Şimdi Ara

|| Alman BMW Severler Klubu || BMW Seven Herkez !

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.260
Cevap
4
Favori
215.780
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 4 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 273
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 150
  • Ortalama Mesaj Aralığı 3 gün 5 saat 6 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Favoriye Eklediklerim 4
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • okan (180 mesaj) yusuf (150 mesaj) umut16 (60 mesaj) Sebastian_RR (55 mesaj) wolfed (48 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (4 mesaj) Mobil (4 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Markalar >> Bmw >> || Alman BMW Severler Klubu || BMW Seven Herkez !
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    10518 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    || GERMAN LUXURY BMW CLUB||


    Forumda Klup ve Araba kullanıcıları Birbiri ardına açılırken Gerekli Bir klup olacak olan BMW Klubunu Acmıs bulunuyorum Her gecen gun artan uye sayısı ve kullanıcıları ıle farklı bir forum ortamı .. Hersey ilerleyen zamanlarda Daha guzel olacaktır. Topigimizin hayırlı olması ve kaybolmaması dileği ile..BMW niz varsa bize katılmak çok kolay ? Aramıza katıldıktan sonra Adınızı Uye Board da gorebılırsınız .


    Ayrıca BMW Hakkında Detaylı Bilgi Alışverişi için özellikle tarihi kronoloji ve yeni görücüye çıkmamış modellerin tartışmaları için Prozium Arakadasımın actıgı BMW Hakkında ;Hersey topıgınde bulabılırsınız. Resimleri Devamlı guncellemektedır. Ve Onu Kardes Topic ilan Ediyorum :
    http://forum.donanimhaber.com/m_6375959/tm.htm


    BMW Kasa Değişim Ajandası :

    Model /// Sene //// Açıklama

    + BMW X5 Eylül 2006 Yeni Kasa
    + BMW 5 Series 2007 Makyaj
    + BMW 1 Series 2007 Makyaj
    + BMW M Coupe 2008 Yeni Kasa
    + BMW Z6 Concept 2009 Yeni Araç




    Teşekkürler
    Ozdamar


    .......





    Kasa Adlarına Göre Model Açılımları

    * BMW E3 - (1968-1977) 2.5, 2.8, 3.0, 3.3 "New Six" sedans
    * BMW E9 - (1969-1975) 2800CS, 3.0CS, 3.0CSL "New Six" coupés
    * BMW E12 - (1972-1981) 5 Series
    * BMW E21 - (1975-1983) 3 Series
    * BMW E23 - (1977-1986) 7 Series
    * BMW E24 - (1976-1989) 6 Series
    * BMW E26 - (1978-1981) M1
    * BMW E28 - (1981-1988) 5 Series
    * BMW E30 - (1982-1991) 3 Series
    * BMW E31 - (1990-1999) 8 Series
    * BMW E32 - (1986-1994) 7 Series
    * BMW E34 - (1988-1995) 5 Series
    * BMW E36 - (1991-1999) 3 Series/Z3 (as E36/7) (1999 model as M3 only)
    * BMW E38 - (1994-2001) 7 Series
    * BMW E39 - (1996-2003) 5 Series
    * BMW E46 - (1998-2005) 3 Series
    * BMW E52 - (2000-2004) Z8
    * BMW E53 - (2000-present) X5
    * BMW E60 - (2004-present) 5 Series
    * BMW E63 - (2004-present) 6 Series coupe
    * BMW E64 - (2004-present) 6 Series convertible
    * BMW E65 - (2002-present) 7 Series short wheel base
    * BMW E66 - (2002-present) 7 Series long wheel base
    * BMW E70 - future X5
    * BMW E83 - (2004-present) X3
    * BMW E85 - (2003-present) Z4
    * BMW E87 - (2004-present) 1 Series
    * BMW E90 - (2005-present) 3 Series
    * BMW E91 - (2005-present) 3 Series Wagon




    Bayerische Motoren Werke AG
    Turkcesi : Bavyera Motor Fabrikası AŞ

    Model Açılımları şunlar Gibidir:

    000 i = İnjection
    000 x = 4 Çeker
    000 ti = Compact
    000 ci = Cabriolet
    000 d = Dizel
    000 xd = Dizel + 4 Çeker
    000 Li = Long (Limousine)
    000 Ld = Long + Dizel
    Z0 = Z Series (Sport Roadster Serisi)
    x0 = x Series (Arazi Serisi)
    1xx = Dusuk sınıf 1 Serisi
    3xx = 3 Serisi Orta Sedan Sınıfı
    5xx = 5 Serisi Sedan Lux Sınıf
    6xx = 6 Serisi Sport Sedan Sınıfı
    7xx = 7 Serisi Süper Lüx Sınıf
    Mx = M Serisi (Performans ve Sportif Araçlar)
    Bx = Alpine Serisi
    Touring = Station Wagon


    Motor Güçleri:

    x16 : 1600cc
    x18 : 1800cc
    x28 : 2800cc
    x25 : 2500cc
    x30 : 3000cc
    x45 : 4500cc
    x50 : 5000cc
    x60 : 6000cc




    Kullandığı Teknolojilerin Sözlüğü ..

    Dynamic Drive :


    Dynamic Drive aktif bir süspansiyon sistemidir. Bu sistem ile ön ve arka akslarda bulunan aktif stabilizatörler
    ('anti-roll bar'lar) sayesinde yatay araç dinamiğinde çok yüksek bir denge sağlanır. Mekanik stabilizatörler içinde
    dönen hidrolik elemanlar (aktive edici elemanlar), ön ve arka aksta iki adet basınç kontrol valfi üzerinden, sadece
    virajlar sırasında stabilizasyonu sağlar. Böylece virajlarda oluşan yana yatmalar minimuma indirgenirken, aracın
    geneldeki seyir konforu en üst düzeyde tutulmuş olur. Dynamic Drive her hızda maksimum ataklığı, optimum direksiyon
    kontrolünü sağlar. Özellikle arkada oturan yolcular bunun avantajlarını çok net hisseder: Otomobilin arkasında okuma ve çalışma,
    yanal hareketlerin azalmasından dolayı çok daha keyifli olur. En önemlisi Dynamic Drive, sürücüye direksiyon hakimiyetinde yepyeni bir boyut getirir.



    Elektro-Mekanik Park Freni :


    Elektro-mekanik park freni, hiçbir güç sarf edilmeksizin, kokpite yerleştirilmiş bir düğme vasıtası ile kontrol edilen otomatik bir el frenidir.
    Aracı park konumunda sabitlemenin dışında iki fonksiyonu daha vardır: "Autohold" ve "Hillhold". Autohold, otomobilin hareket etmediği
    anlarda otomatik olarak el freninin devreye girmesini sağlar. Sürücü, diğer tüm otomatik şanzımanlı araçlarda olduğu gibi, durduğu
    anlarda ayağını devamlı frende tutmak zorunda kalmaz. Harekete geçilmek istendiğinde gaz pedalına basıldığı anda fren kendini otomatik
    olarak çözer. Hillhold fonksiyonuyla ise otomobilin yokuş yukarı kalkışlarında, otomatik frenleme ve fren çözülmesi sayesinde geri kaymasını önlenir.
    otorun çalıştığı anlarda tüm frenleme hidrolik olarak DSC pompası üzerinden yapılır. Ancak motorun çalışmadığı durumlarda frenleme mekanik olarak
    geleneksel el freni mekanizması üzerinden arka akslarda yapılır. Güvenliğin sağlanması için otomobilin motor çalışırken terk edilmesi durumunda,
    gaz pedalına basılarak frenin çözülmesi önlenmiştir (otomatik vites otomatik olarak P konumuna geçer).



    Elektronik Süspansiyon Sertlik Kontrolü "EDC" :


    Elektronik süspansiyon sertlik kontrolü, sürüş konforunu olabilecek en iyi sürüş güvenliği ile birleştirir.
    Ek olarak bu sistem sayesinde otomobilin yük durumuna bağlı kalmaksızın her zaman aynı kalan süspansiyon
    özellikleri sağlanır. Ayrıca otomobilin sürüşünü etkileyecek her türlü hareketi sezicilerle sürekli gözlenir.
    Tüm değerler bir mikroişlemci tarafından değerlendirilir ve çıkan sonuçlara göre amortisörlere komutlar gönderilir.
    Amortisörlerde bulunan valfler sayesinde sertlik kademesiz olarak ayarlanır ve değişen yol, yük ve sürüş şartlarına göre uyum sağlanır.
    Frenlemelerde, yol sathından veya virajlı yollarda kullanımdan ya da hızlanmalar sonucunda oluşan gövde hareketleri hissedilir derecede azalır.
    Ayrıca sürücü, Controller vasıtası ile "Sport" programı yani daha sportif bir süspansiyon ayarını seçebilir.



    iDrive :


    iDrive, sürücünün otomobili sezgisel ve interaktif olarak kullanmasını sağlayan, yenilikçi bir kavramdır.
    Sayıları azaltılmış düğmeler ve kumanda elemanları sayesinde, sürücü gözünü yoldan neredeyse
    hiç ayırmaz ve otomobilin iç mekanı sadeleşir. Böylece sürüş ve konfor alanları birbirinden ayrılır.
    Sürücünün yola konsantre olabilmesi için, Start/Stop kontrol düğmesi gibi önemli tuşlar sürücünün etrafındaki
    alana yerleştirilmiştir. Ayrıca otomatik klima tuşları gibi konfor fonksiyonlarına yönelik elemanlar ise hem sürücü
    hem de ön yolcunun ulaşabileceği şekilde ortadadır. Kontrol Ekranı ve bu ekrana giriş yapmayı sağlayan ve sezgisel
    olarak tek el ile kullanılabilen Controller da bu bölgededir. Controller, sekiz yöne hareket ettirilebilir. Menüler ise bir rüzgar
    gülü mantığında yerleştirilmiştir. Tüm fonksiyonlar hiyerarşik bir şekilde birincil ve ikincil olmak üzere sıralanmıştır. Radyo ses seviyesi,
    silecekler, ısı ayarı veya arka cam rezistanı gibi birincil fonksiyonlar alışıldığı gibi birer kontrol düğmesi vasıtası ile kullanılır.
    Anlık tüketim gibi ikincil fonksiyonlar ise Kontrol Ekranı üzerinden Controller ile kumanda edilir. Böylece sürücü gerçekten
    dikkat etmesi gereken şeylere konsantre olur.



    Aktif Hız Kontrolü :


    Aktif hız kontrolü, klasik hız kontrolünün (cruise control) geliştirilmiş bir fonksiyonudur. Bu sistemle radar
    vasıtası ile önceden seçilmiş bir hızın sabit tutulması sağlanır. Radar sezici ve kontrol ünitesi birleştirilmiş ve
    ön tamponun altında bulunan bir bölgeye yerleştirilmiştir. Bu donanım sayesinde BMW'niz önde giden bir araca
    yaklaştığında, sistem aracı otomatik olarak farkeder ve önceden belirlenmiş bir mesafeyi (üç değişik ayar mümkün) sabit tutar.
    Otomobilin önü açıldığında, hafızada bulunan hıza ulaşmak için otomatik olarak hızlanır. Fren pedalına yapılacak küçük bir dokunuş,
    sistemin devre dışı kalması için yeterlidir. Bu sistem ile sürücü tamamen trafiğe konsantre olabilir ve böylece sürüş konforu artar.
    Ancak trafik durumuna göre sürüş şekli doğal olarak sürücünün sorumluluk alanı içindedir.


    Hi-Fi Professional LOGIC7 :


    Bu Hifi sistemi, tüm bilinen ses formatlarının 13 hoparlör üzerinden çok kaliteli bir şekilde verilmesini sağlar.
    7 mid-range, 4 tweeter ve 2 adet merkezi yerleştirilmiş subwoofer ile hiçbir sistemle kıyaslanamayacak bir ses elde edilir.
    Tweeter'lar ve orta frekans hoparlörleri (100 mm çaplı) aluminyum membranlara sahip olup, subwoofer'lar seramik alaşımlıdır.
    6 orta frekans hoparlörü dört kapıya ve arka cam önüne yerleştirilmiştir. Bu hopörlerlerin sonuncusu ise kokpitin tam ortasına monte edilmiştir.
    Subwoofer'lar (217 mm çaplı) ise ön koltukların altında bulunmaktadır. Bu merkezi bas kavramı ile bas seslerin tüm iç mekana eşit dağılımı sağlanmıştır.
    Bunu sağlamak için yüksek performanslı hoparlörler aracın tabanına yerleştirilmiştir. Böylece eşiklerde bulunan tüm boşluklar hacimli ses üretimi için kullanılmıştır.
    Bu düzenleme ile bagaj hacmi daraltılmamış, arka cam önünde oluşan titreşimler önlenmiş ve bas seslerin çok net bir şekilde elde edilmesi sağlanmıştır.




    Adaptif Farlar :


    Adaptif far çalışma sisteminde, virajlar alınırken, sensörler araç hızını, savrulma oranını ve direksiyon açısını tespit ederler.
    Daha sonra elektro-mekanik bir sistem, virajın yerleşimine uygun bir biçimde xenon farların yönünü ayarlayarak yolun ileri
    kısımlarında azami düzeyde aydınlanma sağlar. Sizin açınızdan bunun anlamı, gece yolculuklarında güvenliğinizin belirgin bir biçimde artmasıdır.



    Aktif Direksiyon :


    Nasıl Servotronic, klasik hidrolik direksiyon yumuşaklığını hıza göre ayarlayarak konfor ve güvenliği birleştiriyorsa,
    Aktif Direksiyon (active steering) da direksiyonun tur sayısını hıza göre ayarlar. Bu olağanüstü özelliğe sahip bir otomobilde,
    düşük hızlarda çok kısa turlu bir direksiyona sahip olur ve hafif direksiyonunuzu çok az çevirerek park ve manevra kolaylığı
    yaşarsınız; yüksek hızlarda ise tur sayısı artarak otomobilin yön tutuş dengesini artırılmış, güvenli ve rahat kullanımı garantiye alınmış olur.



    ASC + T ( Automatic Stability Control + Traction) :


    Kalkışlarda veya buzlu 'kaygan' yollarda viraj dönüşlerinde, tahrik tekerleklerinde ambelaj (birinde veya her ikisinde,
    farklı oranlarda dönüş sayısı artışı) oluşur. Sistem ABS sensörlerinden devir uyarısı alarak 'tahrik tekerlekleri'
    serbest tekerleklerden gelen devir sinyaliyle karşılaştırır. Belli bir değerin üzerinde ambelaj söz konusu olursa
    ambele olmuş tekerlekleri bu durumdan kurtarmak için DME (Digital Motor Electronic) ile haberleşerek motordan
    gelen torku azaltma yoluna gider. DME , bu talebi yerine getirmek için: ateşleme zamanını geciktirir, enjökterlerdeki
    yakıt miktarını azaltır, gaz kelebeğini kısma işlemlerini yapar. Buna ek olarak sistem ambelaj oranları arasında sağ ve solda
    fark varsa, sağ ve/veya sol tekerlekleri ABS sistemine komut verilerek frenler; bu arada boylamasına kararlılık da kaybolmaz.



    ABS (Antilock Braking System) :


    Aracın frenlenmesi sırasında, yol yüzeyinde lastiklerin tutunabilme gücüne göre belirli bir fren dozajı
    aşıldığında tekerlekler bloke olurlar. Frenlenen tekerlekte oluşan blokaj sorununu çözebilmek için
    ABS sistemi fren hidrolik sıvı basıncını belirli bir aralıkta azaltır veya çoğaltır. Bunun için ABS sistemi
    4 tekerlekte de bulunan tekerlek devir sensörlerinden uyarı alır ve fren hidroliği basıncını düzenler.
    Bu durum frenleme sırasında aracın savrulmasını engeller ve kararlığı artırır. Aracın frenlenmesi sırasında
    boylamasına kararlılık kaybolmaz; tekerlekler bloke olmazlar, maksimum frenleme sırasında bile direksiyon hakimiyeti kaybolmaz,
    düşük sürtünme katsayılı yollarda frenleme sırasında tekerleklerde blokaj oluşumu engellenir.



    Servotronic :

    Klasik hidrolik direksiyon sistemine sahip araçlarda düşük hızlarda sürüş kolaylığı ve konfor sağlanırken yüksek hızlarda
    direksiyon cevabının yumuşak olması nedeniyle aktif güvenlik azaltır. Bu yüzden servotronic sistem hidrolik direksiyon sisteminin
    güç desteğini araç hızına bağımlı kılar. Park manevralarında maksimum konfor, yüksek hızda aktif güvenlik standardizasyonu ve
    direksiyon cevabının daha net hissedilmesini sağlar.
    [değiştir]


    DSC (Dynamic Stability Control) :


    Belli bir hızın üzerinde viraja girildiğinde araçta oluşan oversteer 'aşırı dönme' ve understeer 'az dönme' problemlerini
    algılayarak ASC+T ve ABS sistemlerini kullanarak problemi fiziksel limitler dahilinde çözen üst hiyerarşide bir sistemdir.



    CBC (Cornering Braking Control) :

    Otomobil viraj içinde iken ani frene basıldığında eğer arkadan tahrikli ise genellikle aracın burnu viraj içine, arkası
    viraj dışına kayma eğiliminde olur (oversteering). Önden tahrikli ise genellikle burnu viraj dışına kayar (understeering).
    Böyle bir durumda frenleme esnasında arka tekerleklere gereksiz fazlalıkta fren etkisi uygulandığında bloke olabilirler.
    CBC sistemi burada devreye girerek bu tekerlekteki fren gücünü limitler. Eğer araç sağa doğru bir virajda ise sağ arka
    tekerlek sola doğru virajda ise sol arka tekerlekteki devir sayısı yükselecektir. CBC bu durumda sadece viraj içi arka tekerleğin
    devrinin yükselmesini öteki tekerleklere göre engelleyecektir. Bu durumda araç spin hareketinden korunmuş olacaktır.



    DBC (Dynamic Braking Control) :

    Bu sistem tamamen sürücünün panik durumlarda frenlemesine yardımcı olacak şekilde programlanmıştır.
    DBC fren pedalı basıncını ve ayağın gaz pedalından çekiliş hızını parametre olarak kullanır.
    Sürücü aniden ayağını gazdan çekip frene bastığında, sistem bunu panik durum olarak algılar
    ve bir insanın yapamayacağından daha hızlı ve etkili bir frenaj sağlar. Kısacası tehlikeli durumu algılayıp sürücüden
    daha önce fren sistemini gerekli basınçla harekete geçirir bunu hidrolik etki ile yapar. Daha önce bir rezervuarda
    toplanan yüksek hidrolik basınç böyle bir durumda serbest bırakılarak çok hızlı bir şekilde tekerleklere dağıtılır.



    VANOS:

    Motor alt ve üst devir aralıklarında gezinirken, kam milinin(sübapların hareketini sağlayan mil) sübap açılma-kapanma ve açık
    kalma zamanlarını değiştirebilen sistemdir.Sonuç olarak düşük süratlerde daha fazla tork,yüksek devirlerde daha iyi performans elde edilir.



    Valvetronic:

    Seri motor üretiminde benzersiz bir teknolojidir.Valvetronic sayesinde hava emme valflerinin sürekli değişken hareketleri
    sağlanarak motorda gaz kelebeğine ihtiyaç duyulmaz. Daha az tüketim, daha düşük egzos emisyonu, bununla beraber
    daha dinamik ve anında tepkili bir sürüş avantajı elde edilir.




    BMW Kısa Tarihçe



    BMW (Bayerische Motoren Werke AG'nin kısaltması)(Türkçe: Bavyera Motor Fabrikası A.Ş.),
    Alman otomobil ve motorsiklet üreticisi. BMW ayrıca, Mini ve Rolls-Royce Land Rover otomobil şirketlerinin sahibidir.

    Şirketin sloganı ve resmi kurumsal dili İngilizcedir.
    Sloganı 'The Ultimate Driving Machine' yani 'En Gelişmiş Sürülebilen Makina'. ,
    Bu sloganla, ünlü Alman teknolojisini ve AR-GE'deki kendine güveni vurguluyor.

    Şirket, 1913 yılında Karl Friedrich Rapp tarafından Almanya'nın Münih kentinde kurulmuştur
    ve mimari olarak meşhur merkezi halen oradadır. Ilk zamanlarda sadece uçakmotoru üreten şirket,
    1928 yılında satın aldığı Fahrzeugtechnik Eisenach A.G. otomobil şirketinden sonra otomobil üretiminine girmiştir.
    BMW ilk otomobil seri üretimini 1929'da 3/15 PS ismindeki otomobil ile başlamıştır.

    BMW ilk olarak uçak motoru üretimi yapan bir firmaydı. Bu yüzden parçalı amblemin mavi kısmı gökyüzünü beyaz kısmıda uçak pervanesini temsil etmektedir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusuf -- 3 Aralık 2006; 16:35:43 >



    |
    |




  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    Beni ekleyebilirsin
    |
    |
  • Yarbay
    10518 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    || GERMAN LUXURY BMW CLUB||


    Forumda Klup ve Araba kullanıcıları Birbiri ardına açılırken Gerekli Bir klup olacak olan BMW Klubunu Acmıs bulunuyorum Her gecen gun artan uye sayısı ve kullanıcıları ıle farklı bir forum ortamı .. Hersey ilerleyen zamanlarda Daha guzel olacaktır. Topigimizin hayırlı olması ve kaybolmaması dileği ile..BMW niz varsa bize katılmak çok kolay ? Aramıza katıldıktan sonra Adınızı Uye Board da gorebılırsınız .


    Ayrıca BMW Hakkında Detaylı Bilgi Alışverişi için özellikle tarihi kronoloji ve yeni görücüye çıkmamış modellerin tartışmaları için Prozium Arakadasımın actıgı BMW Hakkında ;Hersey topıgınde bulabılırsınız. Resimleri Devamlı guncellemektedır. Ve Onu Kardes Topic ilan Ediyorum :
    http://forum.donanimhaber.com/m_6375959/tm.htm


    BMW Kasa Değişim Ajandası :

    Model /// Sene //// Açıklama

    + BMW X5 Eylül 2006 Yeni Kasa
    + BMW 5 Series 2007 Makyaj
    + BMW 1 Series 2007 Makyaj
    + BMW M Coupe 2008 Yeni Kasa
    + BMW Z6 Concept 2009 Yeni Araç




    Teşekkürler
    Ozdamar


    .......





    Kasa Adlarına Göre Model Açılımları

    * BMW E3 - (1968-1977) 2.5, 2.8, 3.0, 3.3 "New Six" sedans
    * BMW E9 - (1969-1975) 2800CS, 3.0CS, 3.0CSL "New Six" coupés
    * BMW E12 - (1972-1981) 5 Series
    * BMW E21 - (1975-1983) 3 Series
    * BMW E23 - (1977-1986) 7 Series
    * BMW E24 - (1976-1989) 6 Series
    * BMW E26 - (1978-1981) M1
    * BMW E28 - (1981-1988) 5 Series
    * BMW E30 - (1982-1991) 3 Series
    * BMW E31 - (1990-1999) 8 Series
    * BMW E32 - (1986-1994) 7 Series
    * BMW E34 - (1988-1995) 5 Series
    * BMW E36 - (1991-1999) 3 Series/Z3 (as E36/7) (1999 model as M3 only)
    * BMW E38 - (1994-2001) 7 Series
    * BMW E39 - (1996-2003) 5 Series
    * BMW E46 - (1998-2005) 3 Series
    * BMW E52 - (2000-2004) Z8
    * BMW E53 - (2000-present) X5
    * BMW E60 - (2004-present) 5 Series
    * BMW E63 - (2004-present) 6 Series coupe
    * BMW E64 - (2004-present) 6 Series convertible
    * BMW E65 - (2002-present) 7 Series short wheel base
    * BMW E66 - (2002-present) 7 Series long wheel base
    * BMW E70 - future X5
    * BMW E83 - (2004-present) X3
    * BMW E85 - (2003-present) Z4
    * BMW E87 - (2004-present) 1 Series
    * BMW E90 - (2005-present) 3 Series
    * BMW E91 - (2005-present) 3 Series Wagon




    Bayerische Motoren Werke AG
    Turkcesi : Bavyera Motor Fabrikası AŞ

    Model Açılımları şunlar Gibidir:

    000 i = İnjection
    000 x = 4 Çeker
    000 ti = Compact
    000 ci = Cabriolet
    000 d = Dizel
    000 xd = Dizel + 4 Çeker
    000 Li = Long (Limousine)
    000 Ld = Long + Dizel
    Z0 = Z Series (Sport Roadster Serisi)
    x0 = x Series (Arazi Serisi)
    1xx = Dusuk sınıf 1 Serisi
    3xx = 3 Serisi Orta Sedan Sınıfı
    5xx = 5 Serisi Sedan Lux Sınıf
    6xx = 6 Serisi Sport Sedan Sınıfı
    7xx = 7 Serisi Süper Lüx Sınıf
    Mx = M Serisi (Performans ve Sportif Araçlar)
    Bx = Alpine Serisi
    Touring = Station Wagon


    Motor Güçleri:

    x16 : 1600cc
    x18 : 1800cc
    x28 : 2800cc
    x25 : 2500cc
    x30 : 3000cc
    x45 : 4500cc
    x50 : 5000cc
    x60 : 6000cc




    Kullandığı Teknolojilerin Sözlüğü ..

    Dynamic Drive :


    Dynamic Drive aktif bir süspansiyon sistemidir. Bu sistem ile ön ve arka akslarda bulunan aktif stabilizatörler
    ('anti-roll bar'lar) sayesinde yatay araç dinamiğinde çok yüksek bir denge sağlanır. Mekanik stabilizatörler içinde
    dönen hidrolik elemanlar (aktive edici elemanlar), ön ve arka aksta iki adet basınç kontrol valfi üzerinden, sadece
    virajlar sırasında stabilizasyonu sağlar. Böylece virajlarda oluşan yana yatmalar minimuma indirgenirken, aracın
    geneldeki seyir konforu en üst düzeyde tutulmuş olur. Dynamic Drive her hızda maksimum ataklığı, optimum direksiyon
    kontrolünü sağlar. Özellikle arkada oturan yolcular bunun avantajlarını çok net hisseder: Otomobilin arkasında okuma ve çalışma,
    yanal hareketlerin azalmasından dolayı çok daha keyifli olur. En önemlisi Dynamic Drive, sürücüye direksiyon hakimiyetinde yepyeni bir boyut getirir.



    Elektro-Mekanik Park Freni :


    Elektro-mekanik park freni, hiçbir güç sarf edilmeksizin, kokpite yerleştirilmiş bir düğme vasıtası ile kontrol edilen otomatik bir el frenidir.
    Aracı park konumunda sabitlemenin dışında iki fonksiyonu daha vardır: "Autohold" ve "Hillhold". Autohold, otomobilin hareket etmediği
    anlarda otomatik olarak el freninin devreye girmesini sağlar. Sürücü, diğer tüm otomatik şanzımanlı araçlarda olduğu gibi, durduğu
    anlarda ayağını devamlı frende tutmak zorunda kalmaz. Harekete geçilmek istendiğinde gaz pedalına basıldığı anda fren kendini otomatik
    olarak çözer. Hillhold fonksiyonuyla ise otomobilin yokuş yukarı kalkışlarında, otomatik frenleme ve fren çözülmesi sayesinde geri kaymasını önlenir.
    otorun çalıştığı anlarda tüm frenleme hidrolik olarak DSC pompası üzerinden yapılır. Ancak motorun çalışmadığı durumlarda frenleme mekanik olarak
    geleneksel el freni mekanizması üzerinden arka akslarda yapılır. Güvenliğin sağlanması için otomobilin motor çalışırken terk edilmesi durumunda,
    gaz pedalına basılarak frenin çözülmesi önlenmiştir (otomatik vites otomatik olarak P konumuna geçer).



    Elektronik Süspansiyon Sertlik Kontrolü "EDC" :


    Elektronik süspansiyon sertlik kontrolü, sürüş konforunu olabilecek en iyi sürüş güvenliği ile birleştirir.
    Ek olarak bu sistem sayesinde otomobilin yük durumuna bağlı kalmaksızın her zaman aynı kalan süspansiyon
    özellikleri sağlanır. Ayrıca otomobilin sürüşünü etkileyecek her türlü hareketi sezicilerle sürekli gözlenir.
    Tüm değerler bir mikroişlemci tarafından değerlendirilir ve çıkan sonuçlara göre amortisörlere komutlar gönderilir.
    Amortisörlerde bulunan valfler sayesinde sertlik kademesiz olarak ayarlanır ve değişen yol, yük ve sürüş şartlarına göre uyum sağlanır.
    Frenlemelerde, yol sathından veya virajlı yollarda kullanımdan ya da hızlanmalar sonucunda oluşan gövde hareketleri hissedilir derecede azalır.
    Ayrıca sürücü, Controller vasıtası ile "Sport" programı yani daha sportif bir süspansiyon ayarını seçebilir.



    iDrive :


    iDrive, sürücünün otomobili sezgisel ve interaktif olarak kullanmasını sağlayan, yenilikçi bir kavramdır.
    Sayıları azaltılmış düğmeler ve kumanda elemanları sayesinde, sürücü gözünü yoldan neredeyse
    hiç ayırmaz ve otomobilin iç mekanı sadeleşir. Böylece sürüş ve konfor alanları birbirinden ayrılır.
    Sürücünün yola konsantre olabilmesi için, Start/Stop kontrol düğmesi gibi önemli tuşlar sürücünün etrafındaki
    alana yerleştirilmiştir. Ayrıca otomatik klima tuşları gibi konfor fonksiyonlarına yönelik elemanlar ise hem sürücü
    hem de ön yolcunun ulaşabileceği şekilde ortadadır. Kontrol Ekranı ve bu ekrana giriş yapmayı sağlayan ve sezgisel
    olarak tek el ile kullanılabilen Controller da bu bölgededir. Controller, sekiz yöne hareket ettirilebilir. Menüler ise bir rüzgar
    gülü mantığında yerleştirilmiştir. Tüm fonksiyonlar hiyerarşik bir şekilde birincil ve ikincil olmak üzere sıralanmıştır. Radyo ses seviyesi,
    silecekler, ısı ayarı veya arka cam rezistanı gibi birincil fonksiyonlar alışıldığı gibi birer kontrol düğmesi vasıtası ile kullanılır.
    Anlık tüketim gibi ikincil fonksiyonlar ise Kontrol Ekranı üzerinden Controller ile kumanda edilir. Böylece sürücü gerçekten
    dikkat etmesi gereken şeylere konsantre olur.



    Aktif Hız Kontrolü :


    Aktif hız kontrolü, klasik hız kontrolünün (cruise control) geliştirilmiş bir fonksiyonudur. Bu sistemle radar
    vasıtası ile önceden seçilmiş bir hızın sabit tutulması sağlanır. Radar sezici ve kontrol ünitesi birleştirilmiş ve
    ön tamponun altında bulunan bir bölgeye yerleştirilmiştir. Bu donanım sayesinde BMW'niz önde giden bir araca
    yaklaştığında, sistem aracı otomatik olarak farkeder ve önceden belirlenmiş bir mesafeyi (üç değişik ayar mümkün) sabit tutar.
    Otomobilin önü açıldığında, hafızada bulunan hıza ulaşmak için otomatik olarak hızlanır. Fren pedalına yapılacak küçük bir dokunuş,
    sistemin devre dışı kalması için yeterlidir. Bu sistem ile sürücü tamamen trafiğe konsantre olabilir ve böylece sürüş konforu artar.
    Ancak trafik durumuna göre sürüş şekli doğal olarak sürücünün sorumluluk alanı içindedir.


    Hi-Fi Professional LOGIC7 :


    Bu Hifi sistemi, tüm bilinen ses formatlarının 13 hoparlör üzerinden çok kaliteli bir şekilde verilmesini sağlar.
    7 mid-range, 4 tweeter ve 2 adet merkezi yerleştirilmiş subwoofer ile hiçbir sistemle kıyaslanamayacak bir ses elde edilir.
    Tweeter'lar ve orta frekans hoparlörleri (100 mm çaplı) aluminyum membranlara sahip olup, subwoofer'lar seramik alaşımlıdır.
    6 orta frekans hoparlörü dört kapıya ve arka cam önüne yerleştirilmiştir. Bu hopörlerlerin sonuncusu ise kokpitin tam ortasına monte edilmiştir.
    Subwoofer'lar (217 mm çaplı) ise ön koltukların altında bulunmaktadır. Bu merkezi bas kavramı ile bas seslerin tüm iç mekana eşit dağılımı sağlanmıştır.
    Bunu sağlamak için yüksek performanslı hoparlörler aracın tabanına yerleştirilmiştir. Böylece eşiklerde bulunan tüm boşluklar hacimli ses üretimi için kullanılmıştır.
    Bu düzenleme ile bagaj hacmi daraltılmamış, arka cam önünde oluşan titreşimler önlenmiş ve bas seslerin çok net bir şekilde elde edilmesi sağlanmıştır.




    Adaptif Farlar :


    Adaptif far çalışma sisteminde, virajlar alınırken, sensörler araç hızını, savrulma oranını ve direksiyon açısını tespit ederler.
    Daha sonra elektro-mekanik bir sistem, virajın yerleşimine uygun bir biçimde xenon farların yönünü ayarlayarak yolun ileri
    kısımlarında azami düzeyde aydınlanma sağlar. Sizin açınızdan bunun anlamı, gece yolculuklarında güvenliğinizin belirgin bir biçimde artmasıdır.



    Aktif Direksiyon :


    Nasıl Servotronic, klasik hidrolik direksiyon yumuşaklığını hıza göre ayarlayarak konfor ve güvenliği birleştiriyorsa,
    Aktif Direksiyon (active steering) da direksiyonun tur sayısını hıza göre ayarlar. Bu olağanüstü özelliğe sahip bir otomobilde,
    düşük hızlarda çok kısa turlu bir direksiyona sahip olur ve hafif direksiyonunuzu çok az çevirerek park ve manevra kolaylığı
    yaşarsınız; yüksek hızlarda ise tur sayısı artarak otomobilin yön tutuş dengesini artırılmış, güvenli ve rahat kullanımı garantiye alınmış olur.



    ASC + T ( Automatic Stability Control + Traction) :


    Kalkışlarda veya buzlu 'kaygan' yollarda viraj dönüşlerinde, tahrik tekerleklerinde ambelaj (birinde veya her ikisinde,
    farklı oranlarda dönüş sayısı artışı) oluşur. Sistem ABS sensörlerinden devir uyarısı alarak 'tahrik tekerlekleri'
    serbest tekerleklerden gelen devir sinyaliyle karşılaştırır. Belli bir değerin üzerinde ambelaj söz konusu olursa
    ambele olmuş tekerlekleri bu durumdan kurtarmak için DME (Digital Motor Electronic) ile haberleşerek motordan
    gelen torku azaltma yoluna gider. DME , bu talebi yerine getirmek için: ateşleme zamanını geciktirir, enjökterlerdeki
    yakıt miktarını azaltır, gaz kelebeğini kısma işlemlerini yapar. Buna ek olarak sistem ambelaj oranları arasında sağ ve solda
    fark varsa, sağ ve/veya sol tekerlekleri ABS sistemine komut verilerek frenler; bu arada boylamasına kararlılık da kaybolmaz.



    ABS (Antilock Braking System) :


    Aracın frenlenmesi sırasında, yol yüzeyinde lastiklerin tutunabilme gücüne göre belirli bir fren dozajı
    aşıldığında tekerlekler bloke olurlar. Frenlenen tekerlekte oluşan blokaj sorununu çözebilmek için
    ABS sistemi fren hidrolik sıvı basıncını belirli bir aralıkta azaltır veya çoğaltır. Bunun için ABS sistemi
    4 tekerlekte de bulunan tekerlek devir sensörlerinden uyarı alır ve fren hidroliği basıncını düzenler.
    Bu durum frenleme sırasında aracın savrulmasını engeller ve kararlığı artırır. Aracın frenlenmesi sırasında
    boylamasına kararlılık kaybolmaz; tekerlekler bloke olmazlar, maksimum frenleme sırasında bile direksiyon hakimiyeti kaybolmaz,
    düşük sürtünme katsayılı yollarda frenleme sırasında tekerleklerde blokaj oluşumu engellenir.



    Servotronic :

    Klasik hidrolik direksiyon sistemine sahip araçlarda düşük hızlarda sürüş kolaylığı ve konfor sağlanırken yüksek hızlarda
    direksiyon cevabının yumuşak olması nedeniyle aktif güvenlik azaltır. Bu yüzden servotronic sistem hidrolik direksiyon sisteminin
    güç desteğini araç hızına bağımlı kılar. Park manevralarında maksimum konfor, yüksek hızda aktif güvenlik standardizasyonu ve
    direksiyon cevabının daha net hissedilmesini sağlar.
    [değiştir]


    DSC (Dynamic Stability Control) :


    Belli bir hızın üzerinde viraja girildiğinde araçta oluşan oversteer 'aşırı dönme' ve understeer 'az dönme' problemlerini
    algılayarak ASC+T ve ABS sistemlerini kullanarak problemi fiziksel limitler dahilinde çözen üst hiyerarşide bir sistemdir.



    CBC (Cornering Braking Control) :

    Otomobil viraj içinde iken ani frene basıldığında eğer arkadan tahrikli ise genellikle aracın burnu viraj içine, arkası
    viraj dışına kayma eğiliminde olur (oversteering). Önden tahrikli ise genellikle burnu viraj dışına kayar (understeering).
    Böyle bir durumda frenleme esnasında arka tekerleklere gereksiz fazlalıkta fren etkisi uygulandığında bloke olabilirler.
    CBC sistemi burada devreye girerek bu tekerlekteki fren gücünü limitler. Eğer araç sağa doğru bir virajda ise sağ arka
    tekerlek sola doğru virajda ise sol arka tekerlekteki devir sayısı yükselecektir. CBC bu durumda sadece viraj içi arka tekerleğin
    devrinin yükselmesini öteki tekerleklere göre engelleyecektir. Bu durumda araç spin hareketinden korunmuş olacaktır.



    DBC (Dynamic Braking Control) :

    Bu sistem tamamen sürücünün panik durumlarda frenlemesine yardımcı olacak şekilde programlanmıştır.
    DBC fren pedalı basıncını ve ayağın gaz pedalından çekiliş hızını parametre olarak kullanır.
    Sürücü aniden ayağını gazdan çekip frene bastığında, sistem bunu panik durum olarak algılar
    ve bir insanın yapamayacağından daha hızlı ve etkili bir frenaj sağlar. Kısacası tehlikeli durumu algılayıp sürücüden
    daha önce fren sistemini gerekli basınçla harekete geçirir bunu hidrolik etki ile yapar. Daha önce bir rezervuarda
    toplanan yüksek hidrolik basınç böyle bir durumda serbest bırakılarak çok hızlı bir şekilde tekerleklere dağıtılır.



    VANOS:

    Motor alt ve üst devir aralıklarında gezinirken, kam milinin(sübapların hareketini sağlayan mil) sübap açılma-kapanma ve açık
    kalma zamanlarını değiştirebilen sistemdir.Sonuç olarak düşük süratlerde daha fazla tork,yüksek devirlerde daha iyi performans elde edilir.



    Valvetronic:

    Seri motor üretiminde benzersiz bir teknolojidir.Valvetronic sayesinde hava emme valflerinin sürekli değişken hareketleri
    sağlanarak motorda gaz kelebeğine ihtiyaç duyulmaz. Daha az tüketim, daha düşük egzos emisyonu, bununla beraber
    daha dinamik ve anında tepkili bir sürüş avantajı elde edilir.




    BMW Kısa Tarihçe



    BMW (Bayerische Motoren Werke AG'nin kısaltması)(Türkçe: Bavyera Motor Fabrikası A.Ş.),
    Alman otomobil ve motorsiklet üreticisi. BMW ayrıca, Mini ve Rolls-Royce Land Rover otomobil şirketlerinin sahibidir.

    Şirketin sloganı ve resmi kurumsal dili İngilizcedir.
    Sloganı 'The Ultimate Driving Machine' yani 'En Gelişmiş Sürülebilen Makina'. ,
    Bu sloganla, ünlü Alman teknolojisini ve AR-GE'deki kendine güveni vurguluyor.

    Şirket, 1913 yılında Karl Friedrich Rapp tarafından Almanya'nın Münih kentinde kurulmuştur
    ve mimari olarak meşhur merkezi halen oradadır. Ilk zamanlarda sadece uçakmotoru üreten şirket,
    1928 yılında satın aldığı Fahrzeugtechnik Eisenach A.G. otomobil şirketinden sonra otomobil üretiminine girmiştir.
    BMW ilk otomobil seri üretimini 1929'da 3/15 PS ismindeki otomobil ile başlamıştır.

    BMW ilk olarak uçak motoru üretimi yapan bir firmaydı. Bu yüzden parçalı amblemin mavi kısmı gökyüzünü beyaz kısmıda uçak pervanesini temsil etmektedir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusuf -- 3 Aralık 2006; 15:44:41 >
    |
    |




  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    İmzanıza bu kodu ekleyebilirsiniz

    E D İ T : Kod ilk mesaja alınmıştır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Prozium -- 30 Mayıs 2006; 17:43:26 >
    |
    |
  • Yarbay
    10518 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Sagol dostum.

    Üyelerin hiçbiri başvurmamıştır . BMW Kullanıcı olmanız yeter siz otomatık olarak bulunup bu klube gırersınız hehe ne slogan oldu yav
    |
    |
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    Heralde bu forumda hiç BMW'ci yok Ya da kendini açıklamaya korkuyorlar. alacaklarını sanıyorlar heralde
    |
    |
  • Yarbay
    10518 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Tahmınım Kavgadan korkuyorlardır kı dogaldır. Gecenlerde bir topıc acmıstım sankı mıllete hakaret etmişçesine eleştiri aldım . Neyse herkesın haklı bır yonu vardır neyse .
    |
    |
  • Yüzbaşı
    350 Mesaj
    benide ekleyin lütfen.97 e36 320 ia kullanıyorum.bmw kullanıyorum diye niye alayım,kimmiş o densiz beni banlayacak çıksın bakalım
    |
    |
  • Yarbay
    10518 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Arakadaş takılıyor kımse kımseyı banlamez. Sadece korkan varsa korkmadan gelebılsın dıye aramıza hosgeldın
    |
    |
  • Teğmen
    215 Mesaj
    usta beni de eklede orda benim nick vaar onu anlamadım sen benide ekle unutma 4 i'li
    |
    |
  • Yarbay
    10518 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    tamam dostum ekleyeyim . Seninki o ban lanan tekstilci mi yoksa sen baska tekstilcimisin
    |
    |
  • Yüzbaşı
    350 Mesaj
    hoşbulduk
    |
    |
  • Yüzbaşı
    614 Mesaj
    çok iyi olmuş böle bi klüp kurduğunuz.. Eğer rahatsız olmazsa bmwciler, nicklerin yanına araçlarının modellerinide yazalım, daha detaylı ve daha hoş durur bence
    ÖR: porter -- E39 5.20ia
    |
    |
  • Yarbay
    10518 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Bunun için model açılımlarını ekledim bılmeyenlerde bakıp yazabılsın

    Hosgeldınız tekrar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusuf -- 19 Kasım 2006; 1:20:13 >
    |
    |
  • Teğmen
    157 Mesaj
    çok güzel bir girişim...özellikle fikir alışverişi ve yardımlasma açısından..neticede deneyim yenilen kazıkların bileşkesi bildiğiniz gibi :)
    aynı kazıkları yemeyelim,tecrubelerimizi paylasalım...
    tekrar tebrikler Ozdamar....
    |
    |
  • Yarbay
    10518 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Öenmli değil dostum her türlü teknik yardım buradan saglayabılırız ama tarihçe gibi bilgileri prozium kardesımın topiğinden (Kendısının ımzasında linki var) yapabiliriz.
    |
    |
  • Yarbay
    3731 Mesaj
    Selamlar... Böyle bir topicte buluşmamız iyi oldu...
    Yeri gelmişken bende aracımı yazıyım
    Eski aracım 99 E39 5.20i

    Şimdiki Aracım 99 E38 740i


    Bu arada
    tüm bmw modelleri ile ilgili teknik sorularınızı yanıtlayabilirim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okan -- 27 Mayıs 2006; 17:18:58 >
    |
    |
  • Yarbay
    10518 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    hosgeldın okan



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusuf -- 8 Kasım 2006; 23:09:56 >
    |
    |
  • Binbaşı
    1208 Mesaj
    bu ''uzay kasa'' dedikleri hangi model oluyor??
    |
    |
  • Yarbay
    10518 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Bildiğim kadarı ile benimkilere yani compact lara denıyor ama bazı kesım 3 serisi sedana (2003) falanda uzay dıyor tam bılen yanıtlarsa ıyı olur .
    |
    |
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Instagram takipçi satın al
Radyo Dinle
Pubg mobile uc
konkasör
Bitcoin Alım Satım
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR2
0,625
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.