Şimdi Ara

araba parçası km ömrü ? (japon kalitesi)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
1
Favori
751
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • fren diski ömrü ortalama olarak nette gösterilen 60 70 bin km civarında gösteriliyor ben ise 195 binde yeni değiştirdim diskleri önler neyse arkalar daha kullanılabilir durumdaydı sanayide kaç oldu denk geliyorum adamın arabası daha 1 ile 7 yaş arasında klima gazı basıyorlar tamamlıyorlar ben daha fabrikanın koyduğu klima gazına dokunmadım buz gibi soğutuyor 15 yıllık fabrikanın klimaya bastığı gaz ne kaçak ne göçek hiçbir şey yok 2 bakımda bir polen filitresi değiştir devam ilk lpg takıldığında uyarmadılar gaz filitresini 70 bin km sonra değiştirdim diskler değişirken ustam el freni balatası da al dedi onları da değiştirelim dedi üstündeki el freni balatasına 15 yıldır halen ayar yapılmamış fabrikanın bıraktığı ayarda kullanıyordum sıfır bosch el fren balatası getirdim gel dedi yan yana koydu sıfır km el freni balatası üstündeki 15 yıllık fabrikanın taktığı el freni balatasından daha ince usta bile şaşırdı şok oldu nasıl olabilir böyle bir şey ayrıca beton gibi tutuyordu biraz sıktı hiç gerek yok dedi değiştirmeye benim araç daha yeni yeni 5w-40 koymaya başladım 195-binde 195-bine kadar hep 5w30 kullanıyordum geçen ustama bir chevrolet captiva geldi adam daha 75 80 binde 5w-30 dan 5w-40 geçti yağ yakma eksiltme olduğu için hem de sadece benzinli  




    yani demek istediğim bu araç parçalarının ömrü neye göre belirleniyor ? nasıl hesaplanıyor yukarıda yazdığım gibi adamlar 1 kaç yaşında arabaya klima gazı basıyorlar 2 3 takım fren balatası eskitince fren diski değiştiriyorlar ben mi şanslıyım yoksa japonun verdiği sağlamlık kalite ve uzun ömür mü ? araç nissan qashqai 2008 1,6 tekna lpg-benzin




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berke_17. -- 19 Eylül 2023; 14:57:45 >







  • Balata ve disk için km olarak ömür belirlenmez. Tamamen kullanım tarzı ile alakalıdır. Mesela bir balata 200bin kmde bile bitebilir.
  • motograter M kullanıcısına yanıt

    anladım hocam doğurudur ben nette gördüğüm ortalamalardan belirttim sadece

  • quote:

    Orijinalden alıntı: berke_17.

    anladım hocam doğurudur ben nette gördüğüm ortalamalardan belirttim sadece

    Internette bilgi adına çok yanıltıcı şeyler yazıyorlar zaten.

  • İlk defa duydum bu kadar yüksek km de balatanın bittiğini. Hangi markaydı hocam 195.000 km giden balata?

  • eniştemin 2007 d4d corollasının ilk diskleri 170binde değişti orijinal olarak benim gördüğüm kadarıyla rahatlıkla 200bini devirirdi debriyaj balatası 145binde bitti şu an 175binde ne yağ eksiltir ne de su ne de duman atar japon sağlamlığı başkadır daha arabanın motoruna anahtar değmedi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oky33

    İlk defa duydum bu kadar yüksek km de balatanın bittiğini. Hangi markaydı hocam 195.000 km giden balata?

    Illa bir markaya gerek yok her marka gidebilir. Çoğunlukla uzun yol yapan biri için mesela ya da sakin bir kullanıcı için freni çok kullanmayıp da yavaşlamalarda motor freni ile yavaşlayanlar. Böyle kullanların frene basmaya ne kadar ihtiyacı olacakta balata değiştirecek ?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: oky33

    İlk defa duydum bu kadar yüksek km de balatanın bittiğini. Hangi markaydı hocam 195.000 km giden balata?

    hocam el freni balatasını diyorsanız fabrikanın taktığı balata orijinal markasını bende bilmiyorum inan bilsem aynısından fiyatı ne olursa olsun alacağım aynı şekil fren disklerinin de fabrikanın taktığı neyse ondan da alacağım ama markasını bende bilmiyorum

  • mosasaurus kullanıcısına yanıt

    hocam aracı yaklaşık olarak 2013 ten beri kullanmaktayım 47 bin civarında aldım 2.el olarak canını alacak gibi kullandığım halde yıllarca yağını suyunu 7 8 binde değiştiriyorum kafam rahat nerelere gittim geldim bir sefer olsun üzmedi geçtiğimiz bayram tatilinde full lpg ile o kavurucu sıcakta önce izmire gittim bütün sıcakta klima açık turladım akşam orada kaldım ertesi sabah yine sıcakta antalya ya gittim günü birlik akşamına tekrar izmire döndüm orada kaldım ertesi sabah izmirden ayrılıp istanbula gittim antalyaya giderken o yokuşlarda her gölgede bir araba kaputu açmış soğutuyor bekliyor yeni eski fark etmez ben o yokuşları kavurucu sıkcata klima açık lpg de banamısın demeden çıktım 1 kez olsun üzmedi beni benim emektar   





  • motograter M kullanıcısına yanıt

    Fren konusu dediğiniz gibi kullanıcıdan kullanıcıya , yoldan yola değişir. Ama hiç 195.000 km giden bir balata duymamıştım.

  • tok kapı sesin yok ama onu napcaz ?

  • crow in cornfield C kullanıcısına yanıt
    iki yalıtıma bakar corolla hybridime 4 kapı bağaj yaptım ses kalitesi ve kapı sesi çok değişti araç segment atladı;)
  • Ben bi japon aracı kullandım corollo dizel şirket aracı olarak.

    Yalıtım yok,

    Yakıt tüketimi dizele göre fazla,

    Konfor yok,

    Kalite yok.

    Her yerinden tıkır tıkır ses gelir, otomatik vitesi berbat ötesi, motor güçsüz 1.4 dizel, cam açıkken kapı kapatmaya ayrıca nefret ederdim. Boya kalitesi vasat. İç malzeme kalitesi berbat ötesi, havalandırma menfezleri elimde kalmıştı (japonla yapıştırmıştım).

    Yani say say bitiremem, elle tutulur hiç bir yanı yok.
  • yazdiginiz cogu sey kullanimla alakali. klima gazi buyuk oranda bilgisizlik, bir kac yasindaki arabanin klima gazi ancak kaza vs olduysa kacar. ancak insanlar kontrol olsun vs diye gidiyor ustalarda degistiriyor. Kendi araclarimda bir kere klima gazi degisti o da 16 yasindaki grande puntonun alternatoru degisirken gerektigi icin. Arkadasin 2002 model mercedesinde cok kucuk bir kacak var mesela, her sene bastiriyor.


    el freni balatasina gelince, zaten kolay kolay eskimez. yani normal kullanan, hareket halinde el freni cekmeyen birisinin balatasi incelmez. bosch zaten en uyduruk "marka" bence.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OzzY® -- 19 Eylül 2023; 19:37:53 >
  • mosasaurus kullanıcısına yanıt

    Ben Toyota hakkında bilgim yok hocam ne mutlu size ama

  • OzzY® O kullanıcısına yanıt

    Hocam cidden bosch neden kalitesiz tam olarak onu merak ettim ama

  • berke_17. kullanıcısına yanıt

    bosch neredeyse hicbir parcayi kendisi uretmiyor fason urettip satiyor, yani aslinda adini satiyor.

    tabii ki bu dogrudan kalitesiz oldugunu gostermiyor ancak piyasada bilinen markalardan kotu. zaten bu yuzden marka kelimesini tirnak icinde yazmistim. yani adi sani olmayan merdiven alti markalardan iyidir belki ancak bir sekilde bir marka degeri olan markalar arasinda kalitesi kotu.

  • Japonun yürüyeni sağlam olsada kalan aksamların kalitesizliği yüzünden tercih edilesi olmuyor benim düşüncem
  • opel corsa 1.2 swing arabamız ile yaşadıklarımızı anlatayım. 2002 ama 2003 alımlıydı. 175000 km civarı baskı balata ilk defa değişti. tamirci mırındanarak (içinden kesin küfür ediyordu) zar zor değiştirdi. trigeri zincirliymiş değişmemişti. şimdi bu arabaya süper diyebilir miyiz? 890 kg miydi neydi. kar yağdığında eğlencesine sürmeye çıkardım. az yakardı. 5.5 lt benzin. tüp taktırmaya babam ihtiyaç bile duymazdı. debimetre mi oksijen sensörü mü ne iki parmak uzunluğunda sensör arızası dışında bakım harici tamirciye gitmemişti.


    yani japon arabaları sağlam vs derken diğerlerinde de olduğunu söyleyim dedim. klima gaz olayı 2003 model stilomda da değişmeden biniyordum. 2013-2017 yılları arasında bindim kliması iyi ve gazı bitmiyordu. kaza yoksa zaten bitmez. kapalı devre sistem.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.