Şimdi Ara

|| Alman BMW Severler Klubu || BMW Seven Herkez ! (37. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.260
Cevap
4
Favori
217.543
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3536373839
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bakın benim arabama yapmış birisi... business kasetçaları sökmüş indash dvd player taktırmış. ancak çok pahalı... (panasonic ler 3 milyar civarı...)

     || Alman BMW Severler Klubu   || BMW Seven Herkez !

     || Alman BMW Severler Klubu   || BMW Seven Herkez !

     || Alman BMW Severler Klubu   || BMW Seven Herkez !

     || Alman BMW Severler Klubu   || BMW Seven Herkez !




  • Ama çok yakışmış
  • Yepyeni BMW X5

     || Alman BMW Severler Klubu   || BMW Seven Herkez !


    BMW X5 modeli 1999'da piyasaya ilk çıktığında otomobil piyasasında yeni bir segment yarattı. BMW X5, gerçek sportif sürüş özelliğine sahip olan ilk SUV tipi araçtı. BMW, rakiplerinin kullanıma yönelik ürünlerine karşı dinamik niteliğini ön plana çıkaran Sportif Aktivite Aracı (SAV) deyimini yarattı. 1999'daki Frankfurt Motor Show'daki çıkışının üzerinden yedi yıl geçmesine rağmen, BMW yepyeni X5 Sportif Aktivite Aracını sunarak ilkler listesinde yer aldığını vurguluyor. Yeni BMW X5, dünyada ilk Head up Display ve aktif süspansiyon sistemini yani BMW'nun adaptif sürüş paketini sunan SAV aracıdır.

    Üstün manevra kabiliyeti veren aktif direksiyon ve ek güvenlik özellikli ilk Run Flat lastiklerin kullanıldığı ilk SAV aracıdır. Ayrıca ek pratiklik sağlayan üçüncü koltuk sırasını ilk sunan BMW aracı olmuştur.

    Ekonomi ve emisyonda yeni standartlar

    Yeni BMW X5, en son çıkan ve en gelişmiş motorlarla güçlendirildi. Önceki modeldeki motorla kıyaslandığında, her biri daha fazla güç üreten, ekonomik tüketim ve düşük emisyon değerleri sağlayan üç ünite seçeneği sunulmaktadır.

    Dizel ekonomisi

    BMW X5’de, 3.0d daha iyi emisyon değerleri vermesi ve daha ekonomik olması bakımından hassas piezo kristal enjeksiyon teknolojisi ile üretilmiş bir motor kullanılmıştır. Gelişmiş teknoloji sayesinde önceki 3.0 litrelik dizel motora göre 25 kg'lık hafiflik sağlanan alüminyum motor bloğunda X5 modeli yeni bir standart getiriyor. %8 daha az CO2 üretirken 13,8 km/lt ortalama yakıt tüketimi değerleriyle %7 oranında daha fazla yakıt verimi sağlıyor. 3.0d motorda CO2 emisyonu 231gr/km'lik olarak kaydedilmiştir.

    Yeni X5 daha ekonomik olmasına rağmen artırılmış üstün bir güce sahiptir. 3.0d motorun çıkış gücü önceki modele oranla 231 bg yani %6 artmış ve azami tork 520Nm ile %4 fazladır. Bu azami tork 2,000'den 2,750 dev/dak kadar hızlı reaksiyonlarla çevik ve rahat bir sürüş sunar. BMW X5 3.0d'de bulunan bu gelişmiş motor, 0'dan 100 km/sa'ya 8,3 saniyede geçerek, 216 km/sa azami güce erişir. (Dinamik Paket bulunmayan modelde 210 km/sa).

    Benzin gücü

    Dünyanın en hafif altı silindirli benzinli motoru ile üretilen BMW X5 3.0si modeli, yüksek performans ve ekonomik sürüş için BMW patentli Çift VANOS ve VALVETRONIC değişken supaplı teknolojik donanımları sunar. Çift Vanos sistemi motor supaplarının açılma zamanını belirlerken, VALVETRONIC teknolojisi ne oranda açılacağını belirler. Bu sistemlerin çalışması gereken miktarda yakıtın kullanılmasını sağladığından motor optimum verimlilikle çalışır. Bu nedenle X5 3.0si modeli 10,9 lt/100 km ( önceki X5 3.0 i'ye göre %18 üstünlük) ortalama yakıt tüketimi ve 260 gr/km CO2 emisyon değeri ile azami sürüş keyfi yaşatır.

    6.650 dev/dak'da 272 bg geliştirilmiş gücüyle motor, yüksek devir özelliği ve sesli egzozu ile rakiplerinden ayrılır. 2,750 devdak'da 315 Nm azami tork elde edilerek 0'dan 100 km/sa'e 8.1 saniyede geçer. Yeni BMW X5 3.0si modelinin azami hızı 225 km/sa'dır (Dinamik Paket donanımında).

    Serinin amiral gemisi olan BMW X5 4.8i modeli 355 bg'lik motoru ile 0'dan 100 km/sa'e 6,5 sn'de ulaşır (Dinamik Paket donanımıyla). 4,799 cc'lik V8 motor ile azami hız 240 km/sa'tir . Bu üstün performansa rağmen yakıt tüketimi ortalama 12,5 lt/100 km ve CO2 emisyonu 299 gr/km'dir.

    Yeni altı vitesli otomatik şanzıman

    Yeni BMW X5 daha hızlı geçiş özelliğine sahip yeni altı vitesli otomatik şanzımanı sunar. Yeni şanzımandaki ileri yazılım sayesinde önceki otomatik şanzımana göre vites geçiş zamanını %50 oranında hızlandıran yeni bir tork konvertörü bulunmaktadır. Vites kolu yeni tasarımıyla orta konsolu ferahlatarak ek saklama bölmeleri ve bardak tutucu alanı sağlar. Elektronik park freni klasik el freninin yerini alarak ergonomiyi artırır.

    Sürüş dinamikleri ve güvenlik
    BMW X5 üstün güvenlik garantisi ve yol tutuş kabiliyeti sunar. Akıllı xDrive dört çekerli sürüş sistemi yol tutuşuna göre ön ve arka tekerleklere güç sağlamakla kalmaz, aynı zamanda BMW X serisinde daha önce sunulmayan Adaptif Sürüş ve Aktif Direksiyon sistemleriyle özellik kazanır.

    Adaptif Sürüş sisteminde kullanılan hidrolik viraj çubukları sayesinde virajlarda gövdenin yana yatarak fazla eğilmesi ve yolcuların bundan rahatsız olması önlenir. Buna ek olarak Adaptif Sürüş süspansiyon sistemini optimum konforu sağlamak üzere sürekli ayarlayan elektronik amortisör kontrol sistemine sahiptir.

    Aktif Direksiyon sistemi direksiyon mili ile kesişen elektronik planet dişlisini kullanarak sürücüye düşük hızda kendi uyguladığı frenden daha fazlasını uygulayarak rahat park yapma imkanı sağlar. Yüksek hızda ise daha rahat ve sağlam bir sürüş sağlanır.

    Head up Display sistemi ve Run flat lastiklere sahip ilk SAV

    BMW, bir Sportif Aktivite Aracı veya SUV 'de ilk olarak Head-up Display sistemini kullanmaktadır. Sistem üstün güvenlik oluşturmak için hız, navigasyon ve denetim kontrol mesajlarını sürücünün görüş alanına iletir. Böyle bir sistem, sürücüye birtakım talimatları iletirken sürücünün yol görüşünü engellemez.

    SAV ya da SUV'lerde yine bir ilk olan Run-flat lastikler daha fazla güvenlik sunar. Run-flat lastikler sürücüye patlak lastikle 150 km’ye kadar 80 km/sa hızla sürüşe devam imkanı sağlar. Ayrıca Run-flat lastikler, lastiklerin inmesi halinde en iyi dengeyi sağlar. BMW X5, 18 inç'lik alaşımlı jantlara ve Run flat lastiklere standart olarak sahiptir. 19 ve 20 inçlik alaşımlı jantlarda ise opsiyonel olarak sunulmaktadır.

    Çekiş kontrol teknolojisinde en son gelişme olan Dinamik Denge Kontrolü + sistemi de yeni X5 modelinde standarttır. Ek güvenlik ve konfor içeren DSC+ dört benzersiz fonksiyon sunar. Fren ön gergisi, acil duruş esnasında sürücü ayağını gaz pedalından ani olarak çekip frenleri kullandığı zaman durma mesafesini kısaltır. Fren Kurutma işlevi, ıslak zeminde fren disklerine kaçan su tabakasını atmak üzere düzenli olarak fren balatalarını devreye sokarak fren performansını artırır. Yokuşta Kalkış Desteği, sürücünün ayak ya da el frenini serbest bırakmasıyla gaza basması arasında aracın geriye kaymadan yumuşak biçimde yokuş yukarı kalkış yapabilmesini sağlar. Fren Güç Kaybı Telafisi, ısının yükselmesiyle sensörler fren balatalarının 'kaydırmaya' başladığını tespit ederse, sürücünün fazladan çaba göstermesine gerek duymadan ek frenleme uygular.

    BMW X5 sürücüsü Dinamik Çekiş Kontrol (DTC) sisteminde DSC+ fonksiyonunu seçme şansına sahiptir. DTC, ana çekiş kontrol sistemi güvenlik ağının müdahale etmesine gerek kalmadan daha fazla hareket olanağı sağlayarak sürüşe dinamizm katar. Orta konsolda bulunan bir düğme ile bu özellik seçilebilir.

    Yeni tasarım ek koltuk konforunu sunar.

    Yeni X5 modeli, BMW'de bir ilk olan yedi yolcu taşıma kapasitesini sağlayan opsiyonel üçüncü koltuk sırasını sunar. Toplam gövde uzunluğundaki 19 cm'lik ve gövde enindeki 6 cm'lik artış yenilikçi tasarım ile birleştiğinde bir dizi koltuk ve bagaj bölmesi alanı sağlanır. Araç rakiplerinden farklı olarak yedi koltukla beraber 200 litrelik bagaj hacmi sağlar. Üç noktadan bağlantılı emniyet kemeri sunan iki ek koltuk ve baş dayamaları kullanılmadığı zaman bagaj zemininde saklanabilir. BMW X5 kullanıcıları, üçlü koltuk sistemini tercih etmediklerinde bagaj zemini atında bulunan 90 litrelik saklama bölmesinden faydalanabilirler.

    Sürücü hangi koltuk kombinasyonunu tercih ederse BMW X5 gerekli yük kapasitesine sahiptir. Beş koltuklu standart konfigürasyonda bagaj hacmi 620 litre ile önceki modele kıyasla 155 litre daha fazla hacme sahiptir. Daha büyük eşyaların taşınması halinde tüm arka koltukların yatırılmasıyla bagaj kapasitesi başka hiçbir BMW modelinde görülmeyen 1,750 litrelik hacme çıkarılabilir.

    X5 modeli, BMW'nin yarattığı en kullanışlı otomobil olmakla beraber konforlu bir iç tasarıma, dinamik ve sportif bir dış görünüme sahiptir. BMW X5 modeli, 0,33 (X5 3.0si) gibi düşük bir sürtünme katsayısı ile kendi segmentinde aerodinamik etkinliği en yüksek olan, en geniş SAV ya da SUV aracıdır. Bu düşük değer, bagaj kapağına hava akışını sağlayan tavan spoyleri ve yan düz gövde altlığının dahil edilmesiyle sağlanır. Dört ayrı kabin döşemesine uygun olarak, dokuz dış renk seçeneği ve yedi koltuk döşemesi rengi seçeneği X5s kullanıcılarına özelleştirilmiş bir araç sunar.

    BMW'nin yeni iDrive kontrol sistemi ilk kez X5 'de kullanılmaktadır. iDrive kumanda ünitesi orta konsolda yeni tarz vites kolunun yanında; renkli gösterge ise yeni tasarımlı gösterge tablosunda yer alır. Kumanda ünitesi, sistem kısa yolu olarak kullanım kolaylığı sağlamak üzere sekiz düğmeden oluşur.

    Park kamerası

    X5 modelinde ön ve arka Park Mesafesi Kontrolü standart olarak sağlanmış olup, kullanıcılarına park ederken ek bir kolaylık sağlayan arka kamera seçeneği sağlanmıştır. Geri vites seçildiğinde geniş açılı renkli bir görüntü orta konsoldaki iDrive göstergesinde otomatik olarak aktif hale geçer.

    BMW X5 modeli, 1999'da piyasaya ilk çıktığından bu yana 580.000 adetlik satışıyla büyük bir global etkiye sahip olduğunu ispatlamış bulunmaktadır.


    http://www.bmw.com.tr Alıntıdır




  • arkadaşlar aranızda 1.20d sahibi varmı acaba??
    ager var ise aracının iyi vede kotu yanlarını aciklarsa cok sevinirim.
    teknık veri performanslari super bir araç.
    ancak arka tarafi ban cok kucuk gibi geldi.(sadece inceleeme imkani buldum,yolculuk yapmadim)
    sınıfnda tek yuzde 50-50 agırlık dağilimi olan bu arkadan itişli canavari listeme koymuş,cikarmiş tekrar koymuştum.
    bilgiler lutfen???(not:1.20 d i dizel olmasinda değil performansi 1.16 dan cok daha yuksek olmasinda tercih sebebi kılıyorum,1.30 cok pahali)
  • okan kardeş sendeki çok hoşmuş ya süper duruyo. yalnız fiyat malum bide ona 3 milyar bayılırsak parasız kalırız ..

    daha uygun fiyatlısı yok mu diyicem ama sen demişsin panasonic bile 3 civarı ise artık pıoner veya kenwood allah kerim

    neyse görüntü için saol bakıcaz artık olmazsa normal ekran alırız ... yanaşırken aynalara devam
  • okan kardeş sendeki çok hoşmuş ya süper duruyo. yalnız fiyat malum bide ona 3 milyar bayılırsak parasız kalırız ..

    daha uygun fiyatlısı yok mu diyicem ama sen demişsin panasonic bile 3 civarı ise artık pıoner veya kenwood allah kerim

    neyse görüntü için saol bakıcaz artık olmazsa normal ekran alırız ... yanaşırken aynalara devam
  • evet, amerikada bir adam böle bişi yaptırmış bizde bakyıoruz işte... ama hakkatten güzel olmuş...
    bu arada aracı değiştirmek istiyoruz

    2002-2004 model arası uygun fiyatlı s320cdi
    yada 2001 civarı s400 cdi
    yada 2002-2004 arası yine uygun fiyatlı 7.30d-x5 3.0d 5.30d vs... araçlarla...
    bakıcaz işte uygun bir araç bulsak bişeyler yapmak istiyoruz...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Karşıyakalı™

    Yepyeni BMW X5

     || Alman BMW Severler Klubu   || BMW Seven Herkez !


    BMW X5 modeli 1999'da piyasaya ilk çıktığında otomobil piyasasında yeni bir segment yarattı. BMW X5, gerçek sportif sürüş özelliğine sahip olan ilk SUV tipi araçtı. BMW, rakiplerinin kullanıma yönelik ürünlerine karşı dinamik niteliğini ön plana çıkaran Sportif Aktivite Aracı (SAV) deyimini yarattı. 1999'daki Frankfurt Motor Show'daki çıkışının üzerinden yedi yıl geçmesine rağmen, BMW yepyeni X5 Sportif Aktivite Aracını sunarak ilkler listesinde yer aldığını vurguluyor. Yeni BMW X5, dünyada ilk Head up Display ve aktif süspansiyon sistemini yani BMW'nun adaptif sürüş paketini sunan SAV aracıdır.

    Üstün manevra kabiliyeti veren aktif direksiyon ve ek güvenlik özellikli ilk Run Flat lastiklerin kullanıldığı ilk SAV aracıdır. Ayrıca ek pratiklik sağlayan üçüncü koltuk sırasını ilk sunan BMW aracı olmuştur.

    Ekonomi ve emisyonda yeni standartlar

    Yeni BMW X5, en son çıkan ve en gelişmiş motorlarla güçlendirildi. Önceki modeldeki motorla kıyaslandığında, her biri daha fazla güç üreten, ekonomik tüketim ve düşük emisyon değerleri sağlayan üç ünite seçeneği sunulmaktadır.

    Dizel ekonomisi

    BMW X5�de, 3.0d daha iyi emisyon değerleri vermesi ve daha ekonomik olması bakımından hassas piezo kristal enjeksiyon teknolojisi ile üretilmiş bir motor kullanılmıştır. Gelişmiş teknoloji sayesinde önceki 3.0 litrelik dizel motora göre 25 kg'lık hafiflik sağlanan alüminyum motor bloğunda X5 modeli yeni bir standart getiriyor. %8 daha az CO2 üretirken 13,8 km/lt ortalama yakıt tüketimi değerleriyle %7 oranında daha fazla yakıt verimi sağlıyor. 3.0d motorda CO2 emisyonu 231gr/km'lik olarak kaydedilmiştir.

    Yeni X5 daha ekonomik olmasına rağmen artırılmış üstün bir güce sahiptir. 3.0d motorun çıkış gücü önceki modele oranla 231 bg yani %6 artmış ve azami tork 520Nm ile %4 fazladır. Bu azami tork 2,000'den 2,750 dev/dak kadar hızlı reaksiyonlarla çevik ve rahat bir sürüş sunar. BMW X5 3.0d'de bulunan bu gelişmiş motor, 0'dan 100 km/sa'ya 8,3 saniyede geçerek, 216 km/sa azami güce erişir. (Dinamik Paket bulunmayan modelde 210 km/sa).

    Benzin gücü

    Dünyanın en hafif altı silindirli benzinli motoru ile üretilen BMW X5 3.0si modeli, yüksek performans ve ekonomik sürüş için BMW patentli Çift VANOS ve VALVETRONIC değişken supaplı teknolojik donanımları sunar. Çift Vanos sistemi motor supaplarının açılma zamanını belirlerken, VALVETRONIC teknolojisi ne oranda açılacağını belirler. Bu sistemlerin çalışması gereken miktarda yakıtın kullanılmasını sağladığından motor optimum verimlilikle çalışır. Bu nedenle X5 3.0si modeli 10,9 lt/100 km ( önceki X5 3.0 i'ye göre %18 üstünlük) ortalama yakıt tüketimi ve 260 gr/km CO2 emisyon değeri ile azami sürüş keyfi yaşatır.

    6.650 dev/dak'da 272 bg geliştirilmiş gücüyle motor, yüksek devir özelliği ve sesli egzozu ile rakiplerinden ayrılır. 2,750 devdak'da 315 Nm azami tork elde edilerek 0'dan 100 km/sa'e 8.1 saniyede geçer. Yeni BMW X5 3.0si modelinin azami hızı 225 km/sa'dır (Dinamik Paket donanımında).

    Serinin amiral gemisi olan BMW X5 4.8i modeli 355 bg'lik motoru ile 0'dan 100 km/sa'e 6,5 sn'de ulaşır (Dinamik Paket donanımıyla). 4,799 cc'lik V8 motor ile azami hız 240 km/sa'tir . Bu üstün performansa rağmen yakıt tüketimi ortalama 12,5 lt/100 km ve CO2 emisyonu 299 gr/km'dir.

    Yeni altı vitesli otomatik şanzıman

    Yeni BMW X5 daha hızlı geçiş özelliğine sahip yeni altı vitesli otomatik şanzımanı sunar. Yeni şanzımandaki ileri yazılım sayesinde önceki otomatik şanzımana göre vites geçiş zamanını %50 oranında hızlandıran yeni bir tork konvertörü bulunmaktadır. Vites kolu yeni tasarımıyla orta konsolu ferahlatarak ek saklama bölmeleri ve bardak tutucu alanı sağlar. Elektronik park freni klasik el freninin yerini alarak ergonomiyi artırır.

    Sürüş dinamikleri ve güvenlik
    BMW X5 üstün güvenlik garantisi ve yol tutuş kabiliyeti sunar. Akıllı xDrive dört çekerli sürüş sistemi yol tutuşuna göre ön ve arka tekerleklere güç sağlamakla kalmaz, aynı zamanda BMW X serisinde daha önce sunulmayan Adaptif Sürüş ve Aktif Direksiyon sistemleriyle özellik kazanır.

    Adaptif Sürüş sisteminde kullanılan hidrolik viraj çubukları sayesinde virajlarda gövdenin yana yatarak fazla eğilmesi ve yolcuların bundan rahatsız olması önlenir. Buna ek olarak Adaptif Sürüş süspansiyon sistemini optimum konforu sağlamak üzere sürekli ayarlayan elektronik amortisör kontrol sistemine sahiptir.

    Aktif Direksiyon sistemi direksiyon mili ile kesişen elektronik planet dişlisini kullanarak sürücüye düşük hızda kendi uyguladığı frenden daha fazlasını uygulayarak rahat park yapma imkanı sağlar. Yüksek hızda ise daha rahat ve sağlam bir sürüş sağlanır.

    Head up Display sistemi ve Run flat lastiklere sahip ilk SAV

    BMW, bir Sportif Aktivite Aracı veya SUV 'de ilk olarak Head-up Display sistemini kullanmaktadır. Sistem üstün güvenlik oluşturmak için hız, navigasyon ve denetim kontrol mesajlarını sürücünün görüş alanına iletir. Böyle bir sistem, sürücüye birtakım talimatları iletirken sürücünün yol görüşünü engellemez.

    SAV ya da SUV'lerde yine bir ilk olan Run-flat lastikler daha fazla güvenlik sunar. Run-flat lastikler sürücüye patlak lastikle 150 km�ye kadar 80 km/sa hızla sürüşe devam imkanı sağlar. Ayrıca Run-flat lastikler, lastiklerin inmesi halinde en iyi dengeyi sağlar. BMW X5, 18 inç'lik alaşımlı jantlara ve Run flat lastiklere standart olarak sahiptir. 19 ve 20 inçlik alaşımlı jantlarda ise opsiyonel olarak sunulmaktadır.

    Çekiş kontrol teknolojisinde en son gelişme olan Dinamik Denge Kontrolü + sistemi de yeni X5 modelinde standarttır. Ek güvenlik ve konfor içeren DSC+ dört benzersiz fonksiyon sunar. Fren ön gergisi, acil duruş esnasında sürücü ayağını gaz pedalından ani olarak çekip frenleri kullandığı zaman durma mesafesini kısaltır. Fren Kurutma işlevi, ıslak zeminde fren disklerine kaçan su tabakasını atmak üzere düzenli olarak fren balatalarını devreye sokarak fren performansını artırır. Yokuşta Kalkış Desteği, sürücünün ayak ya da el frenini serbest bırakmasıyla gaza basması arasında aracın geriye kaymadan yumuşak biçimde yokuş yukarı kalkış yapabilmesini sağlar. Fren Güç Kaybı Telafisi, ısının yükselmesiyle sensörler fren balatalarının 'kaydırmaya' başladığını tespit ederse, sürücünün fazladan çaba göstermesine gerek duymadan ek frenleme uygular.

    BMW X5 sürücüsü Dinamik Çekiş Kontrol (DTC) sisteminde DSC+ fonksiyonunu seçme şansına sahiptir. DTC, ana çekiş kontrol sistemi güvenlik ağının müdahale etmesine gerek kalmadan daha fazla hareket olanağı sağlayarak sürüşe dinamizm katar. Orta konsolda bulunan bir düğme ile bu özellik seçilebilir.

    Yeni tasarım ek koltuk konforunu sunar.

    Yeni X5 modeli, BMW'de bir ilk olan yedi yolcu taşıma kapasitesini sağlayan opsiyonel üçüncü koltuk sırasını sunar. Toplam gövde uzunluğundaki 19 cm'lik ve gövde enindeki 6 cm'lik artış yenilikçi tasarım ile birleştiğinde bir dizi koltuk ve bagaj bölmesi alanı sağlanır. Araç rakiplerinden farklı olarak yedi koltukla beraber 200 litrelik bagaj hacmi sağlar. Üç noktadan bağlantılı emniyet kemeri sunan iki ek koltuk ve baş dayamaları kullanılmadığı zaman bagaj zemininde saklanabilir. BMW X5 kullanıcıları, üçlü koltuk sistemini tercih etmediklerinde bagaj zemini atında bulunan 90 litrelik saklama bölmesinden faydalanabilirler.

    Sürücü hangi koltuk kombinasyonunu tercih ederse BMW X5 gerekli yük kapasitesine sahiptir. Beş koltuklu standart konfigürasyonda bagaj hacmi 620 litre ile önceki modele kıyasla 155 litre daha fazla hacme sahiptir. Daha büyük eşyaların taşınması halinde tüm arka koltukların yatırılmasıyla bagaj kapasitesi başka hiçbir BMW modelinde görülmeyen 1,750 litrelik hacme çıkarılabilir.

    X5 modeli, BMW'nin yarattığı en kullanışlı otomobil olmakla beraber konforlu bir iç tasarıma, dinamik ve sportif bir dış görünüme sahiptir. BMW X5 modeli, 0,33 (X5 3.0si) gibi düşük bir sürtünme katsayısı ile kendi segmentinde aerodinamik etkinliği en yüksek olan, en geniş SAV ya da SUV aracıdır. Bu düşük değer, bagaj kapağına hava akışını sağlayan tavan spoyleri ve yan düz gövde altlığının dahil edilmesiyle sağlanır. Dört ayrı kabin döşemesine uygun olarak, dokuz dış renk seçeneği ve yedi koltuk döşemesi rengi seçeneği X5s kullanıcılarına özelleştirilmiş bir araç sunar.

    BMW'nin yeni iDrive kontrol sistemi ilk kez X5 'de kullanılmaktadır. iDrive kumanda ünitesi orta konsolda yeni tarz vites kolunun yanında; renkli gösterge ise yeni tasarımlı gösterge tablosunda yer alır. Kumanda ünitesi, sistem kısa yolu olarak kullanım kolaylığı sağlamak üzere sekiz düğmeden oluşur.

    Park kamerası

    X5 modelinde ön ve arka Park Mesafesi Kontrolü standart olarak sağlanmış olup, kullanıcılarına park ederken ek bir kolaylık sağlayan arka kamera seçeneği sağlanmıştır. Geri vites seçildiğinde geniş açılı renkli bir görüntü orta konsoldaki iDrive göstergesinde otomatik olarak aktif hale geçer.

    BMW X5 modeli, 1999'da piyasaya ilk çıktığından bu yana 580.000 adetlik satışıyla büyük bir global etkiye sahip olduğunu ispatlamış bulunmaktadır.


    http://www.bmw.com.tr Alıntıdır



    bu cihaz çok canlar yakacak yine




  • quote:

    Orjinalden alıntı: okan

    quote:

    Orjinalden alıntı: Karşıyakalı™

    Yepyeni BMW X5

     || Alman BMW Severler Klubu   || BMW Seven Herkez !


    BMW X5 modeli 1999'da piyasaya ilk çıktığında otomobil piyasasında yeni bir segment yarattı. BMW X5, gerçek sportif sürüş özelliğine sahip olan ilk SUV tipi araçtı. BMW, rakiplerinin kullanıma yönelik ürünlerine karşı dinamik niteliğini ön plana çıkaran Sportif Aktivite Aracı (SAV) deyimini yarattı. 1999'daki Frankfurt Motor Show'daki çıkışının üzerinden yedi yıl geçmesine rağmen, BMW yepyeni X5 Sportif Aktivite Aracını sunarak ilkler listesinde yer aldığını vurguluyor. Yeni BMW X5, dünyada ilk Head up Display ve aktif süspansiyon sistemini yani BMW'nun adaptif sürüş paketini sunan SAV aracıdır.

    Üstün manevra kabiliyeti veren aktif direksiyon ve ek güvenlik özellikli ilk Run Flat lastiklerin kullanıldığı ilk SAV aracıdır. Ayrıca ek pratiklik sağlayan üçüncü koltuk sırasını ilk sunan BMW aracı olmuştur.

    Ekonomi ve emisyonda yeni standartlar

    Yeni BMW X5, en son çıkan ve en gelişmiş motorlarla güçlendirildi. Önceki modeldeki motorla kıyaslandığında, her biri daha fazla güç üreten, ekonomik tüketim ve düşük emisyon değerleri sağlayan üç ünite seçeneği sunulmaktadır.

    Dizel ekonomisi

    BMW X5�de, 3.0d daha iyi emisyon değerleri vermesi ve daha ekonomik olması bakımından hassas piezo kristal enjeksiyon teknolojisi ile üretilmiş bir motor kullanılmıştır. Gelişmiş teknoloji sayesinde önceki 3.0 litrelik dizel motora göre 25 kg'lık hafiflik sağlanan alüminyum motor bloğunda X5 modeli yeni bir standart getiriyor. %8 daha az CO2 üretirken 13,8 km/lt ortalama yakıt tüketimi değerleriyle %7 oranında daha fazla yakıt verimi sağlıyor. 3.0d motorda CO2 emisyonu 231gr/km'lik olarak kaydedilmiştir.

    Yeni X5 daha ekonomik olmasına rağmen artırılmış üstün bir güce sahiptir. 3.0d motorun çıkış gücü önceki modele oranla 231 bg yani %6 artmış ve azami tork 520Nm ile %4 fazladır. Bu azami tork 2,000'den 2,750 dev/dak kadar hızlı reaksiyonlarla çevik ve rahat bir sürüş sunar. BMW X5 3.0d'de bulunan bu gelişmiş motor, 0'dan 100 km/sa'ya 8,3 saniyede geçerek, 216 km/sa azami güce erişir. (Dinamik Paket bulunmayan modelde 210 km/sa).

    Benzin gücü

    Dünyanın en hafif altı silindirli benzinli motoru ile üretilen BMW X5 3.0si modeli, yüksek performans ve ekonomik sürüş için BMW patentli Çift VANOS ve VALVETRONIC değişken supaplı teknolojik donanımları sunar. Çift Vanos sistemi motor supaplarının açılma zamanını belirlerken, VALVETRONIC teknolojisi ne oranda açılacağını belirler. Bu sistemlerin çalışması gereken miktarda yakıtın kullanılmasını sağladığından motor optimum verimlilikle çalışır. Bu nedenle X5 3.0si modeli 10,9 lt/100 km ( önceki X5 3.0 i'ye göre %18 üstünlük) ortalama yakıt tüketimi ve 260 gr/km CO2 emisyon değeri ile azami sürüş keyfi yaşatır.

    6.650 dev/dak'da 272 bg geliştirilmiş gücüyle motor, yüksek devir özelliği ve sesli egzozu ile rakiplerinden ayrılır. 2,750 devdak'da 315 Nm azami tork elde edilerek 0'dan 100 km/sa'e 8.1 saniyede geçer. Yeni BMW X5 3.0si modelinin azami hızı 225 km/sa'dır (Dinamik Paket donanımında).

    Serinin amiral gemisi olan BMW X5 4.8i modeli 355 bg'lik motoru ile 0'dan 100 km/sa'e 6,5 sn'de ulaşır (Dinamik Paket donanımıyla). 4,799 cc'lik V8 motor ile azami hız 240 km/sa'tir . Bu üstün performansa rağmen yakıt tüketimi ortalama 12,5 lt/100 km ve CO2 emisyonu 299 gr/km'dir.

    Yeni altı vitesli otomatik şanzıman

    Yeni BMW X5 daha hızlı geçiş özelliğine sahip yeni altı vitesli otomatik şanzımanı sunar. Yeni şanzımandaki ileri yazılım sayesinde önceki otomatik şanzımana göre vites geçiş zamanını %50 oranında hızlandıran yeni bir tork konvertörü bulunmaktadır. Vites kolu yeni tasarımıyla orta konsolu ferahlatarak ek saklama bölmeleri ve bardak tutucu alanı sağlar. Elektronik park freni klasik el freninin yerini alarak ergonomiyi artırır.

    Sürüş dinamikleri ve güvenlik
    BMW X5 üstün güvenlik garantisi ve yol tutuş kabiliyeti sunar. Akıllı xDrive dört çekerli sürüş sistemi yol tutuşuna göre ön ve arka tekerleklere güç sağlamakla kalmaz, aynı zamanda BMW X serisinde daha önce sunulmayan Adaptif Sürüş ve Aktif Direksiyon sistemleriyle özellik kazanır.

    Adaptif Sürüş sisteminde kullanılan hidrolik viraj çubukları sayesinde virajlarda gövdenin yana yatarak fazla eğilmesi ve yolcuların bundan rahatsız olması önlenir. Buna ek olarak Adaptif Sürüş süspansiyon sistemini optimum konforu sağlamak üzere sürekli ayarlayan elektronik amortisör kontrol sistemine sahiptir.

    Aktif Direksiyon sistemi direksiyon mili ile kesişen elektronik planet dişlisini kullanarak sürücüye düşük hızda kendi uyguladığı frenden daha fazlasını uygulayarak rahat park yapma imkanı sağlar. Yüksek hızda ise daha rahat ve sağlam bir sürüş sağlanır.

    Head up Display sistemi ve Run flat lastiklere sahip ilk SAV

    BMW, bir Sportif Aktivite Aracı veya SUV 'de ilk olarak Head-up Display sistemini kullanmaktadır. Sistem üstün güvenlik oluşturmak için hız, navigasyon ve denetim kontrol mesajlarını sürücünün görüş alanına iletir. Böyle bir sistem, sürücüye birtakım talimatları iletirken sürücünün yol görüşünü engellemez.

    SAV ya da SUV'lerde yine bir ilk olan Run-flat lastikler daha fazla güvenlik sunar. Run-flat lastikler sürücüye patlak lastikle 150 km�ye kadar 80 km/sa hızla sürüşe devam imkanı sağlar. Ayrıca Run-flat lastikler, lastiklerin inmesi halinde en iyi dengeyi sağlar. BMW X5, 18 inç'lik alaşımlı jantlara ve Run flat lastiklere standart olarak sahiptir. 19 ve 20 inçlik alaşımlı jantlarda ise opsiyonel olarak sunulmaktadır.

    Çekiş kontrol teknolojisinde en son gelişme olan Dinamik Denge Kontrolü + sistemi de yeni X5 modelinde standarttır. Ek güvenlik ve konfor içeren DSC+ dört benzersiz fonksiyon sunar. Fren ön gergisi, acil duruş esnasında sürücü ayağını gaz pedalından ani olarak çekip frenleri kullandığı zaman durma mesafesini kısaltır. Fren Kurutma işlevi, ıslak zeminde fren disklerine kaçan su tabakasını atmak üzere düzenli olarak fren balatalarını devreye sokarak fren performansını artırır. Yokuşta Kalkış Desteği, sürücünün ayak ya da el frenini serbest bırakmasıyla gaza basması arasında aracın geriye kaymadan yumuşak biçimde yokuş yukarı kalkış yapabilmesini sağlar. Fren Güç Kaybı Telafisi, ısının yükselmesiyle sensörler fren balatalarının 'kaydırmaya' başladığını tespit ederse, sürücünün fazladan çaba göstermesine gerek duymadan ek frenleme uygular.

    BMW X5 sürücüsü Dinamik Çekiş Kontrol (DTC) sisteminde DSC+ fonksiyonunu seçme şansına sahiptir. DTC, ana çekiş kontrol sistemi güvenlik ağının müdahale etmesine gerek kalmadan daha fazla hareket olanağı sağlayarak sürüşe dinamizm katar. Orta konsolda bulunan bir düğme ile bu özellik seçilebilir.

    Yeni tasarım ek koltuk konforunu sunar.

    Yeni X5 modeli, BMW'de bir ilk olan yedi yolcu taşıma kapasitesini sağlayan opsiyonel üçüncü koltuk sırasını sunar. Toplam gövde uzunluğundaki 19 cm'lik ve gövde enindeki 6 cm'lik artış yenilikçi tasarım ile birleştiğinde bir dizi koltuk ve bagaj bölmesi alanı sağlanır. Araç rakiplerinden farklı olarak yedi koltukla beraber 200 litrelik bagaj hacmi sağlar. Üç noktadan bağlantılı emniyet kemeri sunan iki ek koltuk ve baş dayamaları kullanılmadığı zaman bagaj zemininde saklanabilir. BMW X5 kullanıcıları, üçlü koltuk sistemini tercih etmediklerinde bagaj zemini atında bulunan 90 litrelik saklama bölmesinden faydalanabilirler.

    Sürücü hangi koltuk kombinasyonunu tercih ederse BMW X5 gerekli yük kapasitesine sahiptir. Beş koltuklu standart konfigürasyonda bagaj hacmi 620 litre ile önceki modele kıyasla 155 litre daha fazla hacme sahiptir. Daha büyük eşyaların taşınması halinde tüm arka koltukların yatırılmasıyla bagaj kapasitesi başka hiçbir BMW modelinde görülmeyen 1,750 litrelik hacme çıkarılabilir.

    X5 modeli, BMW'nin yarattığı en kullanışlı otomobil olmakla beraber konforlu bir iç tasarıma, dinamik ve sportif bir dış görünüme sahiptir. BMW X5 modeli, 0,33 (X5 3.0si) gibi düşük bir sürtünme katsayısı ile kendi segmentinde aerodinamik etkinliği en yüksek olan, en geniş SAV ya da SUV aracıdır. Bu düşük değer, bagaj kapağına hava akışını sağlayan tavan spoyleri ve yan düz gövde altlığının dahil edilmesiyle sağlanır. Dört ayrı kabin döşemesine uygun olarak, dokuz dış renk seçeneği ve yedi koltuk döşemesi rengi seçeneği X5s kullanıcılarına özelleştirilmiş bir araç sunar.

    BMW'nin yeni iDrive kontrol sistemi ilk kez X5 'de kullanılmaktadır. iDrive kumanda ünitesi orta konsolda yeni tarz vites kolunun yanında; renkli gösterge ise yeni tasarımlı gösterge tablosunda yer alır. Kumanda ünitesi, sistem kısa yolu olarak kullanım kolaylığı sağlamak üzere sekiz düğmeden oluşur.

    Park kamerası

    X5 modelinde ön ve arka Park Mesafesi Kontrolü standart olarak sağlanmış olup, kullanıcılarına park ederken ek bir kolaylık sağlayan arka kamera seçeneği sağlanmıştır. Geri vites seçildiğinde geniş açılı renkli bir görüntü orta konsoldaki iDrive göstergesinde otomatik olarak aktif hale geçer.

    BMW X5 modeli, 1999'da piyasaya ilk çıktığından bu yana 580.000 adetlik satışıyla büyük bir global etkiye sahip olduğunu ispatlamış bulunmaktadır.


    http://www.bmw.com.tr Alıntıdır



    bu cihaz çok canlar yakacak yine


    Herzaman ki gibi




  • Biraz kas yapmış çokta güzel olmuş

     || Alman BMW Severler Klubu   || BMW Seven Herkez !
  • Ah bmw cigim be ah

    Hadi yeni 3 serisi ile 5 serisine gözümüz alıstı sevdik onlarıda bu x5 ne ya ....

    Eski x5 yoldan gecince kafamı cevirip bakıyordum ayıp olur mu olmaz mı diye düşünmeden , ama buna oyle bakcagımı hiç sanmıyorum ....
  • mükemmel olmuş bence... beğenmiyenlerde çıktıktan sonra yine kafalarını çevirip bakacaklar eminimki... bakılmayacak bir bmw bilmiyorum ben... o bir bmw sonuçta...
  • Evet arkadaşlar üzülerek söylüyoruma ama aracımı satmak zorunda kaldım. Artık benzinle başa çıkamıyorum LPG taktırmata istemedin

    Resimlerini koyayim bakar bakar dururum artık

     || Alman BMW Severler Klubu   || BMW Seven Herkez !


     || Alman BMW Severler Klubu   || BMW Seven Herkez !




  • geçmiş olsun kardeşim herkez şikayetçi benzinden ama çözüm yoq
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gyrmann

    arkadaşlar aranızda 1.20d sahibi varmı acaba??
    ager var ise aracının iyi vede kotu yanlarını aciklarsa cok sevinirim.
    teknık veri performanslari super bir araç.
    ancak arka tarafi ban cok kucuk gibi geldi.(sadece inceleeme imkani buldum,yolculuk yapmadim)
    sınıfnda tek yuzde 50-50 agırlık dağilimi olan bu arkadan itişli canavari listeme koymuş,cikarmiş tekrar koymuştum.
    bilgiler lutfen???(not:1.20 d i dizel olmasinda değil performansi 1.16 dan cok daha yuksek olmasinda tercih sebebi kılıyorum,1.30 cok pahali)


    yok mu arkadalar hiç bu araca sahip olan yada test imkani bulan????
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gyrmann


    quote:

    Orjinalden alıntı: gyrmann

    arkadaşlar aranızda 1.20d sahibi varmı acaba??
    ager var ise aracının iyi vede kotu yanlarını aciklarsa cok sevinirim.
    teknık veri performanslari super bir araç.
    ancak arka tarafi ban cok kucuk gibi geldi.(sadece inceleeme imkani buldum,yolculuk yapmadim)
    sınıfnda tek yuzde 50-50 agırlık dağilimi olan bu arkadan itişli canavari listeme koymuş,cikarmiş tekrar koymuştum.
    bilgiler lutfen???(not:1.20 d i dizel olmasinda değil performansi 1.16 dan cok daha yuksek olmasinda tercih sebebi kılıyorum,1.30 cok pahali)


    yok mu arkadalar hiç bu araca sahip olan yada test imkani bulan????


    genel yorumum, binip test etmesemde iç mekanına şöle bir göz attığımda sınıflar üstü malzeme ve işçilik kalitesi sunuyor herzamanki gibi... bir golf ile kıyaslanmıyacak kadar kaliteli bir araba... Performans olaraksa aynı motoru daha ağır 5.20d de test ettiğimde çok harika sonuç verdiğini sölemeliyim... 1 Kasada ise çok daha iyi performans vereceğini ve yollardaki birçok aracın sadece arka plakanı görebileceklerini sölemeliyim... Ayrıca tüketim inanılmaz düşük. 5.20d de maksimum 9 litre tüketim görüyoruz... Çok iyi bir değer bizce... Ancak bir uyarım kesinlikle steptronic şanzıman ile alman... Kesinlikle daha keyifli sürüşler sağlıyor...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: okan

    quote:

    Orjinalden alıntı: gyrmann


    quote:

    Orjinalden alıntı: gyrmann

    arkadaşlar aranızda 1.20d sahibi varmı acaba??
    ager var ise aracının iyi vede kotu yanlarını aciklarsa cok sevinirim.
    teknık veri performanslari super bir araç.
    ancak arka tarafi ban cok kucuk gibi geldi.(sadece inceleeme imkani buldum,yolculuk yapmadim)
    sınıfnda tek yuzde 50-50 agırlık dağilimi olan bu arkadan itişli canavari listeme koymuş,cikarmiş tekrar koymuştum.
    bilgiler lutfen???(not:1.20 d i dizel olmasinda değil performansi 1.16 dan cok daha yuksek olmasinda tercih sebebi kılıyorum,1.30 cok pahali)


    yok mu arkadalar hiç bu araca sahip olan yada test imkani bulan????


    genel yorumum, binip test etmesemde iç mekanına şöle bir göz attığımda sınıflar üstü malzeme ve işçilik kalitesi sunuyor herzamanki gibi... bir golf ile kıyaslanmıyacak kadar kaliteli bir araba... Performans olaraksa aynı motoru daha ağır 5.20d de test ettiğimde çok harika sonuç verdiğini sölemeliyim... 1 Kasada ise çok daha iyi performans vereceğini ve yollardaki birçok aracın sadece arka plakanı görebileceklerini sölemeliyim... Ayrıca tüketim inanılmaz düşük. 5.20d de maksimum 9 litre tüketim görüyoruz... Çok iyi bir değer bizce... Ancak bir uyarım kesinlikle steptronic şanzıman ile alman... Kesinlikle daha keyifli sürüşler sağlıyor...


    tesekkuler.
    peki arka koltuklar hakkında bir yorumunuz var mı acaba?bana biraz fazla kcuk geldi.sanki kimse oturamıcakmiş gibi




  • ya bence durum şöle, arka koltuğa 1.90 lık adamda oturur ama ön koltuğa bağlı herşey... yani 2 tane 1.90 lık adam arka arkaya oturamaz birisi mutlaka rahatsız olacak... ama sonuç olarak ön koltuğa 1.70 lik bi adam arkayada 1.90 lık adam oturur... o konuda çok fazla aklınızı bulandırmayın... Araç güzel. Almayı düşünüyorsanızda şimdiden hayırlı uğurlu olsun...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: okan

    ya bence durum şöle, arka koltuğa 1.90 lık adamda oturur ama ön koltuğa bağlı herşey... yani 2 tane 1.90 lık adam arka arkaya oturamaz birisi mutlaka rahatsız olacak... ama sonuç olarak ön koltuğa 1.70 lik bi adam arkayada 1.90 lık adam oturur... o konuda çok fazla aklınızı bulandırmayın... Araç güzel. Almayı düşünüyorsanızda şimdiden hayırlı uğurlu olsun...


    tesekkurler.
    ben 1.75 lik bir ınsanım.uzun diilim yani.uzun arkadaşlar var tabii etrafimda.uzun yollarada cikcagim için,düşündürdü.
    gerci kucuk spor bir araba arkaasi nekdar buyuk olabilir diiceksiniz vede haklısınz.
    acikcaasi,golf,leon,a3 araştırırıken asıl gonlumde olan bmw nın 1 serisi yeniden gundemime geldi.
    bu araçlara gore cok daha kaliteli performansli bir araç tabiikide.
    nede olsa yuzde 50-50 agirlik dağilimi olan tek araba sınıfında.ve o sınıftaki yine tek bmw




  • quote:

    Orjinalden alıntı: gyrmann


    quote:

    Orjinalden alıntı: okan

    ya bence durum şöle, arka koltuğa 1.90 lık adamda oturur ama ön koltuğa bağlı herşey... yani 2 tane 1.90 lık adam arka arkaya oturamaz birisi mutlaka rahatsız olacak... ama sonuç olarak ön koltuğa 1.70 lik bi adam arkayada 1.90 lık adam oturur... o konuda çok fazla aklınızı bulandırmayın... Araç güzel. Almayı düşünüyorsanızda şimdiden hayırlı uğurlu olsun...


    tesekkurler.
    ben 1.75 lik bir ınsanım.uzun diilim yani.uzun arkadaşlar var tabii etrafimda.uzun yollarada cikcagim için,düşündürdü.
    gerci kucuk spor bir araba arkaasi nekdar buyuk olabilir diiceksiniz vede haklısınz.
    acikcaasi,golf,leon,a3 araştırırıken asıl gonlumde olan bmw nın 1 serisi yeniden gundemime geldi.
    bu araçlara gore cok daha kaliteli performansli bir araç tabiikide.
    nede olsa yuzde 50-50 agirlik dağilimi olan tek araba sınıfında.ve o sınıftaki yine tek bmw


    bana sorarsanız o sınıfın en iyisi... ağırlık dağılımınıda geçersek arkadan itişli bir araç olması ile bile birçok kişinin tercih sebebi...




  • 
Sayfa: önceki 3536373839
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.