Şimdi Ara

Amazon.com.tr iade sorunu(Çözüldü)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
245
Cevap
3
Favori
21.194
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
109 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • #407-7624351-4145138 Sipariş numaralı iPhone 11 128 GB siyah telefonun kamerada toz ve kasa açıklığı mevcut olduğu ve kusurlu geldiği için 13.05.22tarihinde iade ettim, 14.05.22de ürünün Amazon’a ulaştığını öğrendim 17.05.22de Amazon tarafından aranarak gönderdiğim kutunun boş çıktığı içinde ürünün olmadığı söylendi
    Kutuyu bizzat kendim fazla fazla bantlayarak mng kargo şirketine bıraktım bıraktığım tarihe dair makbuzum mevcut
    Ürün elime ulaştığı tarihte incelemek için açtığımda seri numarasını almıştım
    Seri numarasından kontrol ettiğimde ürünün 16.05.22 de aktifleştirdiğini gördüm. Seri numarası ekte mevcuttur
    Amazon yetkilileriyle görüştüğümde sözlerimin hiçbir anlam ifade etmediğini tamamen deponun söyleminin geçerli oldugunu kutunun boş geldiğini söylediler
    Mng kargo ile görüştüğümde ise 2 kilo ürün teslim aldığını kutunun boş çıkma ihtimali olmadığını herhangi bir tutanak tutulmadığını ürünü Amazon depoya teslim ettiklerini kendileri yönünden herhangi bir kusur bildirilmediğini yada herhangi bir tutanak tutulacak durum olmadığını ürünü sağ Salim teslim ettiklerini söylediler. Ürün teslim belgem mevcut ve ektedir.
    Elimde ne telefon ne ucret iadesi var
    Amazon tarafından mağdur edildim
    Mağduriyetimin biran önce giderilmesi için yardımınızı istiyorum
    Tüketici hakem heyetine başvurumu yaptım cuma günü de savcılığa gidicem başka yapmam gereken bisey var mi acaba birde ekşiye konuyu taşımak icin yardım edecek varsa bana ulaşabilir
    GÜNCELLEME
    03.06.2022 saat 12 civarı 212 no ile başlayan telefonla Amazon bana ulaştı
    Amazon Türkiye üst düzey yöneticisi olduğunu
    Para iadesini başlatacaklarını ve yaşadığım durum icin özür dilendi
    Kutunun Amazon depoya paramparça halde geldiği benim gönderdiğim kutuyla alakası olmadığı kamera kayıtları ve resimlerle incelendiğini iletti
    Ben ise Amazon müşteri hizmetlerinin bana kutu sağlam içi boş geldiğini söylediğini söylediğimde ise hayır kutu yan tarafından parçalanmış vaziyette olduğunu kendisinin durumu resimlerde ve kamera kayıtlarında detaylıca gördüğünü belirtti
    Sonuç itibariyle para bugün kredi kartıma yattı
    Bende tüketici hakem heyetine uyuşmazlığın bittiğine dair bilgi ileteceğim
    Ama savcılığı suç duyurusunda bulunduğum icin para iadesi olsa da artık kamu davasına geçtiği için o işlemler devam edecek.
    Bana bu süreçte yardımcı olan DONANIMHABER forumdaşlarima düşüncelerini söyleyen arkadaşlara çok teşekkür ediyorum umarım bir daha böyle konular kimsenin basına gelmez daha oncede demiştim verdiğim para helaldi ve geri döndüğü icin çok mutluyum bir daha internetten bu kadar yüksek ücretli ürün alır mıyım hiç sanmıyorum
    Herkese tekrardan teşekkür ediyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coke019 -- 6 Haziran 2022; 19:18:6 >







  • Amazon depo alanının hırsızlığa mahal vermeyecek şekilde detaylı olarak kamera ile donatılmış olduğuna eminim. Yanı orada bir suistimal çok zor. Çalışan o riske girmez diye düşünüyorum.

    Kargo kaynaklı olması bana kuvvetle muhtemel geliyor. Hakem heyeti sorununuzu çözmez. Savcılığa gideceksiniz.
    Amazonla anımı anlatayım;

    2019da ürün aldım. Tam 24 ay sonra ürün bozuldu. Amazonu aradim ilk garantiye gitmemi söylediler, bende garanti için firmayi aradim benden 75 tl tespit ücreti alacaklarını söyledi firma. Bende amazonu aradim hemen. Bana 75 tl hediye çeki verip hesaba tanımladılar. O akşam vazgeçip amazonu aradim dedim ürünü iade etmek istiyorum. Bu arada amazon iade de kabul ederiz demişti. Ve 24 ay olan cihazi müşteri memnuniyeti için iade aldılar. 75tlyi silmelerini söyledim kabul etmeyip 75 tl hediye çeki ve kartima iade gerçekleşti.

    Bunu Türkiye'de hangi e ticaret sitesi yapar ? Hic biri. Amazon candır. Konu sahibi arkadaşa geçmiş olsun

    Aynen, amazonda kamera varmış. Hatta forumdan biri daha buna benzer bir başlık açmıştı, hem telefonun parasını alıp, hem de iadeden ücret almak için telefon kutusunun içine ağırlık koyup kargoya teslim etmiş. Amazon kargoyu açarken kameralar eşliğinde açtığı savcılık soruşturmasıyla ortaya çıkmıştı.

    Sonrasını bilmiyorum ama iftira suçundan dolayı amazon da şahsı savcılığa vermiş olabilir.


    Sizde de kargo elemanı kutuyu hiç etmiş olabilir. Savcılık çözer….

  • Hocam öncelikle geçmiş olsun, kargo firması iadeyi alırken içinde ne olduğunu sordu mu? Bu detay çok önemli çünkü.
  • Hocam teşekkürler Hayır sormadı direkt iade koduyla işlem yaptı
  • Amazon depo alanının hırsızlığa mahal vermeyecek şekilde detaylı olarak kamera ile donatılmış olduğuna eminim. Yanı orada bir suistimal çok zor. Çalışan o riske girmez diye düşünüyorum.

    Kargo kaynaklı olması bana kuvvetle muhtemel geliyor. Hakem heyeti sorununuzu çözmez. Savcılığa gideceksiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bob_marley_232 -- 18 Mayıs 2022; 19:7:38 >
  • bob_marley_232 kullanıcısına yanıt
    Cuma günü ilk işim savcılığa başvuru olacak zaten umarım kimsenin basına gelmez çok ama çok zor bir durum
  • amazon yapmaz böle bişey kargo firmaları sabıkalı biliyoruz bu iş sonuca zor çıkar çünkü kutuda telefon olsugunu nasıl kanıtlayabilirsin
  • Geçmis olsun kargo teslim alma belgesinde bilgileriniz görünüyor oralari kapatırsanız iyi olur.
  • Siz kargoyu verirken 2 kg tartılmış. Amazon'a ulaşan kargonun ağırlığını tartmasını talep edin. Arada kilo farkı oluşucaktır. Bunu da delil olarak kullanırsınız.

  • Fenool kullanıcısına yanıt
    Sildim direkt uyarınız icin teşekkürler
  • HakGetiren kullanıcısına yanıt
    Söyledim 2 kg durumu ama depo ne diyorsa o geçerli deniyor Amazon tarafından maalesef
  • Anlamadığım nokta bana gelen kargoyu ben kargo görevlisinin yanında acıyorum bi sorun olur diye ama Amazon neden böyle bisey yapmıyor yapsa tutanak tutsa hersey netleşecek bana kutu teslim alma ve kutunun bütünlüğünü görebileceğim video istedim kamera kayıtlarından ama ona da yanaşmıyorlar
  • öncellikle geçmiş olsun . Ben 11 alıp 2 yıl kadar önce iade etmiştim ama kargo gidip para iadesi alana kadar çok endişelenmiştim. Şöyle ki tam bir kanıt değil ama her aşamayı paketleme bantlama tartma vs video kaydına almıştım .


    Amazon’un depoda böyle birşey olacağını düşünmüyorum, heryerde kamera vb vardır.


    Demek ki özel izli bir bant alıp yada başka şekilde mühürlemek gerekiyor paketi. Beni ciddi anlamda endişelendirdi anlattığınız , değerli iade edilecek birşey varsa da başka kargo yöntem bulmaya çalışacağım.


    Tüketici hakeme internetten yazın ama olay savcılık gibi gözüküyor. Aynı zamanda global Amazon’a da yazın bu olayı.

  • coke019 C kullanıcısına yanıt
    Üzücü bir durum hocam. Geçmiş olur inşallah. Savcılığa başvura bulunmanız lazım gibi. Nitelikli bir dolandırıcılık var. Daha önceden kargo firmalarından nasıl paketlerin çalındığına dair çeşitli haberler okumuştuk. Öyle bir duruma denk gelmiş olabilirsiniz. Tekrardan geçmiş olur, olsun inşallah
  • 2 kilo telefon mu olur ? kolisi falan desek yine 2 kilo olmaz .

  • perfectstranger09 P kullanıcısına yanıt
    Doğru diyorsunuz Amazon globalede yazayım teşekkür ederim
  • HakGetiren kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim imei numarası ve seri numarası mevcut İnşallah savcılık bisey yapar
  • crow in cornfield C kullanıcısına yanıt
    Bilmiyorum ki öyle yazmış mng kargo tartıdan sonra
  • Ürün Amazon’a cjmartesi teslim oluyor ama beni bu durumdan salı akşam üstü 16:00 da bilgilendiriyor yani 3 gün sonra
  • Bence telefonu kargodan biri çalmış. İnşallah mağduriyetiniz giderilir, vakit kaybetmeden savcılığa gidin bu işleri uzattığınız zaman çözülmesi imkansızlaşıyor.

  • Atbrk_the_lad kullanıcısına yanıt
    Evet sanırım çare bu gibi gözüküyor
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.