Şimdi Ara

araba boşta ve durur vaziyette çalışırken neden stop eder?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
38
Cevap
0
Favori
85.683
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1-Arkadaşlar trafik ışıklarında falan beklerken boşa alıyorum arabayı, devir 1 in altına düşüyor ve araba stop ediyor.
    boşta çalışırken araba titriyor yani çalışsam mı çalışmasam mı arasında bir durumda.
    2-ikinci bir problem ise 120 veya üstünde giderken yada 100 veya üsünde giderken ani fren yaptığımda dümen, hatta tüm araba titriyor. bunların sebebi ne olabilir?
    Servise verdim 400 tl para gitti hala aynı?



    _____________________________
    İmzama ne koyacağıma karar verene kadar bir süre boş kalacak.
  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Araba Boştayken ve Dururken Neden Stop Eder?

    Arabanın boştayken ve dururken stop etmesi, araç sahipleri için can sıkıcı bir sorun olabilir. Bu durumun birçok nedeni olabilir ve sorunu çözmek için öncelikle altta yatan nedenin belirlenmesi gerekir.

    Yaygın Nedenler:

    • Boşta Hava Akışı Sorunları: Motorun düzgün çalışması için yeterli hava akışına ihtiyacı vardır. Hava filtresinin tıkanması veya hava girişinde bir sorun olması, motorda durmaya neden olabilir.
    • Yakıt Sistemi Arızaları: Yakıt pompası arızası, yakıt filtresinin tıkanması veya yakıt enjektörlerindeki sorunlar, yeterli yakıtın motora ulaşmasını engelleyerek stop etmeye neden olabilir.
    • Ateşleme Sistemi Sorunları: Bujilerin aşınması, ateşleme bobinlerindeki arızalar veya ateşleme modülündeki sorunlar, motorun ateşleme yeteneğini etkileyerek stop etmesine neden olabilir.
    • Sensör Arızaları: Oksijen sensörleri, krank mili konum sensörü veya kütle hava akış sensörü gibi sensörlerdeki arızalar, motorun çalışmasıyla ilgili önemli verilerin eksik olmasına neden olarak stop etmesine yol açabilir.
    • Vakum Kaçakları: Vakum hortumlarındaki kaçaklar, motora hava sızıntısı yaparak hava-yakıt karışımını bozabilir ve stop etmesine neden olabilir.

    Sorunu Çözme:

    Arabanın boştayken ve dururken neden stop ettiğini belirlemek için aşağıdaki adımlar izlenebilir:

    • Hava filtresini kontrol edin.
    • Yakıt pompası basıncını test edin.
    • Ateşleme sistemini inceleyin.
    • Sensörleri kontrol edin.
    • Vakum hortumlarını kontrol edin.

    Sorun tespit edildikten sonra, sorunu çözmek için gerekli onarımlar veya değiştirmeler yapılmalıdır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Aracın markası, modeli, kullandığı yakıt nedir ?
    _____________________________
  • Titreyip stop etmeyi LPG var ise o yuzden yapıyo olabilir.

    Fren yaptığında Titremenin sebebi de 1. Balans ayarı. 2. Fren disklerinin bozulması tornaya gitmesi gerek. Ayrıca balatalarda da sorun olabilir. Diskler tornaya gider ve balatalar değişirse düzelir o sorun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi `bELa -- 27 Ekim 2011; 9:05:21 >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: `bELa

    Titreyip stop etmeyi LPG var ise o yuzden yapıyo olabilir.

    Fren yaptığında Titremenin sebebi de 1. Balans ayarı. 2. Fren disklerinin bozulması tornaya gitmesi gerek. Ayrıca balatalarda da sorun olabilir. Diskler tornaya gider ve balatalar değişirse düzelir o sorun
    1998 model hyudai accent. benzinli.
    _____________________________
    İmzama ne koyacağıma karar verene kadar bir süre boş kalacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: `bELa

    Titreyip stop etmeyi LPG var ise o yuzden yapıyo olabilir.

    Fren yaptığında Titremenin sebebi de 1. Balans ayarı. 2. Fren disklerinin bozulması tornaya gitmesi gerek. Ayrıca balatalarda da sorun olabilir. Diskler tornaya gider ve balatalar değişirse düzelir o sorun

    adamda öyle demişti. fren disklerinde sorun var değişmesi gerek demişti. fren diskleri bozulsuysa değişmesi gerekmez mi torna işi halleder mi?
    _____________________________
    İmzama ne koyacağıma karar verene kadar bir süre boş kalacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tangmuch

    quote:

    Orijinalden alıntı: `bELa

    Titreyip stop etmeyi LPG var ise o yuzden yapıyo olabilir.

    Fren yaptığında Titremenin sebebi de 1. Balans ayarı. 2. Fren disklerinin bozulması tornaya gitmesi gerek. Ayrıca balatalarda da sorun olabilir. Diskler tornaya gider ve balatalar değişirse düzelir o sorun

    adamda öyle demişti. fren disklerinde sorun var değişmesi gerek demişti. fren diskleri bozulsuysa değişmesi gerekmez mi torna işi halleder mi?

    Alıntıları Göster
    Bende de 2001 Accent milenyum var. Araç lpgde çok güzel çalışıyor ama benzine aldığımda rölanti düşüyor, gaz yemiyor, motor bir süre afallıyor, 15 dakika benzinde çalıştıktan sonra anca kendine geliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dominic Toretto

    Bende de 2001 Accent milenyum var. Araç lpgde çok güzel çalışıyor ama benzine aldığımda rölanti düşüyor, gaz yemiyor, motor bir süre afallıyor, 15 dakika benzinde çalıştıktan sonra anca kendine geliyor.

    bendede aynı 15-20 dakika çalışsa tamam ama. evden çıkınca ışıklara giriyorum, ışıklarda müzikde açık arabanın söndüğünü farketmedim, yeşil yandı, gaza basıyorum gitmiyor. meğersem stop etmiş. Milelt ışıklarda beni bekledi biraz sövmüşlerdir ama ne yapayım.
    _____________________________
    İmzama ne koyacağıma karar verene kadar bir süre boş kalacak.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tangmuch

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dominic Toretto

    Bende de 2001 Accent milenyum var. Araç lpgde çok güzel çalışıyor ama benzine aldığımda rölanti düşüyor, gaz yemiyor, motor bir süre afallıyor, 15 dakika benzinde çalıştıktan sonra anca kendine geliyor.

    bendede aynı 15-20 dakika çalışsa tamam ama. evden çıkınca ışıklara giriyorum, ışıklarda müzikde açık arabanın söndüğünü farketmedim, yeşil yandı, gaza basıyorum gitmiyor. meğersem stop etmiş. Milelt ışıklarda beni bekledi biraz sövmüşlerdir ama ne yapayım.

    Alıntıları Göster
    neden stop ettiği hakkında fikir sahibi olan yok mu arkadaşlar?
    _____________________________
    İmzama ne koyacağıma karar verene kadar bir süre boş kalacak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tangmuch

    neden stop ettiği hakkında fikir sahibi olan yok mu arkadaşlar?

    Alıntıları Göster
    Anlamam ama rölanti ayarı olabilir.
    _____________________________
    Doğan...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DoğanX

    Anlamam ama rölanti ayarı olabilir.

    Alıntıları Göster
    bu rölanti ayarını nerde yaptırabilirim ve kaça mal olur peki? yada bu işten anlayan arkadaşlarım falan yapabilir mi yoksa beceri mi gerekir.
    _____________________________
    İmzama ne koyacağıma karar verene kadar bir süre boş kalacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DoğanX

    Anlamam ama rölanti ayarı olabilir.

    Alıntıları Göster
    Hyundai araçlarında benzinde geç çalışma stop etme ve rolanti bozukluğu yaşayan arkadaşlar bunun sebebi aracın kendi ecu (Beyin) nin hava yakıt karışım ayarında hata yapması yani yanlış lpg ayarından dolayı lpg de çalışırken kendi beynini lpg deki oranlara göre kalibre ediyor buraya kadar herşey normal ama lpg nin bilgilerini ecu ye yazdığı için benzinde soğuk motorda ilk çalışmada sorun yaratıyor. Bunun sebepleri enjektör meme çapının yanlış seçilmesi regulatör basıncının yanlış ayarlanması ve tabiki yazılımla ilgilidir. Size tavsiyem aracınızın kutup başını 4-5 saat liğine sökün akşamdan söküp sabah çalıştırın aracınızın çalışmasında hiçbir sorun kalmadığını görürsünüz. Aynı sorunlarla bende uğraştım. Size tavsiye edeceğim adres. Konu hakkında daha fazla detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.

    www.hyundaiclubtr.com
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MERTERAK

    Hyundai araçlarında benzinde geç çalışma stop etme ve rolanti bozukluğu yaşayan arkadaşlar bunun sebebi aracın kendi ecu (Beyin) nin hava yakıt karışım ayarında hata yapması yani yanlış lpg ayarından dolayı lpg de çalışırken kendi beynini lpg deki oranlara göre kalibre ediyor buraya kadar herşey normal ama lpg nin bilgilerini ecu ye yazdığı için benzinde soğuk motorda ilk çalışmada sorun yaratıyor. Bunun sebepleri enjektör meme çapının yanlış seçilmesi regulatör basıncının yanlış ayarlanması ve tabiki yazılımla ilgilidir. Size tavsiyem aracınızın kutup başını 4-5 saat liğine sökün akşamdan söküp sabah çalıştırın aracınızın çalışmasında hiçbir sorun kalmadığını görürsünüz. Aynı sorunlarla bende uğraştım. Size tavsiye edeceğim adres. Konu hakkında daha fazla detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.

    www.hyundaiclubtr.com

    Alıntıları Göster
    @merterak
    Bende lpg yok sadece benzin.
    ayrıca kutup başını 1 defa söküp taktıgımda sorun tamamen hallolur mu yoksa o günlük mü hallolur.
    _____________________________
    İmzama ne koyacağıma karar verene kadar bir süre boş kalacak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tangmuch

    @merterak
    Bende lpg yok sadece benzin.
    ayrıca kutup başını 1 defa söküp taktıgımda sorun tamamen hallolur mu yoksa o günlük mü hallolur.

    Alıntıları Göster
    Bende de aynı sorun 3-5 sene önce yaşanmıştı. Hyundai Sonata vardı. Sabahları motoru ilk çalıştırdığımda, motor rolantideyken stop ederdi; 10-15 dk. sonra Motor ısınınca stop etme olayı ortadan kalkardı. Aracınızdaki sorun sabahları, motor soğukken, stop ediyorsa, büyük bir ihtimal, motorla beyin arası bir olay, ( motor sıcaklığını beyine ulaştıran parça) 500- 600 tl masrafı vardı o tarihlerde...
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tangmuch

    @merterak
    Bende lpg yok sadece benzin.
    ayrıca kutup başını 1 defa söküp taktıgımda sorun tamamen hallolur mu yoksa o günlük mü hallolur.

    Sizin araç karbüratörlü ise hiçbir değişiklik olmaz benim bahsettiğim sorun çözümü enjeksiyonlu ve lpg li araçlarda yaşanıyor. Söylediğim çözüm geçicidir ama donanım yönünden arıza olmadığını ıspatlar. Maalesef sizin aracınızda yaşanan sorun bence sensörle alakalı bir durum.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: photos

    Bende de aynı sorun 3-5 sene önce yaşanmıştı. Hyundai Sonata vardı. Sabahları motoru ilk çalıştırdığımda, motor rolantideyken stop ederdi; 10-15 dk. sonra Motor ısınınca stop etme olayı ortadan kalkardı. Aracınızdaki sorun sabahları, motor soğukken, stop ediyorsa, büyük bir ihtimal, motorla beyin arası bir olay, ( motor sıcaklığını beyine ulaştıran parça) 500- 600 tl masrafı vardı o tarihlerde...

    Sizinki belki sensör yüzünden olmuştur ama hyundailerde bu sorun %95 yukarıda bahsettiğim sorundan dolayı oluyor söylediğim gibi bu sorunu yaşayanlar 4-5 saat kutup başını söküp aracın ecu su sıfırlayınca eski sorunlarını yaşamıyorsa tamamen yazılımla alakalı ama aynı sorunlar devam ediyorsa sensörlerle ilgili başka bir sorun var demektir.
    _____________________________
  • Aracın motor kaputunun altına hic su doktunmu
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: retro.

    Aracın motor kaputunun altına hic su doktunmu
    Benim Hyundai Excel 'de 100 ile giderken frenleme yaptığımda aşırı titreme yapıyodu hatta bi ara tekerlekler kopacak zannetmiştim. Ön diskler, balatalar değişti ama çin malı değil Kore malı. Titreme hissedilmeyecek kadar azaldı. Usta ön tekerlek aksamını tamamen değiştirirsek sorunun tamamen kesileceğini söledi ama bu işince bir hafta süreceğini söledi bende bekleyememiştim. 300 TL'ye ön diskler, balatalarla kapatmıştık işi ama sorun çok azda olsa devam ediyor.
    İlk çalıştırmalarda sallıyo motor gaz vermezsem stop ediyo ama ısınınca sorun kalmıyo.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tangmuch

    neden stop ettiği hakkında fikir sahibi olan yok mu arkadaşlar?

    buji kablolarında bir şey olabilir
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 35turka

    Benim Hyundai Excel 'de 100 ile giderken frenleme yaptığımda aşırı titreme yapıyodu hatta bi ara tekerlekler kopacak zannetmiştim. Ön diskler, balatalar değişti ama çin malı değil Kore malı. Titreme hissedilmeyecek kadar azaldı. Usta ön tekerlek aksamını tamamen değiştirirsek sorunun tamamen kesileceğini söledi ama bu işince bir hafta süreceğini söledi bende bekleyememiştim. 300 TL'ye ön diskler, balatalarla kapatmıştık işi ama sorun çok azda olsa devam ediyor.
    İlk çalıştırmalarda sallıyo motor gaz vermezsem stop ediyo ama ısınınca sorun kalmıyo.

    aynen beni anlatmışsın dostum. kelimesi kelimesine başıma gelenler. fren yapınca aşrıı titriyordu. ama fren disklerini değiştirmedim. servisini vs. yaptım. 400 tl ödedim. biraz azaldı titerme ama hala devam ediyor. çalışmasıda ilk-10-15 dakika sönmezse kolay kolay sönmüyor. ama başlarda bazen sönüyor. eğer ısıtma açıksa ve arabayı yeni çalıştırmssam ve boşta bekliyorsam %99 sönüyor.
    _____________________________
    İmzama ne koyacağıma karar verene kadar bir süre boş kalacak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tangmuch

    bu rölanti ayarını nerde yaptırabilirim ve kaça mal olur peki? yada bu işten anlayan arkadaşlarım falan yapabilir mi yoksa beceri mi gerekir.

    çok tutmaz 20 tl en fazla
    _____________________________
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.