Şimdi Ara

Airbus A320, Boeing 737'yi tahtından indirmeye hazırlanıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
675
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Airbus A320, Boeing 737'yi tahtından indirmeye hazırlanıyor
    Havacılık sektöründe tarihi bir dönüm noktasına gelindi. Airbus A320, Boeing 737'nin uzun yıllardır elinde bulundurduğu "dünyanın en çok satan ticari yolcu uçağı" unvanını almaya çok yaklaştı. Danışmanlık şirketi Cirium'un verilerine göre, 2025 Ağustos ayı itibarıyla Airbus A320'nin toplam teslimat sayısı 12.155'e ulaştı. Boeing 737 ile arasındaki fark sadece 20 adede düşmüş durumda. Bu da önümüzdeki ay Airbus'ın tarihi bir rekor kırabileceği anlamına geliyor.



    Ayrıca Bkz.Çin'den şaşırtan proje: Dünyanın ilk Gebelik Robotu yolda



    Airbus'ın uzun soluklu yükselişi



    Airbus, A320 projesini ilk kez 1981 yılında duyurduğunda Boeing 737 çoktan gökyüzünün hakimi konumundaydı. 1988'de ilk A320 üretilene kadar Boeing, dünya genelinde yaklaşık 1.500 adet 737 teslim etmişti. Ancak 2000'li yıllara gelindiğinde dengeler değişmeye başladı. Airbus A320 ailesi yıllık teslimatlarda Boeing 737'yi geride bıraktı.



    Airbus A320, Boeing 737'yi tahtından indirmeye hazırlanıyor
    2019 yılında ise Airbus, toplam siparişlerde de Boeing'i yakalayarak öne geçti. Bugün gelinen noktada Airbus A320, havacılık tarihinin en çok satan ticari yolcu uçağı olma yolunda sadece bir adım uzakta.




    Kaynak:https://www.bloomberg.com/news/articles/2025-08-16/airbus-is-about-to-eclipse-a-record-that-boeing-held-for-decades







  • o kadar skandaldan sonra boeing'in uçak satabilmesi blie mucize bence. a320 hem yakıt sarfiyatı hem de güvenilirlik açısından firmaların yeni gözdesi.

  • 737’nin üretimi kısıtlaması halen devam ediyor. Geçen yıl FAA üretimi aylık 38 adetle kısıtladı ve Boeing ne yaparda yapsın önümüzdeki ay a320 teslimatları 737’yi geçmek durumunda. Ayrıca daha 737-7 ve 737-10’un sertifikasyon süreci tamamlanmadı, muhtemelen 2027’de falan tamamlanacak çünkü Boeing şu anda 777X’in sertifikasyonuna öncelik veriyor. Spirit satın alımının tamamlanırsa sonra üretimin optimizasyonuyla 737 teslimatlarını hızlanabilir belki ama kısıtlama ne zaman kalkacak belli değil. Kelly Ortberg’in işi zor. McD zihniyetinin itibara verdiği zararı zaten düzeltmenin imkanı yok artık. Lastik patlasa skandal diye manşet atıyor millet.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 737 MAX'daki MCAS felaketleri Airbus'un ekmeğine yağ sürdü.

  • LastStand L kullanıcısına yanıt
    mucize değil, birçok ülkede o ülkenin fetösü var, üstüne rüşvetler, şantajlar falan derken abdli uçak şirketi tabi ki, düşse bile uçak satabilecek...

  • zaten airbus daha iyi.ama boeingabd şirketi olduğu için torpilli. airbusun daha iyi bir kaza geçmişi var, boeing uçakları alelacele test edip piyasaya sokuyor gibi, maxlarda bir sürü insan öldü bu yüzden.
    rus uçağı sukhoi süperjeti hatırlayalım. pilot hatası ile tanıtım sırasında dağa çarptı kaza raporu yayınlanmadan önce boeing yalan haberler ile şirketi uçak üretemez hale getirdi.(askeri uçak üretiyor şu an ) o uçak yarı fiyatına idi boeingdeki emsaline göre.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CoreXXX -- 18 Ağustos 2025; 11:24:37 >
  • Vaziyetin böyle olduğu son 10-15 yıldır düzenli uçan birisi için çok anlaşılabilir aslında. Yıllar içerisinde Türkiye'nin büyük havalimanlarında Airbus sayısı fark edilir biçimde arttı ve Airbus'lar artık B737'ler kadar yaygınlar, hatta bulunduğunuz havalimanına, koşullara vs göre daha fazla görünüyorlar. Eskiden böyle değildi. Havalimanlarını eskiden kelimenin tam anlamıyla B737'ler istila ediyordu özellikle de "NG" olarak kısaltılan yeni jenerasyondan B737-800'ler.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Ya şu forumun tasarımını eskisi yapın ya affedersiniz de yenisi mok gibi

  • Bir uçak mühendisi tanıdığım ile sohbet ederken; "Boeing teknoloji anlamında çağın çok gerisinde kalmış bir uçak sistemi, bu da doğal olarak bir süre sonra havaalanlarında hızla gelişen teknolojiyle uyumlu çalışmakta sorun yaşıyor" demişti.

    "Yani uçak tek başına büyük bir teknoloji olmuş olsa bile iniş ve kalkış yaptığı yerlerdeki teknoloji ile de uyumlu çalışması çok önemliymiş".

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.