Şimdi Ara

araba aküsü şarj etme? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
2
Favori
76.248
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HarryBlade

    sakata gelmiyelim..5 amper 13.8 v yeter mi şarj etmek için 60 amperi 12 saatte şarj ederim?

    Alıntıları Göster
    normal evde kullandığımız 12 voltluk bir adaptörle şarj edilebilirmi?? ACİL HEMEN CEVAPLARSANIZ..
    ______________________________________________________________


    M3M0K!N6
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeHMeT-MK

    normal evde kullandığımız 12 voltluk bir adaptörle şarj edilebilirmi?? ACİL HEMEN CEVAPLARSANIZ..
    ______________________________________________________________


    M3M0K!N6

    Alıntıları Göster
    Adaptörle şarj edemesiniz. Akü tamamen boş ise, yata yata deşarj olmuş ise, plakaları kireçlendiyse ya bir oto elektrik- akü işi yapan dükkanda akşamdan sabaha kadar şarja bırakacaksınız, ya da uzun yola giderken arabanıza takıp gideceksiniz.
    Akü tam deşarj olmadıysa, marşınızı oynatıyor fakat arabayı çalıştıracak kadar gücü yok ise, aracınıza takıp yarım saat - bir saat yola gitmeniz yeterlidir.

    Akü bozukmu değilmi anlamak için, içerisindeki asit yoğunluğunu ölçen bome metreyle 6 gözünüde ölçünüz. hepsinde yaklaşık aynı değerleri görüyorsanız akü sağlamdır. en fazla şarjı bitmiştir. 4-5 göz aynı iken 1-2 göz de bomemetre farklı değer gösteriyorsa o gözler ölmüştür. akü işinize yaramaz.

    Bunları size aküyü veren arkadaşın yaptığını, baktığını varsayıyorum.

    Çıkma akü tabir edilen aküler, bozuk aküler değillerdir.

    birisi teybini açık unutur, parkları açık unutur akü sabah yavaş çevirinde korkup gider değiştirir.
    veya ne olur ne olmaz diye değiştirir. veya servisler para kazanmak için değiştirir. veya çift akülü araçlarda bir akü bozulunca araç çalışmaz, müşteri mecburen yeni bir çift akü alır. diğer aküsü sağlamdır . firmalar bunları galericilere veya yeni aküye çok para vermek istemeyenlere satar.
    2-3 ay da garanti verir. müşteri bu aküleri 5 yılda kullanabilir. 6 ayda kullanabilir. Orası şanstır. kimse küçük bir kurşun parçasının akü tabanına düşüp, iki plakayı şase yaptırıp aküyü öldürüp öldürmeyeceğini bilemez. fakat genelde kurşun asitin içerisinde 3 yıldan sonra çürüyüp dökülmeye başlar.

    Fakat üretim tarihine baktığınızda 1-2 yaşında olan aküler ortalama 2-3 yıl daha ömrü olan akülerdir.
    Alırken akünün dış plastik kutusunun beyaz olmasına, sararmamış ( aşırı şarj görmemiş ) olmasına dikkat ediniz.

    aküyü araca takınız, yola çıkmadan 10 dakika 3000 devirle gaz verili bekleyiniz. stop ediniz. 10 dk sonra marş basıyorsa şarj tutuyordur. stop etmeden yarım saat kadar bir yola gidiniz, sabahta sorunsuz çalıştırıyorsa akü sağlamdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aktuz -- 17 Mart 2011; 17:53:08 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    Adaptörle şarj edemesiniz. Akü tamamen boş ise, yata yata deşarj olmuş ise, plakaları kireçlendiyse ya bir oto elektrik- akü işi yapan dükkanda akşamdan sabaha kadar şarja bırakacaksınız, ya da uzun yola giderken arabanıza takıp gideceksiniz.
    Akü tam deşarj olmadıysa, marşınızı oynatıyor fakat arabayı çalıştıracak kadar gücü yok ise, aracınıza takıp yarım saat - bir saat yola gitmeniz yeterlidir.

    Akü bozukmu değilmi anlamak için, içerisindeki asit yoğunluğunu ölçen bome metreyle 6 gözünüde ölçünüz. hepsinde yaklaşık aynı değerleri görüyorsanız akü sağlamdır. en fazla şarjı bitmiştir. 4-5 göz aynı iken 1-2 göz de bomemetre farklı değer gösteriyorsa o gözler ölmüştür. akü işinize yaramaz.

    Bunları size aküyü veren arkadaşın yaptığını, baktığını varsayıyorum.

    Çıkma akü tabir edilen aküler, bozuk aküler değillerdir.

    birisi teybini açık unutur, parkları açık unutur akü sabah yavaş çevirinde korkup gider değiştirir.
    veya ne olur ne olmaz diye değiştirir. veya servisler para kazanmak için değiştirir. veya çift akülü araçlarda bir akü bozulunca araç çalışmaz, müşteri mecburen yeni bir çift akü alır. diğer aküsü sağlamdır . firmalar bunları galericilere veya yeni aküye çok para vermek istemeyenlere satar.
    2-3 ay da garanti verir. müşteri bu aküleri 5 yılda kullanabilir. 6 ayda kullanabilir. Orası şanstır. kimse küçük bir kurşun parçasının akü tabanına düşüp, iki plakayı şase yaptırıp aküyü öldürüp öldürmeyeceğini bilemez. fakat genelde kurşun asitin içerisinde 3 yıldan sonra çürüyüp dökülmeye başlar.

    Fakat üretim tarihine baktığınızda 1-2 yaşında olan aküler ortalama 2-3 yıl daha ömrü olan akülerdir.
    Alırken akünün dış plastik kutusunun beyaz olmasına, sararmamış ( aşırı şarj görmemiş ) olmasına dikkat ediniz.

    aküyü araca takınız, yola çıkmadan 10 dakika 3000 devirle gaz verili bekleyiniz. stop ediniz. 10 dk sonra marş basıyorsa şarj tutuyordur. stop etmeden yarım saat kadar bir yola gidiniz, sabahta sorunsuz çalıştırıyorsa akü sağlamdır.

    Alıntıları Göster
    Akü ikinci el olarak alınabilecek en kötü ürünlerden biri diye düşünüyorum.

    UPS den tut cep telefonu bataryasına kadar, hepsinin 1 yıldan sonra eski verimlilikleri kalmıyor.
    Eğer akü 5-6 aydan fazla kullanılmışsa pek almanı tavsiye etmem.




  • otomobil aküleri starter akülerdir, ups ve cep telefonu bataryaları deep cycle bataryalardır. tam bolaşır tekrar dolarlar. laptop bataryası 80 tam boşalma tekrar dolma işleminden sonra kapasitesinin % 80 ini kaybeder. 3 saat giden batarya yarım saat gitmeye başlar. cep telefonu içinde benzerdir. Fakat otomobil aküleri çok istisna kazara durumlar hariç tam boşalma yaşamazlar. bu nedenle ömürleri 5-6 ay 1 sene ile sınırlı değildir. kapasitelerini tamamen işlemez hale gelene kadar korurlar. şarj problemi yaşamayan ve günlük düzenli binilen bir otomobilde akü 4 yıldan önce ölmez. bu süre 10 yıla kadar uzayabilir.

    quote:

    Orijinalden alıntı: HITM@N

    Akü ikinci el olarak alınabilecek en kötü ürünlerden biri diye düşünüyorum.

    UPS den tut cep telefonu bataryasına kadar, hepsinin 1 yıldan sonra eski verimlilikleri kalmıyor.
    Eğer akü 5-6 aydan fazla kullanılmışsa pek almanı tavsiye etmem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    otomobil aküleri starter akülerdir, ups ve cep telefonu bataryaları deep cycle bataryalardır. tam bolaşır tekrar dolarlar. laptop bataryası 80 tam boşalma tekrar dolma işleminden sonra kapasitesinin % 80 ini kaybeder. 3 saat giden batarya yarım saat gitmeye başlar. cep telefonu içinde benzerdir. Fakat otomobil aküleri çok istisna kazara durumlar hariç tam boşalma yaşamazlar. bu nedenle ömürleri 5-6 ay 1 sene ile sınırlı değildir. kapasitelerini tamamen işlemez hale gelene kadar korurlar. şarj problemi yaşamayan ve günlük düzenli binilen bir otomobilde akü 4 yıldan önce ölmez. bu süre 10 yıla kadar uzayabilir.

    quote:

    Orijinalden alıntı: HITM@N

    Akü ikinci el olarak alınabilecek en kötü ürünlerden biri diye düşünüyorum.

    UPS den tut cep telefonu bataryasına kadar, hepsinin 1 yıldan sonra eski verimlilikleri kalmıyor.
    Eğer akü 5-6 aydan fazla kullanılmışsa pek almanı tavsiye etmem.


    Alıntıları Göster
    elimde bir tane invertör var ben bu invertörü anons cihazına baglayacagım güdüz anons verirken şebekeden alacak akşam da medaş elektrigi kesince anons cihazın içindeki aküden invertör sayesınde 120 volta gecirip çalışacak bunu nasıl yapabılırım ve aynı zamanda çalıştıgı sabah aküyü şarz edecek




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmet600

    elimde bir tane invertör var ben bu invertörü anons cihazına baglayacagım güdüz anons verirken şebekeden alacak akşam da medaş elektrigi kesince anons cihazın içindeki aküden invertör sayesınde 120 volta gecirip çalışacak bunu nasıl yapabılırım ve aynı zamanda çalıştıgı sabah aküyü şarz edecek

    Alıntıları Göster
    YL-202H-DC12V rolenın iç yapısı
  • Birader oto sanayide Babamin dukkakn var.Aku nun hurda olarak geri iadesi zaten 22.5tl den oluyor.yani fabrika bu fiyattan alıyor.60a sıfır akuleri sanayide 60-90tl arası bulursun borç morc 10tl için çalışmaz sa 15kg akuyu geri mı verden hurdacıya versen 10tl den faZla verir garip is gecen 90a mutlu ultra serisinden bir Aku verdim 30tl versi sanayi girisindeki büyük hurdacı.alma kesinlikle hatta
    sakın...
    Cümle saçma oldu kusura bakma ama normal şartlarda amacına hizmet edecek akuler değil bunu bil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atakan123123 -- 23 Haziran 2011; 0:13:07 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atakan123123

    Birader oto sanayide Babamin dukkakn var.Aku nun hurda olarak geri iadesi zaten 22.5tl den oluyor.yani fabrika bu fiyattan alıyor.60a sıfır akuleri sanayide 60-90tl arası bulursun borç morc 10tl için çalışmaz sa 15kg akuyu geri mı verden hurdacıya versen 10tl den faZla verir garip is gecen 90a mutlu ultra serisinden bir Aku verdim 30tl versi sanayi girisindeki büyük hurdacı.alma kesinlikle hatta
    sakın...
    Cümle saçma oldu kusura bakma ama normal şartlarda amacına hizmet edecek akuler değil bunu bil.
    2000 yılında evde araba teybi çalıştırmak için 12 volt 60wattlık adaptör aldım.Bu cihazla arabamdaki 60 watlık aküyü şarj edebilirmiyim?
     araba aküsü şarj etme?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yuksel12

    2000 yılında evde araba teybi çalıştırmak için 12 volt 60wattlık adaptör aldım.Bu cihazla arabamdaki 60 watlık aküyü şarj edebilirmiyim?
     araba aküsü şarj etme?


    12V 5A çıkış veriyorsa hem şarj edemez etse bile çok uzun sürer aküyü şarj etmen için 13.8V çıkış almalısın ve şarj akımı da daha yüksek olmalı.
  • 12 V 105 Amperlik Aküyü 19 V 3,42 Amperlik leptop adaptörüyle şarj edebilirmiyim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sfatih392

    12 V 105 Amperlik Aküyü 19 V 3,42 Amperlik leptop adaptörüyle şarj edebilirmiyim
    19 Volt DC. gerilim ile akü şarj edilebilir.Yanlız akımı 3 amperde sınırlayacak bir direnç,veya 12 volt 50 W. spot ampul kullanılması gerekir.Bu şart yerine getirilirse akü şarj edilebilir.Kolay gelsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: amatör.usta

    19 Volt DC. gerilim ile akü şarj edilebilir.Yanlız akımı 3 amperde sınırlayacak bir direnç,veya 12 volt 50 W. spot ampul kullanılması gerekir.Bu şart yerine getirilirse akü şarj edilebilir.Kolay gelsin.

    Alıntıları Göster
    Spot mantığı nedir anlayamadım. Spotu Aküye serimi bağlicaz...
  • bir arabaya bağlayarak şarj olabilir. bir arabaya bağla 1 veya 2 günde dolar.
  • araba aküsünü şarj eden yerler var acaba fiyat olarak ne kadara şarj ediyorlar bilgisi olan var mı ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yarkanavci -- 20 Şubat 2012; 23:15:20 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yarkanavci

    araba aküsünü şarj eden yerler var acaba fiyat olarak ne kadara şarj ediyorlar bilgisi olan var mı ?
    s.a arkadslar benim elimde kamyonumdan kalan iki akü var biri bitik digeri ölctürdüm iş görür durumda cıkınca hurdaya vermedim sarz olarakta 12v 30amper adaptör var evde oto sessistemi calıstırıyorum bu adaptör 12v oldugu ibi 14.8v da cıkabiliyo sizlere sorum aküyü sarz edebilirmi kaç volta sarz eder kac saatte sarz eder cevep verirseniz cok sevinirim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkayhoca

    quote:

    Orijinalden alıntı: yarkanavci

    araba aküsünü şarj eden yerler var acaba fiyat olarak ne kadara şarj ediyorlar bilgisi olan var mı ?

    Oto elektrikçiler 10 TL ye şarj ediyorlar.1 gün boyunca şarjda bırakıyorlar.

    yakın zamanda aküsünü şarj ettiren varmı aküyü bıraktık boşuna kazıklanmayalım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: geniusm38

    quote:

    Orijinalden alıntı: berkayhoca

    quote:

    Orijinalden alıntı: yarkanavci

    araba aküsünü şarj eden yerler var acaba fiyat olarak ne kadara şarj ediyorlar bilgisi olan var mı ?

    Oto elektrikçiler 10 TL ye şarj ediyorlar.1 gün boyunca şarjda bırakıyorlar.

    yakın zamanda aküsünü şarj ettiren varmı aküyü bıraktık boşuna kazıklanmayalım

    Alıntıları Göster
    benim 3 sene önce arabamdan söktüğüm bitik 1 akü vardı 1 kenarda duruyodu geçenlerde dereye koyduğum çarkı denmek için çarka koşu bandı motoru bağladım dc motor ortalama 150 volt 5 amper üretim vardı aküye normal su doldurdum bağladım 3 gün öle durdu 3 gün sonra baktığımda akü ilk günkü gibi şarlı olduğunu gördüm yanı çıkma aküleri yüksek voltajla şarj ettiğimizde belli bir süre eski haline dönüp iş görebilir ama hiç uraşma derim




  • Arkadaşlar yaklaşık 6 yıldır elektrik elektronik ile ilgilenmekteyim kendim bilgisayar teknikeriyim, alanım dışında elektronik le ilgilenmeyi seviyorum sizlere de yardımcı olmak adına son iki haftadır üzerinde çalıştığım Akü şarj cihazını anlatacağım elimde bir tane 12 V 135 amper araç aküsü var tabi dururmuyum bu aküyü Şarj etme adına başlayan çabamı anlatacağım şimdi elimde bir tane 245 VA 24 Volt çıkış veren bir trafo var ben 3 adet KPC3510 köprü tipi diyot u birbirine paralel bağladım ve çıkış voltajı yüksek olduğu için trafonun, kpc ler ile hazırladığım doğrultma sisteminin çıkışını yarım dalga olarak aldım 13 volt elde edebilmek için ve sistemi aküye bağladım şu an aküm 10 amper akımla şarj oluyor ben kabloları 2.5 antigron tesisat kablosu olarak kullandım ona rağmen ısınıyor siz 4 lük kullanabilirsiniz :)akü Şarj işlemi öyle basit trafo ya da cihazlarla yapılabilecek bir iş değildir bu iş ile yakından ilgilenenler bilir hepinize başarılar arkadaşlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sametgisi

    Arkadaşlar yaklaşık 6 yıldır elektrik elektronik ile ilgilenmekteyim kendim bilgisayar teknikeriyim, alanım dışında elektronik le ilgilenmeyi seviyorum sizlere de yardımcı olmak adına son iki haftadır üzerinde çalıştığım Akü şarj cihazını anlatacağım elimde bir tane 12 V 135 amper araç aküsü var tabi dururmuyum bu aküyü Şarj etme adına başlayan çabamı anlatacağım şimdi elimde bir tane 245 VA 24 Volt çıkış veren bir trafo var ben 3 adet KPC3510 köprü tipi diyot u birbirine paralel bağladım ve çıkış voltajı yüksek olduğu için trafonun, kpc ler ile hazırladığım doğrultma sisteminin çıkışını yarım dalga olarak aldım 13 volt elde edebilmek için ve sistemi aküye bağladım şu an aküm 10 amper akımla şarj oluyor ben kabloları 2.5 antigron tesisat kablosu olarak kullandım ona rağmen ısınıyor siz 4 lük kullanabilirsiniz :)akü Şarj işlemi öyle basit trafo ya da cihazlarla yapılabilecek bir iş değildir bu iş ile yakından ilgilenenler bilir hepinize başarılar arkadaşlar

    Elde ettiğiniz 13V çok yetersiz kalır.Kısaca bu 13V ile bir akünün ancak %20-30'u şarj olabilir.Belki daha düşük.
    Aküler yapım çeşidine göre değişik voltajla şarj edilir.Sulu akü=13,8-14V,,,kuru akü 14-14,2V ve jel akü=14,4-14,6V gibi max. voltajda şarj edilmelidir.Sizin voltaj 13V'da kalacağı için 10 gün şarjda kalsa dahi akü devamlı % 70-80 boş bekleyecektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi malisert32 -- 9 Şubat 2016; 23:31:26 >




  • 245 VA yeni bir trafo buldum çıkış 16 v, 3 adet 3510 köprü diyotu parelel yaptım dc çıkış 14.30 volt şu an 10 amper ile aküm şarj olmaya başladı üzerinden 3 saat geçti ve şu an akım 8 küsür amper. Aküm 135 amper traktör aküsü ev aydınlatmasında kullanıyorum resimlerini yükleyeyim
    Bu mesaja eklenen görseller:

     araba aküsü şarj etme? araba aküsü şarj etme? araba aküsü şarj etme?




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.