|
Bildirim
|
merhaba sayın blackbird,
ben küsmekten çok aslında kızdım.. 20 seneden fazladır emek verdiğim bir konuda bana bir kişinin kitapta yazanlar doğru senin yazdıkların yanlış demesi sabrımı taşırdı.. ben bu arkadaş anlatamadım.. kitaplar her zaman doğruyu yazmaz diye.. arkadaşın doğru olduğunu iddia ettiği kısım aynen şöyle.. normalde otomatik şanzıman yağını değişmesi gerekmez.. ama yağın renginde bozulma varsa yanık kokusu varsa vites geçişlerinde bocalama varsa değişim gereklidir. ingilizcesinden alıntıdır bu.. ama türkçeye çevirirken normalde otomatik şanzıman yağı değişmez kısmı alınmış ve geri kalanı yazılmamıştır. bu da hali ile arkadaşın bana sen yanlış biliyorsun kitapta yazanlar doğru sen yanlış biliyorsun demesine sebep oldu.. ama ben kendisine anlatmaya çalıştıkça kendisi beni dinlemedi.. ve ben de başkalarını yanıltmasına engel olmak ve bugüne kadar yazılanları korumak adına konuyu kilitlettim.bunu herkes bilsin.. |
Merhabalar,
İnternette ATCO Otomatik Şanzıman merkezi hakkında pek fazla kullanıcı yorumu, bilgi vb. yazı bulunmadığı için, insanları aydınlatması adına başımdan geçenleri sizinle paylaşmak istiyorum. Umarım İstanbul Anadolu yakasında otomatik şanzıman revizyonu için yer arayanlara referans olur. Başımdan geçenleri abartmadan, fiyat ve süre bilgilerini vererek, tüketiciyi koruması adına paylaşacağım, umarım işinize yarar. Aracımda (Megane Coupe) 130.000 km'ye ulaştığı için ciddi otomatik şanzıman sıkıntıları (ısınınca vuruntu, dur kalklarda ikinci gazla fırlayarak çıkma, kaydırma vb.) vardı. Otomatik şanzıman revizyonu sıkıntılı bir konu olduğu için internetten araştırdım ve hem evime yakın oluşu, hem de Youtube videolarına, sanki kurumsal bir firma gibi iştirak olmalarına aldanıp Ümraniye'deki ATCO Otomatik Şanzıman merkezine götürdüm. Kalfa ile birlikte tur attık, baktılar, komple revizyon gerektiğini, fiyatının 4.500 TL olduğunu ve 1-2 hafta süreceğini söylediler. Sıfır şanzıman ne kadar diye sordum, 6.000 TL dediler. AL4-DP0 şanzıman. Full revizyona razı olup, anahtarı bırakıp çıktım. Buraya kadar normal, fiyat tuzlu ama yine de normal... Ertesi hafta aradım, aracın perşembe ya da cuma hazır olacağını söylediler. Perşembe ve cuma aradım, aracın çalışmadığını, çalıştırmaya uğraştıklarını söylediler. Yürüyen, sıkıntısız getirdiğim aracı çalıştıramıyorlar, hayret ama olabilir dedim kendi kendime. Bir hafta daha bekledim, ses yok. Çalıştıramıyorlar? Çekici ile anlaşmalı elektrikçilerine yollamışlar. Üç gün de orada süründü aracım. Bana söylenen motor beyninde sıkıntı olduğu ve değiştiği. Daha sonra bu yüzden benden 600 TL ekstra masraf istediler ve pazarlıkla 500 TL aldılar. Sonradan kendi ustamdan öğrendim ki beyin falan değişmemiş. İş uzayıp, 3 haftanın da sonuna gelince arabaya bakmak için ATCO Otomatik Şanzıman merkezine tekrar gittim. Baktım araba atölyede duruyor ama sürücü Airbag açılmış. Bana o ana kadar kimse bir şey demedi, haber de etmedi. Sebebini sordum, müşteri temsilcisi Serkan Yağcıoğlu, kontrol beyin hatası olduğunu, durduk yere airbagin çalıştığını ancak bunu kendilerinin yaptıracağını, o yüzden haber vermediklerini söyledi. Tabii bu da yalandı, aracımı teslim aldıktan sonra kendi ustama gösterdiğimde airbagin söküldüğünü, yerine yenisinin sadece makyaj olarak takılıp, aktif edilmediğini, hata sinyali vermemesi için de beynin kapatıldığını kanıtlarıyla gösterdi. Aracım Atco'da toplam 44 gün kaldı. İki defa şanzımanı indirdiler. Ancak iki defa indirerek şanzımandaki hataları düzeltebildiler. Airbag rezilliğinden sonra kendi ustam kontrol ederken sol tekerleğin bilyalarının da düzgün takılmadığını, lastiğin salladığını keşfetti. Ha bu arada airbagi söküp, bağlamadan (aktif etmeden, sadece makyaj için takarken) kornaları da bozmuşlar, kornam bile çalışmıyordu. Tüm bunlara cevapları ise "biz şanzımanı düzelttik" oldu. Evet düzeltmişsiniz ama bir söküp takarken, sol lastiği bile düzgün takamamışsınız. Tüm bu süreç 44 arabasız güne, 4500 TL revizyona, 500 TL değiştirdiklerini iddia ettikleri beyne, onlardan aldıktan sonra da başka ustada 150 TL kırdıkları kornaya, 1.200 TL bozdukları airbag devresine mal oldu. Malım ve canımla oynadıkları için hakkımı helal etmiyorum, hiç bir helal para kazanan din kardeşimin de gidip rezil olmasını istemiyorum. GYM iştiraki ATCO Otomatik Şanzıman denilen firma, böyle bir firma imiş. İnternette pek fazla yorum görmemiştim, bizzat denedim, gördüm. Uzak durun... |
6.cadde demiş ki; Mesajı Yerinde Gör
D3te olmayan vuruntu D konumda mevcuttu. Araci lifte kaldirdim. Sanziman yagini bosalttim. Filtreyi soktum. Tüm solenoidleri temizledim. Eski yag kalintisi vardi camur gibi. Yeni filtre taktim. Sanziman ve motor kulaklarini söktüm. Tanesi 300TL idi. Cekomastik silikonla iclerini tamamen doldurdum. Kuruduktan sonra taktim. Sanziman tipi AW 80-40LS Sanziman filtresi serviste 390TL idi. Toyota yaris de ayni sanzimani kullaniyormus arastirdim. 80TLye toyotaninkini alip taktim. Mobil 3309 yag ekledim 3 litre. Universal sanziman sogutucu takmistim. Uzerine 10"lik 12v fan taktim. Fani 140Clik musur ile bagladim. Musure yuva yaptim. Onu da universal sanziman sogutucunun yag cikisina bagladim. Vuruntu gitti. vites gecisleri cok az hissediliyor. Ama temiz oldu. |
Servisten çıkar çıkmaz satıyorum. Bi daha audi vw grubu otomatiğe bulaşmam.
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi çözüm kamil usta -- 7 Şubat 2012; 17:20:09 > |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|