Şimdi Ara

Almanların araç sınıfladırmasına göre Skoda Octavia ile VW Passat aynı sınıfta

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
17
Cevap
0
Favori
3.174
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Almanların araç sınıfladırmasına göre Skoda Octavia ile VW Passat aynı sınıfta yer alıyor: "Mittelklasse = Orta Sınıf"
    Skoda Superb de Audi A6 ile aynı sınıfta yer alıyor: "Obere Mittelklasse = Üst Orta Sınıf"

    Fahrzeugklasse
    Klassen von Limousinen und Kombis
    http://de.wikipedia.org/wiki/Fahrzeugklasse#Klassen_von_Limousinen_und_Kombis

     Almanların araç sınıfladırmasına göre Skoda Octavia ile VW Passat aynı sınıfta


    *************************************************************

    Açıklama (alıntı: Taner Göde)

    http://forum.donanimhaber.com/m_29399833/mpage_1/f_/key_//tm.htm#msglink_29956544

    Alman Sınıflandırma Sistemine daha çok itimat ediyorum. Ülkemizde A-B-C-D-E olarak ayrılmış (AB kurallarına göre de uygun bir sınıflandırma) fakat 5 sınıf yetmeyebiliyor. Önemli bir otomobil üretici toplum ve topluluk, sözsahibi bir millet olan Alman otomotiv dünyasının çeşitlilik için geliştirdiği sınıflandırma bence daha uygun. Bu nedenle otomotiv hakkındaki tüm bilgilerimi ve bildiklerimi öncelikle Alman Otomotiv Dünyası ve sınıflandırmayı da Alman Sınıflandırma Sistemi etrafında konumlandırıyorum.

    Leichtfahrzeug = Hafif Araç
    City Car = Kent Otomobili / Şehir Aracı
    Kleinstwagen = Mini Araç
    Kleinwagen = Küçük Araç
    Kompaktklasse = Kompakt Sınıf
    Untere Mittelklasse = Alt Orta Sınıf
    * (Kompaktklasse mit Stufenheck) = (Sedan Tarzı Kompakt Sınıf)
    Mittelklasse = Orta Sınıf
    Obere Mittelklasse = Üst Orta Sınıf
    Oberklasse = Üst Sınıf


    *************************************************************

    Almanların araç sınıflandırmasıyla ilgili ayrıntılı bir liste aradım ama bulamadım. Sadece Almanca Wikipedia'daki şu listeler var:


    Kleinstwagen = Mini Araç
    http://de.wikipedia.org/wiki/Kategorie:Kleinstwagen

    Kleinwagen = Küçük Araç
    http://de.wikipedia.org/wiki/Kategorie:Kleinwagen

    Kompaktklasse = Kompakt Sınıf
    http://de.wikipedia.org/wiki/Kategorie:Fahrzeug_der_Kompaktklasse

    Mittelklasse = Orta Sınıf
    http://de.wikipedia.org/wiki/Kategorie:Fahrzeug_der_Mittelklasse

    Obere Mittelklasse = Üst Orta Sınıf
    http://de.wikipedia.org/wiki/Kategorie:Fahrzeug_der_oberen_Mittelklasse

    Oberklasse = Üst Sınıf
    http://de.wikipedia.org/wiki/Kategorie:Fahrzeug_der_Oberklasse







  • ADAC Pannenstatistik (Arıza İstatistikleri) 2008'de de benzer şeklide Skoda Octavia yine "Mittelklasse = Orta Sınıf" olarak gösterilmiş

    Not: Sıralama kötüden iyi olana doğrudur, yani 1. sıradaki araç en kötü arıza oranına sahiptir

     Almanların araç sınıfladırmasına göre Skoda Octavia ile VW Passat aynı sınıfta


     Almanların araç sınıfladırmasına göre Skoda Octavia ile VW Passat aynı sınıfta




  • Superb'ün sınıflandırması ile ilgili ek bilgi:

    Taner Göde

    http://forum.donanimhaber.com/m_37630712/mpage_1/f_/key_//tm.htm#msglink_37631301

    Skoda SuperB I = Orta Sınıf
    Skoda SuperB II = Üst Orta Sınıf (resmi olarak Orta Sınıf)

    Skoda Octavia ve Skoda SuperB ile ilgili olarak Alman KBA (Kraftfahrzeugbundesamt = Federal Alman Motorlu Araçlar Dairesi) 2. kuşak Skoda SuperB'i resmi olarak ORTA SINIF bir araç olarak sınıflandırıyor ancak sektör basını bu aracı ORTA ÜST SINIF olarak sınıflandırıyor.

    http://de.wikipedia.org/wiki/Skoda_Superb

    Der Škoda Superb ist ein PKW-Modell des tschechischen Automobilherstellers Škoda. Er wird vom KBA offiziell als Fahrzeug der Mittelklasse [1] eingestuft. Die Fachpresse ordnet den Superb II in die obere Mittelklasse [2] ein. Den Namen Superb trägt traditionsgemäß das Spitzenmodell des Herstellers.




  • Ek bilgilerin devamı:

    Taner Göde

    http://forum.donanimhaber.com/m_37630712/mpage_1/f_/key_//tm.htm#msglink_37638155

    Wikipedia'nın İngilizce ve Almanca sayfaları güvenilirlik bakımından çok ilerideler. Kendim de Wikipedia'ya üyeyim ve gerektiği yerde ekleme ve düzeltme de yapıyorum ve bunların hepsinin dakikalar, hatta saniyeler içerisinde kontrol edilip onaylandığını veya reddedildiğini görüyorum. Wikipedia'dan sadece İngilizce ve Almanca sayfalarına güvenir ve sadece bu sayfalardan alıntı yaparım. Bilgilerin ileri derecedeki ayrıntısı da doğruluğuna işaret.

    Skoda SuperB'in sayfasında I. kuşak ve II. kuşak tarihçesi ayrıntılı olarak yazıyor. Skoda SuperB I. kuşak platform olarak Volkswagen Passat 3B/3BG'nin platformunu kullanıyor ancak Almanya'dakini değil, Çin'dekini kullanıyor ve o da tam 10 cm daha uzun (long). Skoda SuperB II. kuşak da platform olarak PQ46 kullanıyor.

    Skoda Octavia I. Kuşak = PQ34 Orta Sınıf
    Skoda Octavia II. Kuşak = PQ35 Orta Sınıf

    Skoda SuperB I. Kuşak = PL45 Orta Sınıf (Passat karoseri 10 cm uzatılmıştır, Çin'deki Passat karoserisi kullanılmıştır)
    Skoda SuperB II. Kuşak = PQ 46 Orta Üst Sınıf (karoseri uzatılarak ticari anlamda "Üst Orta Sınıf"a geçiş sağlanmıştır)

    Kodların kısaltmaları da aşağıdaki gibi.

    PL = Platform mit Längs eingebauter Motor = Boylamasına yerleştirilmiş motorlu platform
    PQ = Platform mit Quer eingebauter Motor = Enlemesine yerleştirilmiş motorlu platform




  • Alman Wikipedia'da Skoda Octavia, VW Jetta ile aynı sınıfa taşınmış:

    http://de.wikipedia.org/wiki/Fahrzeugklasse#Klassen_von_Limousinen_und_Kombis

     Almanların araç sınıfladırmasına göre Skoda Octavia ile VW Passat aynı sınıfta




  • artık oktavia almanın zamanı geldi sanki passat , ama jettayı geçtigi kesin
  • Octavia'yi kullanıyorum açıkçası şunu söyleyebilirim.Genel olarak N C segment arabası ne de D segment arabası.
    C+ diyebilirim..
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    Octavia'yi kullanıyorum açıkçası şunu söyleyebilirim.Genel olarak N C segment arabası ne de D segment arabası.
    C+ diyebilirim..



  • ben de katılıyorum, oktavia c+ gibi bir sınıfta bence de. zaten antalyadaki skoda bayii de oktaviayı passat jetta arasında sınıflandırıyor. zaten superB bence audi a6 ile aynı sınıfta. gerek boy gerek bagaj genişlik falan acaip heybetli araç
  • SKODANIN "C" SINIFI ARABASI HANGİSİ ?
  • SINIF KARMAŞASI SKODA HARİÇ NEDEN HİÇ BİR MARKADA YOK ?

    Elit kesime hitap edeceğiz diye araçlarını olduğundan daha değerli göstermeye çalışıyorlar

    Ve fiyatları çok pahalı.

    Octavia C ile D arasında kalır,

    Ama D sınıfı bir araç değil bence, D sınıfın bir aracın konforu yok bu araçta

    Bu araca illa bir harf vereceksek bu harf C olmalı.

    Neden mi ?

    Bir kere aracın arka diz mesafesi çok az.

    ikinci olarak araç dört kişilik.

    Üçüncü olarak aracın dingil mesafesi 2578, C sınıfı araçların çoğunda dingil mesafesi 2600' in altına inmez.

    Dördüncüsü SON DERECE SIRADAN DIŞ TASARIM

    Aracın İÇ TASARIMINA LAFIM YOK, ÇOK GÜZEL.

    Beşincisi İKİNCİ ELİ YOK, bunu da kişisel olarak yazdım buraya

    Kimse kusura bakmasın ikinci eli olmayan bir araca

    En az 5 sene ( garanti 5 sene ) binmeyeceksem 50.000 TL yatırmam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ccüneyt -- 15 Eylül 2010; 12:58:20 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çok bilinmeyenli denklem

    SINIF KARMAŞASI SKODA HARİÇ NEDEN HİÇ BİR MARKADA YOK ?

    Elit kesime hitap edeceğiz diye araçlarını olduğundan daha değerli göstermeye çalışıyorlar

    Ve fiyatları çok pahalı.

    Octavia C ile D arasında kalır,

    Ama D sınıfı bir araç değil bence, D sınıfın bir aracın konforu yok bu araçta

    Bu araca illa bir harf vereceksek bu harf C olmalı.

    Neden mi ?

    Bir kere aracın arka diz mesafesi çok az.

    ikinci olarak araç dört kişilik.

    Üçüncü olarak aracın dingil mesafesi 2578, C sınıfı araçların çoğunda dingil mesafesi 2600' in altına inmez.

    Dördüncüsü SON DERECE SIRADAN DIŞ TASARIM

    Aracın İÇ TASARIMINA LAFIM YOK, ÇOK GÜZEL.

    Beşincisi İKİNCİ ELİ YOK, bunu da kişisel olarak yazdım buraya

    Kimse kusura bakmasın ikinci eli olmayan bir araca

    En az 5 sene ( garanti 5 sene ) binmeyeceksem 50.000 TL yatırmam.


    Volvo S40 neden D sınıfı olarak gösteriliyor?




  • çok bilinmeyenli denklem arkadaşım. iyi demişsin hoş demişsin de sanki d sınıfı araçların bazılarında çok mu diz mesafesi var, sözgelimi passat. tipi çok mu sıradışı, içi çokmu ahım şahım. hiç biri değil. ben oktavia d sınıfı demiyorum ama d sınıfı araçlara yaklaşan kriterleri mevcut. ayrıca aracın fiyatını neden 50000 tl dediğinizi anlamadım. bu aracın fiyatı otuzküsürbin tl lerden başlıyor. ayrıca volvo s40 da diz mesafesi çok değil dingil mesafesi de çok değil üstelik focus platformu kullanıyor, o ne o zaman. ben araba süper demiyorum ama bir çok araçtan üstün. ülke olarak bazı şeylere at gözlüğüyle baktığımızdan ve önyargılı fikirlerimiz çok zor değiştiğinden maalesef skoda türkiyede hakettiği yeri edinemedi. oysa almanyadaki araçların değerlendirildiği arıza araştırmasına bir göz atsanız bir çok araçtan daha sorunsuz olduğunu da görürsünüz. ben tam 16 tane araba değiştirdim. üstelik farklı segmentten araçlar bunlar. hemen hepsinden iyi bu araba. üstelik diz mesafesiyle kıyas yapacak olursak o zaman superB mercedes e sınıfını da geçiyor. o hangi segment oluyor o zaman. yeni bir f segmentine mi girer. yani ben skoda fanatizmi yapmıyorum ama gerçekten de bir çok araçtan iyi. bundan önce skoda roomster kullandım o da gayet iyi arabaydı. bir iki olumsuzluğu dışında güzel arabaydı. en azından onbilerce satan focus, megane, corolla, civic gibi bir süre sonra gıcır gıcır orasından burasından ses gelmiyor. arabanın tipi tabii ki göreceli bir kavram, beğenmeyebilirsiniz. yeni hali biraz cruze'yi andırıyor önden. arkadan ise daha ağır bir duruşu var. o ağırlık da aracı daha üst segment gibi gösteriyor. geçenlerde arabamı gören biri arabayı 40000 tl'ye (dizel) aldığımı duyduğunda şaşırdı ve 70-80 bin tl'lik arabalar gibi duruyor dedi. hoşuma gitti doğrusu. ama dediğim gibi zevk konusu bambaşka bir konu, beğenmeyebilirsin. ama keyifli bir araba, o şüphe götürmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: norton772

    çok bilinmeyenli denklem arkadaşım. iyi demişsin hoş demişsin de sanki d sınıfı araçların bazılarında çok mu diz mesafesi var, sözgelimi passat. tipi çok mu sıradışı, içi çokmu ahım şahım. hiç biri değil. ben oktavia d sınıfı demiyorum ama d sınıfı araçlara yaklaşan kriterleri mevcut. ayrıca aracın fiyatını neden 50000 tl dediğinizi anlamadım. bu aracın fiyatı otuzküsürbin tl lerden başlıyor. ayrıca volvo s40 da diz mesafesi çok değil dingil mesafesi de çok değil üstelik focus platformu kullanıyor, o ne o zaman. ben araba süper demiyorum ama bir çok araçtan üstün. ülke olarak bazı şeylere at gözlüğüyle baktığımızdan ve önyargılı fikirlerimiz çok zor değiştiğinden maalesef skoda türkiyede hakettiği yeri edinemedi. oysa almanyadaki araçların değerlendirildiği arıza araştırmasına bir göz atsanız bir çok araçtan daha sorunsuz olduğunu da görürsünüz. ben tam 16 tane araba değiştirdim. üstelik farklı segmentten araçlar bunlar. hemen hepsinden iyi bu araba. üstelik diz mesafesiyle kıyas yapacak olursak o zaman superB mercedes e sınıfını da geçiyor. o hangi segment oluyor o zaman. yeni bir f segmentine mi girer. yani ben skoda fanatizmi yapmıyorum ama gerçekten de bir çok araçtan iyi. bundan önce skoda roomster kullandım o da gayet iyi arabaydı. bir iki olumsuzluğu dışında güzel arabaydı. en azından onbilerce satan focus, megane, corolla, civic gibi bir süre sonra gıcır gıcır orasından burasından ses gelmiyor. arabanın tipi tabii ki göreceli bir kavram, beğenmeyebilirsiniz. yeni hali biraz cruze'yi andırıyor önden. arkadan ise daha ağır bir duruşu var. o ağırlık da aracı daha üst segment gibi gösteriyor. geçenlerde arabamı gören biri arabayı 40000 tl'ye (dizel) aldığımı duyduğunda şaşırdı ve 70-80 bin tl'lik arabalar gibi duruyor dedi. hoşuma gitti doğrusu. ama dediğim gibi zevk konusu bambaşka bir konu, beğenmeyebilirsin. ama keyifli bir araba, o şüphe götürmez.



    Mesajınızı şimdi gördüm.

    Passat kullanıcısı olarak aracın diz mesafesinin oldukça fazla olduğunu söyleyebilirim, dingil mesafesi 2700'dür.

    Octaviadaki diz mesafesi 2578 iken Toyota Corolladaki diz mesafesi 2600 dır.

    Aracın "D" sınıfı aracın kriterlerine yaklaşan bazı özellikleri mevcut, bu konuda haklısınız, özellikle aracın iç mekanı.

    Dikkat ederseniz aracın iç mekanın çok güzel olduğunu zaten söylemiştim.

    Bunun yanında araç saklama gözleriyle de kullanışlı.

    Ancak aracın arka koltuğuna baktğınızda bu aracın dört kişilik olduğunu ve diz mesafesinin çok az olduğunu rahatlıkla göreceksiniz.

    Aracın"D" sınıfı sayılması için tabi ki diz mesafesi tek başına yeterli bir ölçüt değildir, ama bence D sınıfı bir araçta ilk aranması gereken özelliktir bu.

    Aynı şekilde aracın boyutları, genişliği, uzunluğu, yerden yüksekliği hep C sınıfı araçların ölçüsündedir.

    Örnek isterseniz size Toyota Corollayı örnek verebilirim, hatta diyebilirim ki Toyotanın yüksekliği, uzunluğu ,genişliği Octaviadan biraz daha fazla diyebilirim.

    Toyotanın web sitesini açtığınızda bunu kendinizde çok rahatlıkla gözlemleyebilirsiniz.

    Aracın dış tasarımını da benim gibi sıradan bulan bir çok insan olduğunu düşünüyorum.

    Ben şimdi yukarda saydığım nedenlerden dolayı bu aracın C sınıfı bir araç olduğunu söylüyorum.

    Yalnız parantezini açayım aracın iç mekanı, içerde kullanılan malzeme ve kaportanın sağlamlığı "C" sınıfı araçlara göre daha iyi, ama bunlar bir aracı "D" sınıfı yapmaz.

    Ovtavianın fulünü aldığınızda bir de DSG şanzımanını aldığınızda araç için 54.000 TL gibi bir para ödüyorsunuz, benim yazdığım 50.000 düz vites Elegance' in fiyatıydı.

    İkinci eli olmayan bir arabaya garanti 5 sene binmeyeceksem bu kadar para yatırmak bana mantıklı gelmiyor.

    Bir dönem bu aracı almayı düşündüm.

    Daha sonra aracı almaktan iki nedenle vazgeçtim ; Arkadaki şaft gözü ( zaten diz mesafesi çok az ) ve aracın ikinci elinin olmaması.

    Bunun dışında Volvo 40 "C" sınıfı bir araçtır, Volvonun "D" sınıfı aracı Volvo 60, "E" sınıfı aracı Volvo 80'dir.

    Şurada bir yanılgıya düşmüşsünüz ; ben araç için kötü demedim. Bu aracı "C" sınıfı kabul edersek en iyi "C" sınıfı araç bile diyebilirim. Benim eleştirdiğim nokta aracın kötü olması değil, ikinci eli olmayan bir arabanın fahiş fiyatlarla satılmasıdır.

    Yoksa Octavia her ne kadar dış tasarımını beğenmesem de kaliteli bir araçtır, ama "C" sınıfında.

    SuperB konusuna gelince de aracın diz mesafesinin fazla olması aracın "E" sınıfı olmasını gerektirmez.

    Ama tersi geçerli değildir.

    "D" sınıfı bir aracın önce diz mesafesinin yeterli olması gerekir, bu da tek başına yeterli değildir.

    Burada her cümlenize detaylı bir şekilde cevap verdim.

    Bu aracı çok iyi biliyorum, yazdıklarımdan da araç hakkında bilgi sahibi olduğumu, havaya konuşmadığımı konuya at gözlüğüyle bakmadığımı anlamışsınızdır umarım.

    Yazdıklarımdan Octavia kötü anlamını çıkarmayın, bilakis "C" sınıfındaki en kaliteli arabalardan biridir, aracınız çok güzel, güle güle kullanın, yine söylüyorum benim eleştirdiğim yüksek fiyat politikası ve aracı olduğundan daha iyi gösterilmeye çalışılmasıdır.

    Benim de size ve tüm arkadaşlara şöyle bir sorum olsun ;

    Skoda Octavia "D" sınıfıysa Skodanın "C" sınıfı arabası hangisi ?

    Neden sınıf karmaşası sadece bu markada var ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ccüneyt -- 17 Eylül 2010; 19:14:39 >




  • zaten at gözlüğü sözünü ben size söylemedim sayın çok bilinmeyenli denklem. skoda markasına ön yargıyla yaklaşan insanları kastettim. ben de zaten d sınıfı diye iddia da bulunmuyorum. birisi daha belirtmişti c+ gibi bir sınıf gibi sanki. ama şunu söyliyeyim toyota corolla ile test sürüşü yaptım beğenmedim. direksiyonu biraz belirsiz sentetik bir etki bıraktı bende. tabii ki ikinci elde biraz zayıf. ama şu da var bu arabayı bilen de vazgeçemiyor. yani tadını alan biliyor. ben sizin passat aracınız olduğunu bilmiyordum ama passat'ı sadece bir örnek olarak verdim. yani bir mondeo bir superb çok daha fazla diz mesafesi sunuyorlar. benim demek istediğim oktavia nın bir passat'a yakın keyif sunduğudur. siz fulünü değerlendirdiğiniz için fiyat çok gibi duruyor olabilir. evet fulü için istenen fiyat bence de fazla. ben 40000 tl ye dizel baz versiyon aldım. şu da olsa diyeceğim özellik çok fazla yok. hatta muadili araçlar içerisinde fiyatı makul bence. zaten bende uzun süre binmek gayesiyle aldım ve bir takım problemleri olmasın istedim aracımda. yani focuslarda tıkırtı, corollalarda tıkırtı, meganelarda orasından burasından ses, bilmem ne markasında şu falan sıkıldım ve bunda karar kıldım. bagaj da önemli olduğu için bu araba ilaç gibi geldi. ayrıca arabanın görünüşteki kalite hissi çok daha fazlaymış gibi algılanıyor. evet arkadaki şaft çıkıntısı belki sadece iki kişinin rahat rahat oturmasına yeter ama ben önde oturacağıma göre arkadakiler benim için çok da önemli değil. neticede araçlarımıza genelde 1 yada 2 kişi biniyoruz.




  • sınıf karmaşası sadece bu markada yok

    e-otodergi'nin odd'den alınan resmi satış rakamlarında Volvo S40 D sınıfında gösteriliyor:

    http://www.e-otodergi.com/
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.