Şimdi Ara

akü şarj bağlantısı (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
4
Favori
21.573
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar ufak bir konuyu atlamışlar.

    Akülerin C değerleri vardır. Şarj boşaltma değeri. 40A olan akünün C değeri yüksek, 180A jel tipin C değeri düşük ise bu tür problemlerle hep karşılaşırsın. Çözümü malesef zorlu. 40A olan ile aracınızı çalıştırın. 180A olan ile elektrikli aletlerinizi çalıştırın. Neden derseniz şöyle açıklayayım:

    40A akün 10C akım verebiliyor. Yani 10X40 = 400A, bu değer aracın marş motoru için gereken akımı karşılar. Bu akünün iç direnci düşük.

    180A jel akün 1C gibi düşük bir deşarj katsayısına sahip. Yani maksimum 180A akım verebiliyor. Akünün iç direnci fazla.

    Kullandığın invertör öncelikle düşük dirençli, hızlı akım sağlayabilen 40A akünü kullanıyor. İç direnci düşük olduğu için aküdeki iç dirençten kaynaklanan voltaj düşüşü daha az oluyor. Jel aküdeki iç direnç fazla olduğu için iç dirençten dolayı aküdeki çıkış voltajı daha düşük oluyor.

    Örnekleyerek açalım:

    40A akü iç direnci 10 ohm olsun. 180A akü iç direnci 200 ohm olsun. Aküler eşit şarj ile 13V seviyesinde farzedelim. Yük binip invertör çalıştığında voltaj 12V seviyesine düşsün (iç dirençlerden dolayı)

    Voltaj düşüşüne göre akım çekimi iki aküye göre

    - 40A akü için
    ( 13v - 12v ) / 10 = 0,1A

    - 180A akü için
    ( 13v - 12v ) / 200 = 0,005A

    Arada 20 kat fark var. 40A aküden daha fazla akım çekilecek ve erken boşalacaktır.

    40A akü erken boşaldığı için invertör çalışmıyorken voltajı daha düşük olacaktır. Bu durumda 180A akü 40A olanı şarj etmeye çalışacaktır. Şarj olayı da her zaman kayıplıdır. İç dirençler sebebiyle bu kayıplar çok aşırı olacaktır.

    Bu durumda güneş panelleri için tek tip akü kullanmanız en sağlıklısı olacaktır. İki farklı tip aküyü her ne koşulla olrsa olsun bir arada kullanmamalısınız. Yahut araya bir devre koyup C değerlerine göre akülerden birinin devreden çıkmasını sağlamalı ve şarj esnasında da iki ayrı şarj ünitesi ile ayrı ayrı şarj edilmesini sağlamalısınız. Tabi bu komplike durumla uğraşmak yerine ikinci bir 180A Jel akü satınalabilirsiniz. Masrafı yaklaşık olarak aynı olacaktır. Diyotlarla olacak iş değil. Çünkü işin şarj kısmıda var.

    Kolay gelsin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goçhisar -- 23 Ağustos 2012; 23:51:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goçhisar

    Arkadaşlar ufak bir konuyu atlamışlar.

    Akülerin C değerleri vardır. Şarj boşaltma değeri. 40A olan akünün C değeri yüksek, 180A jel tipin C değeri düşük ise bu tür problemlerle hep karşılaşırsın. Çözümü malesef zorlu. 40A olan ile aracınızı çalıştırın. 180A olan ile elektrikli aletlerinizi çalıştırın. Neden derseniz şöyle açıklayayım:

    40A akün 10C akım verebiliyor. Yani 10X40 = 400A, bu değer aracın marş motoru için gereken akımı karşılar. Bu akünün iç direnci düşük.

    180A jel akün 1C gibi düşük bir deşarj katsayısına sahip. Yani maksimum 180A akım verebiliyor. Akünün iç direnci fazla.

    Kullandığın invertör öncelikle düşük dirençli, hızlı akım sağlayabilen 40A akünü kullanıyor. İç direnci düşük olduğu için aküdeki iç dirençten kaynaklanan voltaj düşüşü daha az oluyor. Jel aküdeki iç direnç fazla olduğu için iç dirençten dolayı aküdeki çıkış voltajı daha düşük oluyor.

    Örnekleyerek açalım:

    40A akü iç direnci 10 ohm olsun. 180A akü iç direnci 200 ohm olsun. Aküler eşit şarj ile 13V seviyesinde farzedelim. Yük binip invertör çalıştığında voltaj 12V seviyesine düşsün (iç dirençlerden dolayı)

    Voltaj düşüşüne göre akım çekimi iki aküye göre

    - 40A akü için
    ( 13v - 12v ) / 10 = 0,1A

    - 180A akü için
    ( 13v - 12v ) / 200 = 0,005A

    Arada 20 kat fark var. 40A aküden daha fazla akım çekilecek ve erken boşalacaktır.

    40A akü erken boşaldığı için invertör çalışmıyorken voltajı daha düşük olacaktır. Bu durumda 180A akü 40A olanı şarj etmeye çalışacaktır. Şarj olayı da her zaman kayıplıdır. İç dirençler sebebiyle bu kayıplar çok aşırı olacaktır.

    Bu durumda güneş panelleri için tek tip akü kullanmanız en sağlıklısı olacaktır. İki farklı tip aküyü her ne koşulla olrsa olsun bir arada kullanmamalısınız. Yahut araya bir devre koyup C değerlerine göre akülerden birinin devreden çıkmasını sağlamalı ve şarj esnasında da iki ayrı şarj ünitesi ile ayrı ayrı şarj edilmesini sağlamalısınız. Tabi bu komplike durumla uğraşmak yerine ikinci bir 180A Jel akü satınalabilirsiniz. Masrafı yaklaşık olarak aynı olacaktır. Diyotlarla olacak iş değil. Çünkü işin şarj kısmıda var.

    Kolay gelsin...

    Elinizde tablo veya katalog var mı hocam? Bir de bu C değeri sanırım sadece kuru ve jel aküler için geçerli.
    Bir de mantıken daha yüksek kapasitedeki akünün kısa devre akım değeri küçük kapasiteliden fazla olması gerekmez mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kerosen -- 24 Ağustos 2012; 0:34:00 >




  • Elimde katalog yok. Anlattıklarım fizik bilgileri. C değeri deşarj değeridir evet. Aküden maksimum çekilebilecek akım değerini ifade eder. İç dirençle bağlantılıdır.

    C değeri Jel akünün iç yapısı ile kurşun asit akünün iç yapısı farklı olduğu için elbet farklıdır. Tıpkı şarjlı pille alkali pili kısa devre edince birinde telin yanması, ötekinde sadece ısınması gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goçhisar

    Elimde katalog yok. Anlattıklarım fizik bilgileri. C değeri deşarj değeridir evet. Aküden maksimum çekilebilecek akım değerini ifade eder. İç dirençle bağlantılıdır.

    C değeri Jel akünün iç yapısı ile kurşun asit akünün iç yapısı farklı olduğu için elbet farklıdır. Tıpkı şarjlı pille alkali pili kısa devre edince birinde telin yanması, ötekinde sadece ısınması gibi.

    Şarjlı pil kapasite olarak alkali pilden büyük. İç direncide daha az olmalı. Yani 180'lik akünün deşarj akımı aynı tipte 40'lık aküden küçük olmamalı bunda bir hata var gibi. Asitli ile kuruyu karşılaştırmıyorum. Aynı gruplar için konuşuyorum hocam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: goçhisar

    Elimde katalog yok. Anlattıklarım fizik bilgileri. C değeri deşarj değeridir evet. Aküden maksimum çekilebilecek akım değerini ifade eder. İç dirençle bağlantılıdır.

    C değeri Jel akünün iç yapısı ile kurşun asit akünün iç yapısı farklı olduğu için elbet farklıdır. Tıpkı şarjlı pille alkali pili kısa devre edince birinde telin yanması, ötekinde sadece ısınması gibi.

    Şarjlı pil kapasite olarak alkali pilden büyük. İç direncide daha az olmalı. Yani 180'lik akünün deşarj akımı aynı tipte 40'lık aküden küçük olmamalı bunda bir hata var gibi. Asitli ile kuruyu karşılaştırmıyorum. Aynı gruplar için konuşuyorum hocam.

    Asitli ve kuru akü (jel) aynı yapıya sahiplerdir. Asitli, yani asitin kurşunlar arasında rahatça hareket edebildiği yapıda kimyasal tepkime daha hızlı olur. Sebebi basit; kurşun asitle tepkimeye girip kimyasal enerjiyi alektiriğe çevirir, kurşun çevresindeki dönüşüme uğrayan kimyasallar anında sıvı içinde homojen dağılırlar. Yerine hemen kimyasal tepkimeyi devam ettirecek kimyasallar kurşuna yakınlaşarak işlemi devam ettirir. Jel aküde asit bir sünger içindedir. Süngerde sıvı içindeki kimyasallar çok hızlı ilerlemezler. Kurşuna yaklaşması gereken kimyasallar süngerin emilim hızına takılır, bir anda kurşuna ulaşamazlar.

    Bu farktan dolayı jel akü normal akü kadar yüksek akımı anında veremez. Haliyle voltaj düşer, iç direnç olarak sisteme yansır. Biri ötekinden daha hızlı boşalır sorun olur. Şarjıda aynı şekilde normal aküde hızlı olur, şarj devresi akü doldu zanneder. Şarjı yarıda keser, bekletir, 180A olan jel dolmaz. Haliyle kapasitesi de eksik olan sistem uzun soluklu buzdolabı, televizyon çalıştırmaz. İki ayrı şarj ünitesi kullanmak gerekir. İki ayrı besleme yapısı ile ongird inverter tarzı yapı kurmak gerekir işin tadı kaçar.

    Onun için bu diyotlu, ek devreli işten pek haz almadım açıkçası. Astarı yüzünden pahalıya gelir. Aküleri erken emekliye ayırır, cebine sürekli zarar ettirecek bir delik açar. İşin ucuzu çoğu zaman pahalısıdır (uzun vadeli düşünün).

    Ayrıca 200 mAh şarjlı pilde var, 3.000 mAh alkali pilde. Benzetmeye takılmayınız. 200 mAh şarjlı pil rahat rahat teli yakar, 3.000 mAh alkali pil ancak ısıtır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goçhisar

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: goçhisar

    Elimde katalog yok. Anlattıklarım fizik bilgileri. C değeri deşarj değeridir evet. Aküden maksimum çekilebilecek akım değerini ifade eder. İç dirençle bağlantılıdır.

    C değeri Jel akünün iç yapısı ile kurşun asit akünün iç yapısı farklı olduğu için elbet farklıdır. Tıpkı şarjlı pille alkali pili kısa devre edince birinde telin yanması, ötekinde sadece ısınması gibi.

    Şarjlı pil kapasite olarak alkali pilden büyük. İç direncide daha az olmalı. Yani 180'lik akünün deşarj akımı aynı tipte 40'lık aküden küçük olmamalı bunda bir hata var gibi. Asitli ile kuruyu karşılaştırmıyorum. Aynı gruplar için konuşuyorum hocam.

    Asitli ve kuru akü (jel) aynı yapıya sahiplerdir. Asitli, yani asitin kurşunlar arasında rahatça hareket edebildiği yapıda kimyasal tepkime daha hızlı olur. Sebebi basit; kurşun asitle tepkimeye girip kimyasal enerjiyi alektiriğe çevirir, kurşun çevresindeki dönüşüme uğrayan kimyasallar anında sıvı içinde homojen dağılırlar. Yerine hemen kimyasal tepkimeyi devam ettirecek kimyasallar kurşuna yakınlaşarak işlemi devam ettirir. Jel aküde asit bir sünger içindedir. Süngerde sıvı içindeki kimyasallar çok hızlı ilerlemezler. Kurşuna yaklaşması gereken kimyasallar süngerin emilim hızına takılır, bir anda kurşuna ulaşamazlar.

    Bu farktan dolayı jel akü normal akü kadar yüksek akımı anında veremez. Haliyle voltaj düşer, iç direnç olarak sisteme yansır. Biri ötekinden daha hızlı boşalır sorun olur. Şarjıda aynı şekilde normal aküde hızlı olur, şarj devresi akü doldu zanneder. Şarjı yarıda keser, bekletir, 180A olan jel dolmaz. Haliyle kapasitesi de eksik olan sistem uzun soluklu buzdolabı, televizyon çalıştırmaz. İki ayrı şarj ünitesi kullanmak gerekir. İki ayrı besleme yapısı ile ongird inverter tarzı yapı kurmak gerekir işin tadı kaçar.

    Onun için bu diyotlu, ek devreli işten pek haz almadım açıkçası. Astarı yüzünden pahalıya gelir. Aküleri erken emekliye ayırır, cebine sürekli zarar ettirecek bir delik açar. İşin ucuzu çoğu zaman pahalısıdır (uzun vadeli düşünün).

    Ayrıca 200 mAh şarjlı pilde var, 3.000 mAh alkali pilde. Benzetmeye takılmayınız. 200 mAh şarjlı pil rahat rahat teli yakar, 3.000 mAh alkali pil ancak ısıtır.

    Aslında forumda bir akü şarj işlemi sıkıntısı var. Alan dolduramıyor, dolduran boşaltamıyor.
    Bu herkes için geçerli, paylaşımlar sayesinde inş. bu sorunu çözeceğiz.
    İki farklı kapasitedeki akünün şarjı paralel iseler sağlıklı olmayacakları malum bazı üyelerde bunu dile getirmişti. Bende akü şalteri kullanmayı önerdim çeşitli sıkıntılar açısından.
    Son olarak yazdığınız bir cümleye takıldım bu aynı tip iki aküden büyük kapasiteli olanın vereceği max akım küçük kapasiteliden daha küçük olamaz bu doğru değil mi? Sorumu sadece aynı tip aküler için soruyorum. (Lütfen li-po benzeri bataryalar ve starter aküler ile karşılaştırmayalım) Aynı iki yapıda kuru akü veya aynı iki yapıda sulu akü.




  • selamlar buraya kadar ki anlatımlarınızdan anladığım,

    farklı kapasiteye sahip iki farklı aküyü şarj için paralel bağlamayın sistem yetersiz şarj nedeniyle fossss

    bu durumdaki aküleri seri bağlarsak ne olur ?

    seri bağlantı sebebiyle öncelikle voltaj çıkışı 24 volt olacak ( araştırmalarımdan anladığım kadarı ile) zaten inverterim 12/24 => 220 olarak çalışabiliyor

    arkadaşlar buradaki amacım illede 40 amp lik aküyü kullanmak değil , sizin gibi değerli vede bilgisini esirgemeyen arkadaşlar olunca, hem araştırıp öğrenmek hemde eldeki mevcut olanı değerlendirebilmek , zaten buraya kadar anladığım farklı kapasitede deki aküleri paralel bağlayıp şarj etmeye çalışmanın gereksiz olduğu

    ilginiz ve yardımlarınız için sonsuz teşekkür ediyorum saygılarımla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bilatl -- 24 Ağustos 2012; 1:35:07 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Son olarak yazdığınız bir cümleye takıldım bu aynı tip iki aküden büyük kapasiteli olanın vereceği max akım küçük kapasiteliden daha küçük olamaz bu doğru değil mi? Sorumu sadece aynı tip aküler için soruyorum. (Lütfen li-po benzeri bataryalar ve starter aküler ile karşılaştırmayalım) Aynı iki yapıda kuru akü veya aynı iki yapıda sulu akü.

    Akülerin iç yapıları aynı ise akünün verebileceği maksimum akım kapasitesini içerideki anot katot yüzey alanı belirler. Yüzey alanı geniş ise kimyasal tepkime için daha fazla alan, daha fazla atomlar arası etkileşim oluşacak ve dolayısıyla daha fazla elektron açığa çıkacaktır.

    Yeni tip LiPo pillerde özel karbon nano tüp yapıları kullanılarak çok yüksek yüzey alanları oluşturulup düzenli, yüksek seviyeli akım elde edilebiliyor. Aynı durum kurşun asit aküler içinde geçerli.

    Akünün kapasitesi kurşun ve asit çözelti miktarı ile değerlendirilir. Fakat alınabilecek maksimum akım kurşunun yüzey alanının artırılmasıyla artırılabilir.

    Aynı tipte yüksek kapasiteli akü daha fazla akım verecek diye bir yargıya bu sebeplerden dolayı varılamaz. Paralel bağlamak içinde anlık verebileceği akım kapasitesinin eşdeğer olmasına bakılmalıdır. Akım kapasitesi ile kasıt iç direnç eşdeğerliği göz önünde bulundurulmalı. Yani dönüp dolaşıp C değerine geliyoruz.

    Pilin voltajının çekilen akımla düşüşündeki orantı ile iç direnci rahatça hesaplayabilirsiniz. İç direnç değişimi benzer yapıdaki iki akü bir arada paralel bağlanarak kullanılabilir. Sorun çıkartma olasılığı düşüktür.

    En sağlıklı bağlantı paralel bağlantıdır. Paralel bağlantı için akü kapasitesi ve iç dirençlerine bağlı olarak elektronik takip sistemi kurulması akülerin ekonomik ömrünü artıracaktır. hele hele 12v 180Ah bir akünün en az 450TL olduğunu düşünürsek aküyü 1 sene kullanıp çöpe atmak hiç işime gelmez. Günlük ortalama 5KW elektrik harcıyorum, güneş paneli ile bunu sağlasam bana senelik 1.300 TL gibi bir maliyeti olur. Direkt sayaçtan elektrik alsam daha ucuza geliyor :) düzenli bir yapı ile Jel akü rahat 5 sene gider. Senelik 260 TL amortismanı olur. Tabi 180Ah daha ucuz akülerde var fakat 5 sene sürekli kullanıma dayanamayacaktır o ayrı bir konu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: boşyok

    quote:

    Orijinalden alıntı: bilatl

    selamlar buraya kadar ki anlatımlarınızdan anladığım,

    farklı kapasiteye sahip iki farklı aküyü şarj için paralel bağlamayın sistem yetersiz şarj nedeniyle fossss

    bu durumdaki aküleri seri bağlarsak ne olur ?

    seri bağlantı sebebiyle öncelikle voltaj çıkışı 24 volt olacak ( araştırmalarımdan anladığım kadarı ile) zaten inverterim 12/24 => 220 olarak çalışabiliyor

    arkadaşlar buradaki amacım illede 40 amp lik aküyü kullanmak değil , sizin gibi değerli vede bilgisini esirgemeyen arkadaşlar olunca, hem araştırıp öğrenmek hemde eldeki mevcut olanı değerlendirebilmek , zaten buraya kadar anladığım farklı kapasitede deki aküleri paralel bağlayıp şarj etmeye çalışmanın gereksiz olduğu

    ilginiz ve yardımlarınız için sonsuz teşekkür ediyorum saygılarımla

    Gerilimleri farklı aküler paralel bağlanmaz, akımları farklı akülerde seri bağlanmaz. Akülerinizi paralel kullanabilirsiniz. Sisteminiz yetersiz şarj ediyorsa panel sayınızı arttıracaksınız. Akülerin doluluğu voltajı ile ölçülür. Büyük amperli akünün iç direnci küçük olur şarj ve deşarj anında daha çok akım alır ve verir. 30 yıldır amatör olarak elektronikle ilgilenirim ama bir çok dalını bilmem bilmediğim konuda biliyormuş gibi bilgi vermem. Bilmeden ahkam kesenlerede her zaman cevap vermem. Ohm kanununu bilmeden elektronikten konuşanlarada sadece gülerim. Bilmemek ayıp değildir. Samimi olanın 100 sorusuna cevap veririm ama olmayana vaktim kıymetlidir. Burda her yazılana itibar etmeyin ağzı olan konuşuyor sözü burada da geçerlidir. Sözüm samimi olarak yardımcı olmak isteyenlere değildir onlar aldırmasınlar. Bir hocamın sözünü burada tekrarlayayım : Sözler yazıya döküldümü delil olur hesap verirsiniz. Bendeniz dahil bir çok kişi burada öğrenmek için bulunuyor. Yanlış bir bilgi kalıcı yanlışlar oluşturabiliyor. Burdan aldığım bilgiyi süzgeçten geçirmeden kullanmıyorum ve tavsiye ediyorum.
    En iyi seri veya paralel çalışma iki akünün aynı olduğunda gerçekleşir. Akımları aynı gerilimleri farklı aküleri seri bağlayabilirsiniz sorun çıkmaz. Aynı şekilde gerilimleri aynı akımları farklı akülerdede sorun çıkmaz.
    Selamlar.

    Hocam iyi geceler,
    Açıkcası kime kızdığınızı çözemedim. Sonuçta forum içinde bilgilerimizi paylaşıp bişeyler öğrenmeye yanlışlarımızı düzeltmeye çalışıyoruz. Soruyu soran üyenin amacınında bu olduğunu düşünmekteyim. Zaten farklı bir amacı olsa çok da yüksek olmayan bir fiyata profeyonel bir firmaye elektrik sistemini yaptırabilir kendi uğraşmak istemezdi.
    Ben yanlış birşeye sebep olduysam kendi adıma özür dilerim.




  • Teşekkürler Sn.goçhisar
  • sevgili üstadlarım

    açıklamalarınız ve anlatımlarınız bana gereken bilgimi bana verdi , yorumlarınız ve yardımlarınız için teşekkür ediyorum,
    bu arada ifadelerimde hata ettiysem affola
    saygılarımla
  • selamlar arkadaşlar yeni bir karavan aldım sanırım karavanım bilatl isimli arkadaşla aynı ERBA üstüne 2 adet 250 watt lık polikristal solar panel takacağım şimdi bu konuda sizlerden bazı yardımlar rica edeceğim.
    Birincisi tam sinüs akıllı invertör 3000 va 2400 watt almak niyetindeyim bu akıllı invertörler aynı zamanda şarj regülatörü görevini de görüyormuş.
    Karavanımda 1 adet buzdolabı 1 adet 37 ekran lcd tv birde uydu alıcı çalıştırmak niyetindeyim
    karavanımda 1 adet 60 Amper mutlu jel akü var oda ışıklandırma ve hidrofor çalıştırıyor buna göre ekstra olarak kaç Amper jel akü ve kaç adet almam gerek
    3 tip akıllı invertör öğrendim 800 watt invertör için 12 volt 2400 watt invertör için 24 volt 3000 watt akıllı invertör içinde 48 volt akü gerekli imiş bu konuda bilgisi olan var mı ?
    Aslına bakarsanız bu konuda hiç bilgim yok güneş paneli nasıl bağlanır seri mi yoksa paralel mi yada illede şarj regülatörü almam gerekir mi akıllı invertör tam sinüs diye satılıyor ama bazen modifiye sinüs oluyormuş bu ikisi arasında ne fark var
    İnanın o kadar çok soracağım şey var ki :)




  • Hocam elindeki aküleri kullan değerlendir. Ömürleri bitince yüksek amper-saatli tek bir akü kullan. Aküler tamamen özdeş olmadıkça sıkıntı olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhabalar
    elimde 12 volt 40 amper 5 adet jel akü var bunları hem seri hem paralel bağlamam gerekiyor bana 24 volt gerekiyor amper önemli değil şematik olarak yardımcı olursanız sevinirim
  • Merhaba, benimde bir sorum olacak
    Panel şarj yaparken aynı anda 220 volt ile çalışan şarj cihazınla şarj yapabilirmiyim sisteme zararı olurmu?
  • Değerli arkadaşlar, bir sorum var. Yaklaşık olarak 1400 Watt çeken bir su pompası, 2400 Watt gücünde bir hibrit (solar+şebeke) invertere bağlı çalışıyor. Aküler (2 x 110 Ah asit akü) zayıf olduğu için uzun süre gitmiyor, özellikle gece saatlerinde tabi. Toplamda 400 Ah gücü verecek Jel akülerle değiştirmeyi düşünüyorum. Böyle bir motorda jel aküyle sorun yaşar mıyım? (motor iki üç saatte bir 10 dakikalığına devreye giriyor)
  • kolay gelsin benim merak ettiğim o kadarcık panelle 180 amper aküyü 1 günün gündüzünde şarj edebiliyor musunuz
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.