Şimdi Ara

Arabayı el freninde mi viteste mi bırakmalı (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
77
Cevap
1
Favori
52.334
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ÇALIŞTIRIRKEN DEBRİYAJA BASILMASI GEREĞİNE GÜZEL BİR ÖRNEK...
    DEBRİYAJA BASILMADIĞINDA MARŞ MOTORU, SOĞUKLARDA ZATEN ZOR DÖNDÜRDÜĞÜ MOTORA İLAVE OLARAK BİR DE ŞANZIMANIN İÇİNDEKİ TÜM DİŞLİLERİ ÇEVİRMEK ZORUNDA KALIYOR. ÖNDEN ÇEKİŞLİ ARAÇLARDA TRANSMİSYONUN TAMAMINI BUNA İLAVE EDEBİLİRİZ...

    quote:

    Orijinalden alıntı: barbaros_reno

    şunu da belirteyim benim arabam boşa aldığım da dahi kışın soğuklarda debriyaja basmazsam vitesteymiş gibi arabayı öne doğru atıyor mecbur basıyorum debriyaja
  • Asla boşta bırakmam vitesi. Eğer düz zeminse 1.vites'te bırakırım. El frenini çekmem. Vites tutuyor arabayı çünkü. Rampa aşağı ise, geri vites + el freni, rampa yukarı ise 1.vites + el freni. Kışın rampaya dahi park etsem el frenini çekmem. Direksiyonu yarım tur kaldırıma doğru çeviririm. Ancak asla boşta bırakmam vitesi.
  • Otomatik araçlarda, eğimli durumlarda P konumunda bırakıp gitmek, mekanik yük bindirdiği için, şanzımanda büyük hasar yaratabiliyor.. Otomatik araçlarda alışkanlık haline gelmesi için her durumda el freninide çekmek gerektiğini düşünüyorum.. Aşırı soğukta falan bırakılmayabilir belki fakat eskisi gibi el frenlerinde donma olayları çok fazla meydana gelmiyor yeni araçlarda..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax

    p modu + el freni...


    manuelde el freni+ 5. vitese takılı+direksiyon tam sağa yada tam sola çevrilmiş halde...


    Hoam direksiyonu tam sağ ya da tam saol şeklinde dönük bırakmamak gerek.
    Hidrolik olduğu için zararlı diye biliyorum.
  • önce el frenini çekip sonra yokuş aşağı ise geri vitese, yokuş yukarı ise 1. vitese takıp bırakırım.
  • Ters kurgu. Dişli redüksiyon yönü motor milinden lastiklere doğrudur. Tork çarpanı küçük dişli büyük dişliyi çevirirken artar, büyük dişli küçük dişliyi çevirirken azalır. Araç çalışırken kuvvet motordan gelir. Araç park halindeyken kuvvet tekerleklerden gelir. Dolayısıyla tork çarpanı araç park halindeyken ters yönde işler. Araç park halinde 5. viteste bıraktığınızda küçük dişli büyük dişliyi çevirmeye çalışmaktadır ve dolayısıyla tork çarpanı yüksektir, bu da 5. viteste arabanın kaymasını kolaylaştırır. Ama araba çalışırken kuvvetin yönü değiştiğinden bunun tam tersi olur, 5. viteste büyük dişli küçük dişliyi çevirmeye çalışır ve işte bu nedenle 5. viteste bir aracı kaldıramazsınız ama yine aynı nedenle 5. viteste yokuş aşağı motor kompresyonu minimumdadır.

    Söylediğin geçerli ama tam ters yönde!!!

    quote:

    Orijinalden alıntı: tikak

    Ya hocam bırakın Allah aşkına. El freni çekilecek, vitese takılacak, direksiyon bilmem nereye çevrilecek. Oldu olacak altına taş koyun, çekici kancasından da çelik halatla direğe bağlayın. Ayrıca 1. viteste de 5. viteste de araba öyle zart diye itilemez. İterim diyen bir insan evladı çıkarsa 5. vitesteyken daha ZOR iter. Sebebi de 5. vites dişlisinin daha küçük olmasıdır. Küçük dişliye uygulanacak döndürme momenti daha azdır.

    Moment = Kuvvet x Yol Bu iş bukadar basit. Mantıkla ne alakası var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tralles -- 15 Kasım 2009; 12:34:32 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi
    Bu arada birşey sormak istiyorum,FocusII'de el frenini çekiyorum yokuşta normal bir şekilde,kampanadan ses geliyor gacır gucur araba sabit fakat itsen gidecek gibi.Çok çektiğimde de annem indiremiyor el frenini,usta normal dedi acaba FocusII'lerin hepsi mi böyle?


    Arka süspansiyon geometrisi yapıyor onu. Tekerlek merkezi sabitlenince bu defa süspansiyon kolunun kabine yakın merkezini tekerlek merkezi olarak kullanmaya çalışıyor. Süspansiyon kolu kuvveti karşılayacak açıya gelince stabil olur. Bu bir kaç cm. oynama yapar en fazla. (Arka tekerlek merkezlerinin süspansiyon hareketinde çizdiği yayın gidiş yönünde yere izdüşümü kadar.)

    Aga anlatmak istediğim o değil,arka taraf aşağı iniyor tamam o normal de aşağı indikten sonra gacır gucur ses geliyor kampanadan üstelik el freni sert.96 Corolla'da yumuşacıktı,yeni sistem araçlarda böyle olabilir diyeceğim ama Astra H de kullandım onda yumuşak...




  • Yani yokuşta bırakıyorum mesela,dik bir yokuşta,arabanın içinde kendimi sağa sola çarpıyorum arabayı sallıyorum çok iyi çekilmediğinde(Aslında çekilmesi gerektiği kadar çekildiğinde)ufak ufak geri kayıyor araba.
  • Durduğum zaman araç viteste ancak ayağım debriyajda olur.Dolayısıyla araç boştadır.Stop ederim el frenini çeker ayağımı debriyajdan kaldırır ve aracı kilitlerim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hlmdsl

    Durduğum zaman araç viteste ancak ayağım debriyajda olur.Dolayısıyla araç boştadır.Stop ederim el frenini çeker ayağımı debriyajdan kaldırır ve aracı kilitlerim


    +1
  • Araba 5. vitestemi yoksa 1. vitestemi daha sağlam durur diye tartışanlar lütfen ehliyeti kırıp atsın.

    Mekanik açıklama yapanları tenzih ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi [dodo] -- 15 Kasım 2009; 18:20:45 >
  • Mümkün olduğunca yükü şanzumandan önce el frenine bindirmek gerekir. Önce el freni çekilip sonra vitese takılmalı.

    Özellikle önden çekişli bir araçta el freni çekilince arka lastik kilitlenecektir. Yokuş aşağı duran bir önden çekişli araçta arka lastik kilitlenince ayağınızı frenden de çekince vites boşta ise aracın arkası oturacak ve yük el frenine yani arka kampana veya disklere binecektir. Bundan sonra vitese takılmalıdır.

    Eğer önce vitese takılıp sonra el freni çekilirse aracın arkası oturmayacak, yük şanzuman ve motorda kalacaktır.

    Tavsiyem, yokuşta önce el frenini çekin, sonra aracı boşa alın ve ayağınızı frenden çekin ki tüm yük el frenine binsin. Sonra vitese takın. Eğer el freni kaçırırsa (ki el freninin kaçırma ihtimali, motor freninin kaçırma ihtimalinden daha düşüktür) motora yük binecektir. Motor freni ile biraz kaçıran el freni birlikte daha az kaçıracak, hatta kaçırmayacaktır.

    Ama önce vitese takıp sonra el frenini çekip, en son ayağınızı frenden çekerseniz aracın arka kısmı askıda kalacak ve yük motora binecektir. Şanzumanın kaçırma durumunda ise el freni askıda kalan arka tarafın da baskısıyla daha fazla yüke maruz kalacaktır.

    Önce el frenini çekin, sonra vitesi boşa alıp ayağınızı frenden çekin, sonra vitese takın...

    Hangi vitese takılacağı konusunda farklı görüşler vardır. Genelde yokuş yönünün tersine vitese, yani 1e veya R ye takılır. Ama bence en büyük dişli oranı hangi viteste ise ona takılmalıdır. Bu da genelde 1.ci vitestir. ama geri vitesin dişli oranı da 1.ci vitese yakındır...

    Kolay gelsin...




  • Yokuş aşşağı denedim.Önce 5. vitese attım (el frenide inik halde) araba vurdurmaya başladı. 1. vitese attım araba gitmedi.Bundan ala açıklaması yok bunun..
  • Evet, cevap budur.

    Sözüm acemilere değil, hep otomatik vitesli araç kullananlara da değil ama bunca zaman araba kullanıp hala bu basit gerçeğin ayırdına varamamış olmak bence utanılası bir durum..

    İnsan 5. vites ile 1. vites arasındaki devasa kompresyon farkının nasıl ayırdına varmadan araba kullanmaya devam eder, hayret edilecek bir durum bence.

    Aramızda böyleleri var mı bilmiyorum.

    Yani uzun yıllar türlü türlü araba kullanıp bu basit olgunun kullanım esanasında farkına varamamış olanlar...

    Varsa, ben olsam utanırdım.

    quote:

    Orijinalden alıntı: [dodo]

    Araba 5. vitestemi yoksa 1. vitestemi daha sağlam durur diye tartışanlar lütfen ehliyeti kırıp atsın.

    Mekanik açıklama yapanları tenzih ederim.
  • nerede olursa olsun viteste bırakmak lazım. ağustos ayında iş arkadaşım 0 focus aldı ve her zaman park ettiğimiz şirketin yanındaki garaj girişi gibi olan rampaya park etti ve el frenine güvenmiş. el freninden kurtulan araba usul usul yaklaşarak başka bir arkadaşın arabasına arkadan tıklattı. bizde dışarıda çay içiyoruz arabaların önünde. yani orada öndeki araba olmasa focus bize doğru hızını alıp kızgın bir boğa gibi gelebilirdi. arabanın el freninide muhtemelen hıyar ağası bir vale sıyırmış arkadaşın anlattığına göre.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    Bu arada birşey sormak istiyorum,FocusII'de el frenini çekiyorum yokuşta normal bir şekilde,kampanadan ses geliyor gacır gucur araba sabit fakat itsen gidecek gibi.Çok çektiğimde de annem indiremiyor el frenini,usta normal dedi acaba FocusII'lerin hepsi mi böyle?

    bizde tipo vardı eskiden.onda da ötüyordu öyle.sanırım ses helezonlardan geliyor.ya da kampana ile balata arasından
  • quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax


    quote:

    Orijinalden alıntı: stilll

    1dekini tabiiki.
    misal 10km hızla aracı ittirdiğimizde devir kaçta olur, bir de 5 iken kaçta olur?
    1.viteste atıyorum 1000devirde;5.viteste 250devirde olur.deviri yükseltmek zor olduğundan yüksek viteste daha kolay kayar



    benim bildiğimde en yüksek direnç, en yüksek viteste elde edilir...5. viteste motor bile arabayı kaldıramıyor. bırakın insan kuvveti ile itmeyi, kaydırmayı.



    5 viteste takılı olan aracınızı yukarı kaldırın, tekerlekleri eliniz ile bile döndürebildiğinizi görürsünüz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bachree

    nerede olursa olsun viteste bırakmak lazım. ağustos ayında iş arkadaşım 0 focus aldı ve her zaman park ettiğimiz şirketin yanındaki garaj girişi gibi olan rampaya park etti ve el frenine güvenmiş. el freninden kurtulan araba usul usul yaklaşarak başka bir arkadaşın arabasına arkadan tıklattı. bizde dışarıda çay içiyoruz arabaların önünde. yani orada öndeki araba olmasa focus bize doğru hızını alıp kızgın bir boğa gibi gelebilirdi. arabanın el freninide muhtemelen hıyar ağası bir vale sıyırmış arkadaşın anlattığına göre.

    Şimdi son cümlenizi anlamadım ama yukarıda bu konuda birkaç kez şikayette bulundum.Pek cevap gelmedi Ford bölümüne açacağım birazdan yeni konu.
  • hangi noktayı anlayamadınız?
    0 arabayı kasap gibi bir valeye teslim etmiş arkadaşım ve el freni çekiliyken aracı zorladığı için el freni sıyrılmış. yoksa önceden sağlamdı el freni. klavuzdada aracı boşta bırakın yazıyor galiba öyle hatırlıyorum.
  • Ha şimdi anladım,vale deyince pek alışık olmayınca insan anlayamıyor başta.O da tam amele valeymiş canım,el freni bu biraz kibar davranmak lazım.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.