Şimdi Ara

ANİ FRENDE - DEBRİYAJLA FREN BİRMİ-YOKSA SADECE FRENE Mİ BASMALI? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
1
Favori
8.989
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Tamamen kullanıcıya ve kullandığı araca, o an oluşan şartlara göre değişkenlik gösterir.

    Otobanda son vites ve yüksek devir/hızlarda ilerliyorsanız ve takip mesafeniz kısaysa yani aracın durma mesafesinden emin değilseniz temkinli gidip ani durmalarda en üst vitesten 2 veya 3 vites küçültüp aynı anda frene basmak durmayı kısaltacaktır.

    Şehir içinde düşük hızlarda birden önünüze bir şey çıktığında direk frene abanmak en seri iş olur.


    Ek olarak aşağıda ki videoda teknik olarak bu konudan söz edilmiş.

    https://www.youtube.com/watch?v=pLFYx609IOc




  • araca göre fark edebilir mi acaba ?


    eskiden frene basmadan önce debriyaja bas sonra frene bas ki stop etmesin derlerdi. 97 model skoda veya 89 model leyland için de 2002-3 model escort için de böyle deniyordu ve bize de böyle öğrettiler.

    Ama güncel 2015-16 modellerde debriyaja basmadan frene bassan da durana kadar stop etmiyor zaten, bu arada gazdan ayağını çekersen motor freni dedikleri olay da yavaşlatıyor aracı. ama bunu kullanmaya çalışmak ustalık yoksa sıkıntı olabilir. usta sürücü olmuş adam motor freni kullanmak için frenle beraber vites düşürmekten bahsediyor. ne kadar doğru bilemiyorum ama düşük viteste daha etkili olur motor freni diyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MrKemal17

    Duruma göre değişir. Mesela beşinci viteste 80-90 gibi bir hızla gidiyorsun. Ani fren yapman gerekti, hemen debriyaj ve frene aynı anda basıyorsun. 5ten 2ye atıp debriyajı bırakıyorsun. Bu sırada freni hiç bırakmıyorsun tabi. Motor devri 5-6 bin devirlerden 3bin civarına düşünce debriyaja tekrar basıyorsun ve durmayı bekliyorsun. Tüm bunlar yaklaşık 2 saniyede oluyor. Tabi bu olay arabaya göre değişir. Motor benzinli mi dizel mi, şanzıman dişli oranları nasıl, arabanı tanıyıp ona göre vites düşürme yapman daha sağlıklı olur.

    Sen bunları yapana kadar gümledin zaten

    Panik frenden bahsediyoruz 2-3 saniyelik birşey fren+debriyaj beraber basılır

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ani frenlerde, daha doğrusu tamamen durma amaçlı frenlemelerde debriyaj ile frene basmak gerekir. Ancak bu noktada bilinmesi gereken şey debriyaj ile fren kullanımının fren mesafesine etkisinin olmamasıdır. Burada amaç aracın stop etmesini engellemektir.
  • Debriyaja basman demek aracı boşa alman demek. Normalde sadece fren bassan motor da güç uygulayacağı için daha çabuk durur ama debriyaj bastığında sıkıntı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE


    quote:

    Orijinalden alıntı: MrKemal17

    Duruma göre değişir. Mesela beşinci viteste 80-90 gibi bir hızla gidiyorsun. Ani fren yapman gerekti, hemen debriyaj ve frene aynı anda basıyorsun. 5ten 2ye atıp debriyajı bırakıyorsun. Bu sırada freni hiç bırakmıyorsun tabi. Motor devri 5-6 bin devirlerden 3bin civarına düşünce debriyaja tekrar basıyorsun ve durmayı bekliyorsun. Tüm bunlar yaklaşık 2 saniyede oluyor. Tabi bu olay arabaya göre değişir. Motor benzinli mi dizel mi, şanzıman dişli oranları nasıl, arabanı tanıyıp ona göre vites düşürme yapman daha sağlıklı olur.

    Sen bunları yapana kadar gümledin zaten

    Panik frenden bahsediyoruz 2-3 saniyelik birşey fren+debriyaj beraber basılır

    En fazla 1 saniyede vites düşürmüş olman gerekiyor. Hızlı vites değiştiremiyorsan hiç uğraşmana gerek yok zaten. Kişiden kişiye değişir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Panik freni ;

    ABS li araçlar için mümkünse önce Debriyaj sonra fren.
    En kötüsü ikisi aynı anda.

    ABS olmayan araçlarda.

    Panik Fren sebebiyle direksiyon kontrolünü kaybetmeyecek yöntemle.
  • Hiç bir şekilde debriyaja basılmaz. Öncelikle fren pedalına uygulanacak gücün şiddeti ve refleksini etkilemediğini anlatmasın bana kimse. Yokuş aşağı giderken çıktığın vitesle in diye kural vardır bunun maksadı ayağını gazdan çektiğin anda ivmelenme durduğu için aktarma organları fren mesafesini olumlu yönde etkiler. Yokuş çıkarken ya da düz yolda giderken ayağınızı gazdan çekin ve saniye saniye hızınızı kontrol edin bir de debriyaja basarak deneyin. Göreceksiniz ki 3 kuruş tasarruf etmek için 1700 devirde kullanmıyorsanız şanzıman bağlantısı durmanıza yardımcı olacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yokuş aşağı olan hadisede durum farklıdır. Orda viteste inin denmesinin sebebi sürekli frene basarak fren sistemini ısıtırsınız ve bu ısınma bir süre sonra fadding'e yol açar. Fren diski camlaşır ve tutunma sıfıra iner, fren hidroligi kaynar ve fren sistemi görevini yapamaz. Bu durumda fren tutmaz. Öyle denmesinin sebebi budur. Gerektiğinde frene basmak durumunda kalırsanız ısınmış bir fren durma mesafenizin uzayacağı anlamına gelir hatta yeri gelir hiç tutmaz. Birçok haberde duyduğumuz tırın, kamyonun freni patladı olayının da aslı budur.



    Panik frende fadding olmaz. O yüzden frene basılabildiği kadar basılması lazım. Debriyaj ile frenleme en doğrusudur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.