Şimdi Ara

Araba Sabaha Kadar Çalışırsa Ne Olur?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
43.734
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Biraz önce dışarıdan geldim arabanın içinde kalorifer açık rolantide birini bekliyordum uykuluyumda sıcaktanda mayıştım yavaş yavaş derken aklıma geldi."Ben burada uyusam araba sabaha kadar çalışsa kaloriferde çalışsa ne olur diye düşündüm"

    Eski bir haber hatırlıyorum arabanın içinde uyuya kalmışlar kalorifer açıkken eksoz gazından ölmüşler diye ayrıntısını hatırlamıyorum...fakat öyle bir şey var mı gerçekten.Ben araba rölantideyken uyuya kalırsam(kalorifer açık) ne olur sabaha kadar?



    _____________________________
  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Araba Sabaha Kadar Çalışırsa Ne Olur?

    Bir aracı uzun süre çalışır halde bırakmak, çeşitli olumsuz sonuçlara yol açabilir. Bu sonuçlardan bazıları şunlardır:

    • Akünün Boşalması: Araba çalışmadığında, akü kalan gücünü korur. Ancak, araba çalıştırıldığında, akü aracın çalışması için gereken gücü sağlar. Eğer araba uzun süre çalışır halde bırakılırsa, akü boşalabilir ve araç çalışmayabilir.
    • Motor Hasarı: Araba olduğu yerde çalıştırıldığında, soğutma sistemi düzgün çalışmaz. Bu, motorun aşırı ısınmasına ve hasar görmesine yol açabilir.
    • Kalorifer Zehirlenmesi: Araba kaloriferi, motordan gelen egzoz gazlarını içeriye alır. Eğer araba kapalı bir alanda çalışır halde bırakılırsa, bu egzoz gazları içeriye birikerek kalorifer zehirlenmesine neden olabilir.
    • Yangın Tehlikesi: Araba uzun süre çalışır halde bırakıldığında, egzoz sistemi aşırı ısınabilir. Bu, yangına neden olabilir.

    Önemli Noktalar:

    • Arabanı gereğinden fazla çalışır halde bırakmamalısın.
    • Arabanı kapalı bir alanda çalışır halde bırakmamalısın.
    • Arabanın kaloriferini yalnızca araç hareket halindeyken kullanmalısın.
    • Arabanın bakımını düzenli olarak yaptırmalısın.
    • Arabanın aküsünü, motorunu ve soğutma sistemini düzenli olarak kontrol ettirmelisin.

    Bu önlemleri alarak, arabanın uzun süre çalışır halde bırakılmasının neden olduğu sorunlardan kaçınabilir ve aracının sağlığını koruyabilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • __



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi unixslax -- 21 Kasım 2010; 1:43:34 >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unixslax



    klima yani kalorifer %25 benzinden yakıttan harcar diye biliyorum heralde once aku biter klimada eksoz gazını arabanın içine almayacağına göre ve motor rölantide bu havada soğuyup ufak ihtimal stop da olabilir uzun sure çalışınca her arabada olmaz ya

    akü ile ne alakası var hocam
    _____________________________
  • dediğiniz durum küçük bir kapalı garajda olsa sonu ölümle biter ancak açık alanda aracın rölantide uzun süre çalışması belki motora zarar verebilir diye tahmin ediyorum, yoksa kesinlikle zehirlenme olmaz, şehrin kömür kokusundan rahatsızlık duymazsanız sorun da yok, bir de uyandığınızda benzin ibresi felaketin göstergesi olur, durduğu yerde benzini içer diye tahmin ediyorum.
    _____________________________
    DH Üyelik Tarihi: 7 Nisan 2007
    2015 kara civic elegance otomatik eco lpg i-vtec
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unixslax

    __
    Eksozdan içeriye kaçak yoksa zehirlenme olmaz. Elbette araç kapalı garajda değilse.
    Araç ortlama 1,5-2 litre/saat yaksa depo dolu olsa 25 saat çalışır.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: plcmn

    Eksozdan içeriye kaçak yoksa zehirlenme olmaz. Elbette araç kapalı garajda değilse.
    Araç ortlama 1,5-2 litre/saat yaksa depo dolu olsa 25 saat çalışır.

    Yok benim merak ettiğim araç açık alanda yeni nesi c sınıfı bir araçta durum ne olur...herhangi bir sorun oluşurmu motorda yada bende?
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaganss

    dediğiniz durum küçük bir kapalı garajda olsa sonu ölümle biter ancak açık alanda aracın rölantide uzun süre çalışması belki motora zarar verebilir diye tahmin ediyorum, yoksa kesinlikle zehirlenme olmaz, şehrin kömür kokusundan rahatsızlık duymazsanız sorun da yok, bir de uyandığınızda benzin ibresi felaketin göstergesi olur, durduğu yerde benzini içer diye tahmin ediyorum.

    yorumunuz için teşekkürler
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Bu sistem ne kadar eder?
    geçen ay açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: speed need


    quote:

    Orijinalden alıntı: plcmn

    Eksozdan içeriye kaçak yoksa zehirlenme olmaz. Elbette araç kapalı garajda değilse.
    Araç ortlama 1,5-2 litre/saat yaksa depo dolu olsa 25 saat çalışır.

    Yok benim merak ettiğim araç açık alanda yeni nesi c sınıfı bir araçta durum ne olur...herhangi bir sorun oluşurmu motorda yada bende?


    Hiçbir şey olmaz. Bazı eski araçlarda (70li modeller) sürekli rölantide kalınca hararet yapma sorunu vardı ama artık böyle bir sorunda yok.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eski Günler

    quote:

    Orijinalden alıntı: plcmn

    Eksozdan içeriye kaçak yoksa zehirlenme olmaz. Elbette araç kapalı garajda değilse.
    Araç ortlama 1,5-2 litre/saat yaksa depo dolu olsa 25 saat çalışır.

    Yok benim merak ettiğim araç açık alanda yeni nesi c sınıfı bir araçta durum ne olur...herhangi bir sorun oluşurmu motorda yada bende?

    Alıntıları Göster
    Hiç bir şey olmaz, kalorifer sıcaktaysa daha da bir şey olmaz. Motorun sıcak suyunu alıyor bildiğiniz gibi kalorifer sıcak konumdayken. Böylelikle harareti de önlemekte yardımcı olur.
    Gece yarısı sabaha karşı dahi sıcak yerlerde fan müşürü, termiği arızalı olan araçlar hararet yapabilir sadece o kadar.
    Enjeksiyonlu araçlar ortalama 12.5-13:1 afr ile çalışır rölantide, benzin de soğutmaya etki eder yani.
    _____________________________
    2 liters is a drink size, not an engine;V8 Power: No bottle, all throttle!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: speed need


    quote:

    Orijinalden alıntı: plcmn

    Eksozdan içeriye kaçak yoksa zehirlenme olmaz. Elbette araç kapalı garajda değilse.
    Araç ortlama 1,5-2 litre/saat yaksa depo dolu olsa 25 saat çalışır.

    Yok benim merak ettiğim araç açık alanda yeni nesi c sınıfı bir araçta durum ne olur...herhangi bir sorun oluşurmu motorda yada bende?

    kalorifer açıkken pek birşey olmaz. iç hava silkülasyonu açıksa sizede birşey olmaz. ancak kalorifer kapalı iken benzinli araçlar durduğu yerde çalışırsa hararet yapma riski var havanın sıcalığına göre
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eski Günler

    quote:

    Orijinalden alıntı: plcmn

    Eksozdan içeriye kaçak yoksa zehirlenme olmaz. Elbette araç kapalı garajda değilse.
    Araç ortlama 1,5-2 litre/saat yaksa depo dolu olsa 25 saat çalışır.

    Yok benim merak ettiğim araç açık alanda yeni nesi c sınıfı bir araçta durum ne olur...herhangi bir sorun oluşurmu motorda yada bende?

    Alıntıları Göster
    eğer dışarıdan gelen hava akımını kapatırsanız içerisinin havası değişmez, bir süre sonra camların buhar yapmasına neden olur, kalorifer fanı çalıştığı için oksijen oranı azalır araç içi hava sıcaktan nemsiz bir hal alır, ama dışarıdan gelen hava açık ise bir sorun olmaz.
    _____________________________
    DH Üyelik Tarihi: 7 Nisan 2007
    2015 kara civic elegance otomatik eco lpg i-vtec




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eski Günler

    quote:

    Orijinalden alıntı: plcmn

    Eksozdan içeriye kaçak yoksa zehirlenme olmaz. Elbette araç kapalı garajda değilse.
    Araç ortlama 1,5-2 litre/saat yaksa depo dolu olsa 25 saat çalışır.

    Yok benim merak ettiğim araç açık alanda yeni nesi c sınıfı bir araçta durum ne olur...herhangi bir sorun oluşurmu motorda yada bende?

    Alıntıları Göster
    Klima = soğutma ve nem almada çalışan ve krank milinden kayış ve kasnak marifetiyle kuvvet sömüren kompresörlü bir düzenek.
    Kalorifer = ısıtmada çalışan ve motorun soğutma suyu devresine bağlanan sıcak ve soğuk su girişleri olan petekli esanjör düzeneği.

    Çevre güvenliği tesis edip ısıtmayı açar ve aracın içinde kalırsanız yakıtın bitmesindan ziyade olabilecekler:

    A. Eksoz gazlarının atmosfere serbestçe yayılabileceği bir ortamda iseniz ön camları temiz hava girişi için 2 parmak indirirseniz sorun olmaz. Araç neticede sizin uykuda olduğunuzu bilmez, pekâlâ ayık bir şekilde de bekleyebilirsiniz aracın içinde ve aktif olarak ısınabilirsiniz.

    B. Eksoz gazlarının atmosfere serbestçe yayılabileceği bir ortamda değil iseniz (kapalı garaj, hava akımının olmadığı sıkışık yapılarla çevreli bir mekan vb.) içeriyi ısıttıktan sonra motoru kapatıp ara sıra kontağı açıp kaloriferi çalıştırmak suretiyle pasif olarak ısınmaya çalışabilirsiniz.

    SAKIN KAPALI MEKANDA ARAÇ ÇALIŞTIRIP İÇİNDE OTURMAYIN! DİKKAT! ÖLÜM TEHLİKESİ!
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr

    Hiç bir şey olmaz, kalorifer sıcaktaysa daha da bir şey olmaz. Motorun sıcak suyunu alıyor bildiğiniz gibi kalorifer sıcak konumdayken. Böylelikle harareti de önlemekte yardımcı olur.
    Gece yarısı sabaha karşı dahi sıcak yerlerde fan müşürü, termiği arızalı olan araçlar hararet yapabilir sadece o kadar.
    Enjeksiyonlu araçlar ortalama 12.5-13:1 afr ile çalışır rölantide, benzin de soğutmaya etki eder yani.



    ben hararet yapar di mi demesem nerden aklına gelicekti. ben de olmasam sanayide döverler seni yua.
    _____________________________


  • quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun


    quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr

    Hiç bir şey olmaz, kalorifer sıcaktaysa daha da bir şey olmaz. Motorun sıcak suyunu alıyor bildiğiniz gibi kalorifer sıcak konumdayken. Böylelikle harareti de önlemekte yardımcı olur.
    Gece yarısı sabaha karşı dahi sıcak yerlerde fan müşürü, termiği arızalı olan araçlar hararet yapabilir sadece o kadar.
    Enjeksiyonlu araçlar ortalama 12.5-13:1 afr ile çalışır rölantide, benzin de soğutmaya etki eder yani.



    ben hararet yapar di mi demesem nerden aklına gelicekti. ben de olmasam sanayide döverler seni yua.


    Hava akımı olmayan yerlerde çalışan araçlarda hararet olasılığı daha yüksektir aslan parçası, öğreneceksin sende öğreneceksin.
    _____________________________
    2 liters is a drink size, not an engine;V8 Power: No bottle, all throttle!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr

    quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun


    quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr

    Hiç bir şey olmaz, kalorifer sıcaktaysa daha da bir şey olmaz. Motorun sıcak suyunu alıyor bildiğiniz gibi kalorifer sıcak konumdayken. Böylelikle harareti de önlemekte yardımcı olur.
    Gece yarısı sabaha karşı dahi sıcak yerlerde fan müşürü, termiği arızalı olan araçlar hararet yapabilir sadece o kadar.
    Enjeksiyonlu araçlar ortalama 12.5-13:1 afr ile çalışır rölantide, benzin de soğutmaya etki eder yani.



    ben hararet yapar di mi demesem nerden aklına gelicekti. ben de olmasam sanayide döverler seni yua.


    Hava akımı olmayan yerlerde çalışan araçlarda hararet olasılığı daha yüksektir aslan parçası, öğreneceksin sende öğreneceksin.

    Alıntıları Göster
    Yukarıdaki yorumlara ek şöyle bir-iki durum da var;

    1-) Araç bir yol kenarında ise, birileri sizden endişe edip, 112 yada 115'e haber verebilir, Polis ya da Doktor tarafından uyandırılabilirsiniz.

    2-) Araç, sizin ve aracınızın yakından tanındığı emniyetli bir yerde değilse ve kapılar kiltli değilse, gözü kara hırsızlar tarafından, kolayca al aşağı edilip aracınızı çaldırabilirsiniz.

    Aman kapalı alanda yada hava akımı olmayan yerde uzun süre içinde durmayın! En hafifi baş ağrısı, baş dönmesi yapabilir. Bu halde de trafiğe çıkarsanız kaza yapma ihtimaliniz yükselir.

    Araç yeni nesil ise hiç birşey olmaz, benzin bitene kadar günlerce çalıştırabilirsiniz. Motorların üretim bantlarının bitiminde Motor Test Odaları vardır, bu odalarda, motorlar gerek yüklü, gerek yüksüz test edilirler. Kimisi haftalarca hiç durdurulmadan yükte ve boşta denenir. Uzun süreli deneme yapılan motorlar deneme sonunda parçalanır ve parçalar incelenir.

    Açık alanda yeni nesil bir aracı benzin bitene kadar çalıştırabilirsiniz, bir sorun olmaz. (sorunsuz motorlarda tabii ki. Bir arıza varsa bu durumda ortaya çıkar.)

    Saygılar.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mesut4.bahtiyar

    Yukarıdaki yorumlara ek şöyle bir-iki durum da var;

    1-) Araç bir yol kenarında ise, birileri sizden endişe edip, 112 yada 115'e haber verebilir, Polis ya da Doktor tarafından uyandırılabilirsiniz.

    2-) Araç, sizin ve aracınızın yakından tanındığı emniyetli bir yerde değilse ve kapılar kiltli değilse, gözü kara hırsızlar tarafından, kolayca al aşağı edilip aracınızı çaldırabilirsiniz.

    Aman kapalı alanda yada hava akımı olmayan yerde uzun süre içinde durmayın! En hafifi baş ağrısı, baş dönmesi yapabilir. Bu halde de trafiğe çıkarsanız kaza yapma ihtimaliniz yükselir.

    Araç yeni nesil ise hiç birşey olmaz, benzin bitene kadar günlerce çalıştırabilirsiniz. Motorların üretim bantlarının bitiminde Motor Test Odaları vardır, bu odalarda, motorlar gerek yüklü, gerek yüksüz test edilirler. Kimisi haftalarca hiç durdurulmadan yükte ve boşta denenir. Uzun süreli deneme yapılan motorlar deneme sonunda parçalanır ve parçalar incelenir.

    Açık alanda yeni nesil bir aracı benzin bitene kadar çalıştırabilirsiniz, bir sorun olmaz. (sorunsuz motorlarda tabii ki. Bir arıza varsa bu durumda ortaya çıkar.)

    Saygılar.

    Alıntıları Göster
    Anılarım canlandı birden.
    Yıllar önce mazot ucuzken arazi sulamak için kamyon motoru kullanıyorduk. Hurdaya çıkmış bir 1970 li model Thames kamyonun motorunu rektefiye ettirip derinkuyu pompasına bağlı olarak kullanıryorduk. Günlerce olduğu yerde, güneşin altında, sadece mazot ilavesi ile durmadan çalışır, tık demezdi. Altı silindirli mazot canvarıydı. Hey gidi günler. Şimdi kullansak kaldırılan ürün sadece mazot parasını karşılar heralde.
    Kamyon şöyle bir şeydi:

    _____________________________
    Gösterilecek bir şey bulunamadı!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: family guy

    Anılarım canlandı birden.
    Yıllar önce mazot ucuzken arazi sulamak için kamyon motoru kullanıyorduk. Hurdaya çıkmış bir 1970 li model Thames kamyonun motorunu rektefiye ettirip derinkuyu pompasına bağlı olarak kullanıryorduk. Günlerce olduğu yerde, güneşin altında, sadece mazot ilavesi ile durmadan çalışır, tık demezdi. Altı silindirli mazot canvarıydı. Hey gidi günler. Şimdi kullansak kaldırılan ürün sadece mazot parasını karşılar heralde.
    Kamyon şöyle bir şeydi:




    Bizde bir tane var hocam 63 Thames Trader.
    İhaleden almıştık.
    Bu da 2006 yılından kalan bir fotoğrafı, şu anda ise tüm aksamları faal;



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RqJnr -- 21 Kasım 2010; 13:39:31 >
    _____________________________
    2 liters is a drink size, not an engine;V8 Power: No bottle, all throttle!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr

    quote:

    Orijinalden alıntı: family guy

    Anılarım canlandı birden.
    Yıllar önce mazot ucuzken arazi sulamak için kamyon motoru kullanıyorduk. Hurdaya çıkmış bir 1970 li model Thames kamyonun motorunu rektefiye ettirip derinkuyu pompasına bağlı olarak kullanıryorduk. Günlerce olduğu yerde, güneşin altında, sadece mazot ilavesi ile durmadan çalışır, tık demezdi. Altı silindirli mazot canvarıydı. Hey gidi günler. Şimdi kullansak kaldırılan ürün sadece mazot parasını karşılar heralde.
    Kamyon şöyle bir şeydi:




    Bizde bir tane var hocam 63 Thames Trader.
    İhaleden almıştık.
    Bu da 2006 yılından kalan bir fotoğrafı, şu anda ise tüm aksamları faal;


    Alıntıları Göster
    Cevaplaınız için teşekkürler
    konuyu biraz araştırdım ve

    http://www.eksiduyuru.com/index.php?m=d&s=1&id=13144

    burada da konuyu detaylı anlatanlar var
    _____________________________




  • arac kapalı alanda olmadıgı surece sıze bırsey olacagını sanmıyorum,mootorda benzın bıtene kadar calısır,hıc bırsey olmaz..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: raikkonen999

    arac kapalı alanda olmadıgı surece sıze bırsey olacagını sanmıyorum,mootorda benzın bıtene kadar calısır,hıc bırsey olmaz..
    araç kapalı veya açık yer farketmez.özellikle benzinli araçlarda bu şekilde sabahlamak sakıncalıdır.bir arkadaşın dediği gibi aracı içinde uyuyan insanlar maalesef ölmüşler.
    bu herzaman olan birşey deyildir tabii.önce soğutma ve ısıtmanın nasıl çalıştığını bilmek gerekir.ısıtmada soğutma suyunun dolaştığı kalorifer radyatörüne fan tarafından hava üflenir.radyatorlerden geçen hava ısınır.hortumlarla gerekli yerlere sıcak hava üflenir.
    buraya kadar sorun yok.kalorifer peteklerine üflenen hava dışarıdan temin edilir.havanın sıcak olması istendiğinden bu hava motor çevresinden temin edilir.işte bu durumda manifold veya eksozun motora yakın yerlerinde olan kaçaktan ısıtma havasına karışır devamındada o hava aracın içine dolar .birde farkında olmazsınız önünüzde çalışan benzinli bir araçta olabilir.
    bu hava CO yönünden zenginse ölüm kaçınılmaz olur.kimsenin zarar görmemesi dileği ile.
    _____________________________




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.