Şimdi Ara

araba aküsü şarj etme? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
2
Favori
76.248
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Samet Gişi S kullanıcısına yanıt
    Trafo çıkışı 24v yazıyor , akü voltajınıda takip ediniz,, 14v u geçmesin,.. aklıma araç konjektörleri geldi, denemedim ama 14v u geçince , manyetik indükleme akımını kesiyordu, emniyet için öyle bir devre kullanınız
  • Evet orijinali 24 volt trafonun ben sekonderi azaltıp 16 volta sabitledim çıkışı 😇

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konjöktör ile denedim ben daha önce trafo akımına dayanmıyor aşırı ısınıyor yaktım hatta o yüzden 18 amperi gördü trafo ısınıyor böyle olunca konjöktör de aşırı ısındı yandı😂 Fırtına Emin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Samet Gişi S kullanıcısına yanıt
    Aküyü tam bitirmiyorsunuz değilmi,, belki biliyorsunuzdur > akü 11v a kadar kullanılır.. 11v un altına düşerse, akü ölür..
  • Tabiki hayır düşmüyor zaten tam şarj ediyorum 2 3 ay gidiyor genellikle kış aylarında kullanıyorum çünkü elektrik kesintisi oluyor bi gidiyor bir hafta yok aydınlatma ve telefon şarjı gibi işlemlerde kullanıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

  • NOKTA

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Slm_as S kullanıcısına yanıt
    Videoda yapılan,,, Hiç güvenli değil, hemde hiç .
    Max 14.4 v ile şarj olacak 12v aküyü, 19v a bağlamış.
    Gecede uyuya kalmış, iyi asit zehirlenmesi yaşamamış, akünün patlamamasi mucize.

    Bu işin en basit ugunu, 5 adet 7815 voltaj regülatörü entegresi , her birinin çıkışına 1n4007 diyot baglanarak , diyot çıkışları aküde birleştirilir,
    7815 lerin girişi ve şase ucu 19v adaptöre bağlanır,
    Girişe çıkışa 5A sigorta ,,,

    7815 ile 19v , 15v a düşürülür,,, her biri ortalama 600mA verse, 5 adet kullanılmasınin sebebi 3.5 - 4A, almaktir,,
    Her regülatörün çıkışına bağlanan diyot ise, regülatör çıkışlarının birbirine çakışıp patlamamasi ve akü için istenilen 0.7v kayıp ile 14.4v u vermesi..

    Nokta

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emin-Firtina

    Videoda yapılan,,, Hiç güvenli değil, hemde hiç .
    Max 14.4 v ile şarj olacak 12v aküyü, 19v a bağlamış.
    Gecede uyuya kalmış, iyi asit zehirlenmesi yaşamamış, akünün patlamamasi mucize.

    Bu işin en basit ugunu, 5 adet 7815 voltaj regülatörü entegresi , her birinin çıkışına 1n4007 diyot baglanarak , diyot çıkışları aküde birleştirilir,
    7815 lerin girişi ve şase ucu 19v adaptöre bağlanır,
    Girişe çıkışa 5A sigorta ,,,

    7815 ile 19v , 15v a düşürülür,,, her biri ortalama 600mA verse, 5 adet kullanılmasınin sebebi 3.5 - 4A, almaktir,,
    Her regülatörün çıkışına bağlanan diyot ise, regülatör çıkışlarının birbirine çakışıp patlamamasi ve akü için istenilen 0.7v kayıp ile 14.4v u vermesi..

    Nokta
    Kesinlikle katılıyorum.

    Videoyu çeken arkadaş anlatımda söylediğine göre 12v adaptör bağladığını zannediyor, elindeki adaptörün 19v olduğunu belki kendisi de bizim gibi videonun sonunda öğreniyor. Duyduğu fokurtular başına bela olmamış Allahtan.

    Hesapsız kitapsız yöntemlerle bu işlerle meşgul olmak tehlikelidir vesselam.

    O zaman bir nokta da benden

    NOKTA




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emin-Firtina

    Videoda yapılan,,, Hiç güvenli değil, hemde hiç .
    Max 14.4 v ile şarj olacak 12v aküyü, 19v a bağlamış.
    Gecede uyuya kalmış, iyi asit zehirlenmesi yaşamamış, akünün patlamamasi mucize.

    Bu işin en basit ugunu, 5 adet 7815 voltaj regülatörü entegresi , her birinin çıkışına 1n4007 diyot baglanarak , diyot çıkışları aküde birleştirilir,
    7815 lerin girişi ve şase ucu 19v adaptöre bağlanır,
    Girişe çıkışa 5A sigorta ,,,

    7815 ile 19v , 15v a düşürülür,,, her biri ortalama 600mA verse, 5 adet kullanılmasınin sebebi 3.5 - 4A, almaktir,,
    Her regülatörün çıkışına bağlanan diyot ise, regülatör çıkışlarının birbirine çakışıp patlamamasi ve akü için istenilen 0.7v kayıp ile 14.4v u vermesi..

    Nokta
    Öncelik le cevap için teşekkürler arkadaşım akünün üzerine 30 v versende örnek yazıyorum Max 14 çeker sadece adaptör patlatir aküye bişi olmaz eğer 12 den düşük baglasa idim aküyü bozardim ozaman dediğin olay gerçekleşir di ben sonuç olarak ispatladim ve işime yaradı gerçekten kimseye muhtaç olmadan işimi halletmiş oldum emin ol senden çok araştırdım yabancı forum olsun bizm forumlar olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Slm_as -- 1 Şubat 2020; 0:33:8 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    Kesinlikle katılıyorum.

    Videoyu çeken arkadaş anlatımda söylediğine göre 12v adaptör bağladığını zannediyor, elindeki adaptörün 19v olduğunu belki kendisi de bizim gibi videonun sonunda öğreniyor. Duyduğu fokurtular başına bela olmamış Allahtan.

    Hesapsız kitapsız yöntemlerle bu işlerle meşgul olmak tehlikelidir vesselam.

    O zaman bir nokta da benden

    NOKTA

    Alıntıları Göster
    Senden önce yazan arkadaş a cevap verdim okursun video da profesyonel değilim 12 v yüksek olması lazım bahladiginiz adaptör düşük olursa aküyü bozar aküye çok yüksek v versende akü kabul etmez en fazla 14 v çeker örnek vereyim piriz e gelen elektirikle TV geçen elektirik aynı olsa anında patlat . Ben noktayı ise yaradi anlamında söyledim ve bütün samiyetimle söylüyor um yarıyor benim bir iddam yok işine yarayan kullansin diye paylaştım video neden böyle bir araştırma içine girdiğimi söylüyorum kimse takviye yapmak için yanaşmıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Burası sadece Bilgi paylaşım yeri, bende videonun yanlış Bilgi olduğunu ve bende genel duyup gördüğüm doğru bilgiyi voltaj değerlerini paylaştım.

    Mesela 12v güneş panelleri, 18-20v verir, drekt aküye bağlayalım, neden regülatörü vs ile uğraşıyoruz.
    Akü kullanim voltaji belli bir degerin altına düşerse akü ölür, doğru .
    Düşük voltajda şarjda ise akü şarj için tepkimeye girmez,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emin-Firtina

    Burası sadece Bilgi paylaşım yeri, bende videonun yanlış Bilgi olduğunu ve bende genel duyup gördüğüm doğru bilgiyi voltaj değerlerini paylaştım.

    Mesela 12v güneş panelleri, 18-20v verir, drekt aküye bağlayalım, neden regülatörü vs ile uğraşıyoruz.
    Akü kullanim voltaji belli bir degerin altına düşerse akü ölür, doğru .
    Düşük voltajda şarjda ise akü şarj için tepkimeye girmez,
    Evet sen sürekli aküyü 19 v maruz bırakmamak için bazı aparatlar kullanıyorsun ben ise max 9 saat maruz bırakıyorum aslında aynı şeylerden bahsediyoruz ama senin bahsettiğin ben bu şekil aküyü şarj etmedigimmi ortaya öyle veya böyle yaparak tam istediğimiz şeyi pişirip koymam degilmi olay sana dediğim gibi 12 v altı aküyü öldürür 14 v üstü ise akü emmez senin gibi sürekli bağlı olsa adabtor u patlatır bu yüzden ilk saat Ler sürekli adaptoru kontrol etmeli ısınma olayı yüzünden ben video 12 v diyorum ama benim kullandığım adaptor bu diye de gösteriyorum kelime hatasi yapmış olabilirim ama görsel ve açıklama ile durumu belirtiyorum çok araştırdım evet yapmadan önce senin gibi düşünüyordum bir çok denemiştim olmasa idi zaten 72 ah akü alacaktım sonuc ortada şuan 72 ah aküye yatıracak param cebimde kalacak işe yaradı neden denemeden direk bilmişlik tasliyosunki arkadaşım sana yapıp önüne koymuşsun direk bir karalama insan der arkadaşım böyle yapsan daha iyi olurdu yok direk bir gömme çabası anlam veremiyorum neden millet değeri ne olduğu çin mallarina para versin ellerindeki ürünü değerlendirsin senmi diğer arkadaşmi hatırlamıyorum doğru oda da yapmamak gerekli o konu haricinde haksız siniz teşekkür ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Slm_as S kullanıcısına yanıt
    Arkadaşım yanlış anlama niyetim kimseyle münakaşa etmek değil, burada paylaştığımız her şey okuyan birileri için referans oluyor. O nedenle deneyenler adına vebale girmemek için kitabi ve usulüne uygun bilgi ve tecrübeleri paylaşmak lazım diyorum. Yaptığın deneme sende olumlu sonuçlanmış, zarar vermemiş olabilir ancak bunun bir garantisi yok.

    Şu bilgi hatalı, "sen ne kadar verirsen ver akü 14v çeker"...

    Aküler cinslerine göre farklı yöntemlerle şarj edilirler. Belirlenen gerilim limitleri aşılırsa kimisi kaynar, hızlı bir şekilde gaz açığa çıkarır. Kimisi aşırı akımdan alev topuna döner vs...

    Evet kısa sürede deneme yaparak o anlık işini görmüş olabilir fakat kesinlikle siz de böyle yapabilirsiniz diye tavsiye edilmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uygulamada bence de yanlışlık var.

    Bir aküyü bağlayacağınız kaynak ve hatta kaynağın kabloları bile çok önemli.

    Kaynak. Bir 12V aküyü 24V ile de şarj edebilirsiniz. Ama akımı sınırlandırmalısınız. SMPS bir laptop adaptörünü direkt aküye bağlamak doğru bir çözüm değil.

    Kablolama. Akü şarjında kullanılacak kablo, resimdeki gibi aynı yolda birleşmiş yani aynı lastik pip içerisinden iki tane geçen kablo olmamalıdır. Resmen yangın riski demektir bu...

    Ortam. Akü şarjı yapılacak ortam mümkün mertebe ev içi olmamalıdır. Olası bir durumda yangına müdahalenin kolay olduğu, havalandırması iyi olan bir yer seçilmelidir.

    Süreç. Şarj süreci mutlaka takip edilmelidir. Bir ölçü aleti aküye bağlanarak akü gerilimi takip edilmeli ve doğru zamanda şarj kesilmelidir.

    Peki ne yapılabilirdi?

    Akü, eğer havalandırması iyi ise evin banyosuna, olmazsa, odunluk(tabi ki içinde odun olmayan), bodrum gibi yangın çıkartmayacak, aynı zamanda da devamlı gaza maruz kalınmayacak bir yerde şarj yapılmalıdır. Aküden çıkan gaz akciğer sağlığı açısından son derece zararlıdır. İlerde kansere dönüşecek nodüllerin oluşmasına neden olabilir.

    Kaynal doğru değil; ancak yine de küçük bir önlem ile doğru hale getirilebilir. Kablo şekli doğru olmadığı için o laptop adaptörünü önermiyorum. laboratuvar tip güçkaynaklarındaki gibi ayrı ayrı çıkışlı olması kısadevre vb durumlarda müdahaleyi kolaylaştırır. Akü başında değilken yangın riskini minimum yapar. Ancak benzer bir adaptörü seri şekilde bağlanmış 100W tofaş araç farı ile şarj akımını idealize edilebilir. İdeal bir çözüm mü hayır. Ama en azından ne kaz yanar ne de şiş.

    Aküye bir Vmetre bağlanmalı ve akü gerilimi sık sık kontrol edilmelidir. Hiçbir tesiste aküler şarja verilip başından ayrılıp gidilmez. Oto sanayilerinde elektrikçiler uygun bir yerde akü şarj olurken işlerine bakarlar, bir yandan da ara sıra aküyü kontrol ederler. Havalandırmaları vardır, ortam da müsaittir.

    Yukarıdaki uygulama bu nedenlerle yanlıştır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KendiİsteğiyleAyrıldı -- 1 Şubat 2020; 15:1:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    Arkadaşım yanlış anlama niyetim kimseyle münakaşa etmek değil, burada paylaştığımız her şey okuyan birileri için referans oluyor. O nedenle deneyenler adına vebale girmemek için kitabi ve usulüne uygun bilgi ve tecrübeleri paylaşmak lazım diyorum. Yaptığın deneme sende olumlu sonuçlanmış, zarar vermemiş olabilir ancak bunun bir garantisi yok.

    Şu bilgi hatalı, "sen ne kadar verirsen ver akü 14v çeker"...

    Aküler cinslerine göre farklı yöntemlerle şarj edilirler. Belirlenen gerilim limitleri aşılırsa kimisi kaynar, hızlı bir şekilde gaz açığa çıkarır. Kimisi aşırı akımdan alev topuna döner vs...

    Evet kısa sürede deneme yaparak o anlık işini görmüş olabilir fakat kesinlikle siz de böyle yapabilirsiniz diye tavsiye edilmez.
    Ben bu işi evde yapabilirsiniz hobi olarak vs demiyorum akunuz bitti anlık durumu kurtarmak sen güneş paneli vs uğraştığın için elinde bazı aparatlar olabilir doğru ben akşam akşam akü kimseye muhtaç kalmadan canlandırmak bu yüzden aslında aynı şeylerden bahsediyoruz ama biraz fakvar yani bu işlemi belki hayatında bir kaç kez kullanırsın sonuç olarak hergun akü bitmiyor ben bu araştırma yaparken 24v kullanan bile izledim araştırmalarımi bizim tr de herkes profesyonel olduğu için Google de böyle arattım Charging car battery with laptop adapter at home charging motor battery benim amacım neydi aküye arabayı çalıştıracak kadar güç dolsun zaten gerisini araba kendi hallediyor eve akü dolum tesisi açmak değil veya bu iş hobim değil andan kurtulmak sonuç işe yaradı teşekkürler zorda kalıp aracı ni anlık olarak 4 saat tutmalari bile yeterli aracı çalıştırsin yeter istediğiniz zamanda yazarsanız ben anlık resim çeker akünün ölmediğini size burdan resim olarakta ata bilirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Slm_as S kullanıcısına yanıt
    Merhaba bu uygulamayı bir veya iki kez uygulamak aküyü öldürmez. Hatta 220Volta ampul bağlayarak da dağda bayırda kalınca akü doldurulabiliyor. Bizim burda söylemek istediğimiz uygulamanın "neden yanlış olduğu". Aküyü arabada kullanacaksanız zaten hergün bunu uygulamazsınız. Akü kurtulduysa güle güle kullanın. ama bir dahaki sefere dikkatli olun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KendiİsteğiyleAyrıldı

    Merhaba bu uygulamayı bir veya iki kez uygulamak aküyü öldürmez. Hatta 220Volta ampul bağlayarak da dağda bayırda kalınca akü doldurulabiliyor. Bizim burda söylemek istediğimiz uygulamanın "neden yanlış olduğu". Aküyü arabada kullanacaksanız zaten hergün bunu uygulamazsınız. Akü kurtulduysa güle güle kullanın. ama bir dahaki sefere dikkatli olun.
    Benim demek istediğim de bu zaten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Slm_as S kullanıcısına yanıt
    Diğer arabanın aküsü bitti ,
    Elimde 12v Ac 120w trafo var,,
    Eğer olmasaydi 15v DC trafom,, sizin dediğiniz olayı şimdi anladım ,, 19v leptop adaptörüm ile kontrolü olarak aküyü ayaklandırıyorum, akü kendine gelince arabaya takıp, yola devam,,, yarın şarj etmeye çalışacağım ..

    Edit ; bugün saat 14 de işe gideceğim için , düşündümki bendeki trafo ile en az 5-6 saat sarj gerekir,, araba benim olsa bugün 3-4 saat yarın 3-4 saat sarj ederim,, şimdi bu sekilde manyak manyak deneylerime alet edemem pederin aküsünü.
    Söktüm, elektrikcide sarj a bagladi, en son 4-5 A çekiyordu, gidince ne görecem bakalimz .. evde voltmetre amper metre bağlayıp izlemek vardı durumu,,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Emin-Firtina -- 4 Şubat 2020; 9:43:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emin-Firtina

    Diğer arabanın aküsü bitti ,
    Elimde 12v Ac 120w trafo var,,
    Eğer olmasaydi 15v DC trafom,, sizin dediğiniz olayı şimdi anladım ,, 19v leptop adaptörüm ile kontrolü olarak aküyü ayaklandırıyorum, akü kendine gelince arabaya takıp, yola devam,,, yarın şarj etmeye çalışacağım ..

    Edit ; bugün saat 14 de işe gideceğim için , düşündümki bendeki trafo ile en az 5-6 saat sarj gerekir,, araba benim olsa bugün 3-4 saat yarın 3-4 saat sarj ederim,, şimdi bu sekilde manyak manyak deneylerime alet edemem pederin aküsünü.
    Söktüm, elektrikcide sarj a bagladi, en son 4-5 A çekiyordu, gidince ne görecem bakalimz .. evde voltmetre amper metre bağlayıp izlemek vardı durumu,,
    Resimler sen sevinirim dostum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Slm_as S kullanıcısına yanıt
    Bakamadım, benim geldiğimi görünce, aküyü çıkardı, arabaya koydu, diğer arabaya taktım, 10-15 marş da çalıştı,,, sarj da sorun varmı diye, tekrar gittim,, sorun yok sarj ediyor dedi,, giygiygiy ses geliyordu, V kayışi söktü,, devirdaim pompasından, V kayışi çürümüş, onuda değişti, akü şarj ve kayış a 30 tl verdim.
    Geç ateşleme ve soğuk hava = akü düşmanı 😂

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.