Şimdi Ara

AMATÖR OFF-ROAD ARACI TAVSİYELERİNİZ. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
77
Cevap
3
Favori
33.518
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • seçim ne kadar konfor aradığınla alakalı .

    bi ucunda niva diğer ucunda land cruiser var.
  • İstanbul Off Road klübüyle offroad a katılmış biri olarak ucuzdan pahalıya size önerebileceklerim araçlar Lada Niva, Eski kasa Daihatsu Terios(hiç küçümsemeyin), Jeep CJ ve Hyundia Galloper'dır. Pickup olarak da Ford Ranger. Eski bir Land Rover alıp modifiye de edebilirsiniz ancak asfaltta pek konforlu olmayacaktır.
  • Off road için 2005 grand vitara 5k iyi arabadır.
  • Land Rover'dan şaşmamanızı öneririm. Unutmayın ki off road aracı almak mühim değil, sonrasında onu işletmek dert. Bu da yedek parça ve off road parçalarının ucuzluğu ile birebir alakalı bir konu.
  • siz orta ve hafif off road yapacağım diyorsanız.Ve bu ara. sizin güncel kullanacağınız araç olacaksa.Ağır off road kitleri kullanamayacaksınız...

    Belki bi AT lastik 2'' lik birde yğkseltme size kafi gelecektir...

    Bunlar için öyle ağır off roadcu araçlara gerek yok;

    Nissan terrona
    suzuki vitara,jimny
    Daihasu terios
    mitsubishi pajero pinin

    Bunlar arasında yapacağnız tercihler sizi üzmeyecektir...
  • Marka tavsiyesinden de önce amatör de olsa off road yapacaksanız tercih edeceğiniz aracın arazi şanzımanı=ağır devir low vitesi,
    bunun yanında mümkünse şaseli olması,
    Türkiye'de modifiye parçalarının ve ustasının bulunması,
    Gerek orjinal parçalarının gerek modifiye aksamının nispeten de olsa makul fiyatta olması önemlidir.
    Safkan arazi araçlarının çoğu dahi modifiye edilmedikçe gerçek manada off-road'da kullanılamaz, ancak hafif koşullarda doğa gezilerine gidilebilir.
    Amatör off road için Yapılması Gereken Modifiyeler:
    1- Süspansiyon Yükseltme
    2-Büyük çaplı MT(ÇAMUR) Lastik
    3-Kısa oranlı ayna mahruti
    Biraz daha ileri seviye için
    Şnorkel
    En azından arka diferansiyel kilidi
    En azından ön metal tampon ve vinç
    Kupa yükseltme.... diye gider ve bu işin sonu yoktur.
    Bu tarz bir modifiye için benim kullandığım Suzukide 5-15 bin ortalama masraf gerekir , bütçeyi ayarlarken bunu dikkate almanız iyi olur.
    Suzuki'nin Vitara, 2004 e kadar olan Grand Vitara, Samurai ve Jimnny modellerini tercih ederseniz 4xfourart -Mehmet Becce abimiz her türlü modifiyesini diğer markalara göre nispeten uygun fiyata sağlamaktadır.
    Pajero, Niva, Defender,CJ, Cherokee xj Kare kasa da güzel araçlar.




  • buradaki çoğu arkadaşımızın bilinçsizce yapmış olduğu marka fanatikliği yüzünden insanlar malesef yapmak istedikleri çok şeylerden soğutulup bir şekilde vazgeçirtilmiştir
    anladığım kadarı ile atıp atıp tutan arkadaşlarımızın offroad ile uzaktan yakından hiç bir ilgisi olmayıp olmadığı gibide bilinçsiz şekilde kulaktan dolma marka fanatikliğinden başka birşey değildir offroad yapmak yani olmayan yolda gitmek için olabilecek 4x4 aracınız için belirli başlı ciddi şekilde modifikasyonlar yapmanız gerekmektedir ve yapılıcak olan modifikasyonun sonu yoktur limiti yoktur istediğiniz herşeyi paranız varsa yaparsınız sadece aracı almakla iş bitmiyor esas sorun aracınızı bilinçli şekilde arazi koşullarınıza hazırlamak ve herşey aracınızı aldıktan sonra başlıyor aracı arazide sıkıntısız kullanmanız için olması gereken başlıca madifikasyonlar

    1 öncelikle piyasa iyice araştırılıp ve bu işi profesyonelce yapan arkadaşların önerilerini dikkate alarak arazi koşullarına offroad modifikasyonlarına en uygun 4x4 araç almak bu işin içinde olduğum içinde ve diğer arkadaşlarımın çeşitli markalar ile offroad yapmalarının dolayısı ile başlıca önerilicek markalardan ilki Jeep Jeep markasını dünyanın hangi ülkesinde olursanız olun istediğiniz şekilde arazi koşulları için modifiye edebilirsiniz dünyanın her ülkesinde maksimum seviyede bol yedek parçası mevcuttur ancak japon 4x4 araçlarının dünyanın her noktasında geçerli olduğnu söyleyemem japon Suv araçları her ülkede çok az sayıda olduğu için normalde yedek parça sıkıntısı sıkça gündeme gelmektedir ARB offroad ekipmanları olarak bu işin üstesinden gelmek istese bile tedarik konusunda aşırı derecde faiş fiyatlar olduğu için cep yakar ve adamı pişman eder ikinci tavsiyem ise Defender olucaktır Jeep markası gibi oldukça fazla yedek parça offroad koşulları için de fazlası ile donanım ekipmanları bulmak mümkündür türkiye ve dünyada bu araçların dilinden anlamayan usta yoktur gözü kapalı her usta onarımı başarılı şekilde gerçekleştirebilir
    2 aracınızı offroad modifikasyonuna hazırlamak için bu işleri profesyonelce yapan ekipler tarafından yada yardım alarak ekipmanları tedarik edenler tarafından öneriler alınarak yapılmalıdır aksi taktirde aracınız sizi arazide çok ama çok üzer siz aracı kırarsınız araçta sizi kırmış olur
    3 montajını yapıcağınız lasktik ve jant ebatları ile ölçülü oranda yükseltme kiti uygulaması
    4 güçlendirilmiş ön takım ağır hizmet kolları olmazsa olmaz icap ederse ağır hizmet direksyon sistemi jeep markası için en profesyonel olanları piyasada mevcut
    5 mafsallı şaft aracın alt takımı şaseleri arazide esnediği zaman kesinlikle kırılmalar olucaktır mafsallı şartlar bu işin olmazsa olmazı
    6 Ayarlı link kolları mutlak olmak zorunda seberst atrilikasyonu sağlayabilmeniz için kesinlikle olmak zorunda 4x4 arazi aracınız hem asfaltta hemde arazide sorunsuz kullanabilmeniz için unutmayınki offroad yapmanında kilit noktası serbest atrilikasyondur difiransyel kilidiniz olmasa bile aracınızda serbest atrilikasyon olduğu sürece arazide bir kedi değilde canavar ile gezmiş olursunuz
    7 aracınızı offroad modifikasyonuna hazılarken yada hazırladıktan sonra profesyonel şekilde lastik ebatlarına uygun olabilmesi için ise bir olmazsa olmaz daha vardır difiransyel ayna mahruti dişli oranlı lastiklerinize oratınlı olmalıdır aksi taktirde ana ve yavru şanzımanlar sizi çok üzebilir ve kırılmalar ve güç kaybı olası bir kaçınılmaz sondur
    8 tüm bu modifikasyolar yapılırken değişmesi gereken en önemli parçalardan birisi ise aks,lar yapmış olduğunuz offroad modifikasyonuna uygun aks olmazsa kırılma yine kaçınılmaz bir son olucaktır
    9 aracım tüm bağlantı gergi kolları ve viraj demiri şanzıman takozları burçları kesinlikle polürethan burç olmalıdır bu uygulamayı yapmadığnız taktirde her yapılmış offroad sonrasında aracınızda gacırtı takırtı hakimiyetsizlik çoğalıcaktır ve sizi hem araçtan soğutacak hemde offroad,dan caydıracak tecrübeler edinmenize sebep olucaktır
    10 dreksyon pitman kolu yapılıcak olna modifikasyonlardan sonra kesinlike uyugn olanı ile değiştirilmesi gerekiyor aksi taktirde arazide dreksyon hakimiyeti sağlanamaz aracınız kafasına göre gezer asfalta çıktığnız zamanda ise 8 çizmek kaçınılmaz sondur BMC Kamyon Dreksyonu gibi sallar durursunuz
    11 tüm bu modifikasyonları yaparken en unutumlaması gereken bir uygulamada ana ve yavru şanzıman için ısı göstergesi muhakkak olmak zorunda şanzımanınız bilinçsiz ve orantısız yapılıcak olan offroad yüzünde yüksek derecede etkilenerek ısınıcaktır ve arıza olacaktır
    12 yapılıcak olan tüm offroad modifikasyonlarından sonra aracınızda ciddi bir yakıt sarfiyatı olacaktır bu sarfiyatı minimum seviyede tutmak için makinesi güçlü arazi araçları tercih edilmelidir arkadaşlar 5.2 V8 aracım var gerçekten an geliyor arazi kuşullarında onun gücünün bile bazan tükendiğini farkediyorum burakın 1.6 ,2.0 yada 3.0 cc gücündeki makineleri nekadar yüksek güçlü makine donanım sonrası ise o kadar az sarfiyat ve az makine sesi yoksa gücü düşük olan makineler yapılıcak olan modifikasyonlardan sonra fazla km yapamıyor motoru sıfırlamaya varana kadar sorunlar çıkabiliyor
    arkadaşlar unutmayalımki arazi koşullarında yada kumda ( kum en zorlu parkurdur) yada kar ve buzda bilinçsizce yapılıcak olan seyirlerde tüm 4x4 araçlar kırılmalara mahkümdurlar yoksa yok japon kırılmaz yok çin malı atıyorum 1000 km gitmez yok efendim Jeep öyle yok land böyle bunlar haksız rekabetçilik ve bilinçsiz eleştiriden başak birşey değildir ancak şşunuda unutmadan söylemeliyimki Lada Niva kesinlikle ama kesinlikle arazi aracı değildir sizi arazide en çok üzücek araclardan birisi Lada Nivadır ikincisi Hyundaı Gallaper ve son olarakta üçüncüsü Nissan Terrano gibi araçlar kesinlikle Offroad için uygun değildir görünümlerini ve fiyatlarına kesinlikle aldanıpta bu araçların sahibi olmayın ilk başlangız olarak baştan kaybedersiniz ve bunrda bahsettiğim modifikasyonlar sadece yapılıcak amatörce Offroad modifikasyonlarıdır bu iş için profesyonelce girmeye bütçeniz ve zamanınız asla yetmez




  • Lada Riva 4X4.Tek der geçerim sağlam araba.Ancak şu anda bir aracınız varmı?Yoksa bulaşmayın,gidin bir toledo falan alın.Ayrıca @MR.President arkadaşa katılıyorum
  • TOROS
  • Niva iyidir. Hem çekiş olarak hem dingil mesafesinin az olması ve aracın da ufak olması büyük avantajları. Yukarıda bir video var uzun araç nasıl "hafif takla" atıyor görünüyor
  • Suzuki Jimny yazacaktım ben de:
    İyi de bir lastik seti alırsanız bayağı eğlenebilirsiniz.

  • arkadaşlar 4x4 suv arazi araçlarınız için lap diye kafanıza göre lastik takmamanızı öneririm bu konuda oldukça sorun yaşıyan arkadaşlarım var size şöyle örnek vereyim aracınıza uygulayacağınız yükseltme kiti sonrası uygulanması gereken en önemli ekipman lastiktir aracınıza yapılıan uygulama kit montajı için kurulum kitapçığındada belirtildiği gibi araç yükseldikçe CİEM bozulacaktır aracınızın arazide ve arazi dışında uzun yolda asfalttada size rahat seyir yaptırabilmesi için lastik ebatlarını genişletmek zorundasınız ve size edinmiş olduğum tecbübelere dayanarak şunuda belirtmel isterimki biz amatör Offroadçular olarak Profesyonel Offroad yarışlarıda yapmıyacağımız için ki zeten böyle birşeyi araçlarımız destekleyemez LONG ARM kit uygulaması yapmayın çünki aracınızın tüm süspansyon sistemleri bozulacaktır ve uzn yolda sizi çok rahatsız edicektir size tavsiyem SHORT ARM KİT uygulamanız gerekmektedir




  • Arkadaşlar Lada Niva hakkında şunuda belirtmek isterimki Lada Nina 4x4 araçta makine güçleri çok düşük 1.6 yada 1.7 gibi makineler arazide aracı hiçte hakkını vermiyor bunun haricinde elbette dilgil mesafe oranı kısa olabilir fakat gindil mesafe oranı kısa diye çok iyi arazici olucağı anlamına gelmemektedir Lada Niva araçlarını modifiye konusunda destekleyen hiçbir marka yok Lada Niva aracınızı aldığınız zaman tamamen aracınızla baş başa kalıcaksınız ve Ofroad donanımlarını hep uydurma kaydırma yapma zorunda kalıcaksınız ki biraz düşünürseniz Lada Nivayı destekleyen yükseltme kiti bile yok piyasada bulamazsınız sizz Lada Niva aracına nekadar uydurma ekipman yaparsanız bir okadarda istedğiniz sonucu alamıyorsunuz ve çuval dolusu paranız boşuna gidiyor tabikide herkezin günlünde yatan bir ASLAN vardı mutlakki arkadaşlarımızın gönlündede Lada Niva yatanlarda vardır ancak daha önceki mesajlarımda,da bahsettiğim gibi bu işe bulaşmadan önce 4x4 SUV aracınızı almadan önce iyice araştırın sorun değerlendirin hiçbir bilgi tecrübe edinmeden alacağınız rast gele bir marka araç sizi Offroad,dan tamamen soğutacaktır unutmayınki bu araçları modifiye ederken yok efendim param var yok ustam var diye düşünmeyin paranızın ve ustanızın sizi bu işlerde kurtaramıyacağı ve hayal kırıklığıyla sonuçlanıcak bir sevüven olucaktır herşeyden önce kendi Ruh sağlığınızı düşünerekten sizi Ruhen yormayacak bir araç sahibi olun şimdikten hayırlı olsun




  • ssangyong musso Jeep Grand Cherokee nın facasını bozuyor :)http://youtu.be/sgcvrV1wXf4
  • ssang lar hafife alınacak araclar degil actyon sport , musso , rekton cok saglam makıneler

    http://www.youtube.com/watch?v=BoQCV-eTT98
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pozitif man


    ssangyong musso Jeep Grand Cherokee nın facasını bozuyor :)http://youtu.be/sgcvrV1wXf4

    gerçekten gülerek izliyorum görüntüyü halada izliyorum hiç ama hiç olucak işmi kardeşim ssangyong musso,nun Jeep Cherokee 4.0,ni çekebileceği ancak bu araçları çekemeyen adamların sadece bu araçlara karşı tuzak amaçlı düzenledikleri komplo videolar XJ kasa 4.0 çok kullandım bende ssangyong musso.yu bırak arkasına kamyon bağla kamyonu çeksin üstelik aracı iki çekere düşürmüşler buna inanınki XJ 4.0 ssangyong musso.yu iki çekerdede çeker aracın altında insa turbo lastik var bunlar sadece düzmece oyunlar




  • MR. President M kullanıcısına yanıt
    iki aracında kac beygir olduklarına bakmak lazım , ssang ulkemızde pek bilinmesede ozellikle rusyada cok yaygın kullanılıyor ...

    ben onceden 110 def kullanıyordum arazide cok saglam makıne fakat cok hantal bir o kadarda motor zayıf 60 beygirdı yanılmıyorsam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MR. President

    Arkadaşlar Lada Niva hakkında şunuda belirtmek isterimki Lada Nina 4x4 araçta makine güçleri çok düşük 1.6 yada 1.7 gibi makineler arazide aracı hiçte hakkını vermiyor bunun haricinde elbette dilgil mesafe oranı kısa olabilir fakat gindil mesafe oranı kısa diye çok iyi arazici olucağı anlamına gelmemektedir Lada Niva araçlarını modifiye konusunda destekleyen hiçbir marka yok Lada Niva aracınızı aldığınız zaman tamamen aracınızla baş başa kalıcaksınız ve Ofroad donanımlarını hep uydurma kaydırma yapma zorunda kalıcaksınız ki biraz düşünürseniz Lada Nivayı destekleyen yükseltme kiti bile yok piyasada bulamazsınız sizz Lada Niva aracına nekadar uydurma ekipman yaparsanız bir okadarda istedğiniz sonucu alamıyorsunuz ve çuval dolusu paranız boşuna gidiyor tabikide herkezin günlünde yatan bir ASLAN vardı mutlakki arkadaşlarımızın gönlündede Lada Niva yatanlarda vardır ancak daha önceki mesajlarımda,da bahsettiğim gibi bu işe bulaşmadan önce 4x4 SUV aracınızı almadan önce iyice araştırın sorun değerlendirin hiçbir bilgi tecrübe edinmeden alacağınız rast gele bir marka araç sizi Offroad,dan tamamen soğutacaktır unutmayınki bu araçları modifiye ederken yok efendim param var yok ustam var diye düşünmeyin paranızın ve ustanızın sizi bu işlerde kurtaramıyacağı ve hayal kırıklığıyla sonuçlanıcak bir sevüven olucaktır herşeyden önce kendi Ruh sağlığınızı düşünerekten sizi Ruhen yormayacak bir araç sahibi olun şimdikten hayırlı olsun

    Sizin gönlünüzdeki aslan belli. Jeep
    Sizce arazi aracı bu olabilir.
    Ama diğerlerini de yabana atmak olmaz.
    Lada Niva tüm diğer markaseverlerin sinirini bozan bir araç.

    Ayrıca off-road için hazırlanmış çok güzel Nivalar var. İnsanların işini görüyorsa tabiki alınıp yapılabilir. Yukarıda verilmiş videolarda da göreceğiniz gibi çok da başarısız değiller.
    Niva vs rest of the world viedosu ekstrem bir örnek olsa da başarı başarıdır.

    Ayrıca örnek bir niva

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-lada-n-i-v-a-m-o-g-105573947/detay




  • quote:

    Orijinalden alıntı: laptop arası köfte

    Bu tarz bi araç al.Hafif takla atar ama yine de iner







  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.