Şimdi Ara

Amg V8 kompressor mü Amg V12 biturbo mu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
1.560
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Sadece çok merak ettiğim için soruyorum. Yabancı bir forumda buna benzer bir konu buldum ama orda daha çok araç modeli üzerinde cevaplar gelmiş.
    Her iki motor da son derece pahalı modellerde kullanıldığı için kim neden V8 ya da V12 seçer? Aralarında bariz fark nedir? Mesela atıyorum V12 biturbonun turbo arızası çıkarmasından dolayı oluşabilecek maliyet çok mu yüksektir? Peki yakıt tüketimleri? Ben pek fark olmadığını gördüm. Siz hangisini tercih edersiniz neden?



  • İkisinden birini bana verecek olsalar tercih bile yapamam yani. Ne olursa olsun direk alırım ve içime siner. 200 KM gittikten sonra ise satarım. Zaten o yaktığım benzin beni bayağı üzer ve üzerimdeki şoku attırır.
    Ama illaki seçecek olsam v12 biturboyu seçerdim.

    v8 kompressör mercedesin supercharger destekli atmosferiği. Atmosferik motor iyidir de güçlü bir benzinli motor, turbo ile hatta 2 3 turbo ile desteklendi mi birde bu motor 12 silindir oldu mu zaten söze gerek kalmaz.
  • Bu arada benim incelediğim kadarıyla V8 500hp ve 700nm tork V12 ise 600hp ve 1000nm tork üretiyor.
  • V8 Kompressor artık kullanılmıyor. Yerine 6.3 V8 atmosferik ünite geldi. Hatta şu sıralar o motor da yerini 5.5 litre çift turbolu yeni ünteye bırakıyor. V12 Biturbo bunlarla aynı klasmanda bir motor değil. Şu an için Mercedes'in zirve noktasındaki motordur. S65, Cl65 AMG gibi modellerde kullanılıyor. 6.3 ve 5.5'lik motorlar 63 AMG diye adlandırılan modellerde kullanılmaktadır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canozpinar

    V8 Kompressor artık kullanılmıyor. Yerine 6.3 V8 atmosferik ünite geldi. Hatta şu sıralar o motor da yerini 5.5 litre çift turbolu yeni ünteye bırakıyor. V12 Biturbo bunlarla aynı klasmanda bir motor değil. Şu an için Mercedes'in zirve noktasındaki motordur. S65, Cl65 AMG gibi modellerde kullanılıyor. 6.3 ve 5.5'lik motorlar 63 AMG diye adlandırılan modellerde kullanılmaktadır.

    Açıkcası ben W215 Cl serisi için konuşmuştum bu motorları. 2003 sonrası için. Sizin fikriniz nedir? cl 55 amg mi cl 65 amg mi? Açıklamalar için çok teşekkür ederim.
  • Performans bakımından soruyorsanız CL65 AMG daha performanslı bir araçtır elbette. Sorunsuzluk açısından yorum yapamam. Oldukça kaliteli araçlar olmasına rağmen belli bir yaşa gelmiş ve o güçleri yüzünden de sıkıştırılarak kullanılmış araçlardır. Keyif amaçlı ikinci bir araç olarak kullanacaksanız ve araca ayıracak vaktiniz varsa alabilirsiniz. Konfor sizin için daha ön plandaysa AMG modelleri yerine CL 500 veya CL 600'lere de bakabilirsiniz.
  • Merakımdan soruyorum , Mercedeslerde ki v8 Yada v12 motorların sesi amerikanlarda ki v8ler gibi gürültümü mü ?

    Mercedes ile bmwden nefret etme sebebim sessiz olmaları :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    BMW 320 E36 TURBO UYGULAMASI
    14 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • her iki motor seçeneğide elbette dünyada otoriteler tarafından bir çok ödül kazanmış muhteşem makinelerdir.
    şahsım olarak V12 biturbo seçeneğiyle donatılmış S65 AMG otomobil dünyasının babasıdır.Üstüne başka otomobil tanımam.

    En azından her otomobil tutkunun ölmeden önce kullanması gereken motorlardır.
  • V12 biTurbo
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bizhy

    Merakımdan soruyorum , Mercedeslerde ki v8 Yada v12 motorların sesi amerikanlarda ki v8ler gibi gürültümü mü ?

    Mercedes ile bmwden nefret etme sebebim sessiz olmaları :)

    SLS AMG reklamında 6.3 V8'in sesini dinleyebilirsiniz. Gerçkten de araa kükrüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bizhy

    Merakımdan soruyorum , Mercedeslerde ki v8 Yada v12 motorların sesi amerikanlarda ki v8ler gibi gürültümü mü ?

    Mercedes ile bmwden nefret etme sebebim sessiz olmaları :)

    Eğer bu sessizse ben başka bi şey demiyorum.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: MuSoniC

    quote:

    Orijinalden alıntı: bizhy

    Merakımdan soruyorum , Mercedeslerde ki v8 Yada v12 motorların sesi amerikanlarda ki v8ler gibi gürültümü mü ?

    Mercedes ile bmwden nefret etme sebebim sessiz olmaları :)

    Eğer bu sessizse ben başka bi şey demiyorum.



    amca jikleyi çekti içeriden




  • v12
  • Bu sorunun bence en iyi cevabını E63 AMG sahibi olan @Ex-diesel üstadımız cevaplar.
    Ben turbolu olanı tercih ederdim o ayrı.... Çok ince ve tatlı bir ses veriyor....... Ayrıca turbo bozulması normal araçlardan daha düşük bir ihtimaldir öyle dayanıksız olacağını sanmıyorum bu motorlarda.....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xdrive

    her iki motor seçeneğide elbette dünyada otoriteler tarafından bir çok ödül kazanmış muhteşem makinelerdir.
    şahsım olarak V12 biturbo seçeneğiyle donatılmış S65 AMG otomobil dünyasının babasıdır.Üstüne başka otomobil tanımam.

    En azından her otomobil tutkunun ölmeden önce kullanması gereken motorlardır.

    buarada bu motor Paganidede kullaniliyor
  • 65 amg lerin fiyatlarına bakarsanız heralde cevabı anlarsınız. cl65amg boşuna en pahalı mercedes degil (sls den bile pahalı)

    cl65amg - cl63 amg arası fiyat farki bile vergiler hariç 60 bin dolar (usa)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    65 amg lerin fiyatlarına bakarsanız heralde cevabı anlarsınız. cl65amg boşuna en pahalı mercedes degil (sls den bile pahalı)

    cl65amg - cl63 amg arası fiyat farki bile vergiler hariç 60 bin dolar (usa)

    Türkiyede 63 AMG ile 65 AMG arasındaki fiyat farkı tam 150 bin euro!
  • Mercedes Büyük kompressorlü motorlardan vazgeçmesinin ilk sebeplerinden biri genellikle çoğu zaman alçak devirlerde kullanıldığı için kurum yapma ihtimali yüksekti tabii birde Komp. motorda performans bakımından kayışlan döndüğü için performans kaybı oluyor, sonradan yüksek devir motorlara gidildi ms. E63 , M5 vs. tabii son zamanlarda CO2 ve tasaruf daha ön plana çıkdığı için bütün üreticiler gibi downsizing yöntemine başvurdular, kendim Turbo araçları sevmem ama bu son çıkanlar kesintisiz olduğu için övüyorlar ama yinede atmosfer gibi bence zevk vermez yüksek torklu olsada. Tabii ön planda tasaruf olduğu için mecburen şu anki imkanlarlan Turbo önde daha iyisi çıkasıya kadar. V12 gelince ön taraf bu araçların çok ağır olur böyle büyük ağır motorların genel sorunu ms. E420cdi / E400 cdi gibi, otobanda zevklidir ama dar virajlı yollarda çok yorar hissedersin sanki ön taraf kurşun yığını gibidir, merc söylediklerine göre 12 Sil araçları yakında üretimden alıncağı söyleniyor gelecek V8 AMG motorları eskiden bi ara yapdıkları gibi sil. kapama üsüline gidiyor şu anki SLK 55 AMG olduğu gibi, tabii bundada uzun zaman yavaş 4sil gidildiğinde elektr. arasıra 8 sil devreye giriyormuş çalışmayan pistonlar soğumasın diye. Bence yinede 2011 yıllındayız genel olarak ne kadar teknik ilerlesede bu Benzinli motorlarının 20-30 seneye kalmaz ömürleri bitmişdir.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.