Şimdi Ara

AKL- ROMANO- KME SIRALI SİSTEM (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
258
Cevap
5
Favori
27.498
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • allah razı olsun hocam,çarşamba gideceğim servise inşallah gidince nozulların çapını sorayım büyükse değiştittireyim ustaya,ayarıda önce rölantide enjektör ms'ni eşitlettirerek başlayayım sonra yola çıkıp yolda her 1000 devir için ayar yaptırayım,bu şekilde ki ayar doğrumudur hocam,bu son sorum olacak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DAĞCEY LPG

    quote:

    Orijinalden alıntı: sendomi

    sağolasın hocam,yolda nasıl bir ayar yapmalıyız mesela 1.vites 2000devir 2.vites 2500 devir 3.vites 2500devir 4. vites 3000 devir 5.vites 5000 devir gibi hepsini tek tekmi yapmalıyız bunu bileyim ki tekrar gittiğimde ona göre söyleyeyim ustaya olası bir durumda,birde şu nouzılların çapı 1.5mm değilde 2 yada 1 olması durumunda sonuç ne olur,bu soruyuda cevaplarsanız çok sevinirim

    Yol ayarından dediğiniz gibi her devir de ayrı ayrı yapılmalı zor dur ama sonucu çok iyi olacaktır nouzıl için 1mm yok zaten ama 1.5mm üzeri yoltesti zor olur ve ayarı tam anlamı ile tutturamazsınız fazla gaz gitmesinden dolayı sarsıntı hissedilir.

    allah razı olsun hocam,çarşamba gideceğim servise inşallah gidince nozulların çapını sorayım büyükse değiştittireyim ustaya,ayarıda önce rölantide enjektör ms'ni eşitlettirerek başlayayım sonra yola çıkıp yolda her 1000 devir için ayar yaptırayım,bu şekilde ki ayar doğrumudur hocam


     AKL- ROMANO- KME  SIRALI SİSTEM

     AKL- ROMANO- KME  SIRALI SİSTEM

     AKL- ROMANO- KME  SIRALI SİSTEM

    bende ki kitin yazılımı aeb elimde programda var ayarlar menüsünü sen zaten biliyorsundur hocam 3 resim aldım pc'de programı açıp bu ayarlar nasıl olacak gaz basıncı ve map değerleri nasıl olmalı,neden soruyorum ilk ayarı yaparken usta ateşleme bobinini bir çift yaptı sonra tek yaptı anlamadım bu aracın ateşleme tipi ne ya tek ya çift aklıma gelen soruyu sizde anladınız sanırım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sendomi -- 19 Kasım 2012; 12:01:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sendomi

    quote:

    Orijinalden alıntı: DAĞCEY LPG

    quote:

    Orijinalden alıntı: sendomi

    sağolasın hocam,yolda nasıl bir ayar yapmalıyız mesela 1.vites 2000devir 2.vites 2500 devir 3.vites 2500devir 4. vites 3000 devir 5.vites 5000 devir gibi hepsini tek tekmi yapmalıyız bunu bileyim ki tekrar gittiğimde ona göre söyleyeyim ustaya olası bir durumda,birde şu nouzılların çapı 1.5mm değilde 2 yada 1 olması durumunda sonuç ne olur,bu soruyuda cevaplarsanız çok sevinirim

    Yol ayarından dediğiniz gibi her devir de ayrı ayrı yapılmalı zor dur ama sonucu çok iyi olacaktır nouzıl için 1mm yok zaten ama 1.5mm üzeri yoltesti zor olur ve ayarı tam anlamı ile tutturamazsınız fazla gaz gitmesinden dolayı sarsıntı hissedilir.

    allah razı olsun hocam,çarşamba gideceğim servise inşallah gidince nozulların çapını sorayım büyükse değiştittireyim ustaya,ayarıda önce rölantide enjektör ms'ni eşitlettirerek başlayayım sonra yola çıkıp yolda her 1000 devir için ayar yaptırayım,bu şekilde ki ayar doğrumudur hocam


     AKL- ROMANO- KME  SIRALI SİSTEM

     AKL- ROMANO- KME  SIRALI SİSTEM

     AKL- ROMANO- KME  SIRALI SİSTEM

    bende ki kitin yazılımı aeb elimde programda var ayarlar menüsünü sen zaten biliyorsundur hocam 3 resim aldım pc'de programı açıp bu ayarlar nasıl olacak gaz basıncı ve map değerleri nasıl olmalı,neden soruyorum ilk ayarı yaparken usta ateşleme bobinini bir çift yaptı sonra tek yaptı anlamadım bu aracın ateşleme tipi ne ya tek ya çift aklıma gelen soruyu sizde anladınız sanırım

    Merhaba eliniz deki yazılım aeb yazılımı ama AKL değil OMVL nin dolayısıyla aynı değiller bu yazılım ile ayar yapamazsınız AKL aeb nin yeni yazılımını kullanmaktadır.Eğer OMVL kitiniz var ise yazdıklarımız çok etkili olmayacaktır reducer basıncı AKL de 1.00 bar da -10+10 çalıştırılıp ayarlana bilmekte OMVL de basınç ayarı yoktur sabit basınçla çalışır 1 bobin ve 2bobin olayı da aracın RPM sinyal tipidir bobin hangi tipse devir sinyali onagöre adaptasyon yapılır.




  •  AKL- ROMANO- KME  SIRALI SİSTEM bu resimdekide king ınjection system diye birşey,sanırım akl bunu kullanıyor,ecular aynı olduğu için hepsi birbirine benziyor,lovato yada emmegas gibi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sendomi -- 19 Kasım 2012; 16:54:40 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DAĞCEY LPG

    quote:

    Orijinalden alıntı: sendomi

    quote:

    Orijinalden alıntı: DAĞCEY LPG

    quote:

    Orijinalden alıntı: sendomi

    sağolasın hocam,yolda nasıl bir ayar yapmalıyız mesela 1.vites 2000devir 2.vites 2500 devir 3.vites 2500devir 4. vites 3000 devir 5.vites 5000 devir gibi hepsini tek tekmi yapmalıyız bunu bileyim ki tekrar gittiğimde ona göre söyleyeyim ustaya olası bir durumda,birde şu nouzılların çapı 1.5mm değilde 2 yada 1 olması durumunda sonuç ne olur,bu soruyuda cevaplarsanız çok sevinirim

    Yol ayarından dediğiniz gibi her devir de ayrı ayrı yapılmalı zor dur ama sonucu çok iyi olacaktır nouzıl için 1mm yok zaten ama 1.5mm üzeri yoltesti zor olur ve ayarı tam anlamı ile tutturamazsınız fazla gaz gitmesinden dolayı sarsıntı hissedilir.

    allah razı olsun hocam,çarşamba gideceğim servise inşallah gidince nozulların çapını sorayım büyükse değiştittireyim ustaya,ayarıda önce rölantide enjektör ms'ni eşitlettirerek başlayayım sonra yola çıkıp yolda her 1000 devir için ayar yaptırayım,bu şekilde ki ayar doğrumudur hocam


     AKL- ROMANO- KME  SIRALI SİSTEM

     AKL- ROMANO- KME  SIRALI SİSTEM

     AKL- ROMANO- KME  SIRALI SİSTEM

    bende ki kitin yazılımı aeb elimde programda var ayarlar menüsünü sen zaten biliyorsundur hocam 3 resim aldım pc'de programı açıp bu ayarlar nasıl olacak gaz basıncı ve map değerleri nasıl olmalı,neden soruyorum ilk ayarı yaparken usta ateşleme bobinini bir çift yaptı sonra tek yaptı anlamadım bu aracın ateşleme tipi ne ya tek ya çift aklıma gelen soruyu sizde anladınız sanırım

    Merhaba eliniz deki yazılım aeb yazılımı ama AKL değil OMVL nin dolayısıyla aynı değiller bu yazılım ile ayar yapamazsınız AKL aeb nin yeni yazılımını kullanmaktadır.Eğer OMVL kitiniz var ise yazdıklarımız çok etkili olmayacaktır reducer basıncı AKL de 1.00 bar da -10+10 çalıştırılıp ayarlana bilmekte OMVL de basınç ayarı yoktur sabit basınçla çalışır 1 bobin ve 2bobin olayı da aracın RPM sinyal tipidir bobin hangi tipse devir sinyali onagöre adaptasyon yapılır.

    haklısın bu omvl'nin programı,yardımların için sağol hocam,bobinin tipini bilmiyormu ki bizim usta bir tek bir çift yapıyor tek ise tek çift ise çiftdir yani o zaman benim usta programa hakim değil ne yapması gerektiğini bilmiyor daha,beni bu konuda baya aydınlattın hocam sağolasın şu ayarı adam gibi yapsa usta başka birşey istemiyorum




  • bu arada akl-kme-romano konu başlığını açan şafak otogaz neden cevap vermiyor onu anlamadım
  • Merhaba Sayın sendomi;

    Kıymetli meslektaşımla o kadar iyi sohbet halindesinizki takib ediyorum ançak mudahale etmek istemiyorum. Özveri ile yazıyor. Allah ondan razı olsun ançak ben montaj yapan meslektaşımada üzülmüyor değilim. işi zor.

    :)))
  • Önemli olan montaj ve nozüllerdir her devirde yapılan manuel ayar doğru değildir nozüller uygun olursa buda programda görülür. otomatik kalibrasyon yeterlidir harita ile uygun atılamayan kaliprasyonlar düzeltilir.

    En önemli mesele enjektör sayımlarıdır.



     AKL- ROMANO- KME  SIRALI SİSTEM
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ....ŞAFAK OTOGAZ....

    Merhaba Sayın sendomi;

    Kıymetli meslektaşımla o kadar iyi sohbet halindesinizki takib ediyorum ançak mudahale etmek istemiyorum. Özveri ile yazıyor. Allah ondan razı olsun ançak ben montaj yapan meslektaşımada üzülmüyor değilim. işi zor.

    :)))



    montaj yapan ustama bugüne kadar hiçbir şey söylemedim,ayara gittim ki zaten birşeyde yapmadı kendisine sorsanız oda söyler herhalde,ben dikkatli bir adamım detaylara önem veririm,kendim pc ve oyun konsolu ile uğraşıyorum yaptığım herşeyde kusursuz iş yapmak isterim ki müşteri memnun kalsın ve geri dönüşü olumlu olsun,mesajınızada gülmeden edemedimesprili yaklaşmışsınız zaten takan ustayıda siz tanıyorsunuzdur osman abi akl'den önermişti ömer usta diye ki ben montajdan yada yazılımdan anlamam ama elektronik ile uğraştığım için az biraz yorum yaparım ki montaj gözle kontrol ettiğinde gayet iyi duruyor bu konuda birşey diyemem ama yazılım konusunda eksik oldukları kesin,herkes donanımsal müdahale yapabilir ancak yazılımsal müdahale yapamaz bu elekroniğin her alanında böyledir zaten asıl olanda yazılımdır benim gözümde doğru yazılımla orta halli bir sistemden bile iyi sonuç alınabilir,ben doğru ayar yapıldığı konusunda pek olumlu düşünmüyorum arabanın hızlanması 2000 devire kadar iyi sonrasında biraz düşüyor rölantide devir 750 civarı geziyor ve arada bir oynama yapıyor tüketim fena değil 32 kuruş şehir içi ancak araba eskisine göre çok bağırıyor hızlandıkça tekrar gideceğim yol ayarı yapacak bu sefer geçiş ısısını 35 derece yaptıracağım şu an 30'da ve çok çabuk geçiyor bende açıkcası bu kadar çabuk geçmesini istemiyorum motor sağlığı açısından,enjökter ms arasında baya fark var biri 2.5 iken diğeri 4.5 yada 4.7 idi sanırım birbirine yakın olması gerekmiyormu birde alttaki resimde açıklamaya çalıştığınız şeyi yazarakda açıklarsanız çok sevinirim hocam,resimden okunmuyor yazılarcevap verdiğiniz için teşekkürler


    bir ek yapmak istiyorum birçok usta forumda yol ayarının her devir için ayrı ayrı yapılmasını söylerken siz neden otomatik ayar yeterli olur dediniz onu anlmadım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sendomi -- 21 Kasım 2012; 8:07:40 >




  • Merhaba

    Ecu üniteleri yazanlar en doğru montaj ve en doğru seçilmiş nozullere göre yazılım yaparlar. Ançak montaj şartlarına göre ufak değişikler olabileceğini düşünerek yazılımın ara yüzünde bazı yerlere müdahale etmemize izin verirler yoksa tamamına müdahale etme gibi bir lüksümüz yok. Kullanılan enjektörler aslında birer selonoit valf'dir . enjektör mantığı ile çalışır. ançak yüksek devirlerde çok hızlı açıpkapayamaz dolayısıyla tamamen açar ve gelen gazı olduğu gibi yanma odalarına gönderir. dolayısıyla buralarda yüksek devir ve süratlede araçlarda geçiçi olarak oksijen sensörü arızası verir.
    Bu arıza OBD II arıza tesbit cihazı ile tesbit edilir. kaç kilometrede kaç devirde yandığına bakılır ve o bölgeye müdahale edilir. Yeterli çihazınız var ise yola çıkmaya bile gerek yoktur.

    Bu bölgelerde araç fazla gaz vermektedir bu devir ve süratte çalışma haritasının o bölgesi kısılır yada açılır. bunun dışında her devir ve kilometrede elle yapılan ayar sağlıklı olmaz kaldıki yapabilmek için OBDII arıza tesbit çihazı da takılı olup hızlı ve yavaş yakıt kesmeleri görmek gerekir.

    Bu doğru mantıkla şu demek:

    Bir elde OBD II diğer tarafta laptop biride aracı çok rahat her devirde kontrol edecek kadar beklemek yani aynı süratte gitmek kaydı ile ayar yapılabilir. Bunu yapabilen usta var ise tamam. Zaten bu işte yazılım mühendislerinin işi , Bizim yapmamız gereken iş değil.

    Yol ayarına niçin çıkılır;

    Araçda bazı devirlerde gaz kesikliği çekmeme gibi sorunlar vardır. programda o devirdeki hatayı görüp düzeltmek için çıkılır. Örnek; ( ) devirde basınç düşüyor mu? gaz benzin enjektör aralığı kapanıyor mu? vs gibi.

    Yukarıdak resimde olması gerekenleri yazdım ançak sizin gönderdiğiniz gibi gönderemediğimden okumanız zor. 200 KB üstünde resim atamıyorum ançak sizin resimlere baktım orj. boyutlarında görünüyor. nasıl yapıldığı hakkında bilgi verirseniz Bende size her sayfada olması gerekenleri işaretler gönderirim




  • sağolasın hocam bilgiler için,nasıl yapıyorum o resimleri capture programıyla aldım program açıkken onun için görüntü güzel,senin elinde resimler varsa eğer upload edersin bir siteye mesela ben hızlıresim.com adresine upload ediyorum (gözatdan resmi bulup tıklayacaksın sonra altta şimdi yükle yazan yere basıp yükleyeceksin ve altta doğrudan erişim:http://a1211.hizliresim.com/13/p/g4h48.jpg yazar bu linki kopyala şu şekilde olacakhttp://a1211.hizliresim.com/13/p/g4h48.jpg )bana link veriyor bende o linki alıp simage yazan yere tıklayıp(konuyu açarken yada mesaj yazarken mesaj bölümünün üst tarafında görürsün zaten)mesaj sayfasında oluşan 2 tane simaje'ın([simage][/simage])ortasına yapıştırıyorum böylece yukarıda gördüğün resimler çıkıyor resme tıklayıncada tam boyut olarak gözüküyor umarım anlatabilmişimdir,bu akşam resimleri atarsan sevinirim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sendomi -- 21 Kasım 2012; 17:52:52 >




  •  AKL- ROMANO- KME  SIRALI SİSTEM



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ....ŞAFAK OTOGAZ.... -- 22 Kasım 2012; 8:52:51 >
  •  AKL- ROMANO- KME  SIRALI SİSTEM



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ....ŞAFAK OTOGAZ.... -- 22 Kasım 2012; 8:50:04 >
  • Merhaba sayın sendomi

    Bilgi için çok teşekkür edrim. Çok yararlı oldu
  • HAVA ALIRMIŞ GİBİ AL -VER YAPAN ARAÇLARIN MÜHTEMEL SIKINTILARI

    Benzin enjeksiyon milisaniyesi 1,8-2,5 arasında çalışan araçlarda , Gaz enjeksiyon süresi 3,40 dan aşağı inmez benzin enjektör süresi 1,5 e kadar iner araçta al-ver ortya çıkar

    Çözüm:
    1. Regüratör basınçı 0,90 yapılmalı
    2. Enjektör debi ayarları 0,50 yapılmalı
    3. Nozuller 2-3 mm küçültülmeli
    4. Kontak sonrası elektirik bobinden alınmayacak (anahtar kapatılınca göstergede elektirik olmamalı)


    ARAÇLARIN FAZLA YAKMA MUHTEMEL SEBEBLERİ

    1-KATALİTİK KONVEKTÖR ÖMRÜ 80,000 KİLOMETREDİR 80,000 KİLOMETREDEN SONRA ARAÇ TAHMİNİ % 20 FAZLA YAKIT YAKMAYA BAŞLAR VE BOŞALTILMIŞ KONVEKTÖRLERDE %20 YAKIT FAZLALAŞTIRIR. ( ARADAKİ FARK BOŞALTILDIKTAN SONRA ARACIN PERFORMANSI ARTAR )

    2-Bobin sağlıklı ömrü Opellerde 40,000 kilometre diğer araçlarda 60,000 ile 80,000 arasıdır . bu kilometredeki araçların bobinlerini orj. Değiştirmeleri tavsiye edilmeli,

    3-enjektör hortumları eşit ve kısa tutulmalı

    4-ilk montajda kontrol edilmeli enjektör debi ayarları 55 e ayarlanmalı ve her 10,000 km de bir debileri mutlaka kontrol edilmeli
    valteklerin debi bozulma zamanı 30,000 ile 40,000 arasıdır bu zaman süresi içinde değiştirilmeli yada tm. Tk. Değiştirilerek debileri ayarlanmalı

    5-ısı sensörü enjektörlere en yakın yare takılmalı ve her marka kendi sensörünü kullanmalı

    6-Regüratörle enjektör arasındaki hortum mesafesi çok kısa olmalı

    7-haritanın 110 ile 160 arasında olmasını ve basınçında 1 olmasını sağlamak gerekli

    8-araçlarda filitre bakım zamanlarında debiler kontrol edilmeli.




  • önemli değil hocam,burası bilgi paylaşım yeri zaten,bilgiler içinde sağol bugün gittim ustaya bağladı falan obd cihazınıda bağladı ancak aracı tanımadı cihaz biraz durduk öyle :) ayarı eski haline getirdi tüm değerleri -10 yaptı bende hadi uğraştırmayayım seni dedim çıktım ordan arkadaşda iyi niyetli zaten iyi niyetli olduğuna inanmasam zaten,1000km ayarına gelirim dedim oda başak bir cihaz var ona bağlayalım dedi o zaman senin bu verdiğin bilgileri ona göstereceğimbu arada takan yer güney marmara bölge distiribütörü sadık otogaz ki tanıyorsundur arkadaşı bence iyi niyetli bir arkadaş başından savmaya çalışmıyor ki çalışsa zaten işler değişir
  • 10 adımda proglamlama diye 10 adet resim attım aşağıdaki ling e

    Umarım işine yarar

    http://resim.donanimhaber.com/m_68323587/mpage_1//tm.htm#68337226
  • herkese merhaba. Aracımdaki sorun sanırım bujilerdenmiş. 12000 de bujileri değiştirdim.Tekrar kalibrasyon yapıldı bir süredir sıkıntı yok umarım olmaz. Hepinize teşekkür ederim.
  • Merhaba ustalar , arkadaşlar. Sizlerden bir ricam olacak. Aracımı alalı yaklaşık olarak 10.gün kadar oldu. Aracım ; Seat Leon 1.4 Tsi 125 Hp üzerinde ROMANO marka tsi lpg sistemi mevcut. Antalya'da yaşıyorum. Burada sadece bir yer yapıyor ayarını. Götürdüm fakat eskisinden daha kötü durumda şuanda. Normal araçlarıma lpg sistemi uygulattığım ustam (Romano kit bağlayıp ayar yapmış eski çalıştıgı yerde ) programı bulabilirsek en iyi şekilde yardımcı olabileceğini söyledi. Sizden gerçekten rica ediyorum çok mağdur durumdayım günlerdir benzinle kullanıyorum aracımı. Biz istedik Antalya daki bayisinden fakat veremiyceğini söyledi. Sizden rica ediyorum bana bu program lazım ne yapmalıyım yardımcı olabilen olursa gerçekten çok sevinirim.

    Saygılarımla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ....ŞAFAK OTOGAZ....

    Merhaba Sayın sendomi;

    Kıymetli meslektaşımla o kadar iyi sohbet halindesinizki takib ediyorum ançak mudahale etmek istemiyorum. Özveri ile yazıyor. Allah ondan razı olsun ançak ben montaj yapan meslektaşımada üzülmüyor değilim. işi zor.

    :)))



    öncelikle bu mesajını alıntı yaparak söze giriyorum ustam(özellikle üzülme kısmıyla ilgileniyorum)2 saat önce ustanın yanından ayrıldım,gittim önce eski, ayarları kaydettirdim sonra hamdi kardeşim obd cihazını bağladı ama araçla eşleşmedi(daha öncede başka bir obd cihazı bağlamıştı aynı şey olmuştu ki arabayı daha önce bosch ve özel renault servisinde bağlamışlardı o yerden)araçla ilgili sıkıntı yok sorun nerde peki,menüde nozul doğru olarak gözüküyordu daha sonra ayarları resetleyip otomatik kalibrasyona geçti tabi otomatik kalibrasyonda arabayı gaz vererek 3000 devire çıkartıp ayar yapmaya çalıştı bu arada enjeksiyon süresi gaz için 3.40'ın altına hiç inmedi bende senin söylediğin regülatör basıncını 0.90'a düşürün sözünü ona söyledim oda enjeksiyon yazan yeri 1.0 yaptı ama enjektör süreleri arasındaki fark arttı yani benzin 2.40 lpg'de 4 gibi falan oldu öncede lpg 3.40 gibiydi nitekimde otomatik kalibrasyon tamamlanmadı,enjeksiyon sürelerini eşitlemek gerekmezmi dedim bu valtek enjektörlerde düşmez dedi ama kme'de düşer dedi birde aynı enjektör ancak yazılım farklı dedi şimdi aeb en gelişmiş yazılımlardan biri değilmi zaten nasıl olurda kme'de düşerde akl'de düşmez,çıktık yola bilgisayrla ayarladı birşeyler 3 artır 5 eksilt hesabı sonra döndük geri mekana geldik,,bu arada diğer bir ayar 0.28 olarak gözüküyordu adını hatırlamıyorum 1.0 yazan yerin altında olan yerve map haritası 110-160 aralığında olmasısı gerekiyor demiştin ancak 180'e çıkmıştı yani tablo 110-160 aralığında değildi hamdi kardeşim iyi niyetli ancak sen bu ayardan birşey anladıysan bana anlatda bende anlayayım,orda hiçbir şey söylemedim çünkü lüzumsuz yere sürtüşmeye gerek yok başka ayar yapacak yer var ancak gitmekde istemiyorum sıkıldım ben bu işten gördüğüm şey bana normal gelmedi obd cihazı sadece obd'li sistemdemi çalışır yoksa normal sistemdede çalışırmı en son bu konu geçti ama anlattığından ben birşey anlamadım,bu yapılan şeyin ayar olduğunu söyleyebilirmisin eğer öyleyse ben bir daha servise uğramayacağım söz veriyorum,son olrakda araç rölantide hafiften oynama yapıyordu biz bunu dalgalanma olarak görmeyiz dedi,bunda sorun yok dedi birde benzinden gaza geçiş hala hissedilir derecedeydi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sendomi -- 10 Aralık 2012; 21:44:52 >




  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.