Şimdi Ara

aisin marka AT şanzıman-sorunlarım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6
Cevap
1
Favori
5.807
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • öncelikle AT konusunda birkaç tane hayli uzun ve detaylı başlık olmasına rağmen bu başlığı açmak zorunda kaldığım için özür dilerim- AT şanzıman takipçi ve cevapçısı üyelerden.zira konular kilitliydi...

    yeni başlık açtım çünkü benzer sorunlar birkaç tane denk geldi diğer başlıklarda ama net cevap alamadım, o yüzden kendi sorunumu tam olarak yazıyorum- ilgilenecek olanlara şimdiden teşekkür ederim

    aracım suzuki vitara 2000 model şanzıman AİSİN MARKA 4 İLERİ TAM OTOMATİK

    SIKINTIM:birkaç haftadır başladı- sanki yağ değişiminden sonra başladı gibi geliyor bana( yağ bir kere değiştirildi- boşaltarak ikinci kere yağ koyulmadı yani ) filtre temizlendi- karterde çok yoğun olmasa da kabul edilebilir düzeyde tortu vardı,

    sorun şu: geri vitese takıp gaza basınca araba sanki boştaymış gibi davranıyor- yürümüyor. bu sıkıntı 3-4 saniye sürüyor bazen daha uzun- ilginç ama bazen hiç yapmıyor. sıcak ve soğuk motor ve şanzıman arasında bir fark görmedim bu sıkıntıda. her iki durumda da sıkıntıyı yaptığı da oluyor yapmadığı da..

    rampalarda eskiden hiç kaçırmayan arabam- şimdi bazen kaçırıyor- BAZEN DİYORUM ÇÜNKÜ TIPKI GERİ VİTESTE YAŞADIĞIM BOŞA ÇEVİRME- YÜRÜYEMEME OLAYI GİBİ BU GERİ KAÇMA DA BAZEN OLUYOR. BAZEN İSE HİÇ KAÇIRMIYOR.

    şanzıman genel manada sorunsuz sayılır- vites geçişleri kaul edilebilir düzeyde-çok az hissediliyor- çekiş güzel hızlanma iyi otoyolda sait hız seyir güzel, vites yükseltmeler- düşürmeler tam olması gerektiği gibi çalışıyor, d ve r konumlarına ilk takmada kasıntı vuruntu ses falan yok- vitese takınca 1 saniyeden önce tepki veriyor araba- bunu da forumdan okuyup denedim dün.

    araba 12 yaşında 223 bin km de şanzımana 12 yıldır benden önce en fazla bir kere yağ değişimi yapıldığını düşünüyorum, zira benim çıkardığım yağ tam çamur gibi değildi, halen kırmızıyı andırıyordu rengi ve normal miktarda çıktığını söyledi servis.

    geri viteste boşa dönme- çekiş yapmakta gecikme sorunum son günlerde arttı galiba

    dün dikkatimi çekti- direksiyon tam sağ ya da tam sol iken kalkışta iyice zorlandı geriye, zorlandı- yanlış algılanmasın, çekişe başlamakta iyice gecikti anlamında söylüyorum. yürüdüğü anda biraz pati bile çekti hatta araba ben gaza yüklendiğim için... ileri kalkışlarda ir fark yok gibi sanki. sadece geri viteste ortaya çıkıyor.

    yardım ve yönlendirmelerinizi bekliyorum- teşekkürler..



    _____________________________
    reiS.




  • güncel...
    _____________________________
    reiS.
  • bu konuya neden cevap yazılmadığı- yazılamadığı ile ilgili çözüm arayışındayım

    acaba konu görünmüyor mu ? cevap yazmaya mı kapalı = ayarları kurcaladım bişey bulamadım

    yardım ederseniz sevinirim- pm atın en azından ,teşekkürler
    _____________________________
    reiS.
  • Hocam konu görünüyor fakat kullanan arkadaşa yada bilgili birine denk gelmemiştir
    _____________________________
    2003 Skoda Fabia Combi Elegance 1.4

    SAMSUNG GALAXY S III
    Fabiadan Sonra Ford Courier 1.6 Titanium
  • http://forum.donanimhaber.com/m_56602516/tm.htm

    bölümünde senin problemine meteg veya kamil usta yardımcı olabilir
    _____________________________
    2025 Opel Grandland MHEV GS Ultimate

    2011 Chevrolet Aveo LS Classic Sedan 1.4 AT - Siyah / Continental AllSeason Contact 195-50 R15

    Nikon D7200; Nikkor 18-300; Nikkor 50; Tokina 100 Macro; Tokina 10-17 FishEye; Nikon SB910
  • aisin'in otomatik şanzmınaları genelde sorunsuzlukları ile bilinirler. 4 ileri otomatik olanlar volvo'dan toyota'ya kadar birçok firma tarafından 80-90lı yıllarda başarı ile kullanılmıştır.
    bazen eğer çok uzun süre yağ değiştirilmezse sonrasında değiştirilen yağ faydadan çok zarar getirebiliyor.. hele ki üstü üste birkaç sefer yapılan değişimler ya da flush tabir ettiğimiz yukarıdan yağı basarak komple şanzımanın içerisindeki yağı değiştirmeler selenoidlerin ya da şanzımanın kılcal haznelerinde birikmiş kirleri/tortuları hareketlendirdiği için sıkıntı yaratabiliyor. bahsettiğiniz sıkıntıların kaynağı böyle bir durum olabilir. size tavsiyem, sorun ağırlaşırsa aracınızı bir şanzıman tamircisine götürmeniz. ancak bu işin uzmanı birini bulmanız gerekiyor. açsın baksın, selenoidlerden biri çalışmıyor olabilir ya da ara sıra çalışıyor olabilir. belki şanzımanı tamamen elden geçirmeden halledilebilecek birşeydir. iyi şanslar.
    _____________________________
    2016 AUDI A4 AVANT, DYNAMIC 1.4 TFSI, BEYAZ
    2016 HONDA JAZZ, ELEGANCE CVT, GRİ




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.