Şimdi Ara

Akaryakıt Analizleri Dizel-Eurodiesel

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
108
Cevap
7
Favori
19.328
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Türk Petrol Motorin analiz değerleri bu bağlantıda

    BP Ultimate Euro Diesel analiz değerleri bu bağlantıda, sayfa 4 sonunda kısaca değerlere yer verilmiş.

    Alpet Eurodizel analiz raporu bu bağlantıda, değerler sayfa 4'te.


    Değerli forum üyeleri ve üye olmayan misafirler, bildiğiniz üzere birçok akaryakıt istasyonunda 2 çeşit dizel satılmakta. Bu ürünler arasında ortalama 10 kuruş fark mevcut. Ancak ülkemizde TSE normlarına göre sadece 1 çeşit dizel piyasaya sunulabiliyor! Birçok akaryakıt şirketi dizel yakıtlarının analiz değerlerini sayfalarına koymuyor! Bazıları sadece pahalı dizelin analiz değerlerini sunmuş durumda, örneğin BP Ultimate Euro Diesel analiz değerleri mevcut ama Bp Dizel için rapor mapor yok!

    Gelelim zurnanın zortingen dediği noktaya. Malumunuz Türk Petrol'de tek çeşit dizel var ve adı da Motorin! Türk Petrol Motorin analiz değerlerini gözden geçirince şunu fark edeceksiniz:

    Kükürt oranları her iki dizelde de TS EN ISO 20846 ya göre en çok 10mg/kg şeklindedir.
    Viskozite ise yine her iki dizelde de TS 1451 EN ISO 3104 e göre
    Kaynama noktalarıda TS 1232 EN ISO 3405 e göre tek tip..!!!


    Dediğim gibi 2 çeşit dizel satanlar dizellerini kuru vaatler ile savunuyor ama analiz sunmuyor! Örnek vermek gerekirse; Köpük oluşumunu önleyici üstün formül ibaresini tüm şirketler kendi marifeti gibi sunarken aslında bu rafineri çıkışlı tek tip dizelin olağan özelliği.

    Alpet sayfasında da Eurodizel analiz raporu mevcut ancak başlıkta biodizelli ibaresi göze çarpıyor. Buna rağmen tüm değerler yine tek tip.

    Sonuç itibari ile TSE şartlarına göre ülkemizde dizel akaryakıt sayısı 1 adet ve bunun haricinde satılan ürünler ya kandırmaca yada gereksiz katkılar ile karıştırılarak satılmakta. Ayrıca katkı olsa dahi ispatlanmış bir faydaları bulunmadığı gibi olmazsa olmaz sınıfına yükseltecek bir delilleri de bulunmuyor.

    Nereden hangi akaryakıtı alacağınız tamamen kendi hür iradenize bağlıdır. Bu yazıdan yola çıkarak tercih yapma hürriyetinizi sınırlama gibi düşüncem yoktur. Sadece gözüme çarpan bir konuyu paylaşmak istedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi matgab -- 22 Temmuz 2013; 13:31:56 >







  • ben normal dizel ile euro dizel arasındaki performansı ciddi bir şekilde hissedebiliyorum
  • teşekkürler.
  • Bizim hissetmemiz evet bazı durumlarda mümkün ancak ortada kesin veriler olunca ister istemez acaba psikolojik olarak bir etki mi demeden geçemiyor insanoğlu.

    Ayrıca Normal Dizel diye bir ürün artık yok, TSE normlarına göre şartlar belli!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi matgab -- 5 Şubat 2013; 11:29:32 >
  • Aytemiz analiz değerleri burada, buldukça ilgilenen arkadaşların bilgisine sunacağım..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi matgab -- 22 Temmuz 2013; 13:34:12 >
  • Güzel konu, paylaşım için teşekkürler.. Asla katkılı dizel koyup da yok yere fazla kazanmalarına aracı olmuyorum.
    Ancak çakallar, ucuz olanı almak için normal dizel dememe rağmen her defasında ilk hamleyi pahalı olan katkılı dizel pompasına yapıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VipLife -- 6 Şubat 2013; 10:08:23 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: swat882

    ben normal dizel ile euro dizel arasındaki performansı ciddi bir şekilde hissedebiliyorum

    Bence hiç bir fark yok

    Shell full save aldım sonra V power hiç bir fark yok diyebilirim
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Konu için teşekkürler.

    Alttaki konu da performans yakıtlarının o kadar da performanlı olmadığını gösteriyor:

    http://forum.donanimhaber.com/m_66291446/mpage_1/f_/key_//tm.htm

    edit: düzeltme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 6 Şubat 2013; 12:44:10 >
  • Bu durum her zaman böyle stabil değil. Belirli bir aralık var ve eğer yüklediğiniz tanker tank dibine falan denk gelirse speklerde bozulmalar olabiliyor. Bu da biraz şans işi aslında. Yüklü alım yaptığımız için başımıza çok geldi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi scan -- 6 Şubat 2013; 11:17:51 >
  • yıllardır savunduğum bir olay,firmalar bizim eskiden kalma alışkanlıklarımızı kullanıp cebimizden gereksiz yere fazla para alma çabasındalar.opet bile tek tip yakıttak 2 çeşide geçti,baktı millet böyle,ben niye eksik kalayım dedi,paylaşımınız için de teşekkürler,

    bu arada yaklaşık 2 yıldır,po prodizel,shell fulsave dizel çoğunlukta da petrotürk den yakıt alıyorum,gayette memnunum.
  • çok faydalı bir konu. kırsal motorin yasaklandı. ona rağmen eurodizeli 2 çeşit yapıp vatandaşı kandırmaya çalışıyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    quote:

    Orijinalden alıntı: swat882

    ben normal dizel ile euro dizel arasındaki performansı ciddi bir şekilde hissedebiliyorum

    Bence hiç bir fark yok

    Shell full save aldım sonra V power hiç bir fark yok diyebilirim

    Symbol de bile belirgin fark hissettim kalkista.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güvenilir olarak gördüğüm, bildiğim her petrolden marka ayırt etmeksizin mazot alıyorum kendi aracıma..

    Dediğim gibi marka ayırt etmiyorum fakat bayilere özen gösteriyorum.. Ankara'da birkaç falso petrol var kendi düşüncemde, onlardan almıyorum..

    Ayrıca şehirler arasında da aldığım petroller bellidir.. Şaşmamaya özen gösteririm, dediğim gibi marka değil, bayi bazında..

    Genel olarak hepsi 3 aşşağı, 5 yukarı aynı.. Fakat söylemeden edemeyeceğim, Shell'in pahalı olan dizeli bariz performansda fark ediyor, başka hiçbir markada görmedim bunun gibisini..
  • Opet bir zamanlar analiz değerlerini sayfasında sunuyor idi, o sıralar hem normal dizel diye sınıflandırdığı EcoForce hemde Euro dizel diye tanıttığı güya katkılı UltraForce yakıtları bire bir aynı değerlere ve TSE normlarına sahipti.

    Ancak ne olduysa şuan sayfada analiz yok, yada ben bulamadım!

    Zaten ürünlerin tanıtım sayfasına girince hangi özelliklerinin reklam amaçlı kullanıldığına bakın, 3 aşağı 5 yukarı aynı özellikleri görürsünüz. Hatta ilk sayfada yazılanlar 1 e 1 ( bire bir ) tıpkısının aynısı:

     Akaryakıt Analizleri Dizel-Eurodiesel

    Yorum sizin!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi matgab -- 22 Temmuz 2013; 13:33:44 >




  • Aralarında sadece katkı maddelerinin oranları farklı, başka bi farkları yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tse en 590 standardı vardı.

    Mesela en az setan sayısı 51, kükürt 10 ppm olmak zorunda.

    Bütün firmaların yakıtları bu minimum -maksimum sınır değerlere uymak zorunda.

    Örneğin setan minimum 51, firma bunu katkı ile 55 yapabilir bunda yasak yok yalnız 49 olmaz.

    Yakıt değerlerinde en önemli unsur kükürt oranı.Bu oran zaten katkılı-katkısız hepsinde aynı.Kırsal motorin vs. diye bir şey yasal olarak satılmıyor.

    Sadece minimum -maksimum değerlere uyarak katkılar farkları yaratmaktadır.Avrupada da bizim gibi motorin satandardı geçerlidir.

    Altta Shell Fuelsave ve V Power arasındaki fark görülebilir.

    http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC_X_cbe_26724_key_140003767752_201012221146.pdf

    http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC_X_cbe_26724_key_140003767522_201012221018.pdf




  • quote:

    Orijinalden alıntı: swat882

    ben normal dizel ile euro dizel arasındaki performansı ciddi bir şekilde hissedebiliyorum

    Türkiyede normal dizel yok artık satılanların hepsi eurodiesel.Oyüzden markaya değil yakıta para veririm ve mazotumu 2yıldır termo petrolden alırım.Şu anda litre fiyatı3,79 enson aldığım.50krş fark var depoda35 tl yapar az değil.Hiç şikayetim olmadı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi er76. -- 10 Şubat 2013; 12:25:30 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: er76.

    quote:

    Orijinalden alıntı: swat882

    ben normal dizel ile euro dizel arasındaki performansı ciddi bir şekilde hissedebiliyorum

    Türkiyede normal dizel yok artık satılanların hepsi eurodiesel.Oyüzden markaya değil yakıta para veririm ve mazotumu 2yıldır termo petrolden alırım.Şu anda litre fiyatı3,79 enson aldığım.50krş fark var depoda35 tl yapar az değil.Hiç şikayetim olmadı.

    hocam peki neden birisi ucuz birisi pahalı ?

    ben i30 arabama kırsal motorin alsam ne olur ?
  • Kırsal Motorin devlet eli ile piyasadan kaldırıldı! Bu bir, ikincisi dizel yakıtlar artık tek tip olarak çıkıyor hemde rafineriden!

    Ayrıca yukarıdaki ilk mesajda bulunan tüm ayrıntılara bir göz gezdirin yakıt farklarının olmadığını göreceksinizdir.
  • ben iki kez pompacıya çıkıştım Euro dizel demem ramen katkılıya gidiyor eli ben hayar katkılı istemiyorum diyincede kısal mı istiyorsun yok motorın mi diyerek psikolojik baskı yapıyorlar içeriye şikayet etmemle şayet aracınıza sizin isteğiniz dışında exselliyum (totalın katkılısı ) konulduysa para iadesi yapariz denilmişti ..
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.