırmış olacaksınız.halbuki kısaca Et zamanı ölçümü aynen atletlerin 400 metre koşusu gibi drag yarışı şeklinde sıfır kilometreden tam gaz hızlanıp 1/ 4 mile uzunluğu aldığında kronometrenin drudurulmasından oluşmaktadır.Ve sonuçlar kesindir karşıdakinin anahtarını ! alabilirsiniz.Burada tam çizgide hasas bir optik okuyucu çizgiyi geçince saniyeyi kaydeder.Dolayısı ile ben nönce geçtim sen sonra geçtin muhabbeti olmaz, tüm efor son çizgiyi geçmek için sarfedilir. tabii ki 1000 tane kritik öneme sahip hareketin yapılması saliselerlede olsa sonucu etkileyecektir.


    uzun formülleri basitçe hesap eden bir bir hesap makinasını ekte veriyorum. burada aracın ağırlığının ve beygir gücünün sonuca etkisini anında hesaplayabilirsiniz. Belki yukarıda ben yanlış yapmış olabilirim ama bu calculator anında sonucu verir. Buradan da sizin aracın ET zamanını etkileyen temelnedenleri görürsünüz.Mesela biraz kilo verseniz veya direksiyona birisi geçse durum değişir mi sorusunun cevabı buradadır.

    http://robrobinette.com/et.htm
    Konumuza
    quote:

    Orjinalden alıntı: Laguna3


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    Et/5.825 =1,65525 ise >>>>> 9,64 saniye buluruz.




    Sayın vezir hocam saygılar; bu 9,64saniye nedir aracın 0-100kmh/sec akleresimi hocam. Eğer buysa iyi ya işte 10saniyenin altında çıkabiliyor 100km/h sürate aile arabası için iyi bir performans değilmi. Kendi aracımda 1115kg ve 110HP, 0-100kmh/9.9sec çıkıyorum. Ben 10/1 oranını kendi aracımdan yola çıkarak verdim. Vites oranlarını veriyorum.
    1. 3,363
    2. 1,863
    3. 1,321
    4. 1,029
    5. 0,820

    Difrensiyel oranı 4,066

    Lastiklerimin çevresi 1,90mt

    Aracım 5. viteste redline6250 çeviriyor.




  • sayın laguna sizin aracın teorik olarak maksimum en iyi değeri hesap makinesinden aldığım sonuca göre ağırlığınızı 80kg olarak alırsam şu şekilde çıkıyor.

    burada önemli nokta ilk önce hesap makinasına ağırlık birimi olarak pound cinsinden karşılığını bulup yazmanızdır.

    o zaman 1195 kg (araç artı siz) 2634 pound yapar >>>>>>>>teker gücü hesabına göre 16,789 saniye çıkar

    ekteki tablodan aracınızın benzeri varsa hızlanma değerlerini hangi aracı geçme çansınız olduğunu görebilirsiniz.

    http://www.albeedigital.com/supercoupe/articles/0-60times.html




  • sayın laguna sizin aracın teorik olarak maksimum en iyi değeri hesap makinesinden aldığım sonuca göre ağırlığınızı 80kg olarak alırsam şu şekilde çıkıyor.

    burada önemli nokta ilk önce hesap makinasına ağırlık birimi olarak pound cinsinden karşılığını bulup yazmanızdır.

    o zaman 1195 kg (araç artı siz) 2634 pound yapar >>>>>>>>teker gücü hesabına göre 16,789 saniye çıkar

    ekteki tablodan aracınızın benzeri varsa hızlanma değerlerini hangi aracı geçme şansınız olduğunu görebilirsiniz.Burada dikkat edilmesi gereken verilen beygir gücü tekerden alınan mıdır yoksa motor beygir gücü müdür burası önemlidir.

    http://www.albeedigital.com/supercoupe/articles/0-60times.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 5 Eylül 2008; 8:55:31 >




  • tamam iyi güzel de tork diye bişey var. tork değerini hesaba katmazsak yanlış sonuç buluruz.
  • kardeş o zaman benim arabanın yakıtı içmesi lazım 23 çıkıyo 600kg 26 beygir
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.