Şimdi Ara

apple ın iyi niyetini kötüye mi kullanıyoruz??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
700
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bende iphone 6 plus kullanıcısıyım ancak forumları takip ettiğimde çoğu forum değişim isteyen veya değişime bahane arayanlarla dolu burada gerçekten değişimi gerektirecek kişilerden bahsetmiyorum ama aşırı çok ben 5 5s ve 6plus kullanıcısıyım bana mı hiç sorunlu cihaz gelmedi geldi 5s de ekranda esneme vardı ama bi sorun çıkarmadığı için değiştirmedim şimdi asıl merak ettiğim değişim için bahane arayan kişiler diğer marka telefonlardan alınca ne yapıyorlar onlar da değişim falan da yok.Hatta bi forumda denk geldim arkadaşın biri uzay grisi sipariş verdim beğenmedim gold sipariş verecem diyiyor el insaf be kardeşim git bi yerde gör öyle al bide merak ettiğim apple bu telefonları napıyor.



  • Yaw degistirin ne olcak 300 liraya urettigi mali 3000 e okutuyo dokunmaz nasilsa o kadar para veriyonuz
  • yeniyurt06 Y kullanıcısına yanıt
    değişim yada iade hakkı apple'ın iyi niyetinden değil; tüketici haklarını korumak adına global bir hak olup, tüm firmalarda tüm ürünlerde geçerli bir alış-veriş konusunda ki bir durumdur.

    o yüzden tüketici, kendisine tanınan yasal süreç çerçevesinde, satın aldığı malı değiştirmek yada iade edip parasını alma hakkı vardır. O yüzden bu konuda tüketicinin iyi niyeti suistimal etme gibi bir durumu söz konusu olamaz.

    Bu sadece alış verişte değil, hemen hemen her faaliyetle ilgili bir deneme, süreci vardır. O yüzden, rengini beğenmediğinden dolayı da değişim istiyebilir, ekranında ölü pixel çıktığı içinde,


    ANcak senin iyi niyetli dediğin apple, ayıplı malda (bükülen kasa, ekranda ölü pixel, kasa açıklığı vs) koşulsuz değişim yerine, vergiden vs den kaçmak yerine sana swap mal veriyorsa;

    Yada bu tarz sorunlu üründe bile, müşterisi ödediği yüksek meblağa rağmen üzerine birde aldığı üründe sorunla karşılaşıp, üzerine birde olumsuz yanıt yani değişim vermemesi yada tamiri için bir fatura çıkarması gibi;

    apple; senin dediğin gibi hiçte iyi niyetli değil demektir!!!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: winwin35

    değişim yada iade hakkı apple'ın iyi niyetinden değil; tüketici haklarını korumak adına global bir hak olup, tüm firmalarda tüm ürünlerde geçerli bir alış-veriş konusunda ki bir durumdur.

    o yüzden tüketici, kendisine tanınan yasal süreç çerçevesinde, satın aldığı malı değiştirmek yada iade edip parasını alma hakkı vardır. O yüzden bu konuda tüketicinin iyi niyeti suistimal etme gibi bir durumu söz konusu olamaz.

    Bu sadece alış verişte değil, hemen hemen her faaliyetle ilgili bir deneme, süreci vardır. O yüzden, rengini beğenmediğinden dolayı da değişim istiyebilir, ekranında ölü pixel çıktığı içinde,


    ANcak senin iyi niyetli dediğin apple, ayıplı malda (bükülen kasa, ekranda ölü pixel, kasa açıklığı vs) koşulsuz değişim yerine, vergiden vs den kaçmak yerine sana swap mal veriyorsa;

    Yada bu tarz sorunlu üründe bile, müşterisi ödediği yüksek meblağa rağmen üzerine birde aldığı üründe sorunla karşılaşıp, üzerine birde olumsuz yanıt yani değişim vermemesi yada tamiri için bir fatura çıkarması gibi;

    apple; senin dediğin gibi hiçte iyi niyetli değil demektir!!!
    hepsi hikaye... Apple ın garanti hizmetini hiçbir marka veremiyor. En ufak bir donanım sorununda bekletmeksizin değişim yapan , müşteriyi üzmeyen bir firma olan Apple a bak bir de 10 kere servise gidip te değişm bekleyen Samsung , Nokia gibi markalara bak... telefonun içine teknik servislerde yapılan her müdahele son derece özensiz ve baştan savma.... Samsung teknik servisi tam bir fecaat... Keza düne kadar Apple iphone a destek veren ve hala vermeye devam eden Teleservice ve Gen-Pa gibi çakal servisler, eğer Türkiye'de Apple Store açılıp teknik servis hizmeti verilmeseydi , zorluk çıkarmaya devam edeceklerdi.artık onlar da biraz bekletseler de değişim için zorluk çıkarmıyorlar




  • winwin35 kullanıcısına yanıt
    Bilmediğimden soruyorum; Apple dan daha iyi Müşteri Hizmetleri olan başka bir firma biliyor musunuz?

    Yani HTC/Samsung/Sony veya X marka bir cihaz alsam ve ekranda ölü pixel çıksa 5 dakikada cihazımı değiştirirler mi?

    Ya da Apple Store; 15 ay sonra kamerasına toz kaçtığı için, cihazı benden alıp, 30 gün telefonsuz bırakıp, birde içini açıp tamir etmeye çalışıp, başka sorunlarla geri gönderir mi? Ya da Apple Store da, alakasız bir sorunla servise giden ürünüm, cihaz tamir edilemeyince; "bunda sıvı teması var, 450 tl ödemeniz lazım" gibi bir cevapla karşılaşır mıyım?
    Temiz gönderdiğim ürünüm Apple Store da çizilip geri gelir mi?
    Sony marka telefonumu ben yere düşürüp ekranını kırsam. Servise götürsem tamir için 500+ para mı isterler yoksa o civarlara cihazı tamamen mi değiştirirler?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: W.Amadeus

    Bilmediğimden soruyorum; Apple dan daha iyi Müşteri Hizmetleri olan başka bir firma biliyor musunuz?

    Yani HTC/Samsung/Sony veya X marka bir cihaz alsam ve ekranda ölü pixel çıksa 5 dakikada cihazımı değiştirirler mi?

    Ya da Apple Store; 15 ay sonra kamerasına toz kaçtığı için, cihazı benden alıp, 30 gün telefonsuz bırakıp, birde içini açıp tamir etmeye çalışıp, başka sorunlarla geri gönderir mi? Ya da Apple Store da, alakasız bir sorunla servise giden ürünüm, cihaz tamir edilemeyince; "bunda sıvı teması var, 450 tl ödemeniz lazım" gibi bir cevapla karşılaşır mıyım?
    Temiz gönderdiğim ürünüm Apple Store da çizilip geri gelir mi?
    Sony marka telefonumu ben yere düşürüp ekranını kırsam. Servise götürsem tamir için 500+ para mı isterler yoksa o civarlara cihazı tamamen mi değiştirirler?
    Ortada iyi niyet diye birşey yok, ayıplı, sorunlu ürünler var. Zaten bir sorun yoksa değişim yapmıyorlar, sorun varsa değiştirecekler. Sorunlu telefonu kabul edip kullanma sizin tercihiniz.




  • Bozulursa verir yenisini alırım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TrolTrolleyenAdam

    Bozulursa verir yenisini alırım
    Aynen öyle dostum.

    İnsanımız Apple'ın iyi niyetini suistimal ediyor.

    4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun yenilendi ve 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun, 28 Mayıs 2014 itibariyle yürürlüğe girdi.

    Bu demek oluyor ki; satın alınan "ELEKTRONİK ÜRÜNÜN" cayma hakkı dahilinde iade alınabilmesi için kutusuna zarar verilmemiş olması(açılmaması-jelatini yırtılmaması-ezilmemesi-kirletilmemesi vb.) faturasının ve varsa kutu dışında tüm tamamlayıcı aksesuarlarının yanında getirilmesi gerekmektedir.

    AYRICA; KURULUMU SERVİS TARAFINDAN YAPILAN ÜRÜNLERİN (ör: bilgisayar topladınız ve servis parçaları açıp kasaya monte etti, telefon kurulumunu uzman kişi yaptı) SERVİS HARİCİNDE KUTUSUNUN AÇILMASI, KURULUMUNUN YAPILMASI İADE ALINMASINA ENGELDİR.

    Satın alınan ürüne SIM takılması, Wi-Fi ağına bağlanılması durumunda ürün 2. el durumuna geçmektedir ve “ürünün satılabilir özelliğinin kaybolması” durumu meydana gelmektedir. Bu durumda telefon iade alınmaz.


    Uzun lafın kısası: Teknoloji ürünlerinde, ürün alındıktan 1 saniye sonra bile paketi açılsa iade alınmaz. Bu bizlerin yasal hakkı değildir, ürünü kullanıp, paketine zarar verip iade edemeyiz. Bu firmaların bize tanıdığı bir haktır. Teknoloji marketleri ürünleri iade almaz (ör: Bimeks)
    Alınırsa bu bizim yasal hakkımız değil, o an oradaki yetkili kişinin bize tanıdığı bir haktır.

    Apple da bu konuda çok cömerttir ki, 13 gün kullan, 14. gün sana verildiği şekilde çiziksiz sorunsuz geri getir; alayım diyor.

    Selametle!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OZYMANDIAS

    Aynen öyle dostum.

    İnsanımız Apple'ın iyi niyetini suistimal ediyor.

    4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun yenilendi ve 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun, 28 Mayıs 2014 itibariyle yürürlüğe girdi.

    Bu demek oluyor ki; satın alınan "ELEKTRONİK ÜRÜNÜN" cayma hakkı dahilinde iade alınabilmesi için kutusuna zarar verilmemiş olması(açılmaması-jelatini yırtılmaması-ezilmemesi-kirletilmemesi vb.) faturasının ve varsa kutu dışında tüm tamamlayıcı aksesuarlarının yanında getirilmesi gerekmektedir.

    AYRICA; KURULUMU SERVİS TARAFINDAN YAPILAN ÜRÜNLERİN (ör: bilgisayar topladınız ve servis parçaları açıp kasaya monte etti, telefon kurulumunu uzman kişi yaptı) SERVİS HARİCİNDE KUTUSUNUN AÇILMASI, KURULUMUNUN YAPILMASI İADE ALINMASINA ENGELDİR.

    Satın alınan ürüne SIM takılması, Wi-Fi ağına bağlanılması durumunda ürün 2. el durumuna geçmektedir ve “ürünün satılabilir özelliğinin kaybolması” durumu meydana gelmektedir. Bu durumda telefon iade alınmaz.


    Uzun lafın kısası: Teknoloji ürünlerinde, ürün alındıktan 1 saniye sonra bile paketi açılsa iade alınmaz. Bu bizlerin yasal hakkı değildir, ürünü kullanıp, paketine zarar verip iade edemeyiz. Bu firmaların bize tanıdığı bir haktır. Teknoloji marketleri ürünleri iade almaz (ör: Bimeks)
    Alınırsa bu bizim yasal hakkımız değil, o an oradaki yetkili kişinin bize tanıdığı bir haktır.

    Apple da bu konuda çok cömerttir ki, 13 gün kullan, 14. gün sana verildiği şekilde çiziksiz sorunsuz geri getir; alayım diyor.

    Selametle!

    hard reset atildiktan sonra sim kart takildigi ve wifi baglanildigi nasil belli oluyor. bunu bi zahmet aciklar misiniz? nasil tespit ediyolar bunu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 4hill

    quote:

    Orijinalden alıntı: OZYMANDIAS

    Aynen öyle dostum.

    İnsanımız Apple'ın iyi niyetini suistimal ediyor.

    4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun yenilendi ve 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun, 28 Mayıs 2014 itibariyle yürürlüğe girdi.

    Bu demek oluyor ki; satın alınan "ELEKTRONİK ÜRÜNÜN" cayma hakkı dahilinde iade alınabilmesi için kutusuna zarar verilmemiş olması(açılmaması-jelatini yırtılmaması-ezilmemesi-kirletilmemesi vb.) faturasının ve varsa kutu dışında tüm tamamlayıcı aksesuarlarının yanında getirilmesi gerekmektedir.

    AYRICA; KURULUMU SERVİS TARAFINDAN YAPILAN ÜRÜNLERİN (ör: bilgisayar topladınız ve servis parçaları açıp kasaya monte etti, telefon kurulumunu uzman kişi yaptı) SERVİS HARİCİNDE KUTUSUNUN AÇILMASI, KURULUMUNUN YAPILMASI İADE ALINMASINA ENGELDİR.

    Satın alınan ürüne SIM takılması, Wi-Fi ağına bağlanılması durumunda ürün 2. el durumuna geçmektedir ve “ürünün satılabilir özelliğinin kaybolması” durumu meydana gelmektedir. Bu durumda telefon iade alınmaz.


    Uzun lafın kısası: Teknoloji ürünlerinde, ürün alındıktan 1 saniye sonra bile paketi açılsa iade alınmaz. Bu bizlerin yasal hakkı değildir, ürünü kullanıp, paketine zarar verip iade edemeyiz. Bu firmaların bize tanıdığı bir haktır. Teknoloji marketleri ürünleri iade almaz (ör: Bimeks)
    Alınırsa bu bizim yasal hakkımız değil, o an oradaki yetkili kişinin bize tanıdığı bir haktır.

    Apple da bu konuda çok cömerttir ki, 13 gün kullan, 14. gün sana verildiği şekilde çiziksiz sorunsuz geri getir; alayım diyor.

    Selametle!

    hard reset atildiktan sonra sim kart takildigi ve wifi baglanildigi nasil belli oluyor. bunu bi zahmet aciklar misiniz? nasil tespit ediyolar bunu?

    Alıntıları Göster
    Adam telefonu alıp kendi çiziliyor, çizik bu diye değişime yolluyor, kendi bozuyor, bozuk bu diye değişime yolluyor.

    Şöyle gidip baksan 5 vakit namaz kılıp sana hesap sorar sen niye kılmıyorsun diye.

    Böyle işte.




  • vuslat06 kullanıcısına yanıt
    Tamamen boş konusmuşsun 300 liraya Dediğin şey bizim vergi sistemimizden dolayı 3000 oluyor. Sana göre hiç kar etmesinler zaten
  • Madursan değişim istemek hakkındır ama değişim için bahane aramak ayıp olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gogolag90


    quote:

    Orijinalden alıntı: OZYMANDIAS

    Aynen öyle dostum.

    İnsanımız Apple'ın iyi niyetini suistimal ediyor.

    4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun yenilendi ve 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun, 28 Mayıs 2014 itibariyle yürürlüğe girdi.

    Bu demek oluyor ki; satın alınan "ELEKTRONİK ÜRÜNÜN" cayma hakkı dahilinde iade alınabilmesi için kutusuna zarar verilmemiş olması(açılmaması-jelatini yırtılmaması-ezilmemesi-kirletilmemesi vb.) faturasının ve varsa kutu dışında tüm tamamlayıcı aksesuarlarının yanında getirilmesi gerekmektedir.

    AYRICA; KURULUMU SERVİS TARAFINDAN YAPILAN ÜRÜNLERİN (ör: bilgisayar topladınız ve servis parçaları açıp kasaya monte etti, telefon kurulumunu uzman kişi yaptı) SERVİS HARİCİNDE KUTUSUNUN AÇILMASI, KURULUMUNUN YAPILMASI İADE ALINMASINA ENGELDİR.

    Satın alınan ürüne SIM takılması, Wi-Fi ağına bağlanılması durumunda ürün 2. el durumuna geçmektedir ve “ürünün satılabilir özelliğinin kaybolması” durumu meydana gelmektedir. Bu durumda telefon iade alınmaz.


    Uzun lafın kısası: Teknoloji ürünlerinde, ürün alındıktan 1 saniye sonra bile paketi açılsa iade alınmaz. Bu bizlerin yasal hakkı değildir, ürünü kullanıp, paketine zarar verip iade edemeyiz. Bu firmaların bize tanıdığı bir haktır. Teknoloji marketleri ürünleri iade almaz (ör: Bimeks)
    Alınırsa bu bizim yasal hakkımız değil, o an oradaki yetkili kişinin bize tanıdığı bir haktır.

    Apple da bu konuda çok cömerttir ki, 13 gün kullan, 14. gün sana verildiği şekilde çiziksiz sorunsuz geri getir; alayım diyor.

    Selametle!

    hard reset atildiktan sonra sim kart takildigi ve wifi baglanildigi nasil belli oluyor. bunu bi zahmet aciklar misiniz? nasil tespit ediyolar bunu?

    Sim kart takılıp ön kurulum ekranınıda wi-fi ile geçerseniz ürünün aktivasyonunu yapmış olursunuz. Apple da bunu kendi ekranlarından seri numarasının girişini yaparak görebiliyor.

    Siz sonradan hard resette atsanız nafile.




  • iPHONEMRE kullanıcısına yanıt
    sadece apple icin demiyorum her telefon markasi icin boyle bi etkinlestirme yok ayrica satin aldiginiz herhangi bir yerin bu sisteme girip bole bisi yapma gibi bir islemi de yok zaten kim bilecek ki bunu. kaldi ki apple bi derece mumkun dahi olda diger cibazlarda yok bu etkinlestirme.
  • Konumuz Apple üzerine olduğu için bu cevabı verdim.

    Diğer markalar nasıl bir strateji izliyor bilemem.
  • Canım kardeşim bu ülke neden gelişmiyor, zenginleşmiyor çünkü genel olarak sahtekârız işin kolayına Kaçar sadece kendimizi düşünürüz vs vs. Diye gider.
  • winwin35 kullanıcısına yanıt
    Bence üşenmeyin ve Türkiye'deki tüketici haklarını bir okuyun, öğrenin.

    Ayrıca, global tüketici hakkı diye de bir şey yok :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yeniyurt06

    bende iphone 6 plus kullanıcısıyım ancak forumları takip ettiğimde çoğu forum değişim isteyen veya değişime bahane arayanlarla dolu burada gerçekten değişimi gerektirecek kişilerden bahsetmiyorum ama aşırı çok ben 5 5s ve 6plus kullanıcısıyım bana mı hiç sorunlu cihaz gelmedi geldi 5s de ekranda esneme vardı ama bi sorun çıkarmadığı için değiştirmedim şimdi asıl merak ettiğim değişim için bahane arayan kişiler diğer marka telefonlardan alınca ne yapıyorlar onlar da değişim falan da yok.Hatta bi forumda denk geldim arkadaşın biri uzay grisi sipariş verdim beğenmedim gold sipariş verecem diyiyor el insaf be kardeşim git bi yerde gör öyle al bide merak ettiğim apple bu telefonları napıyor.

    Apple o iade olan telefonları sıfırlayıp bir başka değişim yapana bir şekilde veriyordur, bu bizim ülke olmayabilir tabii ki ama sonuçta dönen telefon belli sayıda. Ali'nin telefonunu Veli'ye onunkini de Hasan'a veriyordur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cimcoz1 -- 3 Aralık 2014; 16:20:08 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Halleluja

    Adam telefonu alıp kendi çiziliyor, çizik bu diye değişime yolluyor, kendi bozuyor, bozuk bu diye değişime yolluyor.

    Şöyle gidip baksan 5 vakit namaz kılıp sana hesap sorar sen niye kılmıyorsun diye.

    Böyle işte.

    5 vakit namazını kılıp da, cihaza kendi zarar verip, değiştirmeye çalışan kaç kişi gördünüz hayatınızda da pat diye böyle bir genelleme yapabiliyorsunuz?

    Ayrıca çizikten dolayı değişim diye bir şey yok. İlk 14 gün derseniz zaten çizmeden de değişim hakkınız var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vuslat06

    Yaw degistirin ne olcak 300 liraya urettigi mali 3000 e okutuyo dokunmaz nasilsa o kadar para veriyonuz

    Apple diyoruz samsung değil. Samsung 300 tl ye üretiyor 1500 e satıyo. 2 ay sonra 1000 tl ye düşüyor.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.