Şimdi Ara

Arabalardaki kodların açılımı nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir Kullanıcı, 2 Masaüstü Kullanıcı
20
Cevap
0
Favori
603
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Markalar ve Modelleri >> Arabalardaki kodların açılımı nedir?
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
  • Teğmen
    136 Mesaj
    mesela bmw için, 520 5(kasa büyüklüğü) 20( 2.000 motor olduğu)
    veya mercedes için C serisinin konfor serisi olduğu gibi açılımları merak ediyorum.
    Vaktim olursa benim gibi bilmeyenler için tüm bilgileri bu ana mesajda toplayacağım.
    -herkes 1 tane yazsa bir sürü olur-

    Audi

    A ve çift sayı yanyanaysa arka yolcular ve konfor için
    A2, A4, A6, A8

    A ve tek sayı serisi Şoför ve sürüş keyfi için.
    A1, A3, A5 ve A7
    BMW

    Görülen ilk rakam kasa büyüklüğü, diğer iki rakam ise motor sayısı. (Son dönem arabalarında geçerli değilmiş)
    örnek: 520 (5 numaralı büyük kasa, 2.000 motor)

    Sonu d ile bitiyorsa dizel
    520d

    Sonu i ile bitiyorsa benzinli
    520i

    Xdrive yazıyorsa 4 çeker


    Mercedes
    C harfi ''Konfor'' serisi olduğu anlamına geliyor.

    Sondaki d dizel olduğunu belirtiyor.
    C200s

    E serisi ''Elegance'' seçkin sınıf anlamında kullanılıyor ve benzinli olduğu anlamına geliyor.
    E200

    CLK serisi açılımı Coupé-Leicht-Kurz (Kesik-Hafif-Kısa)

    SLK serisi açılımı Sportlich-Leicht-Kurz (Spor-Hafif-Kısa)

    G serisi açılımı Geländewagen (Arazi aracı)

    4MATIC anlamı 4 çeker
    S serisi, serinin sonu anlamında açılımı ''Sonderklasse''



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi marvellous123 -- 5 Ocak 2016; 15:06:55 >



    |
    |
    _____________________________
    UYGUN FİYATA İNGİLİZCE ÇEVİRİ, BİLGİ ALMAK İÇİN ÖM ATIN. Güven problemi gibi şeyler için çekinmeden yazabilirsiniz.




  • Yarbay
    9132 Mesaj
    3.20
    3 kasa.
    Ama 2000 motor degil onu napcaz?
    1.6 benzinliside de var.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Binbaşı
    1603 Mesaj
    Eskiden gelen gelenekler onlar. Downsizing sonrasi degistirmediler,mesela mercedes c63,e63,vs de 6300 motor degil artik :-)



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Teğmen
    136 Mesaj

    aslında 3.20de 5.20ile aynı motor var demişlerdi bana.
    ilginç bunu bilmiyordum, yine de genel fikir sahibi olmak açısından bu tür kısaltmaları öğrenmek istiyorum.

    benzinli ve dizel de sonundaki harften ayırt ediliyor diye hatırlıyorum.

    520d 520i gibi.

    bildiğin bi kısaltma varsa yazarsan iyi olur benim gibilere yararı dokunur.
    |
    |
    Cloud Nine kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    UYGUN FİYATA İNGİLİZCE ÇEVİRİ, BİLGİ ALMAK İÇİN ÖM ATIN. Güven problemi gibi şeyler için çekinmeden yazabilirsiniz.
  • Binbaşı
    1860 Mesaj
    gereksiz bir başlık olmuş kanımca.
    520-750 v.s. v.s. bunlar eskiden 7 kasa 5 litre motor gibi kodlanırdı.
    ancak şimdi yakın performansta düşük hacimli motorlar üretildi ve hala aynı şekilde kodlanabiliyor.
    kodlamak neyse artık
    _____________________________
  • Yarbay
    2262 Mesaj
    Eski Kullanıcı Adı:
    ozerpeker61


    Derin konular bunlar. Şimdi birisi gelip citröen saxo yazıp gidebilir



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yarbay
    3348 Mesaj
    A2, A4, A6, A8 arka yolcular ve komfor icin.

    A1, A3, A5 ve A7 Sofor ve surus keyfi icin.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    Amd FX8320 3,5 ghz / Sapphire r9 290 Tri-x / Asus M5A97 r2.0 / Corsair vengeance LP 2*4gb / Xigmatek Asgard 382 600w / WD cavier blue 500gb / Kingston Extreme 120gb SSD
  • Teğmen
    136 Mesaj

    hocam sen nasıl bi çevrede yetiştin, ve kaç yaşındasın ?
    Bana göre de senin şu an söylediğin çok gereksiz ve saçma. öğrenmek isteyen bi insana nasıl bu şekilde bi cevap verebiliyorsun ?

    beğenmeyen yazmaz ya, bunu hala çözemeyecek kadar çocuk musun ? neden bi yetişkin gibi davranmıyorsun?
    |
    |
    osmanbardak kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    UYGUN FİYATA İNGİLİZCE ÇEVİRİ, BİLGİ ALMAK İÇİN ÖM ATIN. Güven problemi gibi şeyler için çekinmeden yazabilirsiniz.
  • Teğmen
    136 Mesaj

    Hiçbirisi mi devam etmiyor, yoksa sadece motor kısmı mı ?
    Mesela C serisi konfor serisi, artık değil mi ?


    Cevapları kesinleştirdikten sonra editleyecem ilk mesajımı çünkü :)
    |
    |
    talharo123 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    UYGUN FİYATA İNGİLİZCE ÇEVİRİ, BİLGİ ALMAK İÇİN ÖM ATIN. Güven problemi gibi şeyler için çekinmeden yazabilirsiniz.
  • Yarbay
    5651 Mesaj
    Bmw de sondaki i benzinli d dizel xdrive dört çeker, mercedeste 4 matic adı gibi dört çeker, artık mercedeste c200 d yazıyor dizel olduğu belli olsun diye, Volvo d2-d3 gibi dizel motor kodları var t5-t8 gibi turbo benzinli kodları var, awd gibi dört çeker kısaltmaları var.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    7558 Mesaj
    Eskiden öyleydi sanırım da şimdi öyle değil.
    Misal 5.25XD 2.5 değil 2.0. Sonunda ki D-İ dediğiniz gibi, dizel ve benzini ifade ediyor halen.
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1860 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: marvellous123

    hocam sen nasıl bi çevrede yetiştin, ve kaç yaşındasın ?
    Bana göre de senin şu an söylediğin çok gereksiz ve saçma. öğrenmek isteyen bi insana nasıl bu şekilde bi cevap verebiliyorsun ?

    beğenmeyen yazmaz ya, bunu hala çözemeyecek kadar çocuk musun ? neden bi yetişkin gibi davranmıyorsun?

    kardeşim üslubumda bir yanlışlık olduğunu düşünmüyorum.
    sen anlamak istediğin gibi anlıyor olabilirsin.
    çok merak ediyorsan yaz google bak.yanlış bir kelime cümle kullandığımıda düşünüyorsan şikayet et,uzaklaştırma cezası verirler zaten.
    _____________________________
  • Teğmen
    136 Mesaj

    üslübün hiç düzelmedi ki doğru olsun, kalabalık yapmasan da bişeyler öğrensem arkadaşım. Hala aynı üslubun ''çok merak ediyorsan yaz google bak'' yani şurdaki üsluba bakarsan anlarsın.

    bi insanın konusuna ''gereksiz olmuş'' demek saygısızlıktır, bu dünyanın her yerinde böyledir, bana böyle gelmedi.
    Googleye bakma olayına da gelince, tüm markaları hatırlamayabilirim, sonuçta el elden üstündür, belki ben seat markasına veya scoda markasına bakmayı unutucam ?

    Bunun yanı sıra da araştırmanın pek çok çeşidi vardır, bunu da bil bence. Sadece google ile yetinirsen bi yerden sonra yetmez hale gelir. Ben bazen aradığım şeyleri bulamayıp, başka kaynaklara da yöneliyorum. Ha bir de öğrenme türleri var o konuya girmeyeceğim, konu sapsın istemiyorum.

    İyi günler, beğenmeyen yazmaz.
    |
    |
    osmanbardak kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    UYGUN FİYATA İNGİLİZCE ÇEVİRİ, BİLGİ ALMAK İÇİN ÖM ATIN. Güven problemi gibi şeyler için çekinmeden yazabilirsiniz.
  • Binbaşı
    1097 Mesaj
    E60-63 aynı platforumun 2 farklı modelidir. E-60 5 serisi,e-63 6 serisidir. 2003 ten itibaren BMW bu ufak ayrıntıyla kasaların kodladı.Mercedesin model olayı da 90 larda başladı.Eskiden SE,SEL,SEC, gibi gereksiz bir sürü ayrıntı vardı. Şimdi A,B,C,E,S diye gidiyor suvlar hariç. A ve B nin bi anlamı yok.Bildiğim kadarıyla C nin de bi anlamı yok.E nin anlamı ise 200E den gelen Benzinli ifadesi daha sonradan başa getirildi ve E sınıfı olarak anışmaya başlandı.S ise almancada Sonderklasse yani son sınıfın kısaltması olarak kullanılıyor.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Sheer Driving Pleasure
  • Teğmen
    136 Mesaj

    hocam ben pek çok şeyi yanlış öğrenmişim sanırım.

    C'yi konfor serisi olarak
    E'yi de seçkin sınıf, elegant serisi olarak biliyordum.
    |
    |
    ertug0 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    UYGUN FİYATA İNGİLİZCE ÇEVİRİ, BİLGİ ALMAK İÇİN ÖM ATIN. Güven problemi gibi şeyler için çekinmeden yazabilirsiniz.
  • Binbaşı
    1603 Mesaj

    Seriler devam,motor kisminda sikinti var :-)



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    marvellous123 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    791 Mesaj
    Mercedes Benz'de isimlendirmeler genelde aracın kullanım amacına göre değişiyor. Örneğin CLK serisi Coupé-Leicht-Kurz (Türkçesiyle kesik-hafif-kısa), SLK Sportlich-Leicht-Kurz (Türkçesiyle spor-hafif-kısa), G serisi ve kombinasyonu modeller Geländewagen (Türkçesiyle arazi aracı) gibi bulundukları platforma göre isimlendiriliyor. Bazı modellerindeki 4MATIC yazısı da adaptif 4 çeker sistemini temsil ediyor.

    Eskiler ve ilgililer hatırlayacaklardır, E serisi eskiden önce motor hacmini temsil eden sayı sonra da E ya da D eklenerek satılırdı, 230E gibi. Buradaki E, Einspritzmotor (benzin motoru) için kullanılırdı, sonraki senelerde E serisine dönüşümde bunun dikkate alınması gerek sanırım.

    S serisi ise yine bu segmente göre isimlendirmenin örneklerinden, Sonderklasse (Türkçesiyle özel sınıf) anlamına geliyor.

    BMW'de durum biraz değişik. Segmentin coupé modelleri çift, 4 kapı-binek modelleri ise tek sayılarla adlandırılıyor. Mesela 3 serisi D sınıfı binek iken, 4 serisi aynı platformun coupé tasarıma sahip versiyonu olarak görülebilir. Aynı şekilde 1-2, 5-6 ve 7-8 (8 serisinin üretimi durdu) arasındaki ilişki de bu yönde. En sondaki harfler ise aracın ek bilgileri gibi düşünülebilir. Örneğin "i" benzinli motoru, "d" dizel motoru, "x" 4 çeker versiyonu, "c" coupéleri (eskiden 330ci vardı mesela, 4 serisi çıkmadan önceki D segment coupéyi temsil ederdi), "ti" tourismo internazionaleyi gösteriyor.

    Sondaki 2 rakamlı sayılar ise ayrıca bir alt başlık. Örneğin, 3 serisini ele alalım. 3-1 şeklinde başlayan bir kombinasyon, motor gamı içerisindeki en düşük güce sahip motorları temsilen durur. Mesela 316i, eldeki en düşük benzinli motor seçeneği, 318i bunun bir üstü gibi. Ortadaki rakam, motorun hacmi arttıkça büyüyerek ilerler.

    Son rakam ise, aynı motor hacminin farklı beygir güçlerini temsilen durur. Misal, 320d ile 325d arasındaki fark beygir farkıdır. Örneğin 2005-2009 arasındaki E90 kasa kodlu 3 serisinde, 320d 161, 325 194 beygirdir. Şu anda çarşı pazar downsizing denilen motoru olabildiğince küçültüp gücü emisyon/gürültüyü azaltma sebebiyle karışık olsa da, bu adlandırmanın temeli budur.
    _____________________________
    Hypermiler. C4 1.6 e-HDI Exclusive.




  • Teğmen
    136 Mesaj

    Hocam sağol en yardımcı olan yorum şu anda senin yazdığın, diğerlerinin yazdığı da yardımcı oldu tabi :)
    Bugün editleyecek durumda değilim malesef final dönemindeyim, fakat yarın editleyip bunları da ekleyecem, sağolasın.
    |
    |
    oneyy1905 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    UYGUN FİYATA İNGİLİZCE ÇEVİRİ, BİLGİ ALMAK İÇİN ÖM ATIN. Güven problemi gibi şeyler için çekinmeden yazabilirsiniz.
  • Yüzbaşı
    791 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: marvellous123

    Hocam sağol en yardımcı olan yorum şu anda senin yazdığın, diğerlerinin yazdığı da yardımcı oldu tabi :)
    Bugün editleyecek durumda değilim malesef final dönemindeyim, fakat yarın editleyip bunları da ekleyecem, sağolasın.

    Rica ederim. Daha ekleyebileceğim markalar da var da ben de senle aynı durumda olunca sıkıntı oldu.
    |
    |
    _____________________________
    Hypermiler. C4 1.6 e-HDI Exclusive.
  • Kıdemli Yarbay
    5064 Mesaj
    520d 2.0 dizel motor
    520i 1.6.benzin motor.

    ben boyle biliyorum



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    [color=
HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Reklamlar
SEO
son dakika
SEO
haberler
Canlı Tv izle
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
0,578
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.