< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
Airbag açılmadı, Ford kusuru kabul etmiyor (8. sayfa)
-
-
Tüm konuyu okumadım ama emniyet kemeriniz bağlı değilse araç airbag açmaz. (Yolcu güvenliği için açılmaz.)
Srs airbag varsa emniyet kemerinin patlayıp patlamadığına bakabilirsiniz.
Eğer emniyet kemeri patlayıpta airbag açılmadıysa airbag kusurlu.
Eğer ne emniyet kemeri patlamış ne de airbag açılmamışsa ya siz emniyet kemerinizi takmadınız ya da sensör bozuk.
Kaza olarak da araçtakiler yaralanmasın diye daha fazla toughness kapasitesi olan sünek malzemelerden üretiliyor yeni araçlar. Bu sebeple yeni araçlar, eski model araçlara göre özellikle önden kaza yapınca daha çok perte çıkıyor. Fakat içindeki insanlar perte çıkmıyor. Fakat bu kadar deformasyon oluyorsa bence bir airbag açması gerekirdi. Ama şöyle de düşününce ciddi bir yaralanma yaşamadığınıza göre gayet iyi ayarlanmış sensörde olabilir. (Düşük bir ihtimal yinede)
Edit: Emniyet kemeri bağlıymış şimdi gördüm.
Ama tazminat almanız zor gözüküyor. Eğer Allah korusun ciddi yaralanma olsaydı ve sebebi airbag olsaydı. İyi bir tazminat alabilirdiniz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dugers -- 15 Ağustos 2021; 1:26:28 >
-
verdiğimiz para + vergi arşta bindiğimiz araba hurda
-
Adamın yazdığı yazıya gram bakmadan niye yorum atıyorsunuz?
Yola Toros daldı ondan kurtarmak için kaza yaptım diye en tepeye yazmış.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Guest-C2560DDFD
Adamın yazdığı yazıya gram bakmadan niye yorum atıyorsunuz?
Yola Toros daldı ondan kurtarmak için kaza yaptım diye en tepeye yazmış.arkadaş mesajı sonradan değiştirmiş. düzenlemeden önce bu bilgi yoktu, simdi sen beni kınadığın şeyi bana yapmış oldun.
-
Geçmiş olsun , airbag falan fistan hikaye kapitalizm in size ailenizle guvendesiniz diyerek pazarladığı milyonlarca şeyden biri ,bu hayatta kendinizden başka şeye güvenmeyin ,gene en iyi koruma yöntemi kemerdir ,eski önlemler daha samimi ve işe yarar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Geçmiş olsun. Neyin davası veya neyin yüzlerce görüşmesi ben anlamadım açıkçası. Yani buradaki amaç nedir? Her kaza yapan firmaya benim ki niye açtı veya benim ki niye açmadı diye başvursa bunun için özel bir birim kursalar yine yetişemezler. Zaten onun adı da artık kaza araştırma laboratuvarı gibi birşey olur herhalde. Sigorta firmalarının bile ileri seviye de teknik aletlere sahip böyle bir bölümleri yok.
Araç görevini yerine getirmiş içindekileri korumuş mu korumuş. Hava yastıkları her hızda veya her zaman açılacak diye bir taahhütü hiçbir firmanın yok ki? Zaten kimse bilmiyor bunu örneğin X ivmesine kadar hava yastığı açarken daha yüksek hızda belki açmayacak şekilde programlanabilir. Toplamda firmanın mantığı kaza anında ağır yaralar almayacak şeklinde içindekileri aracın koruması üzerine kurulu.
Ayrıca testler 50-60 km hızlarda ve belirli şartlarda yapılıyor. Aynı şartlarda, aynı türden bir kazayı simüle edip açılmasa eğer belki bir dava hakkı olabilir diye düşünüyorum. Test ortamı harici olan tüm kazaların davasında sonuca bakılır. Buradaki sonuçta dediğim gibi aracın içindekileri yaralanma ve ölüm durumudur.
-
Ford un uluslararasi şirketine İngilizce olarak mail at.
Twitter dan dm de atabilirsin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mcrew -- 15 Ağustos 2021; 12:5:53 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Öncelik ile çok geçmiş olsun. Konu ile pek alakası yok ama ülkemizdeki firmalar maalesef devlet tarafından bize döviz ,vergi kazandırsın da ne yaparsa yapsın diye görüldüğü için firmalara ne bir denetim ne bir yaptırım nede yasa işlemiyor. Taaki hakkını arayan bilinçli bir tüketici çıkana kadar. Sanırım firmalar nasıl olsa dava süreci uzar o kadar uğraşmazlar bize kar kalır uğraşırsa da veririz parası neyse gider diye düşünüyor.
Alakasız bir örnek ama saçma bir sorunu sony ile yaşamıştım 6 aylık cihaz 3 kez servise gitmiş yeni cihaz verdiler oda aynı arızalar vardı ona rağmen iade almadılar thh vs derken 6. ayda haciz işlemlerini başlatıyorum dediğimde anca ciddiye alıp ücret iadesi yolladılar.
Sonuç olarak tavsiyem mümkün olduğunca telefon ile görüşme yapmayın, mail atın mailde zorlayın .Sonra bu maillerin çıktısını alıp mahkemede kanıt olarak işinizi kolaylaştırır. Raporları sözden ziyade yazılı olarak alın.
Neticede söz uçar yazı kalır.
-
quote:
Orijinalden alıntı: mcrew
Ford un uluslararasi şirketine İngilizce olarak mail at.
https://twitter.com/Ford?s=09
Twitter dan dm de atabilirsin.hatta fordu etiketleyip ford da güvenlik böyle böyle diye sık tweet atarsan ingilizce(kanıt fotoğrafları ile birlikte) sorun dava sürecinden daha hızlı çözülebilir
-
Bu aracın Euroncap testi var mı var. Euroncap testleri kaç km hızla yapılıyor? Direk çarpma 50 km/s. Yandan carma 33 km/s. Dolayısıyla her türlü açması gerekirdi. Raporlarınızi alıp mahkemenin yolunu tutun. Bu arada sigorta şirketi araca ne kadar teklifi etti? Araciniz manuel miydi otomatik mi?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Öncelikle geçmiş olsun.
Edit: Mağdur olan arkadaşın yanındayız, biraz olumsuz olan pencereden değerlendirerek destek olmak istiyorum.
Bilir kişi değilim, sadece mesleğimle alakalı olduğu noktalarda birkaç yorum yapmak istiyorum.
Öncelikle soruyu tam olarak tanımlayalım.
Sizin de belirttiğiniz gibi hava yastıkları belli bir ivmede açılıyor. Yani belli bir ivme oluşmadan hava yastığı açılmıyor. Şaseleri bile eğecek kadar şiddetli böyle bir kazada hava yastıkları neden açılmadı? Hangi şartlarda hava yastığı açılır?
Şimdi elimizdeki bilgilere bakalım, en sonda durumu yorumlayalım.
Hava yastığının açılması aslında iyi bir şey değildir, bu zaten bilinen bir durum. Hava yastıkları son çaredir. Hava yastığı ne kadar açılmadan araç çarpışma şiddetini absorbe edebilirse kabin bölgesini o kadar güvenli tutabilmiş demektir. Kısacası mümkünse araç pert olsun ama o hava yastığı açılmasın mantığı ile sistem kurulmaktadır. Peki bu neden böyledir: önemli olan insan hayatıdır. Yüze doğru zamansız patlayan hava yastığı estetik ameliyatı gerektirecek kadar yaralayabilir.
Bu bilgi kenarda dursun. Ek olarak; hani diyoruz ya, arabaya bak beş yıldızı var ama en ufak kazada pert olmuş alınmaz bu araba diye. Aslında bu durum onun güvenli bir araç olduğunu gösterir.
İkinci bilgi olarak; böyle bir kazaya rağmen neyse ki kazayı hafif sıyrıklarla atlatmışsınız, sevindirici haber. Bu da demek oluyor ki kazadan korunmak adına kemer takmak dışında bir işleme gerek kalmadan, hava yastıkları açılmadan araç kendini pert etmiş ve sizi etkili bir şekilde koruyabilmiş.
Şimdi bu iki bilgiyi birleştirince şu durum ortaya çıkıyor. Gerçekten de içeride yaralanma durumunun ortaya çıkacağı bir çarpışma ivmesi oluşmamış, çünkü yaralanma olmamış. Aynı zamanda araç bunu ölçebilmiş. Araç hava yastıklarını açmaya ölçümleri sonucunda gerek duymamış. Yani bu durumda sistem düzgün ve kararlı çalışmış diyebiliriz.
(Edit: Burada bir düzeltme yapmak istiyorum. Düzgün mü yoksa yanlış mı çalıştığını biz asla bilemeyiz. Teknik incelemelerle anlaşılıacak bir konu. Arkadaş burada yazdığıma haklı olarak tepki göstermiş, zaten sorunun çıkış noktası burası. Arkadaşın yanındayız, olumsuz pencereden değerlendirerek yorumuma devam ediyorum. )
Bu durumda ikinci bir soru ortaya çıkıyor. Böylesine şaselerin bile yamulduğu kadar şiddetli bir kazada açılmayan hava yastığı hangi şartlarda açılır? Hava yastıklarının açılması için arabanın mesela ikiye mi bölünmesi gerekir?
Üçüncü bilgi olarak, burada kazanın oluş dinamiğini incelemek gerekir. Anladığım kadarıyla birkaç çarpma ile meydana gelen kaza durumu söz konusu. Araç aynı yerden arka arkaya darbe almış ve araç her seferinde biraz daha zarar görmüş, yani çarpmanın ivmesi küçük ivmelere bölünmüş. Benzer bir örnek verecek olursak, yüksekten atlamak yerine adım adım merdiven inmek gibi. Hava yastığının sizin aracınızda 10G kuvvette açıldığını varsayarsak çarpma etkisi ilk temasta 5G, ikinci temasta 9G, son temasta ise 2G gibi ivmelerle meydana gelmişse eğer toplamda 16G kuvvet oluşmasına rağmen hava yastıklarının açılmaması normal olan olurdu. Bu durumda kaza dinamiğinin iyi incelenmesi gerekir.
Sonuç olarak yorum yapmak gerekirse, konuyu özetlediğiniz bilgilerden yola çıkınca varılan sonuç hava yastıklarının açılmamasının olması gereken olduğu yönünde. Tabi burada anlatmadığınız, bizim bilmediğimiz daha birçok ayrıntı vardır. Sadece ilk mesajınızdan yola çıkarak diyebileceğim bunlar.
Ülkemizde maalesef ciddi bir yaralanma veya daha kötü durumlar oluşmadan hakkımızı korumak anlamında bir yetkiliyi harekete geçirmek çok zor. Hatta öyle ki; kazada temel unsur olan insan hayatının korunması konusunda firma şimdi kendini başarılı olarak bile gösterebilir. Bu kazada daha kötü durum yaşanmış olsaydı süreç daha mı kolay olurdu?
Hiç sanmıyorum...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi niketnac -- 15 Ağustos 2021; 14:46:13 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Geçmiş olsun Demekki arabaya çok güvenmemek gerekiyor 15 hava yastığı olsa nafile en önemli şey dikkat kural ve en önemlisi hız sınırlarına uymak iyi sürüşler.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Öyle mi kusuruma bakma kardeşim. Özür dilerim.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Her ne kadar söylentiler dogrultusunda iişte 10 yillik 20 yillik araç ilerde hava yastigi açmaz diye söylentiler olsada aracda kaç tane var tm bakmadm 5 olsun 10 olsun illaki bitanesi acmasi gerekirdi bu hava yastiklari 10 yil sonra otomatikmen kendini devre dişi olarakmi birakiyolar böyle bi teknolojimi var bence saçma bi durum bunu mahkeme yoluyla dava etmekten başka birşey gelmez yerinde olsam peşini birakmaz saglam avukat tutar peşinden giderdim araci boş ver hayat söz konusu
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhaba hocam,
Bu hasar tek %99 ilk çarpmada oluşmuştur hocam, sol bariyere çarptıktan sonra sağdaki bariyer sadece aracın durmasını sağladı, sağ bariyer ile çarpışma olmadı. Yorumlarınız için teşekkür ederim ancak şu kısma katılmıyorum. Araç yapay zeka ile yaralanıp yaralanmayacağımızı mı tahmin ediyor? Eşim başını çarptı mesela, şükür tomografi temiz çıktı ama daha şiddetli de çarpabilirdi, bunu da mı araç hesapladı? Biz bile hala nereye çarptığını bilmiyoruz ama araç nereye e ne kadar şiddetle çarpacağını biliyor öyle mi? O halde ben de şu soruyu sorayım, siz bu aracın kaza sonrası fotoğrafını gördünüz, yaralanmadığımızı da gördünüz. Aracı aynı kazayı yapmak üzere size versem, aynı kazayı yaşamak ister miydiniz? Kaçırdığınız nokta şu hocam, olayın sonuçlarını gördüğümüz için yorum yapıyoruz. Burada hava yastığı açılsa ve benim burnum kırılsa emin olun içim rahat olurdum. Çünkü bahsettiğiniz gibi ince hesap yapan yapay zeka destekli bir teknoloji kullanmadığını düşünüyordum bu aracın :)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Konunun odağının dağılmaması için yazmamıştım ama bu tarz yorumlar görünce eklemeye karar verdim. Evet sonradan ekledim Toros'un yola çıktığını ama yine de arkadaş haklı, anlamadan dinlemeden direkt cep telefonu olabilir dediniz, bu konuda özeleştiri yapabilirsiniz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhaba hocam,
Madem garanti etmiyor, o halde reklamını yapmayacak, broşürüne koymaya ak. Yani şöyle mi yapmamı önerirsiniz, canım sağ ne de olsa boşverelim? Peki ölüme veya ciddi sakatlığa ramak kalan bu kazada boynumuz kırılsaydı, yatalak ya da sakat kalsaydık bahsettiğiniz test ortamları, laboratuarların ne hükmü kalacaktı? Madem o tür test merkezleri yok öldüğümüzle mi kalalım test merkezi yok diye? Allah aşkına hocam bu nasıl bakış açısıdır?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hiç kimse bu kazayı yaşamak istemez, ciddi bir yaralanma olmamış olması sevindirici haber, belirttiğim gibi.
Yapay zeka değil de, belli olasılıklara göre önceden programlanmış olması diyelim...
Yorumumum sonuçlara göre ve çok yüzeysel. Olayı yaşayan ve durumu çok daha geniş bir perspektiften değerlendirebilecek olan sizsiniz. Belki dediğiniz gibi benim başıma gelmiş olsaydı ve telefon ekranından okuduklarıma göre değil de başıma gelenlere göre bir şeyler yazsaydım çok daha farklı şeyler yazacak olurdum.
Birkaç fotoğraf ve birkaç satır yazı bu durumu net ifade etmeye asla yetmez, bu bilgilerle yazdıklarım (açacaksanız eğer) dava konusunda size yeni bakış açısı kazandırırsa ne mutlu bana. Cevabınızdan sonra yukarıdaki yorumumda birkaç edit yaptım. Bu sorun ciddi bir sorun, olumsuzluk veya rahatsızlık vereceğini düşünüyorsanız yorumumu silebilirim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi niketnac -- 15 Ağustos 2021; 14:57:0 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Siz kendi bakış açınızdan bakıp mücadelenizi verebilirsiniz ben bakış açınız yanlış demedim amaç ne dedim? Bu cevaptan da az çok öğrendim.
Amaç -se -sa olabilirdi diyerek mahkemeye işi taşımak ise elbette taşıyabilirsiniz. Bana göre kazanma şansınız çok çok düşük hatta yok. Bu ülkemizin mahkemelerinden değil, aynı davayı Amerika'da açsanız yine aynısını yazardım, İngilizceniz varsa çok sayıda kaza yaptım hava yastığı açılmadı şeklinde konu, avukat görüşü gibi detaylar bulabilirsiniz.
Mahkemeler -se, -sa ile hareket etmez, dava sonrasında ilk olarak aracın sistemi çalışıyor mu çalışmıyor mu bunu araştırır ki bunun tespiti zor değildir. Sonrasında bu kaza sonucu maddi, manevi ne zarar gördünüz buna odaklanır ve kararını verir.
Ama aracın neden hava yastıklarını açmadığı, bu kazadaki durumun araştırılması derseniz o yukarıda dediğim gibi kaza araştırmasına girer ki o tür araştırmaları yapılması kolay iş değildir. O zaman iş baya uzar.
Ayrıca şunu da unutmayın, aracınız perte ayrıldığı andan itibaren kasko şirketinindir. Mahkeme büyük ihtimalle araca tedbir koydurur, bu durumda aracın satılması, tamir edilmesi dava bitinceye kadar da mümkün olmaz. Tabi davayı kaybetmeniz halinde sigorta şirketi ile başka davalar ile muhatap olabilirsiniz.
Benim olaya bakışım ve değerlendirmem bu, böyle bakış açısı olur olmaz bana kalmış durumda. Zaten herkes sizin gibi bakacaksa bu konuyu açmaktaki amaç ne? Ülkede son yıllarda siyasilerden halka geçen herkes benim gibi düşünsün, baksın hastalığı başladı niyeyse.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X