Şimdi Ara

AMD VSR kullanınca ekran bulanıklaşıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
737
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • VGA girişli bir monitöre sahibim, ekran kartını analog çevirici ile kullanıyorum. VSR ilk çıktığı zamanlar bilgisayar da çalışmamıştı, bugün tekrar denediğim de 1920X1080'e kadar çözünürlük geldi, bende direk aldım 1080'e. Ekran cidden büyüdü ama görüntü bulanıklaştı, bakınca cidden rahatsızlık verici bir şekilde bulanıklaşma vardı. Bazı oyunlarda denedim Payday 2 de de vardı, Witcher'da çok belirgin değildi, GTA 5 de çözünürlük hep aynıydı yükseltmeme rağmen görüntü hep aynıydı onun için bir şey diyemiyorum. Masaüstünde durum daha kötü sonuç olarak kapattım. Bazıları oyun için demişler ama oyunda da bulanıklık var.

    Monitör : LG W1943SB (1360X768)
    Ekran kartı : R7 260X 2 GB
    Sürücü : 16.7.3



  • monitör desteklemez zaten monitöründeki 1pikseli 2yapacak halin yok onun yerine supersampling deneyebilirsin 1080p deneyimi yaşatır ancak ekran kartına bayağı bayağı biner...
    gta 5 tüm değerleri low yapıp advanced graphics kısmından x2.5 yap ne demek istediğimi anlarsın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Overclockmanyağı -- 5 Eylül 2016; 3:26:58 >
  • Overclockmanyağı kullanıcısına yanıt
    zaten witcherde birşey değişmedi sadece fps düştü grafik aynı görüntüde bir küçülme yok sözde çözünürlük full hd dahada kötüleşti zaten grafikler ordada vardı bulanma
  • vsr digital ve full hd monitörler için düşünülmüş bir şey.
  • çoğu adamda varmış bu sorun herkes çok kötü olduğunu söylüyor vsr nin
  • bu sorun vsr nin kötü olmasından kaynaklanmıyor ,senin yanlış kullanmandan kaynaklanıyor
    vsr nın amacı 1080p üzeri çözünürlükleri 1080p ye indirmek zaten,vga nın maks çözünürlüğü neki vsr yi düzgün çalıştırsın en az 20 senelik görüntü çıkışı,çoğu vga 1080p de bile ekran titremesi yapıyor
    vsr hdmi-dvi-display port gibi yeni çıkışlar ve daha yeni monitörler için tasarlanmış bişey,amd ve nvdian ın sitesinede bakarsan zaten orda ne için ve nasıl tasarlandıgını görürsün
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M4A4

    çoğu adamda varmış bu sorun herkes çok kötü olduğunu söylüyor vsr nin

    benim çevremdeki kimsede sorun yok çünkü tanıdığım hiç kimse analog monitör kullanmıyor.nette sorun ararsan sorun bulursun ama kimse çıkıp da vsr'yi sorunsuz kullanıyorum diye yazmaz.vsr'de sorun yok 1080p digital bir monitör alıp 2k 4k yaparsan sen de kötü bir şey olmadığını görürsün.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Grafik Kartı - Ekranda dalgalanma
    4 hafta önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Peki DVI veya HDMI'ın VSR üzerinde farklı etkileri var mı arkadaşlar?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hasikomen

    Peki DVI veya HDMI'ın VSR üzerinde farklı etkileri var mı arkadaşlar?

    1080p 60hz monitörü 4k 60hz yapacaksak DVI HDMI DP arasında bir fark yok galiba ama 120-144hz yapacam 4k'da dersen işler karışıyor ben de tam bilmiyorum versiyonlar gibi şeyler oynuyor.konumuz vsr ve bağlantı tipinden çok kartına göre değişiyor her kart 4k yapamıyor mimari versiyonuna göre değişiyor.1080p 60 hz alacaksın 2k 4k 60hz 380 470 gibi bir kartla çok da karıştırmamak lazım.faydası var mı?işlemci kullanımını azaltıp kart kullanımını arttırıyor olmasa da olur bence günlük kullanımda ama seçenek olarak el altında bulunabilir.
  • Edward Teach kullanıcısına yanıt
    1080p monitör aldım 2k yapınca yine bulanıklaşma oluyor hdmi üzerinden bağlı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: B-2 Spirit

    1080p monitör aldım 2k yapınca yine bulanıklaşma oluyor hdmi üzerinden bağlı
    2k monitörde 1080p yaparsanız da bulanıklaşma olur 1080p monitördeki görüntü olmaz.doğal çözünürlük diye o sebeple söylüyorlar.2k'da pikseller ona göre oluyor ve o pikseller değişmeyeceği için farklı her çözünürlük 2k gibi olmaz.1080p doğal çözünürlüklü monitörde 1920x1080= 2.073.600 piksel varken 2k monitörde 3.686.400 piksel vardır ve takdir edersin ki 2 milyon pikselle 3.6 milyon pikselin verdiği netliği veremezsin 1080p'den 2k'ya dsr vsr gibi bir şeyle çıkarırsan.tersinde de daha az piksel lazım ama 1.5 kat fazla piksel var kapatamadığın için hemen anlıyorsun görüntüde bir sorun olduğunu.özetle çözünürlüğü ayarlıyorsun ama sabit pikselleri ayarlayamıyorsun bu sebeple her monitör doğal çözünürlüğünde güzeldir.2k kesinlikle tavsiye edeceğim bir şey değil oyunlarda çünkü 1070 ti 1080 gibi karlar bile tam tat vermiyor.2k masaüstü ve internette çok iyi bir şeydir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Edward Teach -- 12 Haziran 2018; 22:27:2 >




  • Edward Teach kullanıcısına yanıt
    yani bu vsr ve dsr kusursuz teknolojiler değil diyorsun ? 2k açtığımda zaten kayboldum ekranın içinde gerçi daha yeni 1080p ye terfi ettim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi B-2 Spirit -- 12 Haziran 2018; 22:31:50 >
  • FullHD'yi 2K yapmanın(OGSSAA) doku çözünürlüğü kalitesini arttırmaktan başka bir faydası yokken süperörneklemden çok geridedir. Bir kere, VSR seçenekleri 1080p'de 1440p, 1800p ve 2160p iken yalnızca '2160p' gerçek 2x2 OGSSAA'lı 1080p'dir. Diğerleri, 2x2 OGSSAA filtresinin 720p ve 900p çözünürlüklere uygulanmışıdır. Allem etseniz kallem etseniz, o geometri kaybını yerine koyamazsınız(720p size %50, 900p ise %20 taban çözünürlük kaybettiriyor). Hâ, Reshade ile Z(depth)-SMAA açarım dersiniz ama o bile kaybolan LOD seviyesini yerine koymuyor. Sanırım +0.5 LOD farkı doğuyor; yani ârâzları gideriyor ama 2xAF kaybediyorsunuz ki - OGSSAA'nın yegâne getirisi doku netliğini arttırmakken - insan niye deniyorsunuz diye sorar. Şu yapılabilir: LOD seviyesini -0.5 yaparsınız, OGSSAA size neticeyi eşitler. Bu bile süperörneklemin 2xAA(köşe yumuşatma, geometri) kazancı karşısında azımsanır.


    • Süperörneklem: 4x seviye başına '8xAA' ve 4x AF,

    • VSR(DSR/OGSSAA): 2x2 seviye başına '4xAA' ve 4x AF,

    • Çözünürlük düşürme: %200 seviye başına 4xAA, 4x AF ve -1 LOD.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.