Şimdi Ara

Alfa 147 Selespeed problemi!!

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
2
Favori
6.103
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar,
    Yeni bir alfa sahibi olarak aranıza katıldım. 147 Selespeed Distinctive 2004 modelini aldım. 3 ay önce arabayı aldığımda hiçbir problemi yoktu. 1-2 ay sonra vitesde problem başladı. Düşük viteslerde ilerken(1-2. vites) birden vitesi boşa atıyor ve arabayı tekrar çalıştırmak zorunda kalıyorum. Şuana kadar 6-7 kere bu problemi yaptı. Fakat bu sorunla karşılaştığımda hiçbir uyarı vermiyor. Bazende "selespeed failure" gibisinden hata veriyor ama kullanmaya devam edebiliyorum. Birkaç kerede ASR sistemi hata verdi. Bunun üzerine İzmirde bi özel servise götürdüm, aküden dediler değiştirdik ama aynı hata birkaç kere daha tekrarladı. Bu hafta sonu enriko'ya götürücem fakat bunun öncesinde size sormak istedim. Böyle bir sorunla karşılaşanlarınız varmı? Sorun neyden kaynaklanır? Birde arabaya sonradan Xenon far takılmış, bu yüzden oluyor olabilir mi?

    Not: Bi önceki sahibi arabaya ekstra olarak Zavoli Sıralı Sistem LPG, Xenon far, birde havalı frendi sanırım onlardan taktırmış.



    _____________________________




  • Selespeed'lerde oluşan sorunlardan biri. Şanslısınız ki viteste kalmamış, yolda bırakmamış. Enriko bu işten anlar, onlara götürebilirsiniz sanırım. Ben istanbulda oturuyorum ama izmirdekiler oradan memnunlar.

    Bu arada 147niz hayırlı olsun :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi scudetto -- 25 Şubat 2011; 20:57:54 >
    _____________________________
  • teşekkürler :) aarabaya aşık oldum resmen :)) şu problemide çözüldü mü, daha da bişey istemem.
    az sonra götürücem, inşallah tuzlu olmaz ;)
    _____________________________
  • Alfanın zevki başka, selespeed'in bambaşkadır..
    _____________________________
  • beyler, enrikoya gittim onlarda aküsü boşalmış dediler. 2 gün şarjda kaldı fakat problem devam ediyor. ne yapmam gerekiyor,benim tahminim arabanın problemi elektrik aksamında gibi görünüyor, ama kimsede şu yüzden diyemedi. şimdi enrikoya tekrar götürsem komple sökücekler selespeed sistemini. problemi bilseler gene lafım yok ama onu da bilmiyolar :S
    _____________________________
  • alfistiturkey'de sorunuzun cevabı olacaktı.
    _____________________________
  • birazdan üyelik başvurusunu yapacağım :)
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Alfa Romeo Giulietta ve lpg
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • selespeed jackı var
    onu çıkart kontaga bas vitese tak
    sonra jackı tak
    ve etrafını izolator bantla sar
    türkiye tozlu bir ülke
    yollarda tozlu
    balata spreyi
    jack temizliği kafi
    selespeedin orjinal yağını koydugun sürece
    selespeed en az 200.000 gider
    maseratinin şanzumanı ile nıdır 147 selespeed



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kentslim -- 23 Mart 2011; 17:41:26 >
    _____________________________
    suzuki grand vitara 1.9 ddis
  • sonunda aracımı salı günü izmirde bir özel servise götürdüm. alfistiturkey forumundaki birkaç arkadaşın önerisiyle gittim. araçın debriyaj switch'inde bir problem olduğunu söylediler. parçayı değiştirmişler ve vites ayarı yapmışlar. hem vites geçişleri hızlı oldu, hemde hiçbir problem çıkartmıyor. umarım böle gider :)
    _____________________________
  • Sorununuzun çözülmesine ve sitedeki arkadaşların yardımcı olmasına sevindim. Umarım sadece sorunlar için değil, daha fazlası için de ziyarete devam edersiniz.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ntxsoft

    sonunda aracımı salı günü izmirde bir özel servise götürdüm. alfistiturkey forumundaki birkaç arkadaşın önerisiyle gittim. araçın debriyaj switch'inde bir problem olduğunu söylediler. parçayı değiştirmişler ve vites ayarı yapmışlar. hem vites geçişleri hızlı oldu, hemde hiçbir problem çıkartmıyor. umarım böle gider :)


    hangi servis acaba
    _____________________________
    suzuki grand vitara 1.9 ddis
  • Selespeed alfanin otomatik vitesinin adımı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zaftolga

    Selespeed alfanin otomatik vitesinin adımı.


    Selespeed Alfa Romeo modellerindeki Sıralı şanzıman sisteminin adı. Bu şanzıman Ferrari F355 F1 modelindeli şanzımanın bi örneği otomatik gibi görünmesine karşılık sıralı bir manuel şanzıman. Tek farkı debriyaj olmaması bunun yerine hidrolik bir sistem debriyaj görevi görüyor ve vites geçişlerinde debriyaj görevini o üstleniyor. Tiptronik sistemlerle karıştırılmamalı çok farklı çalışma sistemleri var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlperMusa -- 3 Mayıs 2011; 16:18:53 >
    _____________________________
  • bakın bu araç çok temiz
    bunu alacaktım ah kAfam dedim selespeed olmayan ve en dolusu
    keşke bu aracı alsaydım

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-alfa-romeo-bu-firsat-kacmazdegerlendir-47968274/detay
    _____________________________
    suzuki grand vitara 1.9 ddis
  • Mesajınızı geç gördüm. Gittiğim servis 3. sanayide Devko.
    quote:

    Orijinalden alıntı: kentslim


    quote:

    Orijinalden alıntı: ntxsoft

    sonunda aracımı salı günü izmirde bir özel servise götürdüm. alfistiturkey forumundaki birkaç arkadaşın önerisiyle gittim. araçın debriyaj switch'inde bir problem olduğunu söylediler. parçayı değiştirmişler ve vites ayarı yapmışlar. hem vites geçişleri hızlı oldu, hemde hiçbir problem çıkartmıyor. umarım böle gider :)


    hangi servis acaba




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ntxsoft -- 20 Mayıs 2011; 14:33:59 >
    _____________________________
  • bu konuda servislerin de fazla bilgisi olmayıp deneme yanılma yöntemleriyle sorunu bulmaya çalıştıklarını tüm sele kullanıcıları görmüştür. ben de bu konuda sıkıntı yaşamış bir kişi olarak vitesin bazen 1-3-5-3 şeklinde gezdiği veya boşa N konumuna atması gibi rezillikler de çektim. ne yazıkki deneme yanılma yoluyla geçici çözümler buldular hep. ancak bir süre yutdışında kalıp irtibata geçtiğim ustalar ve yabancı sitelerden özellikle Malezyalı ilginç insanlardan öğrendiğim kadarıyla ( adamlar bu araçları kullanıyo ama kendileri tamir ediyo:))) bu sistemin üç kalbi var
    1. akü
    2. pompa motoru
    3.robot
    tüm otomatik araçların olduğu gibi özellikle alfaların aküsü güçlü olmalı zayıf olmamalı, zira normal arabalardan çok iş yapıyorlar...onun için bi kere akümüz eskiyse değiştirmek şart
    ikinci olarak pompa motoru : bunun şimdi başlıca görevini anlatayım, soför kapısını açtığımızda duyduğumuz o pompalama sesi (ekipmanlar robot-pompa yeniyse 3-5 sn eskiyse 10-12 sn süren faaliyet) aslında iki aşamalı oluyor. kapıyı açtığımızda ilki anahtarı yarım çevirdiğimizde ikinci safha, bu eski ekipmanlarda toplam 15 saniyeye çıkar,yeniyse toplam 7 sn tutmaz. bu sesin nedeni pompa motoru selespeed yağıyla robotun(3500tl lik) ucunda bulunan siyah renkte ki tüpüne, basınç tüpüne(350tl) basınc yapar 50ps civarıdır lastiklerimiz 32ps civarıdır misal olarak. asıl işlevi pompa yapsa da tüp görevini yapamıyorsa yani o basıncı muhafaza edemiyorsa sistemde ameleliğe devam eden parça olan pompa normalde çalışması gerekenden fazla çalışarak çabuk yıpranır. onun için basınç tüpümüzün kaçırmaması gerekiyor yoksa pompa erken biter, biz yeni bi pompa alsak (1250tl) tüp değişmediği sürece (350tl) pompa bitmeye mahkumdur. normalde basınç tüplari 50-60bin km civarı değişmesi lazım ama değiştirelim diyeni henüz duymadım, popmpayı değiştirelim diyen çok ama. robotun yağı olduğu sürece sıkıntı yapmaz korkmayın 3500tl yi görünce. dneme yanılmaya aslında gerek yok. akü ve bu basınç tüpü değişim periyodlarını yaptığımız sürece selespeed zevkini yaşamaya devam edebilir yollarda rezil durumlarda kalıp aracın imajını ve namını bozmaayız, alfa kötü değildir onu böyle yapan onu sıradan bi araba sanıp sadece yağını değiştiren kişilerdir. bira çok yazdım ama bu mesajım çoğu alfistin derdine çözüm olacak fazla tamir parası vermeyecektir umarım. bu arada alfa alayım mı diyen arkadaşlarıma her zaman dediğim gibi, ömür boyu bu arabalara binemeyeceksen bulaşma, çünkü onu bi kullanırsan bmw ve mercedes sınıfındaki araçlar haricindekiler sana takoz gelir, o tokluğu kontrolü, hissli direksiyonu sürüş keyfini başka araçlarda arasan da bulamazsın, selspeed kullanırsan ve ön lastiklerin yeniyse kalkışta gaza bastığında lastikler yüzünden patinaj çekemeyen ve zıplayarak giden bi araç kullanmış olu
    rsun:))
    _____________________________




  • İşte işi bilmeyen anlamayan ustalar yüzünden bu durumda zaten Alfa Romeo.
    Yoksa çokta bir problemi yok araçlarımızın sadece bakımsızlıktan , anlamayan insanların ellerine düştüklerinden bu durumdalar şuan.
    _____________________________
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.