< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
ALSATÇILAR, STOKÇULAR VE KARABORSACILAR DUMAN OLDU!! DEVLET MASAYA YUMRUĞUNU KOYUYOR... (12. sayfa)
-
-
-
hala otomibildeki yüksek verginin tek amacının vergi gelirlerini arttırmak olduğunu sananlar var.
devletin vergiyi yükseltmesinin asıl sebebi ithalatın önünü kesip cari açığı azaltmak. bu yazar resmen saçmalamış. 2. el araç ithalatına izin verilirse cari açık patlar, ülke ekonomisi çöker.
ithal 2. el araçtan alınan vergi aslında bir cebinden diğer cebine koymak parayı. ama dışarıya para gidecek, asıl sorun o.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyinsis -- 2 Kasım 2020; 12:51:48 > -
aslında devletin çok kolay şekilde su gibi vergi alacağı bir sektör var. kumarhaneler.
zaten şu anda bile illegal olarak, gizli saklı kumar oynanıyor. bunun yanında sırf kumar oynamak için marmara bölgesindekiler Sofya'ya, doğu karadenizdekiler Batum'a, güneydekiler de Kıbrıs'a gidiyor ve binlerce doları o ülkelere bırakıp tam takır kuru bakır Türkiye'ye dönüyorlar. halbuki 5 yıldızlı otellerde kumarhaneleri yeniden aç. orada yüzlerce kişi çalışır ekmek yer. kumarhanelerden de %25 vergi alırsın devletin kasası dolar. kumar denen illeti durdurmak mümkün değil. o zaman bunu değerlendireceksin. paranın bulgarlara gürcülere gitmesine engel olacaksın.
-
İkisini de artıran hükümet zaten emlakta rant var otomobilde ise %150 vergiquote:
Orijinalden alıntı: mwwo3.3
Birde şu emlak piyasasına el atsalar da vatandaş bir rahatlasa artık . Bu konuda ev ve araba konusunda kim adam akıllı çalışma yapıp , millete faydası dokunursa Allah ondan razı olsun.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Türkiye'de araba pahalı değil zaten vergiler yüksek olduğundan hem sıfır hem 2.el fiyatı yüksekquote:
Orijinalden alıntı: Anxiolytic
Size olacağı anlatayım aşağıdaki 2015 Polo 1.2 comfortline ile örnek vereyim:
Gördüğünüz gibi Almanya'da değeri 7950 Euro yani güncel kur ile 78000 TL buna %18 KDV ve %45 ÖTV eklenecek. 133 bin etti mi? Lojistik masrafı ve ithalatçı kârı da 15 bin olsa, 10 bin de galeri kâr etse 158 bin TL'ye satışa sunulacaktır. Durun bir dk aracın TR değeri zaten 155 bin TL. Ne anladık bu işten? Demek ki sorunu başka yerde aramak lazım. Mesela Döviz Kuru? Döviz kuruna bakmayan bir ekonomi bakanımız olduğu için sorunun kaynağını göremiyorlar tabii..
Edit: Gümrük vergisini unutmuşum
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
devlet devlet olsa o yumruğu kendine atar ve atmalı.
bugünkü durumun tamamı yanlış ve bilinçsiz yönetimden kaynaklı.
nokta!
-
şimdi bu olayın imkansızlığı şurda devlet ithali azaltmak için ötv yükseltip 2.eli baskılamak için ithale nasıl buyur desin sizin hiç aklınız alıyormu bu durumu ciddi ciddi bir alt yapısı olabilirliği keşke olsa ama bu mümkün değil ötv indirimi gelir bence yinede ithal arabaya onay çıkmaz görürsünüz
-
Hükümet yandaş medya üstünden algı yapıyor, piyasanın bu hale gelmesinin nedeni sanki fırsatçılarmış gibi yapıp birde kurtarıcı olacakmış...yersen..herşeyin sorumlusu hükümet zaten, ekonomiyi batıran da, vergileri arttıran da bizzat kendileri..indir kademeli olarak ötv yi, düzelsin piyasa..al sana çözüm...tek emin olduğum devlet parasından vaz geçmez, hatta arttırır vergileri, imkanı olan alsın geçsin, önümüzdeki dönemde vatandaş için iyi bir gelişme olmayacak.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu sabah honda civic modeline 54 bin lira zam geldi. Başka sözüm yok hakim bey :)
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Dediğin doğru yalnız Türkiye'deki insanlarla Avrupadaki insanlar arasında şöyle bir fark var. Turkiyedekiker fakir hatta işsiz 3 kuruş icin al-sat yapabilir oysa Avrupadakiler 3 kurusun hesabını yapmazlar sıfır 100 birimse 2.elini 40a da satabilir oysa bizdeki işsiz kişi bunu 50ye hatta iyi pazarlıkla 60a satabileceğini düşünür. Bu nedenle 2.el piyasası bizde yüksek olur tabii arabalar vergi nedeniyle yüksek olduğundan alıcılar zaten 2.ele yönelmekte bu da yükseltiyor piyasayı. Avrupada 2.el sıfırının %40ysa bizde %50-55 olsa bile işsiz kişi için bu kazanç yaratabileceğini düşündürtebilir % 1-2 kâr etsem hiç yoktan iyidir diyebilirquote:
Orijinalden alıntı: KaptanMemo1234Al-satçılar piyasayı belirleyemez. Piyasayı arz-talep dengesi belirler. Siz sıfır km araba fiyatlarını ınsanların ulaşamayacağı seviyeye koyarsanız, talepte 2.ele yönelmek zorunda kalır.
Sonuç olarak talep eden kitle fiyatı yükseltir. Arz zaten az. Talep çok.
Ben 2.el modem alacam, daha dün baktım. Sıfır 250, 2.eline 200 yazmış. Pazarlık için mesaj bile atmadım. Alırım sıfır geçerim. O da elinde aylarca satılmadan kalınca mecbur ya çekecek fiyatını aşağıya ya da elinde kalacak.
Sanılanın aksine piyasayı hep alıcılar belirler.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baudelaire -- 2 Kasım 2020; 13:13:43 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Kalkıpta 3-5 yaş arası belli fiyat üzerinde araçlara uygulanıcaksa hiç bir anlamı yok.
Hiç olmazsa gariban 30 bine şahin doğan almaya uğraşacağına 500 euro'ya gider corsa alır gelir hem ayağı yerden kesilir hem devlete vergi geliri olur.
Ha bu hükümet vatandaş yararına ne yapmış ki bunu yapsın 2.el araçtan da kalkıp %50 ötv + %18 kdv aldıktan sonra çok bir manası kalmıyor bu kur rakamları ile...
-
Ikinci ele vergi geliyor. Fiyatlar daha da katlanacak demiyor da...
-
Arkadaşlar bence devlet bu işi yapabilir. Çünkü paraya ihtiyacı var. Devlet sadece 0km araç satışından ötv alabiliyor. İkinci elde karışamıyor. Bu olursa dışarıdan gelecek olan 2. el araca da ötv koyacak ve para kazanacak. Ancak bu ötvnin düşük olacağını hiç düşünmüyorum. Oradan 2. el araç almak ile buradan almak hemen hemen aynı hesap olur. Oradan gelene kadar yine buradan alalım falan deriz.
-
Orayı Türk'ler zehirler, buraya da kelek araç yollarlar yine. Yani ucuza araç bulmaya çalışırken orada kümelenecek bir sürü tip zamanla toplayıp işi bozar gibime geliyor.
Türk insanı zaten bu konuda beş yıldızlı.
-
Piyasadaki yükselişi al-satçıların yaptığını zanneden kafası kıtlar azıcık araştırsın Amerika'da ikinci el piyasası pandemiden öncesine göre %25 düştü. Dolar her gün yeni rekorlar kıracak ama mal fiyatları yerinde sayacak. Öyle bi dünya varsa biz de gidelim oraya. Biri de 7 ay önceki bi arabanın fiyatının artmasından bahsedip "doların da birazcık katkısı var" demiş 😂😂😂 arkadaşım 7 ay önce dolar 6.60 liraydı. Şimdi 8.40. Üstüne üstlük bu arada ötv zammı da geldi.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Umarım dediğiniz gibi olur süreç
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: beyinsishala otomibildeki yüksek verginin tek amacının vergi gelirlerini arttırmak olduğunu sananlar var.
devletin vergiyi yükseltmesinin asıl sebebi ithalatın önünü kesip cari açığı azaltmak. bu yazar resmen saçmalamış. 2. el araç ithalatına izin verilirse cari açık patlar, ülke ekonomisi çöker.
ithal 2. el araçtan alınan vergi aslında bir cebinden diğer cebine koymak parayı. ama dışarıya para gidecek, asıl sorun o.
ülke ekonomisi çok iyiydide sanki ikinci el ithalatına izin verilince patlayacak bence sen saçmalıyorsun, otomotivin ithalat-ihracat dengesini bilmiyor musun? bu ülkenin ithalatını arttıran en büyük kalem petrol+doğalgaz.
-
Kumarhaneler KKTC'nin ekonomisine destek veriyor, kumarhaneler yasallaştırılmaz hocam.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: texjrwillerjrülke ekonomisi çok iyiydide sanki ikinci el ithalatına izin verilince patlayacak bence sen saçmalıyorsun, otomotivin ithalat-ihracat dengesini bilmiyor musun? bu ülkenin ithalatını arttıran en büyük kalem petrol+doğalgaz.
Alıntıları Gösterekonomi kötü, daha kötü olsun, salla gitsin mi diyorsun?
enerji ithalatı en büyük kalem olabilir. kısabildiklerini kısmaya çalışıyorlar işte. otomobil de kısılabilen bir kalem.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X